Pinoon ne, jotka ovat saaneet lapsen ALLE 22-VUOTIAINA!

  • Viestiketjun aloittaja Odottaja 20v
  • Ensimmäinen viesti
ap
Sain anopiltani jo haukut niskaan, samoin mies.
Tämän raskauden takia siis. Kun ei mulla ole työtä, eikä tuota rahaa ole meillä hyvä että omiksi tarpeiksi, vaikka kuinka kituutetaan.

Ymmärrän periaatteessa anopin reaktion, mutta olisin toivonut kannustusta ja tukea,
ei tuo haukkuminen muuta asiaa, aiheuttaa vaan lisää huolta ja pahaa mieltä, sekä kielteisiä ajatuksia anoppia kohtaan. :(

Anoppi sai vastikään ensimmäisen lapsenlapsensa, ja miehen veli ja tämän vaimo vakityössä, paljon rahaa, pärjäävät hienosti omillaan, oma talo jne... Vertaa meitä heihin, ja toinen lapsi/tämän vaimo ollut aina anopin suosiossa, minua inhonnut aina.
 
Olin ollut 20v. pari tuntia, kun esikoinen syntyi :D
Täytän kuukauden päästä 25, lapsia on nyt kolme.

Mulla tosin oli vakituinen työpaikka, vaikkei muuta koulutusta kuin yo. Lasten välissä ehdin välillä tehdä töitä, vaihtaa työpaikkaa ja opiskella puolet merkonomiopinnoista (todetakseni alan vääräksi.)
Nyt olen äitiyslomalla, jatkan hoitovapaalla ja opiskelen taas, vihdoin alaa joka tuntuu omalta. Valmistun 1,5-vuoden päästä.

Meillä tosin on myös auttanut se, että miehellä on koko ajan ollut vakituinen työpaikka.

Mutta kyllä asiat aina järjestyy, hyvin te pärjäätte.
 
sain esikoisen 20v ja toista yritetään :wave:

tällä hetkellä opiskelen vielä ja keväällä valmistuisin. Mies ollu vakityössä koko ajan. Kuitenki pärjätään jotenki ja sekin että koulun ohessa käyn töissä. rankkaahan se on mutta jotain tehtävä et saa ruokaa pöytään tms.
 
Täytin marraskuussa 20, joulukuussa syntyi esikoinen. Kuopus syntyi, kun olin 21v. Nyt oon 22, vielä vähän aikaa :D

Mulla oli kyllä lähihoitajan paperit, mutta olen päässyt nyt kouluun, jonka aloitan ensi syksynä. Eli ammatin voi lukea, vaikka lapsia oliskin! Ei se oo mikään maailman loppu. Nuoriahan tässä vielä ollaan :D
 
ikä sopiva , elämäntapa ei !
Niin minusta 20-22 vuotiaat ovat jo "vanhoja synnyttäjiä " nykyään . Kun tosiaan jotkut aloittavat lasten teon jo teini-iässä . Ennen lasten tuloa sitä miettii , että ei raha ole tärkeintä ... Mutta sori , kyllä se on yksi tärkeimmistä osista . Vai aiotteko olla toisten elätettävinä pitkäänkin ..?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ikä sopiva :
Niin minusta 20-22 vuotiaat ovat jo "vanhoja synnyttäjiä " nykyään . Kun tosiaan jotkut aloittavat lasten teon jo teini-iässä . Ennen lasten tuloa sitä miettii , että ei raha ole tärkeintä ... Mutta sori , kyllä se on yksi tärkeimmistä osista . Vai aiotteko olla toisten elätettävinä pitkäänkin ..?
Olla toisten elätettävänä, meinaa mitä? Vanhempia? Sossua? Meillä elettiin miehen palkalla ja itsekkin töitä tein lasten välissä, vaikkei koulutusta ollut. Ammatin luin ja sit omaan ammattiin töihin. Ei vanhempien rahoilla eikä sossun tuilla eletty.

 

Yhteistyössä