Pitääkö kaikkialla rakenneultra maksaa ite?

Täytyykö kaikkien maksaa rakenneultra ite vai onko kenties jossain päin ilmanen? Tuli vaan mieleen ku täällä 30v täyttäneet saa niskapoimu-ultran ja veriseulan (en tiiä tuliko tuo nyt oikein) ilmaseks mutta rakenneultra pitää maksaa ite. Ja on ihan kiitettävän kallis tutkimus... Tai miten sen nyt ajattelee, onhan se silleen pieni hinta jos saa varmuuden että pienellä kaikki hyvin mutta noin muuten tuntuu tyyriiltä. Kelakorvauksen jälkeen jäi 107? maksettavaks.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PrincessOfAcco:
turussa saa valita kaksi ilmasta ultraa esim np ja rakenne tai varhais ja rakenne
saaks nykyään? mä oon aina joutunu maksamaan rakenneulran vaikken oo ees käyny np ultrassa.. mut kuitenkin sen on saanu kunnan polilla, ettei yksityiselle oo joutunu menee..

ja meeppäs sieltä nukkuu jo!
:D pari tuntii sitte jo olit menossa :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja PrincessOfAcco:
kaksi ultraa kaupunki tarjoo ilmaseksi, niin kätilö mulle sanoi ja siksi menin varhaisultraan ja menen rakenteeseen koska en halunnut sitä np:tä. Mutta vastaavasti lekurikäyntejä on vähennetty
siis ei maksa ees sitä poliklinikkamaksuu vai? ennen ainakin sai vaan np/varhaisultran kokonaan ilmaseks..

 
mutta mä olin ahkera, siivoin ton termiitin huoneen ja kaikki lojuilevat tavarat koko kämpästä paikoilleen, otin kuivat pyykit narulta ja viikkasin ja vein kaappiin, tyhjensin koneellisen pyykkejä kuivumaan ja laitoin koneen huomiseksi valmiiksi että laitan aamulla päälle. Keittiössä tyhjensin tiskikoneen ja täytin ja siivosin keittiön. Nyt kelpaa nukkua ja huomenna ei tarvii muuta ku imuroida ja vaihtaa lakanat ja voin sit ottaa rennosti ja niin, luulen et mulla se hb on laskemassa kun sellanen ihme voimattomuus koko ajan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja QueenOfAcco:
Alkuperäinen kirjoittaja PrincessOfAcco:
kaksi ultraa kaupunki tarjoo ilmaseksi, niin kätilö mulle sanoi ja siksi menin varhaisultraan ja menen rakenteeseen koska en halunnut sitä np:tä. Mutta vastaavasti lekurikäyntejä on vähennetty
siis ei maksa ees sitä poliklinikkamaksuu vai? ennen ainakin sai vaan np/varhaisultran kokonaan ilmaseks..
ei ainakaan se varhaisultra maksanut mulle penniäkään. en sitten tiedä rakenteesta mutta tarkalleen se neuvolassa sanoi että kaupunki tarjoaa kaksi ilmaista ultraa... en mä sit tiedä
 
lisse
Alkuperäinen kirjoittaja PrincessOfAcco:
mutta mä olin ahkera, siivoin ton termiitin huoneen ja kaikki lojuilevat tavarat koko kämpästä paikoilleen, otin kuivat pyykit narulta ja viikkasin ja vein kaappiin, tyhjensin koneellisen pyykkejä kuivumaan ja laitoin koneen huomiseksi valmiiksi että laitan aamulla päälle. Keittiössä tyhjensin tiskikoneen ja täytin ja siivosin keittiön. Nyt kelpaa nukkua ja huomenna ei tarvii muuta ku imuroida ja vaihtaa lakanat ja voin sit ottaa rennosti ja niin, luulen et mulla se hb on laskemassa kun sellanen ihme voimattomuus koko ajan..

olet ollut ahkera :D että kaikki ok


minä samanlainen, että kaikki oltava tip , top kunnossa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja lisse:
Alkuperäinen kirjoittaja PrincessOfAcco:
mutta mä olin ahkera, siivoin ton termiitin huoneen ja kaikki lojuilevat tavarat koko kämpästä paikoilleen, otin kuivat pyykit narulta ja viikkasin ja vein kaappiin, tyhjensin koneellisen pyykkejä kuivumaan ja laitoin koneen huomiseksi valmiiksi että laitan aamulla päälle. Keittiössä tyhjensin tiskikoneen ja täytin ja siivosin keittiön. Nyt kelpaa nukkua ja huomenna ei tarvii muuta ku imuroida ja vaihtaa lakanat ja voin sit ottaa rennosti ja niin, luulen et mulla se hb on laskemassa kun sellanen ihme voimattomuus koko ajan..

olet ollut ahkera :D että kaikki ok
juuh mutta nyt meen ihan oikeesti nukkumaan, muuten en pysy hereillä.. ja niin, mulla oli taustamusiikkia koko tän ajan. Ruisrockista kuului musiikki tosi hyvin sisälle vaikka ovet ja ikkunat kiinni ja on tästä kyllä viitisen kilometriä ainakin rokkipaikalle B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja PrincessOfAcco:
Alkuperäinen kirjoittaja lisse:
Alkuperäinen kirjoittaja PrincessOfAcco:
mutta mä olin ahkera, siivoin ton termiitin huoneen ja kaikki lojuilevat tavarat koko kämpästä paikoilleen, otin kuivat pyykit narulta ja viikkasin ja vein kaappiin, tyhjensin koneellisen pyykkejä kuivumaan ja laitoin koneen huomiseksi valmiiksi että laitan aamulla päälle. Keittiössä tyhjensin tiskikoneen ja täytin ja siivosin keittiön. Nyt kelpaa nukkua ja huomenna ei tarvii muuta ku imuroida ja vaihtaa lakanat ja voin sit ottaa rennosti ja niin, luulen et mulla se hb on laskemassa kun sellanen ihme voimattomuus koko ajan..

olet ollut ahkera :D että kaikki ok
juuh mutta nyt meen ihan oikeesti nukkumaan, muuten en pysy hereillä.. ja niin, mulla oli taustamusiikkia koko tän ajan. Ruisrockista kuului musiikki tosi hyvin sisälle vaikka ovet ja ikkunat kiinni ja on tästä kyllä viitisen kilometriä ainakin rokkipaikalle B)
ai.. meille ei kuulunu kunnolla mitään.. yritettiin vähän kuulostella kun bodominjärven kakarat soitti.. öitä!

:wave:
 
Ilmainen...
Täälä kaikki ultrat ilmasia, mullakin ultrattiin melkein joka kerta. Kaupunki ostaa naapurikaupungilta gynepalvelut, kun ei omasa kaupungisa gyneä oo. Täälä on aina pidetty hyvää huolta mammoista ja vaaveista :).

 
oululainen
Oululaisille tarjotaan vain rakenneultra ilmaiseksi. Jos haluaa varhais-, np- ja/tai 3D/4D-ultrissa käydä, niin pitää maksaa itse. Näin siis jos ei mitään häikkää ole. Toki jos jotain seurantaa vaativaa juttua tulee, niin polimaksun hinnalla käydään äitiyspolilla ultrissa.
 
Ite oon suht pienestä kunnasta Pohjois-Savosta,meillä kaikki ultrat ilmasia.Yleensä varhaisultraa ei tarjota,ellei km aiemmin.Mulle tehtiin toikin ja sit on np-,rakenne-,kasvu-ultra ja sit viel lopussa yks vk36.Elikkäs aina ku on lekurineuvola,on myös ultra.Kaks vuotta takaperin täälläki vain np ja rakenne!
 
millipilli
Alkuperäinen kirjoittaja äitika:
Täytyykö kaikkien maksaa rakenneultra ite vai onko kenties jossain päin ilmanen? Tuli vaan mieleen ku täällä 30v täyttäneet saa niskapoimu-ultran ja veriseulan (en tiiä tuliko tuo nyt oikein) ilmaseks mutta rakenneultra pitää maksaa ite. Ja on ihan kiitettävän kallis tutkimus... Tai miten sen nyt ajattelee, onhan se silleen pieni hinta jos saa varmuuden että pienellä kaikki hyvin mutta noin muuten tuntuu tyyriiltä. Kelakorvauksen jälkeen jäi 107? maksettavaks.
Olipa kallis :eek: me käytiin yksityisellä rakenneultrassa poitsusta ja kelakorvauksen jälkeen maksettavaa jäi n. 50?
 

Yhteistyössä