PISTEPIRKOT pinoon äkkiä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
paljonko saa pisteitä nurmikon leikkuusta?sellasella kelaleikkurilla missä moottorina toimin minä :headwall:
Mulla on sellainen taulukko josta voin kattoa kun tiedän kauanko kesti, oliko kevyttä, kohtuullista vai raskasta liikuntaa ja sun painon.

Ja sitten mun punnitustulos, joka ottaa päähän vaikka tiesin etukäteen että olen turvoksissa niistä sipseistä... eli kälyset 300g tuli miinusta |O Olen niin vihainen itselleni!!! No, huomisesta alkaa tiukka syyni kaikesta mitä syön ja livetä ei saa, pitäkää mut kurissa. Sekin harmittaa kun ryhmänohjaaja oli kipeänä eli en saanut kaipaamaani motivaatiotankkausta :(

Eli siis tilanne nyt pisteviikon numero 4 jälkeen:

Lähtöpaino 97,8kg
Paino nyt 93,8kg
viikkopudotus 0,3kg
yhteispudotus 4,0kg

Pitäis iloita että 4viikkoa ja 4kg mutta vit*ttaa silti. Olen surkea ihrapallero jolla ei ole tahdonvoimaa |O :snotty:
 
no se oli varmaa kohtuullista....ja kesto oli 45min....viel pitäis mennä vetäsee tollasen 30min urakka pitääkö mun punnita nyt itteni vai käykö toi ihka eka paino?


kyllä se jabba siitä lähtee..mä oisin oikeesti innoissani jo noista 4kilosta.
 
Jabba hei, se on kuitenkin 300g MIINUSTA. ihan hyvä satsi sekin :hug:

mulla näytti vaaka aamulla jotain 94,5. hui. mutta jos se siitä, tänään oon laskenut pisteitä tarkemmin (syötiin täytettyjä paprikoita ja lättyjä ja paljon vihanneksia) sekä harrastanut "hyötyliikuntaa" reippaana :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
no se oli varmaa kohtuullista....ja kesto oli 45min....viel pitäis mennä vetäsee tollasen 30min urakka pitääkö mun punnita nyt itteni vai käykö toi ihka eka paino?


kyllä se jabba siitä lähtee..mä oisin oikeesti innoissani jo noista 4kilosta.
45min kohtuullisen raskasta liikuntaa 79-110kg painoisella ihmisellä on 3pistettä.

Raskaasta liikunnasta (45min) 80-90kg painoisella kertyy 7 ja 90-100kg painoisella 8.
 
me päästään tänään kaksistaan leffaan! vähän hienoa. ja sitten aateltiin mennä syömään :D MUTTA tuli heti sellanen tenkkapoo että saapi kattoa piisaako mun pisteet mitenkään, vaikka niitä onkin pankissa vähän säästeltynä eri päiviltä. tai sitten pitää käydä heittämässä hikilenkkiä päiväunien aikaan tytön kanssa.

tossa aattelin jos ihan karmea mässytyshimo iskee Simpsoneita kattoessa, otan maissinaksuja ja vissyä mukaan. itse asiassa ne maissinaksut ei mun mielestä ole ollenkaan pahoja...
 
....perjantai ja mun puntari päivä. :whistle:

No vaaka näytti aamusel 87,8kg eli pudotus -0,2kg. eipä ole kyl paljoo, mut alas päin kumminkin.

alkupaino 88kg
paino nyt 87.8kg
viikkopudotus -0,2kg
pudotus yhteensä -0,2kg
aika 1vko

Äh, en kyl ole itseeni nyt oikeen tyytyväinen, kun ei ole tullut kunnolla pisteiden läyttöä seuratuksi. Vaik olen kyl yrittänyt niit vähä kalorisempii vaihtoehtoja kaikes syömises valikoida. Mut mulle tuottaa ongelmia noiden vihannesten/kasvisten/hedelmien syöminen. Sillä en millään tahdo saada syödyks niit sitä määrää, kuin pitäs. :kieh: :(

Syynä tähän lienee se et en olikein ole tottunut niit ruokavaliossani kohtaamaan ja sekin et olen hyvin monelle niistä allerginen raakana. Esim. porkkanaa/omenaa en kärsi syödä käsittelemättömänä. Ja kaiken kukkuraks meil kasvaa pihas kymmenkunta omenapuuta + mä väliin oikeen himoitsen omenoitten rouskuttamista. |O

Käääk!!!!! Ne rippijuhlat lähestyy, miten mä osaan hillitä syömiseni et en kiireessä ahtaa suuhuni älyttömii määrii niit herkkuja???????????? :headwall: Ne karjalanpiirakat ja mokkapalat :p :kieh:
No, kait mun pitää lipsutella hirmu määrät sitä Tomattikeittoo jota meinaan tarjolle tehdä. Siin kun ei taida kovin paljon pistetkään olla. :headwall: :snotty:
äitipeikko laskisitkos mulle keiton annoksen pisteet?

Siihen tulee seuraavaa?

1 sipuli, 1 vakosipulin kynsi, 7dl vettä, 150g tomattipyrettä, 400g, tomattimurskaa (laitan valmis purkin), kana- tai kasvisliemikuut., 1tl sokeria (en vaihda mak aineeseen, ku se antaa sen oman "jännän" maun), valkopippuria, 1tl suolaa, yrttejä, 1/2 dl kuohukermaa (tämän kyl vaihdan ruokakermaan ilm 5 tai 7% riipuen siit kumpaa on vähä laktoosisena), maitzena suurustetta jos tarvii (oletan et tarvii jonkun ruokalusikallisen)

Niin ohje on siis neljään annokseen, mut joudun kyl tekeen ainakin kolmin kertasen annoksen. :eek:

Hei ja
sit tässä olis viel nuo piirakan aineet:

kuori:
3 1/2dl ruisj. 1dl saatan korvata vehnäj. (leipoutuu helpommin), vettä, 1rkl öljyä
puuro:
1 l maitoa (laitan rasvatonta tai kevyttä), 2 1/2dl puuroriisiä, 1tl suolaa
voiteluun:
n. 5 dl maitoa ja 1 rkl voita (taidan kyl vaihtaa 60% margariiniin ellen jopa 40%. Hei oivariiniähän taitaa löytyä jopa 30%, mut mahtaakohan sulaa maitoon? epäilen et ei sula) piiraat kastellaan tähän "litkuun" ja valutetaan liiat pois.
Tästä määrästä pitäs tulla n. 25 kpl:tta

Kiiots jo valmiiks äitipeikko, jos viitsit mulle pisteitä laskeskella. Mulla kun ei itselläni ole pv,n laskinta eikä rommppua->pitäs varmaan hankkia jompikumpi. Sillä teen oikeastaa kaikki ruuat itse, en siis käytä paljoakaan noit einesvalmisteita.

Mukavaa viikonvaihdetta kaikille!!!!!!!
:D :D :wave: :wave: :wave:
 
keitossahan ei mun laskujen mukaan ole muuta pisteyttävää kuin tuo kerma. ja kermassa on pisteitä 0,5 yhtä ruokalusikallista kohti (jos kerma on alle 20% rasvaista). eli siinä ois sitten varmaan noin 2 pistettä koko keitossa kertaa sen kolme. tomaattimurskasta ei mene pisteitä ainakan mun opuksen mukaan, joten tuskin menee pyreestäkään?

piirakoissa taasen

jauhot on reilu 0,5dl 2 pistettä. eli yht. 7 pistettä.
öljy (kasviöljy) 1 tl 1 piste. eli 1rkl 2 pistettä.
rasvaton maito 2 dl 1 piste, 1l 5 pistettä.
riisi keittämätän 0,5dl 2 pistettä, keitetty 1,25dl 2 pistettä. eli oisko se sitetn yhteensä 4 pistettä jos keitettyä laitoit.
maito taas sen 2,5 pistettä
rasva rasvaa yli 40% 1tl 1 piste eli 2 pistettä.

eli yksi piirakka ois tuon mukaan 1 piste. ei paha! noita voisin itekin kokeilla...

mulla on toi laaja ruokahakemisto, minkä saa materiaalin mukana aina. tosin siinä on aika pelkistetysti. tuo POINTS-laskin on LOISTAVA! voin suositella. ja saan lainaan noin 5v vanhan Ostajan oppaan jossain vaiheessa, eihän se kauheasti vanhaksi mene. ja laskimella voi laskea valmisruokien pistemäärät näpsäkästi.

mutta nyt syöttämään ipana ja sitten lenkille :wave:
 
... joo kyllähän mullakin on noit paperisii pv:n materiaaleja, mut jotenkin niist on hankala laskea silloin kun tekee isompia satseja kerrallan jotain. :( Elikkä ilmeisesti olis tuon pistelaskimen ostaminen harkinnan arvoinen asia.
Voikos tuota laskinta hyödyntää myö itse tehtyihin ruokiin? Vai tarvitaanko siihen esiM. valmiiks tieto jonkin ruuan energiamäärästä/rasvaprosentista, niin kuin aikoinaan siihen kalori-kiekkoon jolla saattoi pisteitä laskea.

Niin kyl mä arvelinkin et toi keitto olis lähes pisteetön, kun ei siin ole tosiaankaan raaka-aineit joissa oli kovin pistetä. Eikä kyl tosiaankaan kuulostanut noiden piirakoidenkaan pisteet 1p/piirakka laisinkaan huimilta, kun niist valmiista kaupasta saatavistahan menee ihan mahdottomii määriä pisteitä.

Tuon karjalanpiirakan ohje muuten löytyy netistä osoitteella; www.myllynparas.fi.

Oh onkos se kello jo melkeen puolessa päivässä. :headwall: Nyt täytyy kyl kiireesti siirtyä pois koneelta jotta ennättää kauppaan, leipomaan ja tälle päivälle ruokaa laittamaan.

:wave: :wave: :wave:

Hei, mut tolla kauppa-reissullahan kaloreit taasen palaa takuu varmasti, kun jälan kipitän tuonne n. 1,5km:n päähän kaupoille ja takas tulles sit kantelen ostoksia tai vetelen niit perässäni ostoskärryissä. :D
Joten hyötyliikunta kunniaan "piste-siskot". B)
 
ja eilen paukkui pisteet ihan kympillä :saint: söin KOKONAISEN pitsan :p ja oli muuten hyvää! siihen päälle vapaaillan kunniaksi muutama siideri niin avot.

tänään teenkin sitten nollan pisteen keittoa. ei kyllä kaduta kauheasti, kun tiedän että osaan ottaa taas itteäni niskasta kiinni.
 
Mie olen täällä, mutta olen ollut häpeällisesti vaiti kun on tullut mässättyä. Oli kummitytön 1v juhlat lauantaina ja siellä mässyttelin, tosin säästetyillä pisteillä osittain. Mutta sitten jäi vähän päälle, eilenkin meni ensin hienosti sosekeitolla päivä, mutta illalla teinkin raparperipiirakkaa ja vaniljakastiketta :ashamed: Tosin, siinä piirakassa on sokerikakkupohja eli rasvatonta se on. Tänään loppui mieheltä kesäloma ja alkoi arki taas kahden lapsen kanssa, varmasti helpottaa pisteillä pelaaminen kun olen itsekseni täällä. Miehen kanssa kun tuli aina syötyä yhtä aikaa ja useammin.

Noista pisteistä TOKSU06:lle, että siihen ei ole mitään kaavaa (tai siis varmasti siellä pääjehuilla on systeemit, mutta ei levityksessä), niitä ei itse pysty laskemaan vaan ne pitää tietää/lukea listoista. Pisteet määräytyy kalori- ja rasvamäärien suhteiden mukaan eli niiden logiikka ei ainakaan mulle suoraan aukea.

Ihan hyvä tulos ÄITIPEIKOLLA tuo kokonaispudotus, hyvä varmaan vaan että ei kokoajan rymise alas hurjissa lukemissa, ehtii syän ja muu elimistö tottua laihtumiseen!!

Pidetääs tytöt hyvä viikko!!!!!!!!!!!!!!
 
mäkin tänään vetelin nollakeiton jämät raejuustolla :p ja kunhan ukko tulee kotiin niin teen uunivihanneksia tofun kanssa ja superkevyttä marjapiirakkaa.

muuten, jos kaipaatte herkuttelua niin yksi hirveän makoisa herkku on mansikkasalaatti
1l mansikoita viipaleina
1tl balsamiviinietikkaa + vähän vettä
2rkl sokeria
2tl tuoretta minttua

nuo sekasin ja maustumaan. tosin meillä ei ollut minttua ja silti tuli toooosi hyvää . yksi annos on 0,5 pistettä (eli siis jälkiruokakipollinen).

ja toinen on se että puoli purkkia rasvatonta maitorahkaa + valion mehukeittoa (sokeriton). sauvasekottimella sekaisin. siitä tulee 2 annosta, yksi annos on vain 2 pistettä.

me käytiin justiinsa ulkoilemassa, tuolla sorsapuistossa. tietty kastuttiin läpimäriksi..
 
......... |O |O |O |O |O

Tuossa just tunti pari sitten lähti viimeiset rippijuhla vieraat. Ja nyt yritetään päästä takaisin arjerutiineihin kiinni. :whistle: Meinaan kun meni ainakin nuo unirytmit hiukan sekaisin. :/

Hoh vaan kyl oli mukavaa emäntänä toimia sellaisille sukulaisille joita ei kovin usein tapaa ja viel ennätti heidän kanssaan seurustella, kun siskoni hääräili keittiön puolella apunani.

Mut joo sen verran meni noiden pisteiden tarkkailut hutiin et vaaka ei kovin kilttejä lukemia aamulla näyttänyt. juu vaan kuriin nyt yritän itseni saada.
Tänään tuossa ruuaksi söin sitä tomattikeittoa jotavieraille tarjoiltiin ja siinähän ei niit pisteit tainnut olla edes yhtä/annos. :headwall: :headwall: :headwall: :snotty:
:ashamed: Vaan sitten on kyl tunnustettava että tuli jälkiruuaksi syötyä loppu täytekakusta lasten kanssa. :ashamed:

Mut, mut, mut eiköhän se taas tästä lähde oikeaan suuntaan, kun herkut on ensin tuhottu ja ssinä kyllä ovat nuo lapset melko taitavia avustamaan. :LOL: :LOL: :LOL:
 
Mulla on sitten rintatulehdus ja poikakin on jo 5,5 kk vanha, et miten se nyt sen pukkas päälle. Se hyvä puoli tässä on et ruoka ei maistu, mutta toisaalta sitten kun on nälkä niin ei jaksa keskittyä siihen mitä syö.

Meen nyt takas sängyn pohjalle, 39,5 astetta kuumetta ja odottelen et antibiootit auttais.
 
moikka,
en oo päässy koko viikonloppuna kirjottelee.
ja aamulla kävin sitten vaa'alla....

alkupaino 87,9kg
paino nyt 87kg
viikkopudotus -0,9kg
pudotus yhteensä -0,9kg
aika 1vko

ja mun täytyy myöntää etten ymmärrä et on voinu lähtee noin paljon koska viikonloppuna tuli otettuu muutama siideri kun oltiin kylässä ja sitten ukko vei syömään thaimaalaiseen. mutta tyytyväinen oon jos toi paikkansa pitää.
 
Mä lähden mukaan ja.

Tänään aloitin pisteillä. Usko ei riitä että jaksaisin niitä kauaa laskea, mutta kokeillaan, josko tällä ketjulla olis tsemppaava vaikutus. Aikaisemmin pistelaskulla syöminen ei ole sopinut minulle.

67,5 lähdetään pudottelemaan.
 
Vajaa kaks viikkoa pisteitten laskemista takana.
Ensimmäsen viikon saldo 1.3kg pudotusta.
Mitat 164 cm, lähtöpaino 70.7
Ensimmäisenviikon jälkeen 69.4.
Jouluun mennessä olisi tarkoitus saada 10kg. pois ja sen jälkeen vielä 5kg.
 
Noin vuosi sitten laihdutin PV:lla n.9kg, niistä tullut takaisin melkein kaikki syöpöttelyn ja sohvaperunana olemisen takia. :snotty: :D

Elikkäs mittani:
*165cm
*72kg
*Ensimmäinen viikkoni menossa!!
*Tavoite olisi vähintään 64kg, mutta 60kg kuulostaisi kaikista parhaimmalta.

:)

 
Mahtuuko vielä tähän ketjuun?

Eli puoli viikkoa (tai 10kk enempi ja vähempi,huonoin tuloksin) oon nyt pisteilly.Historiasta sen verran että 2003 laihdutin pisteillä 21kg pois n.½ vuodessa ne sitten melkein takaisin hiipi kahden raskauden mukana.
Nyt nuorin on 10kk ja koko ajan on ollut tarkoitus päästä tuohon mitä 2003 mutta motivaatio on ollut aivan hukassa kunnes viime vkl päätin tosissani ottaa itseäni niskasta kiinni.
eli
lähtöpaino oli 10kk sitten 69kg
paino nyt 66,5kg (joo ihan kamalan pieni saavutus 10 kk:ssa)
tavoite olis siinä 56-58kg
Mie olen kanssa sellainen tunnesyöppö, heti jos on iloa tai surua niin tulee ajateltua ruokaa = Mitäs syötäis juhlan kunniaksi tai Mitäs söisin suruuni!! Ja himot kun iskee niin se melkein ihan fyysisesti sattuu, nyt kuumina päivinä tekis mieli suolaista kokoajan, hyvä kun en jozo-purkista kaada suoraan suolaa kurkkuun
Miulla kans näin,tosin ei suolainen vaan makee..
 
Hei! Voisko joku ystävällisesti kertoa mitä tälläinen yli 100kg painava imettävä äiti saa syödä? Siis pisteinä. Mulla on materiaalit, kun olen pariinkin eri kertaan laihduttanut paikkareissa... Toisella kerralla jopa 25kg, toisella 8 kg, sitten tuli vauva :) Mutta näitä imettävien pisteitä ei tietenkään kerrota kaikille siellä ryhmässä..
 
heips! vieläkös mahtuu mukaan? tääl ois kans yks aloitteleva. oon kans joskus pudottanu vartijois 20kg mut hiukan on tullut takas...
alkupaino 97kg
paino nyt 97kg
viikkopudotus -
pudotus yhteensä -

ja niistä tavoitteista.... :whistle:
pituuta on semmonen 165 elikkä jos ny ekaks pääsis 80 puolel ni oon tyytyväinen mut se 65 tietty häämöttää silmis... :p
 

Yhteistyössä