Pitääkö korvatulehduksesta mennä lääkäriin?

  • Viestiketjun aloittaja Hisu
  • Ensimmäinen viesti
Hisu
Mulla on korvatulehdus, aivan varmasti. Eilen yöllä alkoi korvaa särkeä niin että oli lopulta pakko ottaa Panacod että sain pari tuntia nukuttua, koskaan ei ole korva ollut näin kipeä vaikka ennenkuin on korvatulehduksia ollut. Lisäksi en kuule korvalla juuri lainkaan. Mutta lauantaiyönä kun iski niin ainoa apu olisi löytynyt tuolta yhteispäivystyksestä, ei kiitos tuntien jonotukselle. Särkylääkkeillä olen tämän päivän pärjäillyt, joten jos huomenna särky on helpottanut niin onko tästä pakko mennä ollenkaan lääkäriin? Eikö nämä voi itsestäänkin parantua, jos vaan kestää säryn?
 
Kipu korvassa ei välttämättä tarkoita tulehdusta, saattaa olla vaan niin kova painekin flunssasta johtuvan turvotuksen takia. Tulehdus voi mennä ohi tulehduskipulääkkeilläkin, seuraile tilannetta muutama päivä.
 
Hisu
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Kipu korvassa ei välttämättä tarkoita tulehdusta, saattaa olla vaan niin kova painekin flunssasta johtuvan turvotuksen takia. Tulehdus voi mennä ohi tulehduskipulääkkeilläkin, seuraile tilannetta muutama päivä.
Tämä on kyllä korvatulehdus, tunnistan sen kun on muutama ollut tässä vuoden sisään. Kipu vaan on kovempi kuin aikaisemmin, yöllä se oli lähestulkoon sietämätön. Mutta en sitten mene lääkäriin huomenna, jään seurailemaan jos menisi ohi. :)
 
Hisu
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Virustulehduksiin ei ole edes lääkettä. Mut jos sul on ollut jo pidempään nuha, niin kannattaa käydä, voi olla bakteeritulehdus.
Flunssan jälkitautina tämä on tullut. Mulla mulla on tosiaan ollut nyt vuoden sisään muistaakseni kaksi korvatulehdusta (tai sitten oli samaa mikä ei ollut parantunut, en muista) ja söin kai kolme ab-kuuria ilman muuta lopputulosta kuin hiiva. Joten jos vaan mahdollista niin sinnittelisin tämän ilman kuuria läpi, kun ei siitä aiemminkaan ole ollut mitään hyötyä.
 
bambi
Suurin osa korvatulehduksista parenee itsekseen, joten lääkekuuria ei siihen välttämättä tarvitse.

Mutta kaverilla oli juuri vähän aikaa sitten korva kipeä ja kuvaili kipua juuri noin, että tavallista kipeämpi korvatulehdus. Kun sitten viimein meni lääkäriin niin korvassa olikin ruusu.
 
Hisu
Alkuperäinen kirjoittaja bambi:
Suurin osa korvatulehduksista parenee itsekseen, joten lääkekuuria ei siihen välttämättä tarvitse.

Mutta kaverilla oli juuri vähän aikaa sitten korva kipeä ja kuvaili kipua juuri noin, että tavallista kipeämpi korvatulehdus. Kun sitten viimein meni lääkäriin niin korvassa olikin ruusu.
Ohoh! En ole tuollaisesta kuullutkaan.
 
Varmaan viisasta hetki katsella... Mutta älä liian pitkään kuitenkaan. Itse en syö mielelläni antib, ja ennen joulua odotelin vähän turhan pitkään poskiontelotulehdusdiagnoosia, meni sit otsaontelon tulehdukseksi, ja se oli aika ikava juttu. Ei enää auttanut antib, oli pakko punkteerata jne. Et odottele ja syö särkylääkettää, mutta älä ns. "urheile":D.
 
Hisu
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Varmaan viisasta hetki katsella... Mutta älä liian pitkään kuitenkaan. Itse en syö mielelläni antib, ja ennen joulua odotelin vähän turhan pitkään poskiontelotulehdusdiagnoosia, meni sit otsaontelon tulehdukseksi, ja se oli aika ikava juttu. Ei enää auttanut antib, oli pakko punkteerata jne. Et odottele ja syö särkylääkettää, mutta älä ns. "urheile":D.
Näin taidan tehdä. Jos ei ala parissa päivässä helpottaan niin sitten menen lääkäriin. :)
 

Yhteistyössä