pinoudutaan hoitoputken alussa olevat

Tervetuloa uudet!

Mä en tiedä vieläkö täällä olo sallitaan,en enää niin tuore tulokas ole. Mutta tänne taidan kuitenkin kuulua! =) Mulla siis takana jo yksi negainen inssi. Mutta täältä noustaan ja uutta yritystä.

Älkää turhaan pelätkö aukiolotutkimusta. Sen kestää kun ajattelee vain tulevaa ja sitä hyötyä mikä siitä on. :) Täällähän on useita ketjuja aiheesta joten asiaa pohtivien kannattaa lueskella.

Tsemppiä kaikille! =)

T. Hiukan maassa oleva Nampula joka kuitenkin menossa kohti tulevaa
 
Meillä on maanantaina lääkäri. Siellä toivottavasti kerrotaan jo tulevista hoidoista. Meillä vika on miehessä ja musta ei ainakaan vielä ole mitään löytynyt.

Nyt mua hivenen jännittää kun vihdoin ja viimein kauhean odotuksen jälkeen ollaan tässä tilanteessa =)

Tulenpa maanantaina kertomaan mitä siellä sanottiin.
 
Tulinhan tänne vielä ennen tiistaita.
Siis ihan just alko pelottaa ihan kauheesti. Satuin lukee ton ketjun "mihessä vikaa". Mua alko pelottaa, et jos tossa mun ukkokullassa onkin vikaa. Mä oon koko ajan ajatellu, et vika on jotenkin mussa. Ja musta se ois jotenkin helpoin käsitelläkin niin, jos vika oiskin vaan mussa.
Jospa tää pelko menis nyt ohi....
 
Emppu1978
:wave: Heippa kaikille!!!

En ole ehtinyt koneelle moneen päivään, tulee vierotusoireita..

Miehen testitulokset tuli ja kaikki oli hyvin!!! =) Normaalit määrät kavereita ja liikkuvat sutjakkaasti.. eli vikaa on "vain" mussa. Onhan siinä riittämiin, mutta silti helpotti kun toinen on terve.

Tervetuloa uusille nassuille!
 
sori pure love, multa jäi tuo sun viimeisin (pikana) kirjoitettu viesti väliin ja luulin että meillä on sama aikataulu :(

Kuten jo aiemmassa ekassa viestissäni kerroin niin meillä on ollut clomit + piikit käytössä ja ekaan inseminaatioon tähdätään. Tämä on meidän eka hoitokerta millään hoidoilla. Mun puolelta ongelmia löytyi monirakkulaisista munasarjoista (ei kuitenkaan PCO) ja kun lopetin pillerit 9 kuukautta sitten, ei kroppa ole toiminut sen jälkeen ollenkaan. Kuukautisia ei ole ja yritin yhden kuurin terojakin syödä mutta eipä niistä ollut mitään taikaa. Nyt saatiin yksi vuoto aikaiseksi Femoston lääkkeellä.

Tuli vain tänään muttia matkaan inseminaation suhteen sillä ultrassa (kp13) näkyi 4 kasvanutta rakkulaa. Isoin 17mm ja kolme muuta noin 14mm. Eli pari rakkulaa ainakin liikaa. Sovittiin lekurin kanssa että yritetään maanantaina tehdä siirto mutta kovasti hän varoitteli että voi hyvinkin olla että ei päästä sitä sitten kuitenkaan tekemään. Tarkoitus on tyhjentää osa rakkuloista jos niitä siellä vielä näkyy eikä irtoa ennen maanantaita. Hain irroituspiikin apteekista ja se pitää laittaa sunnuntai aamuna. Oon kyllä jo pommin varma ettei siirtoa tulla tekemään. Hoh hoijaa... jos ei päästä siirtoon asti niin ilmeisesti tämä lasketaan kuitenkin yhdeksi hoitokerraksi?? Ja oys ei tee kuin kaksi inseminaatiota :(
 
Hei kaikille!

Kirjoittelin jo tuonne toiseenkin ketjuun mut kirjotan tänneki. Eli eilen oli kontrolliultra ensimmäisen clomikuurin jälkeen. Eilen kp 11. Toisella puolella oli kaks vähän isompaa rakkulaa, mutta neki melko pieniä, muistaakseni 7 ja 8 mm. Lääkäri sanoi että pitäis olla ainakin 10mm. Ottaa päähän aika rankasti! :'( Lääkäri käski kuitenkin tulla uudestaan ultraan vielä ensi viikolla että katotaan onko rakkulat kasvanu. Voikohan ne sit yhtäkkiä päättääkin kasvaa? Taas tuntee itsensä tosi tyhmäksi kun uskoi että jo tästä kierrosta voisi onnistua. :headwall:

-Tiiti-
 
Hippula
Heippa vaan!
Voi kurjuus,menkat taas alkoi,nyt kp 1/23-29...Mä en nyt kyllä ihan oikeesti ees kuulukaan tähän pinoon vaikka oon kirjotelluki,kun eihän meillä ees oo hoidot käynnis..Koitan vaan saada miestä epätoivoisesti viemään edelleenkin sitä simppanäytettään.Vannotin sitä kyllä äsken kun jutskailtiin niitänäitä,että ens viikolla koitetaan saada se purkki sinne.Voi että,ku se on kumminkin niin "pieni" asia hoidettavaks,mutta onhan se iso asia miehelle.Tuskastuttaa tämmönen jahkailu kuukaudesta toiseen,kun toinen on varma siitä että kyllä se vauva luomustikin tulee,mutta toinen taas on luopunu toivosta jo kauan sitten.
Mutta palaan taas joskus asiaan!Onnea kaikille toimenpiteisiin ja tärppeihin! :flower: :heart:
 
Päätinpäs taas pitkästä aikaa tulla käväiseen täällä...
Sairaalasta ei ole vielä tullut terolut kuurin reseptiä ja jos ei tällä viikolla tule niin pitääpä soitella perään.
Oli kyl taas ihme täti kylässä 4pvä alkoi tuhru ja aina silloin tällöin tarttui jotain paperiin ja 10pvä tuli sit ns. menkat jotka sit seuraavana päivänä loppui kokonaan...
Nyt sit mietin, että olisko jonkun tulehduksen pukannut kun n. viikon verran on ollut munasarjat ja kohtu kipeänä...kohtuunkin kun vähän painaa niin johan sattuu....valkovuotokin on lisääntynyt.
Pitänee soitella lekuriin huomenna, et josko se tutkis et mikäs vika tällä kertaa.

Tammikuuta tässä odottelen jolloin se eka inssi tulisi tehtyä kun se peruttiin tältä kuulta noiden outojen menkkojen takia...eli nyt sit taas vaan odotellaan...

mutta hyvää tiistai-iltaa kaikille!!!
 
harakka pikana
Hippula: Kyllähän sä kuulut tottakai joukkoon koska olette kumminkin miettinyt ja aloitellut tutkimuksia joten häntä pystyyn vaan ja kirjoittele kuulumisia... :)

Meillä alkaa jo häämöttää sinne gynelle ja jännittää ihan älyttömästi...

Muuten asiasta kukkarukuun onko kukaan syöny hoitojen aikana tai välissä noita vitamiineja ku mulle se lekuri sillon joskus sanoi että voisin niitä syödä ainaki tän ajan ennen tutkimuksia...
Ostin sitte kaikenmaailman foolihappo+rautalisät yms. ja nyt toissapäivänä erehdyin ostaa noita julmetun kalliita multitabs raskaus tabletteja.
Tuli vaan mieleen et onko niistä mitään hyötyä nappailla ja moniko niitä syö
kun tuolla kuumepuolella oli ainaki joku ihme keskustelu niistä vitamiineista, mäkun olen aina ollu niin skeptinen tollasis jutuis ettei tiijä enää ketä uskois ja mitä tekis..ja jotenki tuntuu et niistä tulee huono olo eikä ainakaa piristä vai mitä niiden nyt pitäiskään tehdä...
 
Harakka!

Mä oon nyt kuukauden verran popsinu multitabseja sekä helokkiölju kapseleita. En tiiä onko mitäänhyötyä, mutta eipä ainakaan vielä ole näkyvää haittaakaan ollut. Miehelle ostin sinkkiä, jota se on popsinu. Vaikutus selvinnee vasta tulveisuudessa. Mä en usko että noista vitskuista ainakaan mitään haittaa on, eipä kai muuten ihmiset niitä popsis. :)
 
Lääkärissä on nyt käyty.

Mitään yllätyksiä ei tullut. Ivf hoidolla lähdetään heti ja siitä vielä se mikroinjektio juttu mukana (mä en ikinä muista sitä kirjainyhdistelmää :D )

Vuoden vaihteessa aloitetaan hormonit ja tammi-helmikuun vaihteessa on eka hedelmöitys yritys :D

Ihanaa :D :D
 
Hippula
Ihanaa Siisami että nyt on "homma" hoidossa! :hug: Voi että,oispa meilläki samalla mallilla asiat. Nyt ei muutaku roppakaupalla onnee hedelmöittämis yritykseen.Onpa ihanaa!! :)
 
Heipparallaa ja terveisiä lääkäristä!

Siis ensimmäisellä käynnillä oltiin. Mies anto siemenet ja viikon päästä tulis tulokset. Mulle lääkäri anto clomit vähän niinkun varalle, vaikka verikokeitten mukaan ovuloinkin. Vaarana on tuo monikkoraskaus, mut tällä hetkellä sekin on murheista pienin. Eli nyt oottelen vaan seuraavia menkkoja, että pääsen napsii clomeja. Sit jos ei onnaa tai miehen simpat on huonoja tehään inseminaatio. Mun kohalla ei kuulemma tartte tehä aukiolotutkimuksia, kun oon kerran raskaaks tullu.

Kiva kuulla, et muutkin on päässy "tosi toimiin".

Mä tiedän myös tunteen, kun mies empii. Mekin odoteltiin hoitoihin lähtöö, kun toi mies ei heti lämmennyt ajatukselle.
 
Hei,
eka lääkärikäynti on nyt takana. Minulle määrättiin clomit auttamaan ovulaatiota. Saan ne tosin aloittaa vasta ensi kierrosta, joka alkaa ties koska milloin. Viime kiertoni oli ennätykselliset 68 päivää. Eli tässähän kärvistellään varmasti ainakin joulun yli. :kieh:

Harakka minulle lääkäri määräsi ihan reseptillä foolihappoja. Se on joissakin maissa ihan käytäntö, että niitä määrätään raskautta suunnitteleville naisille. Ehkä niistä sitten jotain hyötyäkin voi olla. Toivotaan ainakin.
 
Terve taas pitkästä aikaa.
En ole vähään aikaa jaksanut kirjoitella, kun ei meidän vauvarintamalla ole muutoksia tapahtunut. Nyt tulin sitten valittamaan kurjuuttani luettuani teidän jutut.
Täällä on menossa jo 52 kiertopäivä eikä menkkoja näy. Siis mun pitäis eka odottaa menkat, jotta pääsen napsiim primolutteja ja sen jälkeen vasta clomeja seuraavassa kierrossa. Huh huh!! :/ Pitkä on odottavan aika!!
Saa odottaa ainakin yhdeksän kuukautta, että jäis raskaaksi ja sitten toiset yhdeksän vauvaa. :headwall:
Viime aikoina olen ollut hyvin stressaantunut. Mies on huomannut sen ja itsekin olen huomannut, että hermot on kireellä. Masentaa eikä huvita tehdä mitään. Ihmistenilmoille ei jaksa lähteä eikä shoppailukaan huvita.
Alkais nyt ne **** menkat, että pääsis edes yrittämään jotain!!
:kieh:

Menee meilläkin ens vuoden puolelle tämä yrittäminen. Pitäis vaan nyt saada muuta ajateltavaa. Tämä tilanne ei ainakaan helpota tätiä tulemasta... :(
 
:'( Ensimmäinen clomikuuri meni hukkaan. Kävin taas ultrassa eikä munasarjoissa ollu tapahtunu mitään! Itku meinas tulla ku ultrakuvaa kattelin... Ja nyt vielä joutuu odottamaan kuukauden ennen ku saa alottaa terot, kun poli on joulun ajan kiinni. :( Tämä odottaminen on tuskaista...

-Tiiti-
 
Monilla on sama tilanne kuin minulla...eli odottamista...

Itse tulin just sairaalasta jossa lekuri ultras ja tunnusteli niin kovin kipeää kohtua ja kohtutulehdus nyt sit vaivaa...ja pari antibioottikuuria joudun nyt syömään.
Mua kiukuttaa niin paljon ettei tiedä miten päin olis. kohtu on viikon verran ollut kipeä ja mennyt kipeämmäksi...voih, miks pitääkin olla näin vaivanen ihminen...tuntuu, et olis joku etikettivirhe tässä maailmassa... :'(
Vasemmalla puolen näkyi yksi hyvässä kypsymysvaiheessa oleva munarakkula ja lauantaina saan sit aloittaa terolut kuurin, että saatais säännöllinen kierto niin vois siihen inssiin sit alkaa valmistautua...

:hug: kaikille joilla tuntuu, että aika on jämähtänyt paikoilleen!
 
En oo vähään aikaa kirjottanu, kun on ollut mieli niin matala.Eilen kävin omalla gynellä, joka totes, että vasteeni clomeille on huonontunut tän 4 kierron aikana :\|
eipä se nyt yllätys ollut, mutta ketuttipa kuitenkin. Saadaan nyt lähete lapsettomuuspolille ja mietinkin tässä, että miten ne asiat nyt etenee?
Siis mulla on endometrioosi, pco ja en ovuloi, mies kunnossa. Oon syöny vuoden teroja ja alotan ens kuussa clomit vikaa eli viidettä kiertoa tupla-annostuksella. Onko jollain tietoa, miten tästä sairaalaoloissa jatketaan?
Tuntuu itestä, et asiat etenee niin hitaasti ettei kärsivällisyys kestä. Ja halu äidiksi olis niin kova :'(
Voimia kaikille, oon saannut täältä paljon vertaistukea, kiitos siitä :hug:
 
:hug: Haikara, Pure Love, Hippuliini ja tais meitä olla muitakin odottajia! Voimia! Odottavan aika on tuskaisen pitkä!

Turhauttavaa! Jotenkin sitä tuntee itsensä vajavaiseks kun kroppa ei suostu toimimaan niinku sen pitäis! Tämä asia on niin kokonaisvaltaista ettei kykene juuri muuhun keskittymään! Työnteko ei juuri kiinnosta eikä siihen jaksa panostaa vaikka pitäis... Välillä tämä on turhan rankkaa! :'(

-Tiiti- :headwall:
 
Nallekarkki85
Saanko tulla mukaan vaikka yritystä meillä vasta 3kk?

Epäilin ettei kaikki ole kunnossa (mm. luteaalivaiheen lyhyydestä ja todella myöhään tulevasta oviksesta) ja gyne totesi etten välttämättä ovuloi. Lisäksi mulla on ultran mukaan paljon kystarakkuloita, eli sekin vaikeuttaa lapsen saamista. Jatkotutkimuksiin ollaan menossa...
 
vieläkö mahtuu mukaan?? meidän tarina... lasta ruvettu yrittämään tosissaan v. 2004lopussa elikkäs n. 2v sitten. sitä ennen 1 keskenmeno ja tänä keväänä 1kohdun ulkopuolinen. omia menkkoja ei ole tullut sitten vuoden -04 kun pillerit lopetin.. pelkästään teroilla saa vuodon aikaan. nyt on eka käynti käyty sairaalassa ja verikokeiden ja sperma-analyysin tuloksia odotellaan.. sitten soitto lapsettomuus puolelle..tuntuu että odottavan aika on pitkä!! onko muilla sama tunne??
ollaan jyväskylästä ja perheeseen kuuluu meidän lisäksi liuta eläimiä mm. noutajapoika.
 
Mukaan vaan! =)

Kyllä se odottavan aika on pitkä, mutta nyt kun meillä eka käynnistä aikaa 6 kk niin nyt kun vauhdissa ollaan, niin tuntuu ettei ihan aina edes pysy mukana. =) Mutta toisaalta hyvä näin, ei ehdi murehtia kun kaikki tapahtuu nopeasti.

Mulla sama tilanne kuin sulla etten ole ovuloinut itse kuin muutaman kerran elämässäni. Paitsi nyt sitten lääkkeillä 2 kertaa. Teroilla sain kans menkat aikaan kellon tarkasti. Meillä ensi viikolla toinen inssi, vaikka toiveet aika heikonlaiset. Mutta onneksi ollaan jo IVF jonossa.

Siispä tervetuloa mukaan! Tsemppiä tulevaan!
 
riksu82
Negan testasin tästä kierrosta, joten ei meille noilla clomeilla vauvaa saatu aikaiseksi... :( Ens viikolla on spermanäytteen vienti ja sitten odotellaan vastauksia ja sitten saamme sen lähetteen lapsettomuuspolille. Meillä myös siis menee reilusti ensi vuoden puolelle enne kuin tehdään mitään... Inhoon tätä odottelua! Onko täällä taysilaisia? Mietin vain, että kuinka kauan ensimmäistä aikaa saa odotella?
On kyllä ihme kun menkatkin on taas myöhässä, vaikka ultralla lääkäri näki, että ovulaatio tulisi tapahtumaan ja siitä on nyt jo reilusti yli kaksi viikkoa...
Tosi asiat ovat nyt nämä ja niiden kanssa on opittava elämään :saint:
 
Riksu! :hug:
Toivotaan että teillä sitten hoidoilla tulisi oma käärö.
Me kans taysilaisia. Mulla meni 3 kk lähetteestä ekaan käyntiin. Sen jälkeen on tapahtunut hommat ihan kivalla vauhdilla. En oo joutunut sitten enää ootteleen yhtään. Saanu aikaa aina kun on tarvinnut. Kesälomien takia oli pieni tauko, mutta se oli meillä myös tärkeä oviksen seuranta tauko. Eli tein ovistestejä sit sen kuukauden. Nyt ens viikolla meillä taysissa toinen inssi.

Taysin lääkärit ja hoitajat on tosi ihanaa porukkaa. Mukavia ja asiansa osaavia. Joten tsemppiä tulevaan! =)
 

Yhteistyössä