pinoudutaan hoitoputken alussa olevat

Tiiti

Me taidetaan olla samassa tilanteessa sun kans hoitojen suhteen. Minä myös odotan tätiä, jotta pääsen popsimaan Primolutteja ja sen jälkeen seuraavassa kierrossa Clomeja. Olin reipas ja kysäisin tältä pelottavalta mieslääkäriltä sähköpostitse ja kuis ollakkaan sain vastauksen jo seuraavana arkipäivänä.

Joo, se Männikkö on semmoinen vanhempi mies ja tuntuu, että kaikki tuntevat sen Oulussa. On ilmeisesti hoitanut pari sukupolvea B)

Meillä projeksti on aika alkuvaiheilla, koska kohta päästään vasta kokeilemaan Clomeja. Kävimme, tai minä kävin, terveyskeskuksessa josta passitettiin verikokeiden kautta erikoislääkärille. Tämä ko. lääkärihän siis ottaa myös yksityisellä puolella vastaan, Gynekossa. Olen toistaiseksi ihan tyytyväinen. Ainakin säästyi muutama satanen, kun en mennyt heti yksityiselle. Toisaalta verikokeet olivat kai ihan turhia ja Männikön mielestä ultra myös, joka minulle tehtiin.

Tämmösiä kokemuksia.

krp 38... tule jo tätiii!!!! :kieh:
 
:D Täti tuli kylään! Tuli vain hiukan aikaisemmin kun odottelin vasta vkonloppuna, mut jospa se tiesi et nyt on hoppu päästä syömään clomeja. =) Tosin näitä kipuja en olis nyt yövuoroon kaivannu. Ei uskalla kovin syödä kipulääkkeitäkään ku ne nukuttaa ja valvominen vaikeutuu huomattavasti (kun on muutenki kovin vaikeaa).

Huomenna pitää sit varata ultra-aikaa ja käydä apteekissa hakemassa clomit. Sivuvaikutukset vain hiukan pelottaa. Tuleekohan minusta ihan hormoonihirviö? :/ Voi mies parkaa, jos niin käy...

Haikara, eiköhän se Männikkö asiansa osaa, on ainakin muutaman vuoden harjoitellu :) Mulle vaan kokemus oli ikävä kun se suunnilleen nauro minut pihalle sieltä vastaanotolta kun e-pillereiden lopettamisen jälkeen ei vuotoa tullut ilman apuja. Se oli sitä mieltä et: "se on niin että toisella on ruskeat silmät ja toisella siniset ja toisella kuukautiset tulee ja toisella ei". No, mut se on onneksi taakse jäänyttä elämää...

-Tiiti- *yrittää pysyä hereillä vielä kolme tuntia*
 
Minäkin
K-S KS:n asiakkaana ajattelin munäkin vähän kertoa kokemuksistani. Olemme 1/2003 lähtien yrittäneet lasta ja toistaiseksi vielä tuloksetta. Hoitoon hakeuduimme 2004 alussa keskussairaalaan ja siinä sitten kestikin kohtuullisen kauan ennen kuin pääsimme varsinaisiin hoitoihin. Meille annettiin välillä vääriä ohjeita tutkimuksia varten ja tietenkin hiihto-, pääsiäis- kesä-, syys- ja joululomatauot pitkittivät asiaa. Kummastakaan ei mitään syytä löytynyt, joten selittämätön lapsettomuus siis.

Ensimmäinen clomi-avusteinen inseminaatio tehtiin vasta 2/2005. Ovulaationi osui aina koko syksyn 2004 viikonloppuun tai loma-aikaan eikä lääkäri ehdottanut mitään tähän, en osannut kysyäkään. Huhtikuussa 2005 hermostuin, kun en saanut ennen inseminaatiota tehtävään ultraan aikaa, ei mahtunut lääkärille ja inseminaatiota eivat uskaltaneet tehdä, jos vaikka liikaa olisi munasoluja. Soitin suoraan In-tiimiin ja siellä sitten tehtiin yhteensä neljä inseminaatiota ja lopulta lääkäri totesi, ettei kannata niin enää jatkaa. In-tiimissä ovulaation ajankohtaa säädettiin lääkkeillä yms., jotta saatiin hoidot onnistumaan. Toki maksoi enemmän kuin keskussairaalassa, mutta tapahtui ainakin jotakin.

Mieheni halusi, että ivf-hoitoa jatketaan keskussairaalassa ja sinne sitten yritettiin. Ja hoitoaika annettiin tosi pitkän ajan päähän. Mies soitti suoraan ylilääkärille ja kertoi kaikesta infon puutteesta, aikojen saamattomuudesta yms. ja tämä otti palautteen hyvin vastaan. Tuli soitto meitä hoitaneelta lääkäriltä ja seuraavalle viikolle kutsu hoidon suunnitteluun. Siinä sitten päätettiin ivf tehdä heti seuraavassa kierrossa lyhyen kaavan mukaan. Punktio oli varsin epämiellyttävä kokemus. Toimenpide sattui varsin paljon ja sen jälkeen en pystynyt liikkumaan useaan tuntiin. Pääsin kuitenkin kotiin raahautumaan ja olin usean päivän kivualias pyörtyillen vessassakin käydessä. Sain vielä jonkin tulehduksenkin, johon sitten antibiootteja. Punktion saalis oli 10 munasolua, joista 8 kypsiä, joista yksikään ei hedelmöittynyt.

Nyt sitten on tehty icsi, 2 siirretty ja 5 pakastimessa. Tässä punktiossa kaikki meni ok, hoitava lääkäri oli eri. Tälle mieslääkärille kerroin etukäteen pelostani punktioon ja kipu- yms. kokemuksista. Otti asiallisesti vastaan ja olinkin luottavainen mennessäni toimenpiteeseen. Sain tarpeeksi kipulääkitystä ja toivuin nopeasti. En aio jatkossa enää suostua aiemmin hoitaneen naislääkärin käsiteltäväksi (kaikki mitä hän on tehnyt on sattunut).

Tulipa pitkä vuodatus, johtuu ehkä siitä, etten minäkään juuri ole asioistani puhunut ulkopuolisille. Siskoni ja pari ystävää tietää, mutta asiasta ei juuri puhuta (siskolleni tehty myös icsi, josta kaksivuotiaat kaksoset, joten puheet on pikemminkin lapsissa kuin lapsettomuudessa). Sen vielä haluan sanoa, että In-tiimissä on loistava henkilökunta ja asiantuntemus. He tuntuvat oikeasti väliitävän asiakkaistaan ja miettivät parhaimpia hoitovaihtoehtoja yksilöllisesti. Jos vain on vara valita, kannattaa ehdottomasti sinne hakeutua.

terveisin Minäkin

 
Nyt on taas hermon menon paikka :headwall: On kaikki ajat varattu munasolujen kypsymisultraan ja sitten menkat katoo. Kokoajan ollut 28-29 kierto ja nyt sitten yhtäkkiä mennään kp 31 \|O

Meillä kun oli raskautumisvika miehessä niin ihan heti en usko ylläri raskauteenkaan. Tosin miehen tulos oli parantunut kakkostestiin aika paljon ja nyt on kolmas käyty antamassa ja tulokset voisi tulla perjantaina.

Mä tiedän putoavani taas kovaa :headwall: :headwall: Miksi ihmistä kiusataan näin. Nyt menee ihan kauheeksi veivaamiseksi noitten lääkäriaikojen kanssa. :x
 
Tsemppiä Siisami teille, toivottavasti olisi tärpännyt.
Meillä oli eilen yhteenvetokäynti. Hormonit OK, miehellä lievä heikkous spermassa kun vain 7 % normaaleja. Tiheys oli kuitenkin erittäin suuri. Minun myoomani vain voi liian hyvin ja on jo kuukaudessa taas kasvanut sentin. Olin sitten tänään (onnistuin saamaan peruustusajan spesialistille) kirurgin konsultaatiossa. Tämä oli sitä mieltä että pois vaan. Pakko sitten mennä jonottamaan julkiselle puolelle kun tyhmänä ei ole vakuutusta ja 5000 eur ei kyllä asuntovelkaisena makseta leikkauksesta yksityisellä puolella. Tämmöistä siis täällä. Vauvahaaveet näyttävät taas konkreetisesti haaveilta.
 
Mahtuiskohan tänne vielä yksi tyttö lisää? Hoitoja ei ole vielä aloitettu, mutta eka lääkärikäynti viikon päästä maanantaina. Historiani on seuraava: muutettiin miehen kanssa vuosi sitten pois Suomesta ja silloin tietenkin ajattelin ruusuisesti, että sehän on hyvä sauma tehdä lapsi niin ei tarvitse sitten ulkomailta alkaa etsiä uutta työpaikkaa... nii in helpommin sanottu kuin tehty. Pillerit jätin helmikuun alusta ja siitä se soppa sitten alkoi. Menkat kyllä tulivat, mutta tulivat milloin lystäsivät. Tälläkin hetkellä elelen kp 64, eikä tädistä tietoakaan. Tikuttelin myös ovista ja pari kertaa luulen löytäneeni sen varmuudella, mutta olen myös aika varmuudella saanut myös vääriä ovisplussia... ota niistä sitten selvää.

Olen aina ollut tosi hoikka, mutta pillerien lopettamisen jälkeen paino putosi vielä 3 kg. Jotenkin minulla on vahva tunne, että minulla on jonkinnäköinen hormonivaje, joka vaikuttaa myös painoon... mutta saa nähdä mitä lääkärisetä tuumaa asiasta.

Lisää päänvaivaa on tietenkin aiheuttanut tämä ulkomailla asuminen. Meillä on tosi kattava vakuutus, mutta eihän lapsettomuutta tietenkään lasketa sairaudeksi eikä sitä näin ollen korvatakaan. :kieh: No jos nyt jotain positiivista asiasta haluaa etsiä niin ainakin nyt alkuun lääkärikäynnit menee epäsäännöllisten kuukautisten piikkiin... Toivon tietenkin, että asia korjautuisi pelkästään menkkakierron tasauksella.

Aiemmin olen pinoillut tuolla vauvakuume-osastolla (lähinnä tuolla yli 30v ensikertalaiset -osastolla), mutta ajattelin nyt vaivihkaa osittain siirtyä myös tälle puolelle, kun aika varmaa on, että ei sitä vauvaa minun tapauksessa pelkän greippimehun voimalla tehdä.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille
:flower:
 
harakka pikana
Tervetuloa vaan Iida-Liina mukaan joukkoon kirjavaan... :)

Meillä kans vieläkin odotellaan sinne lääkärille pääsyä mutta soittivat tossa eilen naistentautien puolelta että mikä se mun kiertoni nyt olikaanja että yrittäppäs tikutella että näkyiskö ovista...
hmm vähän paha sanoo ku taas tuntuu jäävän lyhyeks ku nyt kp14 menos ja mahaan koski jo eilen siihen tyyliin että täti tulis mut eipä vielä näy vaikka tänään ei kyl sit olekaan koskenu.
Tuli vaam mieleeni että olisko ollu sitteki niit ovis kipuja mutta eipä noi testi tikut mitään näyttäny.
Täällä päässä tuntuu että mikään ei kunnallisella pelitä kun tiedot katoaa, lääkärit vaihtuu ja ajat menee kauas...
Kysyivät vielä että ovatko tehneet tk lääkäris jo hormoonikokeet ku tuloksia ei löydy... :headwall:
sanoin että kyllä ne kaikki mahd. kokeet otettiin kun meni kesken syksyllä alkuraskaudesta jo...
Ihmettelen vaan tota hommaa ja toisaalta tekis mieli vaihtaa yksityiselle muuta rahatilanne ratkaisee taas ettei vielä ainakaan :(
Luomusti siis yritetään mekin nyt tonne joululle asti että samoissa Janna mennään ja pidetään peukkuja kaikille ja siisamille myös...
Kaikille :hug: ja voimia...

Seuraavan kerran voipi olla että sit joulukuun vaihteen jälkeen tulen taas kertoilee kuulumisia ja useammin taas olen täällä...
Nyt vielä muutenki ajatukset reistaa kun vihdoin päätin lopettaa tupakan sauhuttelunki kokonaan kun eipä se ainakaan auta mitenkään tätä tilannetta varsinki ku vieroitusoireet alkaa olla mielenkiintoiset vaikka ei edes polttanu montaa päiväs(1-3) niin silti tuntuu pahalta varsinki aina kun täti ilmestyy ja huomaa ettei olekkaan onnistunut raskautumaan niin masennuksen aikana tulee poltettua(ihan kuin se nyt helpottaisi)...
:kieh: :ashamed:
Oho tulipa taas tarinaa... :whistle:
 
uskomatonta janna...uin kirjoituksesi ja mehn mennään aikalailla samoissa merkeissä..
no sillä erolla et lapassa saatii putket aukaistua mut tammikuuhun asti lekuri antoi armonaikaa luomuna ja sitten mennään ivf:ään....
toivo on korkealla kyllä että tuohon ei tarvitsisi enää lähteä vaan laparoskopian avustuksella saataisiin se pieni ihme aikaiseksi..

ollaan tässä mietiskelty jo miehen kanssa että jos tuleva vaavimme(huomaa positiivinen asenne, KUN meillä on lapsi =) )on tyttö, hänelle tulisi yhdeksi nimeksi TAIKA...ei kutsumanimeksi mutta kertomaan sen että pieni taika tarvitaan jotta lapsemme alkunsa saa.... :heart:

huisisti jaksamista kaikkien hoitojen keskellä ja tsemppiä kaikille :D
 
Tiiti

Onneksi olkoon tätin puolesta. Meikäläinen vielä odottelee sitä, että pääsisin napsiin niitä Primolutteja nyt alkuun. Ei pääse etenemään, kun ei tätiä kuulu! Alkaa jo pänniin!!
Kerroppa sitten kuulumisia Clomijen suhteen. Mulla kestää vielä, ennen kuin pääsen sinne saakka.
Männikkö on kyllä yks ihme. Saitko lääkkeet nyt häneltä vai oletko aiemmin käynyt hänen vastaanotolla? Lääkäri mainitsi minulle Männikön outoudesta kun sanoi, että gynelle pitäis näyttytyä. Ehkä kaikki tietää hänen erilaisuutensa. Huoneessa oli minun ja Männikön lisäksi sairaanhoitaja avustamassa. Siis kaupunginsairaalassa! Eikö niillä ollut pula hoitajista...


Iida-Liina

Teretulemast vaan!
Täällä myös jätetty pillerit helmikuussa -06 siinä toivossa, että heti tärppää ja nyt pitäis jo olla viimeisillään, mutta eihän se niin mennyt alkuunkaan! Mulla kierto on ollut semmosta 51 päivää ja kerran venyi jopa kolmeksi kuukaudeksi. Kävinpä siis lääkärissä ja sain nyt parit lääkkeet säännöllistämään kiertoa ja vauhdittamaan ovista. Sitä kun ei ilmeisesti tapahdu, jos kierto on yli 35 pv.
Nyt ollaan jo kiertopäivässä 40, eikä tätiä näy. :kieh:
Toivottavasti meillä on vain niin "pieni" harmi kuin kiertohäiriö ja pääsemme pian toiselle palstalle, vaikka ei kyllä haluttais lähtä pois palstalta hyvien ihmisten suhteen. Tällä palstalla ollaan tosi ymmärtäväisiä ja auttavaisia.

Terve vaan! :wave:
 
morjens.
Tänne minäkin kuulemaan toisten kirjavia kokemuksia ja kertomaan omani. Meillä alkoivat tutkimukset helmikuussa 06 jossa miehen spermanäytteestä ei löytynyt siittiöitä. Sitten niitä ei elokuussa tehdyssä biopsiassakaan löytynyt. Pari viikkoa sitten mentiin sitten yksityiselle vastaanotolle, jossa homma lähti vauhdilla. Tehtiin ekakäynnin yhteydessa aukiolotutkimus ja viikon päästä ultrattiin. eilen testasin ovistestissä kaks viivaa eli ensi viikolla verikokeet. Jos kaikki kunnossa niin inssiin luovutetuilla siittiöillä ensi kierrossa. Kaikenlaisia tunteita kyllä herättäny aina välillä nuo luovutetut, mutta kai niihin täytyy suhtautua niin että se nyt on vaan pakko edetä niillä jos tahtoo vauvan. Miehellä tosiaan sellainen sairaus, ettei mitään mahdollisuutta. Onko muita jotka joutuneet käyttämään luovutettuja, miten teillä asiaa käsitelty kotona?
 
Siisami ilmoittautuu raskautumattomaksi.

Menkat alkoi vihdoin torstai aamulla ja se oli varmaankinihan hyvä juttu koska miehen tulokset uudesta näytteestä tulivat samana päivänä. Näyte meinaan oli senverran huono, että olisi tytöllä ollut selittämistä :LOL:

Maanataina 20 päivä olisi lekuri. Mä olen aika varma, että ivf hoitoihin mennään suoraan. Inssiä on näillä tuloksilla ilmeisesti ihan turha kokeilla.

Ihanaa kun homma etenee :D
 
Riksu82
Huh! Kahlasin koko ketjun läpi.. Vieläkö mahtuu joukkoon värikkääseen? Taidan täyttää vaatimat kriteerit =)

Meidän taustaa:
Minä 24v. ja ukko 25v. V. 2003 endo epäily kovien kuukautis kipujen vuoksi. 05/06 Jätettiin e-pillerit pois ja lähdettiin toden teolla yrittämään. Kuukautisia ei kuulunut ja tk lääkärin kautta yksityiselle gynelle. Gynellä 08/06 PCO diagnoosi ja käyttöön terot ja clomit. Ilman hormooneja en ovuloi eikä minulla myöskään ole spontaaneja kuukautisia. 1 clomi kierto 1tbl ja toiset kaksi kiertoa 2tbl. Clomit tehosivat suuremmalla annoksella, mutta niistä johtivista sivuvaikutuksista ne minulta kiellettiin!

Nyt tilanne se, että menossa viimeinen clomi kierto kp 17. Ultrassa näkyi kolme munasolu ehdokasta. Jos tästä kierrosta en plussaa, niin miehen spermanäyte tuloksien jälkeen saamme lähetteen lapsettomuuspolille. Ensi viikon torstaina olisi miehellä näytteen anto. Luomuvauva haaveet saamme unohtaa, mutta ihan luottavaisin mielin gyne oli, että joskus raskaudun...

Pitkä teksti! Toivottavasti jaksoitte lukea..

Taika olisi aivan ihana nimi!
 
Kaikille uusille tervetuloa joukkoon! Tänne mahtuu kaikki, joilla on tarvetta! Sen voin paljastaa että palsta täynnä mitä upeampia ihmisiä ja kaikki ymmärtävät toisiaan.

Joten matkaan vaan ja plussatuulia ja tsemppiä jokaiselle!
 
Tervetuloa minunki puolesta kaikille uusille!

Kolmas clomi on syöty, nam! :p Hauskan värisiä pillereitä! :) Mitään sivuvaikutuksia ei ole tullut, ainakaan vielä...

Näin viime yönä unta että meillä oli vauva. :heart: Olen muutenkin nyt taas haaveillut vauvasta enemmän kuin pitkään aikaan. Jotenkin välillä olin niin epätoivoinen etten uskonut vauvaa koskaan meille tulevan. Nyt vaan pelottaa et kohta tipahdetaan taas korkealta ja kovaa, jos clomit ei tehoakaan...

Haikara, ei olla Männiköllä hoidossa, onneks! Oon saanut lääkkeet Oys:n naistentautien polilta.

Rattoisaa lauantai-iltaa kaikille! =)
 
Emppu1978
Täällä Terolutit tuntuivat ainakin tehoavan, ensimmäinen normaalipituinen kierto pillereiden lopettamisen jälkeen... Eli tän viikon torstaina alkaa sitten Clomien popsiminen. Ensimmäinen clomikierto näyttää menevän harjoituksen piikkiin, sillä JOS sellainen ihme kuin ovulaatio aikaan saataisiin, niin mies ei ole saatavilla.. mutta joulukuussa sitten. Paitsi jos teillä olisi miestä lainata hetkeksi...?? =)

Omituisen tyytyväinen olo siihen nähden,että menkat alkoivat hetki sitten.

Hyvää alkavaa viikkoa teille kaikille!!! :flower:
 
Maanantai-aamua kaikille :flower:
Kiitos lämpimästä vastaanotosta pinoon, vaikka vielähän en missään hoidoissa olekaan. Mutta kun en ole myöskään mikään normikiertolainen, niin tuntuu turvallisemmalta pinoilla myös täälläkin. Tänään mulla on sellaisia tuntemuksia, että voisi jopa olla menkat tulossa. No jo on aikakin, kun kp lähentelee 70:ntä. Viikon päästä siis eka lekuri, jota kärsimättömänä odottelen... aika kuluu niin pirun hitaasti. Olen tietenkin tässä etukäteen tehnyt jos jonkinnäköisiä diagnooseja valmiiksi... malttamaton kun olen. Siksi kysynkin Haikara, että mitäs pillereitä sinulle määrättiin noihin kiertohäiriöihin? Sanoit, että sait muutamaa lääkettä... primoluteja ja clomejako? Jouduitko useampaan testiin ennen kuin reseptit lyötiin käteen? Tietenkään en voi mitenkään tietää, miten omalla kohdallani toimitaan ja kun itse asun Dubaissa, niin tiedä sitä mikä täällä on käytäntö. Lääkärikäynnille menen ihan 100% jenkkisairaalaan ja nehän on tunnetusti jotenkin hysteerisen ylivarovaisia :LOL: (saattaa tosin olla paha harhaluulo)

Toistaiseksi kuitenkin ihan positiivisin mielin eteenpäin mennään, vaikka pari viikkoa sitten tipahdin todella korkealta ja lujaa. Olin nimittäin aika varma, että olin raskaana kun kaksi viikkoa ovistikkuplussan jälkeen olin kolme päivää huonovointinen, sain hiivatulehduksen ja nännit olivat viikon verran todella arat ja tietenkään tätiä ei ollut mailla halmeilla. Tiedä mitä oireita olivat, mutta ei niistä tuloksena ainakaan mitään vaavia tullut. :( Tästä lähtien aionkin olla todella kyyninen kaikkien oirehdintojen suhteen, kun se tipahtaminen tuntuu niin pahalta. Plaah. No ihmepillereitä lääkäriltä odottelen :)
Tsemiä!
 
Hei... minäkin taidan kuulua tänne....
mulla on pco... oli tutkimuksissa ensimmäisen kerran 2001 satakunnan keskussairaalas ja siellä oli henkilökunta tosi töykeetä...sain kuitenkin ajan munatorvien aukiolotutkimukseen. Jouduin perumaan ajan kun olin kuumeessa 39 ja rapiat. Lupasivat lähettää uuden ajan, mut sitä ei koskaan tullut. Ilman ehkäisyä ollaan oltu jo 10 vuotta... :'( ilman tuloksia. Nyt syksyllä sitten päätimme vihdoin lakata odottamasta ja menimme Turun VL:eek:on, jossa kohtelu on ollu ihan eri luokkaa. Miehessä (34 v.) ei vikaa, mut mulla (30 v.) tosiaan pco ja diabetes.

Söin jo clomeja yhden kierron 1 / pv,mut yhtään munasolua ei kasvanu - tai siis oikeammin kasvaa kyllä....noin 25 / puoli ja kaikki 8mm... AUkiolotutkimus tehtiin ja oli kamala, mut mitään vikaa ilmapallojen kulussa ei ollut. Nyt syön teroluteja ja ensi kierrosta taas clomeja 2 / pv. Vähän pelottaa, ku lääkäri sanoi että JOS alkaa munasolu kasvamaan, niin todennäköistä on, että kasvaa vaikka 5...

Niin kauan on kuitenkin lasta toivottu - eikä yrityksen puutetta voi moittia - että pakko jotain alkaa tehdä.

Huolitteko mukaan?

persikkaposki
 
pure love pikana
Käynpäs toivottamassa uudet tulokkaat tervetulleeksi!!!

Me sit peruttiin se inssi hoito tälle kuulle kun menkat tulee ja menee ihan miten sattuu...pitää saada ne ensin kuntoon ja lekuri tuossa soittaakin mulle loppu viikosta, etä jos ne terot vois aloittaa ja kysyn samalla, että voinko silti syödä niitä clomeja seuraavassa kierrossa kun inssi siirtyi tammikuulle...se kyllä harmittaa ihan kamalasti ja tuntuu, että masis meinaa välillä tulla...
No, taas sitä sitten vaan odotellaan...ensin oli ihanaa ajatella, että jipii nyt kerrankin alkaa tosi toimet ja sit ne siirtyykin... :headwall:

Mä jotenki olen luomuraskaus ajatuksesta luopunut ihan kokonaan...ja välillä sitä miettii, että miten tämä kaikki tulee päättymään...sitä aina välillä tuntuu tarvivan potkun takapuoleen, että jaksaa taas yrittää ja uskoa...

ohhoh, olipas vähän synkkää kirjoitusta...
Mutta hyvää illanjatkoa kanssa sisarille!!!
 
Mukavaa, että täällä on aktiivista porukkaa!
Varasin siis ajan yksityiselle tutkimuksiin ja ensi viikolla olisi sitten aika. Miehen pitää kuulemma varautua antamaan siemennäytteet. Mieheltä tuosta sitten kyselin, niin hän vaan sano et eiköhän se oo aika vähän sen rinnalla mitä sä (siis mä) joudut kokee. Ihanaa, huomata et kyl se mieskin tosiaan on ihan 150% mukana. Siis välillä hieman epäilys iski kun mies halusi aina vaan siirtää tutkimuksia. Ehkäpä vaan kaipas sen potkun persauksille.

Mietin vaan et saaks clomit kuitenkin vaikka kuukautiset ois normaalit ja ovulois normaalisti? Jotenkin noista joistain kirjotuksista sellasen käsityksen oon saanu. Eikös Terot oo sit, jos menkat on epäsäännölliset?
Mietin vaan kun mul on aika säännlliset menkat ollu aina ja oviksenkin oon pongannu.

Nyt siis odotellaan ens viikkoon. Tällä viikolla jännitellaan vielä ovista, harmi vaan et toi mies on iltavuorossa.
 
Riksu82
Robottiruttunen: Enpä usko, että clomeja annetaan jos ovuloit normaalista!

Mä olen niin vihainen mun miehelle! Torstaina tosiaan piti olla se simppatesti, mutta mies muka unohti pidättäytymisajan ja nyt joudun sitten perumaan sen! Että näin! Sitten taas odotellaan uutta aikaa ja järjestetään vapaa päiviä töistä! Perk..
 
Minäkin taidan aktivoitua tähän ketjuun kirjoittelemaan. Ollaan ekaan inssiin menossa ja hauska sattuma mutta taidetaan elää pure love kanssa samanlaisia päiviä. Mekin ollaan Oysin hoidoissa ja mulla nyt ekat clomit + puregon piikit takana. Eilen oli eka (kp10) ultra mutta pallerot olivat vielä kovin pieniä :\|
 
Hei kaikille!
Luin mielenkiinnolla teidän kirjoituksia ja päätin vihdoin uskaltautua joukkoonne mukaan. Meillä on ensimmäistä vauvaa yritetty jo 1 vuosi ja 4kk ja ei ole tärpännyt. Mulla kierrot heittelee 24-35 päivään, mutta lääkärin mielestä siihen ei ole syytä puuttua, eli ilmeisesti se on normaali :\| Olemme käyneet alustavissa tutkimuksissa ja minulla kaikki ok, mutta miehellä on hiukan hitaanlaisia siittiöitä, mutta lääkärin mukaan se voi vain vähän hidastaa raskautumista. Mulla on ensi kuussa munatorvien aukiolotutkimus ja se pelottaakin mua kamalasti :( Kyllä tämä elämä on niin raskasta :'(
 
elä turhaan pelkää aukiolotutkimusta. Se ei tunnu juurikaan missään kun vain olet rentona. Kattele vaikka monitorista miltä sun sisässä näyttää ;)
Mulla ittellä menkkakipukin oli 7kertaa kovempaa.. että ei paniikkia. hienosti se menee.. :hug:
 
Kaipa minäkin tästä pinoudun tähän porukkaan. Eli tilanne lähes sama kuin Halinalle81:kin. Yritystä tosin vasta (vasta tosiaan...puuh!) 1 vuosi takana. Kuukautiskierto säännöllinen ja verikokeiden tulokset ok. Miehellä pikkasen hitaita siittiöitä sekä määrä hiukan alle viitearvojen. Veikaan myös, että vaikuttaa kaiketi raskautumiseen hidastavasti. Seuraavaksi edesssä mulla se aukiolotutkimus myös, kunhan saadaan lekuri kiinni. On kiireinen ja ruuhkainen. Ollaan siis yksityisellä.
 

Yhteistyössä