Pitääkö helkkari lapsen kyykkäristä tehdä numeroa (turha)

  • Viestiketjun aloittaja Deleted member 70007
  • Ensimmäinen viesti
Deleted member 70007
Tultiin eilen mökkipaikkakunnalle ja sitten yhdelle leikkipaikalle mentiin neidin kans. No, mikäs siinä ollessa, neiti touhusi ja minä tekstailin puhelimella. Neiti tuumasi että on vessahätä, ja tuumasin että ookoo, tuolla on puska, sinne. Näytin neidille ja meni sitten sinne. Kun lapsi oli tulossa poispäin joka vanha nainen sieltä parvekkeelta mun lapselle huutaa että ei tuo mikään vessa oo. Neiti vilkaisi vähän. Sitten kyseinen huutaa mulle että kattoisin vähän minne lapseni laitan pissalle ja tuumailin vaan että enköhän minä itse ton kakaran asioista päätä. Sanoi että täältähän näkee sinne! Minusta tässä oli taas haloota kerrakseen ja kysyin kärkkäästi keksitkö tästä läheltä parempaa paikkaa. Ei keksinyt.

Ja kotona mietin että herranjumala se sille kuuluu missä mun kakara käy kyykkärillä. Jos ei ole mitään muuta tekemistä kuin kytätä jotain puskaa leikkipuiston vieressä. Tän kunnan asukkaat on kaikki kohtaamani tapaukset yhtä vähämielistä sakkia jotka ei nä muuta kun oman napansa. Ei voi muuta kun huhhuh.
 
"elli"
Sinä kyllä sovit sinne kuntaan sitten mainiosti neiti oma napa.
Kyllä muakin jurppisi parvekkeeltani töllötellä tenavan pissaamista. Tosi ällöttävä tapa antaa lapsen pissiä puskiin kuin elukka.
 
vxvx
No onpa vaarallista jos pikkulapsi pissaa johonkin pusikkoon, aikuset äijät kuseksivat keskellä kaupunkia porttikongeihin, eikä sitä pidetä juuri minään, kauhee kusen haju lehahtelee nenään kun kaduilla kävelee. Minä pissatan lastani pusikkoon jos ei vessaa ole lähettyvillä, ei tartte jonkun kerrostalokyylän takia mukulan kulkea pissat housuissa tai lähteä kokonaan kotiin.
 
"vieras"
[QUOTE="elli";24080315]Sinä kyllä sovit sinne kuntaan sitten mainiosti neiti oma napa.
Kyllä muakin jurppisi parvekkeeltani töllötellä tenavan pissaamista. Tosi ällöttävä tapa antaa lapsen pissiä puskiin kuin elukka.[/QUOTE]

Mihis sitten? Keskelle hiekkalaatikkoako :eek:
 
"vieras"
No onpa vaarallista jos pikkulapsi pissaa johonkin pusikkoon, aikuset äijät kuseksivat keskellä kaupunkia porttikongeihin, eikä sitä pidetä juuri minään, kauhee kusen haju lehahtelee nenään kun kaduilla kävelee. Minä pissatan lastani pusikkoon jos ei vessaa ole lähettyvillä, ei tartte jonkun kerrostalokyylän takia mukulan kulkea pissat housuissa tai lähteä kokonaan kotiin.
Jostain ihmeellisestä syystä en ole joutunut lasta puiston puskaan pissattamaan...
 
"huoh"
[QUOTE="vieras";24080346]Jostain ihmeellisestä syystä en ole joutunut lasta puiston puskaan pissattamaan...[/QUOTE]

Sitten sinulla ei taida olla lapsia tai on vain käynyt hyvä tuuri? :)
Vaikka kuinka olisi lähtiessä käyty pissalla, voi sille lapselle tulla kovakin pissahätä, eikä minulla ainakaan olisi sydäntä katsoa toista kärsimässä.
Minä olin kerran 3-vuotiaani kanssa puistossa 3 kilometrin päässä kotoa, lähin vessa oli kotivessa.
Lapselle tuli iso pissahätä ja lähdettiin toki kävelemään kotiin, muttei kävelystä enää tullut mitään pissahädän takia.
Vein tytön sitten tienlaitaan kauemmas pusikkoon pissalle.
Mitä minun olisi teidän mielestänne arvon paheksujat pitänyt tehdä?
Käskeä lasta pissaamaan housuun? Kantaa lasta kotiin,kuunnella itkua ja valitusta sekä saada pissat mahdollisesti sekä itseni että lapseni päälle?

Miten joku VOI loukkaantua ja pahastua noin syvästi PIENEN LAPSEN pissaamisesta johonkin pusikkoon?
Eikö kellään oikeasti enää ole sitä kuuluisaa maalaisjärkeä?
 
  • Tykkää
Reactions: Fortune
w w
Oma lapsi vielä vaipoissa, mutta minustakin on ihan normaalia käyttää pikkulasta puskapissalla. Tuskin se takamus olisi puskasta kunnolla näkynyt parvekkeelle ilman kunnon parveketuijotusta.
Silmät kiinnikö mummojen pitäisi partsilla olla? Ihme, ettei ap:n kaltainen pölkky syyttänyt mummelia vielä tirkistelijäksi.
Ihmiset käyvät vessassa pissalla, pöntöllä tai potalla, eivät leikkipuiston nurkalla.

Ja ap voisi vastata omaan kysymykseensä, että kyllä hän nyt näköjään ITSE TEKI KYYKKÄRISTÄ NUMERON eli oikein aloituksen julkiselle keskustelupalstalle.
 
"vieras"
Heh. Meidän kaupungissa on maksullista puistotoimintaa. Lapset on puistossa max. 5 tuntia putkeen. Vessaa ei monessakaan puistossa ole. Niinpä lapset istuu potalla ja puistotädit kippaa pissit aidan yli puskaan. Joskus jopa pissattavat siitä aidan yli. :LOL: No joo. Oikeesti ei niin kauhean kiva minusta, mutta minkäs teet, kun vessoja ei ole!

Ap:n tapauksessa täytyy vielä sanoa, että riippuu vähän siitäkin millasessa ympäristössä se leikkipuisto on. Jos se on käytännössä kerrostalon pihassa tai oikein puistossa, niin ymmärrän parvekkeelta huutelijaakin. Ette kai te vieraissa pihoissa muuallakaan käy pissalla?
 
w w
[QUOTE="huoh";24080413]Sitten sinulla ei taida olla lapsia tai on vain käynyt hyvä tuuri? :)
Vaikka kuinka olisi lähtiessä käyty pissalla, voi sille lapselle tulla kovakin pissahätä, eikä minulla ainakaan olisi sydäntä katsoa toista kärsimässä.
Minä olin kerran 3-vuotiaani kanssa puistossa 3 kilometrin päässä kotoa, lähin vessa oli kotivessa.
Lapselle tuli iso pissahätä ja lähdettiin toki kävelemään kotiin, muttei kävelystä enää tullut mitään pissahädän takia.
Vein tytön sitten tienlaitaan kauemmas pusikkoon pissalle.
Mitä minun olisi teidän mielestänne arvon paheksujat pitänyt tehdä?
Käskeä lasta pissaamaan housuun? Kantaa lasta kotiin,kuunnella itkua ja valitusta sekä saada pissat mahdollisesti sekä itseni että lapseni päälle?

Miten joku VOI loukkaantua ja pahastua noin syvästi PIENEN LAPSEN pissaamisesta johonkin pusikkoon?
Eikö kellään oikeasti enää ole sitä kuuluisaa maalaisjärkeä?[/QUOTE]

Ap oli taloyhtiön leikkipaikalla eli ei kovin pitkän matkan päässä vessasta. Kyseessä oli siis vain silkka laiskuus ja välinpitämättömyys.

Tosi hätä tilanne on asia erikseen. Tuskin sinäkään lasta leikkipaikan viereen pissatit?
 
Deleted member 70007
Hmm. Ei tuttuja sillä kunnalla, lähin kauppa parinsadan metrin päässä. Sinnekö olisi pitänyt mennä, lapsella jo puoliksi pissat housuissa, öö, pääsisköhän tää vessaan.
Oli n. 100 m päästä parvekkeelta ja tosiaan PUSKASSA eli jos normaalisti olis niin ei edes huomaisi että siellä on joku, muttamutta.
 
Deleted member 70007
Ei ollut taloyhtiön leikkipaikka , vaan olimme mökkipaikkakunnalla. Se ei ollut myöskään sen kerrostalon leikkipaikka, vaan yleinen leikkipaikka joka oli raknnettu niillä rahoilla, jotka eräs vanhus oli lapsille ja nuorille testamentannut kokonaan.
 
..
niih, tukin se lapsen pissa on sen vaarallisempaa kuin esim koiran pissa. koirat kuitenkin saavat puskiin pissat eikä kukaan sitä tunnu paheksuvan KUNHAN eivät pissaa sinne leikkipuistoon. siis minusta se puska saa olla sitten sen puiston ulkopuolella.
 
Deleted member 70007
niih, tukin se lapsen pissa on sen vaarallisempaa kuin esim koiran pissa. koirat kuitenkin saavat puskiin pissat eikä kukaan sitä tunnu paheksuvan KUNHAN eivät pissaa sinne leikkipuistoon. siis minusta se puska saa olla sitten sen puiston ulkopuolella.
Se puisto oli tavallaan siinä ulkopuolella, pieni nurmikenttä siinä takana, ja takanurkassa puska.

Terveisin pölkky ap :)
 
Harmaja Majakka harmaana
Ettekö te arvon papattajat ole kuulleet sanontaa: hätä ei lue lakia? Jos aapeen lapsi olis päästänyt housuunsa, se kerrostalokyylä kirjoittaisi täällä: Kyllä nykyajan äidit on hienopieruja. Pidetään lasta kusihädässä, vaikka puska on vieressä. Kyllä ennenvanhaan pissittiin pusikkoon, toista se on nyt...
 
  • Tykkää
Reactions: Kurmeli
[QUOTE="huoh";24080413]Sitten sinulla ei taida olla lapsia tai on vain käynyt hyvä tuuri? :)
Vaikka kuinka olisi lähtiessä käyty pissalla, voi sille lapselle tulla kovakin pissahätä, eikä minulla ainakaan olisi sydäntä katsoa toista kärsimässä.
Minä olin kerran 3-vuotiaani kanssa puistossa 3 kilometrin päässä kotoa, lähin vessa oli kotivessa.
Lapselle tuli iso pissahätä ja lähdettiin toki kävelemään kotiin, muttei kävelystä enää tullut mitään pissahädän takia.
Vein tytön sitten tienlaitaan kauemmas pusikkoon pissalle.
Mitä minun olisi teidän mielestänne arvon paheksujat pitänyt tehdä?
Käskeä lasta pissaamaan housuun? Kantaa lasta kotiin,kuunnella itkua ja valitusta sekä saada pissat mahdollisesti sekä itseni että lapseni päälle?

Miten joku VOI loukkaantua ja pahastua noin syvästi PIENEN LAPSEN pissaamisesta johonkin pusikkoon?
Eikö kellään oikeasti enää ole sitä kuuluisaa maalaisjärkeä?[/QUOTE]


Näin. Mullekin tuli kerran kun olin vahtimassa erästä poikaa, niin tilanne missä oltiin lähdetty kauemmas puistoon (no on sinne ainaki ½km matkaa - eli pojan vauhtia kun käveltiin, niin kesti 15 minuutista ylöspäin? kävellä sinne), kun hälle tuli sitten hätä. No enkai mä alkanut sitä nyt kotiinkaan kävelyttää (lähin mahdollinen vessa siis kotona), vieläpä kesken kivojen leikkien (nojoo, kyllä me jokatapauksessa lähdettiin kesken leikkien syömään, mutta kun kotiin toi matka ja hätä oli vissiin kova)? Niimpä ohjasin sen sitte vähän syrjemmälle, lähemmäs metsän laitaa puskapissalle.
 
Juu, sillä parvekekyylällä ei ollut muuta tekemistä (lue tylsä elämä). Pitäisiköhän sitä alkaa pitämään pottaa mukana hätätapauksia varten ja laittaa sitten jätökset muovipussiin ja kulettaa kotiin omaan vessanpönttöön :D tai joku pienen pieni teltta vielä siltä varalta, ettei vaan kukaan näe...
 
"vieras"
Mitä se lapsen pissaaminen, mutta aikuiset miehet suihkivat jatkuvasti julkisilla paikoilla ja valtateiden varsilla, YÄK! Ja onpa tullut nähtyä sekin, että kaksi neitokaista kyykkivät ison kaupungin tavaratalon sisäänkäynnin luona aamuyöstä. Valitettavasti nykyajan ihmisiltä on tavat hukassa.
 

Yhteistyössä