Pitkään esikoista yrittäneet-2010-tervetuloa uudet!

linnuton puu, kyllähän tuo kuulostaisi siltä, että kysta on voinut puhjeta sinä päivänä kun kipuilit.
Mulle ei tullut clomeista mitään sivuoireita. Söin vain 1 tabletin kp 5-9, koska sillä pyrittiin minimoimaan kahden tai useamman munasolun kypsyminen (minulla taustalla kaksosraskaus, missä pojat syntyivät fetofetaalitransfuusion takia rvlla 22+1).
Toivon, että isompi clomiannos puree ja teillä käy kaikki parhain päin. Tää odottaminen (kuukautisten, ovisplussa jne) vaan tuntuu niin piinallisen pitkältä!
 
tervetuloa linnuton puu :flower: toivotaan, että clomit tuottaisivat tulosta, eikä rankempiin hoitoihin tarviis lähteä!

Sunburned ei tätä asiaa näköjään voi täysin unohtaa, vaik kovasti uhosin niin ekan ICSI:n jälkeen :ashamed: on niin kamala ikävä sitä omaa vauvaa :'(
Oon yrittäny keskittää ajatukseni ihan muualle esim. sisustamiseen ja ulkomaanmatkan suunnitteluun..
Mulle tuli clomeista kamalat oireet ja sen takia vähän epäilyttää ottaa niitä, mut ei se varmaan mitää tee jos yhen kierron alussa niitä nappailen :whistle:

Hyvää HEINÄKUUTA siskot! Mä taas vetäydyn palstalta kesälaitumille B)
 
Terve kaikille!

Opaali palailee keskenmenon jälkeen takaisin palstalle. Tällä viikolla oli kaavinta ja yhdet kuukautiset pitää odottaa ennen kuin aloittaa yrityksen uudelleen.

Meillä tilanne olisi siis se, että oltiin juuri menossa ekaan inseminaatioon kun sain plussan. Nyt tilanne olisi sitten se, että joko yritetään pari kuukautta luomusti (josko aukiolotutkimus auttoi) ja mennään sen jälkeen inseminaatioon tai sitten mennään suoraan inseminaatioon. En ole vielä oikein päättänyt... Pitänee lääkäriltäkin kysäistä asiasta kunhan palaa lomilta.

Mukavaa kesää kaikille! Palailen palstalle viimeistään sitten kun kuukautiset näyttäytyy. Siinä kuulemma voi mennä 4-7 viikkoa.
 
Mä en tiiä mitä pitäs aatella. La illalla alko tuhruilu jota sunnuntaina ei tullu, maanantaina ja tiistaina tuhruili ja keskiviikkona sit testasin sittarin testillä ja testiaikana siinä ei mun mielestä näkyny mitää, paitsi oikein kääntämällä ja vääntämällä. Sit parin tunnin päästä (ku heräsin oikeesti) siinä oli ihan selkee viiva. No aattelin et on ihan roskishaamu tai oon pitäny liian kauan sitä tikkua kusessa. Sit keskiviikkona iltapäivällä alko kuiteki kunnolla menkat ja parin tunnin välein piti käydä ke ja to yötä päivää vaihtaan tampoonia. Tänään aamulla testasin taas ja siinä näky jo testiaikana (3min) hailee viiva ja vieläki näkyy samoin ku tossa aiemmassa se viiva. Tän päiväne ehkä haaleempi ku toissapäiväne. Sen verran haileita molemmat, ettei tiiä onko se harmaa vai vaaleenpunane (mun mielestä vaaleenpunane tietty :ashamed: ) Pitänee mennä ostaan joku oikee testi eikä noita liuskatestejä vaa.
Miekkone kävi viemässä näytteen tänää ja ihanan kallista lystiä ku melkei 100? maksaa :eek:
Nyt vois mennä lukee tota vauva-lehtee joka oli tullu tänää. Oli otsikkona "saimme apua lapsettomuuteen" nii pakkoha se on mennä lukemaa :)
Kohta alkaa ensimmäine kesäloma ikinä et siitä maksetaan :D
 
Liityn ketjun jatkoksi, eli terve vaan kaikki :) Yritystä on takana reilu 4 vuotta jonka aikana tuloksena pyöreä nolla raskauksia. Ensimmäistä yritellään, joskus aktiivisemmin ja joskus vähemmän aktiivisesti. Aika rankkaa kuitenkin henkisesti tämä yrittäminen ja jos jokakierron lopussa pitäisi jännittää ja tuskailla tosissaan, niin eihän sitä kestäisi.

Kummasti sitä vaan kuitenkin selviää pettymyksistä vaikkakin aina pikkusen lisää katkeroituen.. mutta kuitenkin. Ehkä se elämän tarkoitus sitten jossain vaiheessa valkenee, jos niitä lapsia ei sitten itselle suoda. Ihan hirvittävä ajatuskin, etten koskaan saisi lapsia... huhhuh, ei mietitä sellaisia...


HappyFeet Sulla nuo menkat kuulostaa aivan samanlaiselta kuin itselläni, sillä erotuksella, että tamponi ei kestä kuin tunnin vaikka olisi mikä superhypermaxitamponi. Kun vielä käytin tamponeja, joskus oikein ahdisti kun jokatasku ja laukku piti olla niitä täynnä, että riitti kun jatkuvasti sai vaihtaa. Joskus mietin, että pistän kaksi peräkkäin :D ei kyllä koskaan tullut laitettua...
Nyt tuon kuukupin kanssa elämä on menkkojen aikaan paljon helpompaa, vaikka sekin kyllä tulee reilussa tunnissa yli pahimman vuodon aikaan. Mut ei tarvitse taskuissa enää tampooneja kuljetella. (suosittelen!)

Ei muuta kuin tsemppiä lapsettomuuden kanssa taisteleville. Jospa tämä tie tulisi joskus kuljettua loppuun asti. Sitä ei koskaan tiedä, mitä siellä lopussa odottaa.
 
Happy Feet, kyllä toi musta näyttää viivalta. Mä en oo saanut tuollaista kuin ovistesteihin.. :D Eilen sain sellaisen hymynaaman ovistestiin. Touhuillaan siis oikein kunnolla taas, jos saatas jotain aikaan. Mä epäilin jo mun ovuloimista, kun en viime kuussa saanut plussaa testiin, mutta eilen oli järettömät kivut taas ja tein testin ja hymynaamaa näytti. Mutta tietääkö joku fiksumpi, ett voiko olla niin, ett vaikka ovuloi, niin välde ei siellä follissa oo solua??? Näin mä oon käsittänyt...
 
Tais olla turha toive että voisin pysyä raskaana. Taas tulee jotai vuotoo, vähäistä mutta kuiteki ihan selkeetä vuotoo. :'( Kyl mä huomenna soitan sen tuloksen ja pyydän siihe toiseen testiin lähetteen vielä et näkee lähteekö laskeen..
 
Voi HappyFeet toivotaan että kaikki olisi kuitenkin hyvin ja vuoto loppuisi.
Hei Smirg onnittelut hymynaamasta, minkälaisissa ovistesteissä sellaset on? Itte käytän mammaksin ovistestejä, joihin olen saanut melkein aina jonkinsortin viivaa, ovisaikaan aina tummimman, mutta eipä ole siltikään kertaakaan vielä tärpännyt. Tuohon kyssäriisi en kyllä osaa vastata..
Hei iloksi! Niin tuttuja nuo tunteesi! Välillä oikein itteekin harmittaa kun tuntee olonsa niin katkeraksi raskaanaolevia kohtaan, kun miettii saako itse koskaan kantaa niin ihanaa vauvamasua, mutta ehkä vielä joku kaunis päivä.. .
Itsellä tänään viimenen kesälomapäivä ja huomenna työt taasen kutsuvat, tietenkin juuri kun on näin mahtavat helteet! :headwall:
Tänään myöskin odotetusti kp 1, eipä ollut minkäänlaisia oireita että oli edes tärpännyt, vaikka oviksen sain hyvin tikutettua...
Aurinkoisia kesäpäiviä muille palstalaisille! :)
 
Hei,

tuonne toiselle puolelle jo kirjottelinkin..olen 26v mieheni 29v,lapsettomuutta 2v takana,pcos-munasarjat,clomeilla hoidettu ja teroilla..ei tulosta..yksi keskenmeno rv 8,sikiö oli kuollut kohtuun tietämättömästä syystä helmikuussa 10..nyt tän raskauden jälkeen eivät suostuneet mua ottamaat yleiselle,kunnes nyt vaadin tk lääkäriä kirjottamaan uuden lähetteen! olen ravannut yksityisellä,mutta ei sielläkään oikein muuta sanottu kun clomeja ja sitten taukoa ettei kasva kystiä..teroja syön että kierto olis säännöllinen..kierto kokoajan yli 30vrk..=( olen todella surullinen,miehessä ei mitään vikaa..haluaisin tietää että osaako kukaan sanoa kuinka nopeasti pääse ivf hoitoihin tms? voimia kaikille ja paljon plussia!=)
 
Tervetuloa kisskiss :)
Se vuoto oli semmosta vetistä verta ja meni ohi 2tunnissa. Soittelin sen tuloksen ja ei ne mitään arvoja ollu mittaillu ku pelkän et oonko raskaana ja se oli positiivinen :) Täytyy mennä ostaa testejä kasa ja testailla vahvistuuko viiva. Jos vahvistuu nii ehkä uskaltaa mennä tonne odotuspuolelle vähä varmemmilla mielin.

Ootte ihania kaikki :hug:
 
Linnuton puu, tuossa Clearbluen testeissä tulee hymynaama, jos on otolliset hetket. Ajattelin näin niinku hoitojen tauolla testata taas ovista, ett tiien, onko sellaista ees tulossa mulle, kun on käynyt niin epäilyttään. Ja kyllä mä oon mun oviskivut tulkinnut oikein, kun nyt se naama ilmaantu.

Kisskiss, meillä ensin kokeiltiin inssit ja sitten vähän piikittelyä ja nytten ollaan 6kk jonossa IVF hoitoon. En tiie onko jonot niin suuret, vai laittaako ne vaan muodon vuoksi jonoon. Siis ekana on suunnittelukäynti ja saas nähä kuinka kauan sen jälkeen odotetaan. Eli näin julkisella. Yksityisellä tuskin tarttee jonottaa???
 
Täällä olisi jälleen uusi jos huolitte vielä mukaan? Oon 28-vuotias, samoin avomieheni. Meillä yritys alkanut 01/09. Tuloksena tuulimuna 06/09 ja keskeytynyt keskenmeno 11/09. Sen jälkeen ei olekaan kuulunut mitään. Molemmista tehtiin ensin lääkkeelliset tyhjennykset ja sen jälkeen vielä kaavinnat, kun ei kohtu tyhjentynyt kunnolla kummallakaan kerralla. Tämä prosessi ilmeisesti sai kropan aika sekaisin, oma hormonitoiminta ollut ihan nollilla, kunnes haettiin apua yksityiseltä klinikalta.

Nyt on takana 2 kuukauden mittainen Divina-kuuri (ei mitään vaikutusta), reilu kuukauden mittainen Zumenon+Primolut kuuri jonka jälkeen pistelin Menopureja lähes 2 viikkoa ja Pregnyl piikin viime lauantaina ja nyt Lugesteron 2 viikkoa, jonka jälkeen pitäisi testailla :/ Rahaa on menny niin paljon etten viitsi edes ajatella....onneks molemmat on töissä, eihän tähän muuten olis ollut varaakaan.

Olen toki toiveikas näiden hoitojen suhteen, ja yritän ajatella positiivisesti ja tehdä asioita joista tulee hyvä mieli. Olen jotenkin alkanut ymmärtää ettei tää asia ole mun hallinnassa, en voi tehdä enempää nyt, kun vaan toivoa ja odotella. Kyllä mua ärsyttää ja surettaa joskus kuunnella muiden lapsi-juttuja kun on niin omaa jo toivonu ja kaks kertaa luullut jo saavansa. Mutta oon ottanu etäisyyttä noihin ihmisiin. Tää on MUN elämä, enkä aio kohteliaisuuttani viettää aikaa semmosten kanssa jotka ei tuota mulle kun pahaa mieltä. Ja se kyllä auttaa. Olen huomannut kasvaneeni ihmisenä paljon noiden keskenmenojen kautta. Viihdyn paremmin omassa itsessäni ja yksinkin. Toki oli todella vaikeaa päästä noista tapahtumista yli, jouduin käymään ihan ammattiauttajalla pari kertaa juttelemassa, mutta jotenki uskon että niillä oli joku tarkotus kuitenki. En ole mikään jeesustelija jos nyt puheista saa sen käsityksen :LOL: Ehkä hormoonihuuruissani elän nyt jotain seesteistä vaihetta, kun kaikki tuntuu niin hyvältä. Katotaan millä mielellä seuraavan kerran kirjottelen...

Mutta mukavaa jos minut joukkoonne huolitte ja tsemppiä kaikille. Yritetään nauttia tästä Suomen liian lyhyestä mutta ah niin suloisesta suvesta.
 
Tässä ilmoittautuisi joukkoon myös yksi pitkään esikoista yrittänyt. Ikää minulla on vajaa 28-vuotta, mies 34-vuotias. Toivottu lapsi olisi kummallekin se ensimmäinen.

Ehkäisy jätettiin aika pian suhteen alussa. Olimme seurustelleet n. 10k (kihloissa esiinävaiheessa 7kk). Emme uskoneet tärpin käyvän heti, muttemme voineet kuvitellakaan, että se näin kauan kestäisi. Ehkäisy jätettiin toukokuussa 2006. Eli 4-vuotta tuli täyteen tuossa jo pari kuukautta sitten.

Ensimmäisen kerran kävin lääkärissä ihmettelemässä 6kk pillereiden lopettamisen jälkeen, kun menkat olivat tulleet vain yhden kerran tuona aikana. Lääkäri lähetti kotiin odottelemaan menkkoja. Uudelleen menin , kun 11 kuukautta oli kulunut pillereiden jätöstä ja siinä vaiheessa 2 kertaa oli menkat tulleet. Silloin sain terolutia lyhentämään kiertoja. Viimeisen kerran kävin terveyskeskuslääkärillä, kun toivomista oli takana jo reilu vuosi ja lopulta sitten saimme lähetteen jatkotutkimuksiin. Siinä vaiheessa alkoi olla selvää, että kierrot eivät minulla palaudu ihan helpolla.

Jatkotutkimuksia tehtiinkin siitä sitten seuraava 3 vuotta. Aika harvakseltaa sinänsä mitään on tapahtunut, koska aina vain lähettivät lääkkeiden (clomifen, metforem, lugesteron, terolut) kanssa kotiin jatkamaan yritystä. Yksi kohduntähystys minulle on tehty ja monta ultraa, joissa kaikki yleensäottaen näyttää ihan hyvältä.

Lopulta saimme sitten lähetteen taas jatkoon lapsettomuuspoliklinikalle, jossa ensimmäinen käynti 11/09. Sain reseptin clomifeniä jota napsin siinä 6kk ajan. Ovulaatio onneksi tulee clomifenillä, mutta sattui joko pitkillä juhlapyhille tai sitten sille ainoalle lomareissulle kevättalvella. Tammikuussa olisi jo saanut mennä inseminaatioon, mutta ei. Lopetin clomifenit, kun kesätauko hoidoissa läheni ja lääkkeettömässä kierrossa se ovis sitten löytyi jo perjantaina. Ensimmäinen inseminaatio tehtiin reilu kaksi viikkoa sitten ja tämän 4-vuotta toistuneen kaavan mukaan, testitulos oli negatiivinen.

Nyt elelen taas uutta kiertoa clomifenin kanssa ja odottelen syksyä. Yhden inseminaation ainakin vielä tekevät. Sitten en tiedä, että tekevätkö enää mitään ylipainon takia. Kesä olisi nyt aikaa sitten hankkiutua paljosta painosta eroon.

Välillä tämä kysyy kovastikin sitä henkistä kanttia. Tässä toiveilun aikana on parhaimmillaan syntynyt 3 lasta ystävilleni ja useimmille vähintäänkin se yksi. Joskus tuntuu, että ei oikein jaksaisi enää yhtään.

Viesti taitaa olla aika sekava, mutta toivottavasti siitä nyt jotain tolkkua saa. Toivottelen plussaista kesää kaikille pitkään toivoneille:)
 
Huh, nyt voi rentoutua. Olen viime päivät jännännyt, että milloin menkat alkavat ja pelännyt, että joudunkon taas soittamaan OYS:in uutta hoitosuunnitelmaa. Jouduin jo ennen juhannusta soittamaan uuden hoitosuunnitelman takia, kun kierrot menivät sekaisin toukokuussa. Mutta nytten, kun seuraavien päivien aikana ne todennäköisesti alkavat, menee se 23. päivä juuri sen suunnitelmaan laitettujen päivien sisään. Eli seuraavassa kierrossa alkaisi sumuttelu ja elokuun puolen välin jälkeen onkin eka ultra. =)

Todella sekavat tuntemukset taas tuon hoidon suhteen. Toisaalta toivoo, että tämä kesä on nyt viimeinen, kun me olemme kahden ja näinkin unta, että meillä oli pieni poika. Mutta toisaalta pelkään, että joudun taas pettymään yhtä pahasti kuin viime kerralla. :/
 
Ihanaa kun te kaikki vastaatte ja kerrotte tarinoitanne! :) Iloksi..tiedän miltä sinusta tuntuu vaikka itse yrittäneet vasta 2v nyt syksyllä,mutta kuitenkin. Joka puolella tuntuu olevan vain raskaana olevia naisia..ja kaikilla kavereilla se tuntuu olevan niin paljon helpompaa! Miksi maailma on näin JULMA? ne ketkä oikeesti lapsia haluaa,ei niitä heti vält saa.. Mie alotin taas clomikuurin..vika kuuri ja sit taukoa..lähete gynepolille vasta 31.8..en jaksas venata ja venata vaan kokoajan..välillä tuntuu ettei pysy kasassa tän asian takia. Mikä avuksi? minulla itsellä on mennyt koko lapsen teko puuhasta jo maku,mutta onhan sitä yritettävä kun pikkuista niin haluaa!:) Onko kukaan käynyt yksityisellä ivf hoidoissa ja ketä osaisi neuvoa kuinka paljon ne suunnilleen maksaa?

oikein ihanaa viikonloppua kaikille <3
 
Moi, kirjoittelen taas tänne:) Mulla takana 6* ovulaation induktio, joista 2 keskeytettiin, (tuli liikaa tai liian vähän toimintaa), 1 raskaus, joka kesken nopeasti (epäiltiin kohdun ulkoiseksi ja metotreksaattihoito siihen), tän jälkeen pari induktioyritystä tuloksetta ja nyt syksyllä ollaan aloittamassa ivf yksityisellä. On tosi kallista puuhaa ja siinä on pco:selle, kuten itsekin olen, aika kovat riskit. Koen kuitenkin, että uskallan mennä tähän riskilliseen hoitoon mielummin yksityisellä kuin julkisella, koska yksityisellä seuranta on tarkempaa ja mulla on yksityisellä erinomainen lääkäri. Kiskis84, ivf maksanee yksityisellä jotain 2500 eur + lääkkeet (jotka voi olla 1000 eur). Meillä onneksi kelan lääkekatto tältä vuodelta jo täyttynyt, eli lääkkeet saa parilla eurolla. Tosi pelottavaaa on ajatus ivf:stä tälla taustalla ja itsellänikin alkaa tässä jo toivo jotenkin mennä. Yritän jaksaa kuitenkin tsempata jatkamaan. Tsemppiä kaikille ja palatkaa asiaan. Kiva olisi kuulla muiden pco:laisten kokemuksista ivf:stä!
 
Tänään selkee nega testissä joten se oli siis se varhanen keskenmeno. Mut ei onneks kaadu maailma tähän, ku nyt tietää et on mahdollista tulla raskaaksi. Eniten ärsyttää et en tiiä mistä pitäs alkaa kiertoo laskeen, siitä ekasta tuhrupäivästä vai sitte siitä ku se vuoto alko kunnolla. Kai mä alan siitä vuotopäivästä sit eli nyt on kp 13 eli ovisaika sopivasti tässä heti.
Niin ja ku sain lähetteen sinnne hcg-mittauksee nii kai mä sen käytän hyväkseni ja käyn sielä sit töitte jälkee vielä. Ainaki tietää et on menny alas sitte ne arvot.
Ja loma alkaa ihan kohta :)
 
:LOL: :LOL:

Huomasin juuri ketjua lukiessani, että olen kahdesti ilmottautunut joukkoon... nämä helteet varmaan sekoittaa pään B)
Kertaus on opintojen äiti, vai miten se meni :p

linnuton puu kyllä ajoittui sinulla tuo lomilta paluu aivan väärään aikaan.. noh, itselläni lomat on lomailtu jo toukokuussa, että siinä mielessä sinun loma oli sittenkin parempaan aikaan.
Nyt olen vain tyytyväinen, että saa käydä töissä ilmastoidussa toimistossa... jaksaa kotona paremmin, kun ei koko päivää tarvitse hikoilla.

kisskiss Me ollaan julkisella puolella hoidoissa ja siis toista inseminaatioo odotellaan syksyllä. Kysissä on painoindeksiraja muille hoidoille ja harmittavasti se menee itselläni ylitse eli en tiedä, että tekevätkö koskaan muita hoitoja meille kuin tuon inseminaation. Hintoja joskus katselin .. olisko väestöliiton sivuilla? Tai jossain oli hintoja hoidoille. Kannattaa kokeilla googlettaa, ehkä jostain löytyy hinnatkin. Luultavasti ihan hintavia ovat hoidot yksityisellä.

HappyFeet Pahoitteluni varhaisesta keskenmenosta :( Mutta tosiaan, kuten sanoit, tiedät ainakin, että voit tulla raskaaksi. :) Minä kävin viikko sitten (veri)raskaustestissä, mutten vieläkään ole saanut tuloksia. Soittoajat ovat sellaiset, etten ehdi oikein soittamaan silloin. Vaikka tässä menkat oli ja meni, niin kiinnostaisi silti tietää, että onko arvot olleet ihan puhtaasti negatiiviset. Itse epäilin kiinnittymisyritystä, kun sain ihan loppukierrosta pari haamutulosta. Ärsyttävää odottaa tulosta taas ainakin keskiviikkoon, kun soittoajat ovat vain kolmena päivänä viikossa :p

Välikiertoa elellään tässä ja syksyä odotellaan. Clomit söin ja nyt on toiveissa sitten ovulaatio. Tottahan sitä täytyy koittaa kotona sitten hyödyntää, vaikka turhaahan se on, kun miehellä tulokset ovat vain huonontuneet joka näytteessä ja muutenkin ... on se nähty, ettei meille kotikonstein vauvaa tule. Mutta kai sitä aina kannattaa yrittää.

Muistakaa ihmiset juoda! Ja kauniita päiviä kaikille!
 
Moikka vaan kaikille!
Hei Iloksi! minullakin on hieman ylipainoa, vaikkei siitä gyne ole huomauttanutkaan, niin tiedän itsekin että pitäisi hieman painoa pudottaa, mutta ei se ole niin helppoa.. Ostin jopa kuntolaitteenkin kotiini mutta eipä sitä ole paljon tullut käytettyä. Syön kyllä omasta mielestäni ainakin ihan terveellisesti, mutta liikuntaa ei kovinkaan usein tule harrastettua..
Kerran ultrassa gyne arveli että minulla voisi olla lievästi pco-tyyppiset munasarjat, oli näkevinään jotain sen tyyppistä.. Netistä olen lukenut että jos on pco:n oireita, kannattaisi paino pitää kurissa, kun joskus lisääntyvä paino voi altistaa pco:lle.. Tsemppiä painon pudotukseen! :)
HappyFeet :hug: ja tsemppiä uuteen kiertoon ja rentouttavaa lomaa! Nyt on ainakin paljon aurinkoa! B)
kisskiss84: Täällä myös tuntuu siltä että lapsenteosta on jo maku mennyt. Mies ainakin on välillä niin hermostunut, kun ilmoitan millon pitäis taas harjoitella ,niin se luo sille kuulemma paineita ja nyt ollaankin sovittu että pidän oviksen ajankohdan omana tietonani.
Että näin meillä.
Meillä siis yritys alkanut 1/08, minä 26, mies 28, mulle tehty laparoskopiat 2006 ja 2009. Mitään ilmeistä syytä ei lapsettomuuteen ole, ekalla käynnillä lapsettomuuspoliklinikallakin gyne luetteli prosentteja kuinka moni raskautuu ekan vuoden aikana, ja kuinka moni kahen vuoden ja kertoi miten ei vielä tarvii olla missään vikaa vaikkei vielä ollut tärpännytkään. Toisaalta jäi ihan positiivinen kuva että josko se vois vaikka kohta tärpätäkin.. Sanoi kyllä että mulla noi kystat voipi haitata ovuloimista. Ite taas mietin että mussa on varmasti jotain vikaa, kun välillä on niin kovia vihlaisukipuja, mitkä ei varmasti ole ihan normaaleja. Mutta laparoskopiassa ei löytynyt mitään kivun aiheuttajaa, joten kai se on vaan kestettävä.. Onneksi noita kipuja ei ole kuin tiettyinä päivinä. Mulla usein on ovulaation aikaan kovimmat kivut, ne on välillä jopa kipeemmät kuin kuukautiset. Onko teillä muilla ovulaatioaikaan kipuja?
Oikein paljon jaksamista teille kaikille ja nauttikaa kesästä!
 
Linnuton Puu: miulla on kanssa aika kovat ovulaatiokivut,ainenkin clomien aikana ollut,viimeisemmäksi ihan kyyryssä kävelin sen päivän kun sattui niin paljon. Kuukautissa koskaan noin kovia kipuja ollut ainenkaan nyt lähiaikoina.. Iloksi: stemppiä siulle hoitoihin! toivottavasti tärppää!=) mikäköhän mahtaa olla painoindeksi noihin ivf hoitoihin? mulla on ihan normaalipaino,(toistaiseksi) vaikka rakastan ruokaa ja vähemmän liikuntaa. Aika kalliita noi yksityisen hoidot tuntuu olevan,ei ihan 3000e nyt rahaa löydy..=( olen miettinyt josko pankista ottais lainaa,mutta takaako ivf:kään varmaa lasta? ei.. mies puhuu kokoajan,että "kun se muksu tulee.." ja joo meillä kans mies turhautunut kun huutelen: nyt ois ovis,ja sitten ei kuitenkaan tärppää..=( Miten te kaikki saatte nostettua fiilistänne? helppoa se on kun ei näe lapsia tms,mutta kun veljenki lapsen kanssa on niiin kyllä se kaipuu omasta on valtava..=((
jaksamista kaikille ja onnea yrityksiin!! someday we all can feel that happiness inside of us <3
 
Tervetuloa taasen uudet tuttavuudet! Toivottavasti ette viihdy kauaa :LOL: Kerrankin voi sanoa noin ja tarkoittaa vain hyvää....

Tällä meneillään just ovispäivät ja ensikuun ensimmäisinä päivinä olis tarkotus mennä myooman poistoon eli elämäni ensimmäinen nukutus edessä. Iiiiiik... Toivottavasti se möntti tai pikemminkin sen poistaminen nyt ratkaisisi ongelman ja pääsisin pois täältä teidän ihanasta seurastanne.

Vaikkei sen enempää kukaan kommentoisi kenellekään, niin se jo lohduttaa että näkee muiden painivan saman ongelman kanssa. Näitä lapsettomuusongelmia kun meidän suvussa ei liiemmmin ole. Lähinnä päinvastoin....

TSEMPPIÄ helteiden kesyttämiseen ja tehdään joukkopako ennen syksyä? :heart:
 

Yhteistyössä