Pitkään esikoista yrittäneet-2010-tervetuloa uudet!

ON: Saas nähä onnistuuko marraskuussa PAS, koska menin, ajattelematta yhtään asiaa, lupaamaan vanhemmilleni, että menen isän kaveriksi pariksi päiväksi viikolla 45, jolloin saattaisikin olla se ultra. Nyt riippuu ihan kuinka pitkä tästä kierrosta tulee. Toivottavasti tulee pitkä, että se ultra olisi vasta perjantaina, jolloin kerkiäisin siihen. Muuten täytyy siirtää PAS joulukuuhun. : / Onneksi sentään ei ole mitään sovittua tuonne OYS:iin, että se PAS olisi nyt marraskuussa, ainoastaan sanottiin, että sitten kun haluaa ekan PAS:n, niin soittaa aikaisintaan marraskuussa, kun menkat alkavat.
 
Tervetuloa uudet! Lisäilen tonne etusivulle:)

Terhi :hug: negasta...

Smirg perjantaina sain onneks lopettaa ne pillerit ja nyt odottelen vuotoa..mies raukka on taas saanu kestää niin kärttyistä akkaa..:ashamed: ylihuomenna 2.ICSI:n eka ultra!!! Jännittää..
 
Noniin, nyt olisi 6 Gonal-F pistosta laitettu ja tänään oli eka folliultra. Oikeella näkyi 8 follia isoin läpimitaltaan 10mm ja vasemmalla hiukan pienempia mut noin 5 =) Nyt jatketaan pistoksia, mut ihmettelin et edelleen samalla annoksella eli 150yksikköä. Eikö se ole aika pieni annos kun olen näitä ketjuja lueskellut ni yleensä laitetaan sellasta 200-250yksikköä?? :ashamed:

Millasia tuntemuksia muille on tullut noista pistoksista?? Mä olen aika tunteellinen tällähetkellä ;) tipautin tossa juomalasin lattialle ni sekin meinas olla maailmanloppu ja pitihän siitä sit miehellekkin soittaa ja pillittää asiasta ;)
Jännittää kyllä niin pirusti, keräys olis sit ENSVIIKOLLA :D
 
Huomenia. Yksi 26 vuotias lapseton lisää joukkoon. Toivottavasti en jää koukkuun pahasti.

Eli yritystä 2v, tutkimukset kesken ja clomifen ensi kierrosta alkaen. Nyt kp19/31. Aukiolotutkimukset ja sperman tutkimus seuraavaksi. Lisäksi verikokeet tehdään uudestaan koska vuosi sitten tehtiin tk:ssa ja olen hieman epäilevainen.
Nyt siis hakeuduttiin yksityiselle, mutta lääkäri kirjoitti lähetteen julkiselle. Meillä kun ei ole niin kova kiire etteikö ehdittäisi jonottaa. Jono ilmeisesti lyhyehkö nyt.
Olen syönyt nuorempana thyroxin ja thirazolia kilpirauhasen ylitoimintaan, mutta lopettanut ne arvojen normalisoitua. Epäilen tuota, ja siksi verikokeet uudestaan. Lääkäri sanoi että normaalisti pitäisi tsh olla alle 6 ja raskautta yritettäessä alle 4.Yksi erittäin varhainen km toukokuussa.
Lisäksi ajattelin ensi kierrossa kokeilla vyöhyketerapiaa oviksen aikaan, koska olen kuullut että moni lapsetonkin on plussannut juuri tuossa kierrossa kun ovat käyneet vyöhyketerapiassa.
Minulla ei ole menkka kipuja, mutta munarakkulan kasvamisen tunnen. Ovista en ole tikuttanut kuin kerran. Nyt aloitan ensi kierrosta senkin.

Onnea ja tsemiä kaikille yritteliäille ja voimia. :heart:
 
Sartsa ihan hyvä määrä siellä sulla tulossa:) mul oli viime hoidossa annoksina 100-125ky annoksena Puregonia ja yhtenä päivänä 150ky. Se on niin yksilöllistä paljonko pistetään. Nyt mul on 150ky Menopuria ja eilen illalla oli ensimmäinen pistos. Mulla oli viime hoidossa pistosten kanssa todella ailahtelevainen mieli, kunnon vuoristorataa, sit viel ku Pregnyl aihetti sen, et itkin kokonaisen päivän suoraa huutoa. Tsemppiä vielä pistämisiin!

Guess toivottavasti kaikki on kunnossa! tai löytyis joku selkee syy jota lähettäis sit hoitaa:)

Raksalainen tervetuloa:flower: Mä olen käynyt myös vyöhyketerapiassa ja suosittelen!

on: Pillerit oli sit hiljentäny mun munasarjat ihan kunnolla, melkein liikaakin. Kävin siis eilen 0-ultrassa ja sain luvan aloittaa pistelyt sunnuntaihin asti 150ky ja maanantaina seuraava ultra. On tää kyl paljon helpompaa, ku viime kerralla..ei jännitä todellakaan niin paljoa! Meidän polin ICSI-kone on rikki, ni meidän pitää mennä maksusitoumuksella yksityiselle punktioon ja siirtoon. Sieltä sit mahdolliset pakkasukot siirretään polin pakkaseen. Tuo yksityisen gyne on tuttu ja ihana eli ei haittaa mitään vaik onhan noi polin gynetki aivan huippuja:D
 
^tsemppiä!

ON: Ens viikon torstaina saamme tiedon löytyykö niitä siittiöitä kiveksistä vai ei, hirveän piinaavaa tämä odotus. Mies jännää kuinka kipeäksi tulee operaatiossa. Onko kellään kokemuksia ?
Torstai sitten ratkaisee sen jatkon, päästäänkö ikinä yrittämään lasta vai pitääkö alkaaa harkitsemaan luovutettuja siittiöitä. Pelkään niin hirveästi että koko liitto vielä kaatuu tähän lapsettomuuteen. Pelkään myös torstaita, jos tulos on negatiivinen niin kuinkahan pärjään mieleni kanssa ja perjantaille on vielä sovittu työnkin puolesta asikaskäyntejä.
Kädet ristiin jotta niitä siittiöitä saataisiin:|

Jos jollain on kokemuksia miehestä johtuvasta lapsettomuudesta, niin olisi ihana kuulla kokemuksia!
 
Täällä uusi esikoisen yrittäjä ilmoittautuu. Eli yritystä ei hirveänpitkään ole, 08/09 jätettiin ehkäisy. Yhtäkään ainoata positiivista raskaus/ovistestiä en ole saanut aikaan. Perjantaina saatiin miehen simbatestitulokset, jotka olivat tyrmäävät: 100 % siittiöistä epämuodostuneita ja siittiötiheys alentunut. :'( Mulla nyt meneillään eka terolutkierto ja odottelen kuukautisten alkamista. Nyt on pää aivan tyhjä, tuosta miehen tuloksesta. Eikä jatkosta ole nyt vielä mitään selvyyttä.
 
^ :hug: tiedän miltä tuo tuntuu, me saimme tammikuussa 2010 simppatestien tulokset, ei ensimmäistäkään siittiötä. Sillä hetkellä kun tulokset kuulimme tuntui kuin koko maailma olisi romahtanut. Tässä sitä kuitenkin mennään, odotellaan torstaita että lyödäänkö viimeinenkin haave omasta biologisesta lapsesta.
 
Samaa kivistä tietä on meilläkin kuljettu kuin jag78. Teillä on ollut mielettömän raskas vuosi, mutta se helpottaa ajan kanssa :hug:. Meillä tuomio tuli tammikuussa 2008. Alku oli sumea, suremiseen meni aikaa, ja lopulta valitsimme donorivaihtoehdon. Valitettavasti 6 inseminaatiohoitoa eivät tuottaneet toivottua tulosta, mutta nyt 1. IVF hoidon tuloksena odotellaan rv 4+6 :heart:. Ihan alussa mennään ja toivottavasti tällä kertaa loppuun asti.

jag78, toivottavasti saatte torstaina hyviä uutisia. Muistakaa, että vaihtoehtoja on olemassa. Jos miettii donorihoitoja, on mahdollisuus hakea maksusitoomusta julkiselta puolelta. Eli käytännössä hoidoista maksaa politklinikkamaksut, lääkkeet ja donorit (jossakin myös nämä kuuluvat sitoumuksen piiriin). Meillä maksusitoomushoidot tehtiin väestöliitossa.
 
Kiitos Ninea ja paljon onnea odotukseen :heart:
Meille kerrottiinkin heti tuosta maksusitoutumisasiasta. Mies oli ensin täysin vastaan, sanoi että adoptoidaan ennemmin, meillä vaan miehen ikä alkaa olla 40 vuotta joten adoptioon taitaa olla liian vanha. Mies pystyy hallitsemaaan ajatukset ja ottamaan aina yhden tiedon kerrallaan vastaan, minä taas mietin kaikki vaihtoehdot ja kauhuskenaariot etukäteen, sitten riidellään ja minä vaan itken. Ollaan oltu kesällä aika solmussa koko suhteen kanssa mutta syksy on sujunut jo hyvin. Ollaan opittu puhumaan tai mies on uskaltautunut vihdoin puhumaan omasta surustaan, aiemmin on ollut kuin ei tuntisi mitään ja minä taas keikkunut surun ja pettymyksen sekä vihan tunnemelskassa lähes hysteerisenä ymmärtämättä itsekään miten tunteet vaan ovat vieneet niin paljon mukanaan.

Paljon löytyy naisesta johtuvia lapsettomuuskeskusteluita ja muita mutta vähemmän näitä tapauksia joissa vika on ainakin miehessä.
 
Heips... ajattelin kysellä et onko kukaan "käyttänyt" koskaan tuota kohdun nipukan "tarkkailua"/kokeilua apuna ovulaation selvittämisessä? Oli ihan uus asia mulle...

Entä kuukuppia raskautumistarkoituksessa?

Sit vielä et onko joku koittanut vyöhyketerapiaa? Itse ajattelin nyt kokeilla tuota, koska olen kuullut niin paljon positiivisia tuloksia sen avulla raskautuneilta...Neuvoivat, että kerran viikossa 10-15krt...moni oli tullut siitä ekasta kierrosta vyöhyketerapian kanssa raskaaksi ja jotkut toisesta kierrosta...en tiedä sitten....

Täälä pelätään kanssa simppatutkimuksen tuloksia...tosin näytettä emme ole saaneet vielä vietyä emmekä saakkaan vielä ainakaan pariin viikkoon sillä mies on matkoilla aina alkuviikosta 4 pvää...ja asuu siellä miesten kanssa enkä halua vaatia että sielä pitäs runkkailla jotta olis se 3 pvää edellisestä siemen syöksystä...epäilen kyllä että vika on kyllä minussa...

Meillä mies ei oikeen ole innokas puhumaan koko hoitojen aloituksesta eikä oikeen enää koko vauvahaaveilusta...on tosiaan 2v jo yritetty...aluksi oli innoissaan ja sanoi et nyt tehään se vauva ja heti :LOL: mut nyt on hymy hyytyny...välillä tuntuu kuin ei haluaisikkaan enää...mutta kyllä se sitten puhuu kun ottaa puheeksi, ei vaan kerro omia mielipiteitään asioihin...kun jotkut miehet sitten taas kaivaa esiin kaikkea mahdollista tietoa...aika rankkaa on yksin vatvoa näitä asioita....mutta toisaalta eihän meillä ole kiire vai onko? sillä jos jossain on vikaa niin raskautumisessahan voi mennä hoitojenkin kanssa jopa vuosia?

Toivoisin niin kovasti että joku näillä palstoilla pitempäänkin ollut raskautuisi niin olisi edes jotain toivoa...

Tai toivoa oon kyl vähä saanu ku kaveri ilmoitti et on raskaana ja ne on 3 vuotta yrittäny...(luomuna raskautu)
 
Hei taas kohtalotoverit! Se on uusi kuukausi, uusi viikko ja uudet kujeet.. :D
Omaa napaa tietty ensin ;) Sumutellut nytten kaksi viikkoa Suprecuria ja pelottaa, ettei siitä oo apua.. Perusnegis kun oon.. Muutaman kuuman aallon vain saanut.. Mikä ehkä on ihan hyvä. Eihän aina oo tarkoitus saada hirveitä sivuoireita. Kierto meni hiukan pitkäksi, minkä osasin odottaa, mutta alkoivat menkat onneksi ja keskiviikkona alkavat pistot. Toivon mukaan nekin ilman mitään sivuoireita.
Raksalainen, nää on selkeesti miehille hyvin vaikeita nää hoidot tai saatikka sitten lapsettomuuden syiden selvittely.. En osaa ite ees kuvitella miten vaikeita. Musta tuntuu välillä ettei mies välitä tippaakaan, mutta se ei vaan pysty puhumaan. Sitten välillä se pienessä hönössä saattaa purkaa oloaan ja ihmettelen vaan miksei se kerro pahasta olostaan. Tuntuu kun tää lapsen hommaaminen on vaan mun oma projekti, mutta niin se varmaan tuntuu siitäkin, kun se ei voi tehä mitään muuta kuin odottaa, milloin on sen vuoro hoitaa lastinsa purkkiin... Kovasti siis koitan miestä tukea, tosin toivoisin ite, että osaisin paremmin.
 
Miehille tuntuu kyllä olevan se omista tuneista puhuminen melkoa vaikeaa. Meillä mies on nyt viikonlopun ollut kuin maansa myynyt, eikä ole kyennyt tekemään mitään järkevää, siitä huomaa että tämä on hänellekin raskasta. Jokaisella on tietysti omat tapansa käsitellä asiat.

Soitin klinikalle vielä niistä tuloksista ja kyselin vähän suomennoksia. Sieltä sanottiin että tuloksissa on monta pientä vikaa, eikä niinkään yhtä suurta(niinkuin minä ajattelin siitä epämuodostuneiden määrästä) no joka tapauksessa kaikki: vasta-aineet, heikentynyt siittiötiheys ja epämuodostuneet siittiöt ovat yhdessä aika huono yhdistelmä.

Tänään vien testitulokset omalle gynelle ja sitten odotetaan kuumeisesti lähetettä kunnallisiin jatkotutkimuksiin. En sitten tiedä kuinka kauan jaksetaan odottaa vai kävelläänkö ensi vuoden alussa väestöliittoon suosiolla.

Hyvää marraskuuta kaikille!!!
 
jag kiitti! multaki tsemppiä torstaille!:)

Sannuli tervetuloa!:) :hug:voimia asian sulatteluun!

Ninea onnea tännekin! Laitan sut plussanneisiin!:heart:

Raksalainen mun kohdunnipukka tuntuu ainaki elävän ihan omaa elämäänsä eikä siitä voi päätellä paljoo mitää ainakaan ei tuu kovinkaa luotettavia tuloksia:D

Smirg toivottavasti jarru on toiminu niin, ku pitää ja voit alottaa pistelyt!

on: Meillä myös suurin syy miehessä ja tosi huojentavaa lukea, et teil muillakin on samoja ongelmia...
Mies on sitä mieltä, et me ei puhuta tästä kellekkään ja unohetaan koko juttu, kun tuun raskaaksi...just:headwall: (on se onneks kahelle parhaalle ystävällesä kertonu ja antanu mun kertoo omilleni) ..miehen on ollu tosi vaikea tajuta tätä koko asiaa, se tulee ihan jälessä sen käsittelyn kanssa eikä oo yhtää perillä millon tapahtuu mitäkin..
Eilen se raivos, et "kyl tää on tosi vaikeeta mullekkin, vaik en sitä koko ajan kaikille kuuluta", "miks et sä kunnioita mun tapaa käsitellä tätä asiaa?" Mä käsittelen asiaa puhumalla ja kirjoittamalla, mut mies haluaa käsitellä asiaa oman päänsä sisällä..

Ultrassa viiden päivän pistämisen jälkee ei näkyny oikee mitää, joten annos tuplattiin täksi päiväksi, kolme päivää pistän 225ky, torstaina Orgalutran rinnalle ja perjantaina ultra.. ei kyl mitenkään kerkee kasvaa niin, et maanantaina olis punktio..nyt taas jännitellään loppuisko vihdoin tää hikoilu ja kiukkuaminen..
 
Ilmottaudun uutena.

Meillä yritystä kesästä 2009. Kesällä 2010 mieheltä löydetty kiveskohju--> alentunut määrä siittiöitä, suurin osa epämuodostuneita ja liikkuvia on vain muutama prosentti. Tässä siis syy lapsettomuuteen.

Yritimme syksyllä 2010 ensimmäisen icsi-hoidon, josta kemiallinen raskaus. Pasiin emme päässeet, koska alkiot kuolivat sulatuksessa. Nyt toinen icsi-hoito meneillään, punktio ensi viikolla :)

Tsemppiä kaikille. Yritän vielä jaksaa toivoa ja uskoa parempaan :)
 
böö porukoille! Täällähän on uusiakin kasvoja... Toivottavasti jokunen pääsee taas tästä pinosta myös pois...

Tuosta hikoilusta sivuoireena :D Voi jumankauta mitä tää on!!!! Joku puhuu kuumista aalloista... Tää on nyt ollu viikon mittanen yks hemmetin kuuma aalto! Hikeä pukkaa yöt ja päivät ja vettä litkin yön aikana litran ja päivällä saakelisti (kuormittava työ vielä lisäksi niin kyllä muuten litkin) Tavallisesti juon päivän aikana vain ehkä lasin tai kaksi jotain nestettä mutta nyt menee litroittain eikä mikään riitä.

Tämä kaikki tuli nyt sitten clomeista tai oikeammin niiden lopettamisen jälkeen... Munasoluja oli viimeviikon lopulla tehdyssä ultrassa 4 isompaa ja nyt huomenna uudestaan niin nähdään päästäänkö tässä kuussa ollenkaan petipuuhiin (epäilen että ei) Söin yhden pillerin päivässä 3-7kp ja jotenkin arvasin että näin käy... jurkele.... Toiset ei saa millään myrkyllä mitään aikaan ja minä pienten viattomien clomien kanssa kasvatan kunnon pentueenalut. Tulokset vaan on yhtä laihat molemmissa :(
 
Huojentavaa kuulla että muidenkin miehet on asiasta hiljaa...myös musta tuntuu, että tää on vaan mun oma projekti...ja mieskin muutaman kerran sanonu että sä oot yrittäny tulla raskaaksi...kun ei ole itse kuitenkaan voinut asialle tehdä juuri mitään enkä oo oviksesta meuhkannu sille ettei tule paineita...alan olla todella todella väsynyt....
Nyt vielä pomo maksimoi mun paineet, sanomalla että lopettaa yrityksen jossa työskentelen vakituisesti....ja 28 pvää aikaa löytää uusi työ...ja juuri hoidot alkamassa...:headwall:
Jotenki vaan paineita alkaa kasaantua ja tuntuu että kohta mieskin lähtee kun tää alamäki on taas alkanut...
Oliskohan tosta vyöhyketerapiasta hyötyä näihinki paineisiin...
Kun vaan löytäis äkkiä uuden työn niin sais hyödynnettyä nuo lopputilin ja veronpalautukset näihin hoitoihin...
Eikä asioita helpota yhtään se että mies on reissuhommis...

Plaah, anteeksi kun vuodatan...
 
Tervetuloa sookie:flower: meillä myös ensviikolla punktio, jos noi follit nyt vaa alkas kasvaa!

83yrittäjä mulle määrättiin just ton takia clomeja sillo vaan kolmena päivänä--> tuli 2 johtofollia. Inssikierrossa otin vaan kp 3 ja 4, ni silti oli 2 johtofollia.. 1.ICSI:ssä tuli silti vaan 6 follia. Toi hikoilu on kyl ihan perseestä!

Raksalainen :hug: työn menetyksestä! Mulla vyöhis ei tuonu raskautta, mut autto kyl stressiin ja toi kokonaisvaltaisesti hyvän olon:) suosittelen!
 
Uskotteko, että eläimet voi "haistaa" raskauden? vai onkohan tää nyt taas mun haaveiluspekulaatiota taas :(

Mä nimittäin kävin tänään kaverin luona ja niiden koira oli koko ajan väkisin tunkemas mun syliin...tosin nyt alkais olla vasta kiinnittymisen aika...

Ja toinen juttu minkä muistin (ja olinki merkinny yhtee paperii minkä tänään löysin) on et soitin keväällä ennustajalle ihan vaan huviks ja kyselin nimenomaan tähän lapsettomuus asiaan liittyviä kysymyksiä...Hän sanoin että pitkäpiimäistä on , mutta olin merkinnyt kuitenkin lappuun marraskuun ja ympyröinyt sen...syksystä ainakin tiesi sen että perhesiteissä tapahtuu muutos ja mies lähtikin silloin reissuhommiin, joten on viikot pois...

HalleB ja 83yrittäjä oliko teidän follit normaaleja ennenku aloitte syömään clomeja?
Mulla oli lokakuussa vasemman puolen johtofolli kp9 9mm...
mistä tiedätte kasvaako/tuleeko sieltä follista se munasolu?
vai ovuloiko ollenkaan jos ei tule munasolua?
Tuleeko menkat silloin ollenkaan jos follista ei tule munasolua?
Oonpas mä vielä tietämätön :)
Ollaan vaan just alotettu hoidot ja jäi niin paljo viel kysymättä siel klinikalla...
 
Heippa taas... Ja onnea plussanneille!!

On: Terolutit loppu sunnuntaina ja nyt vaan odotellaan vuodon alkamista. Pitihän se taas arvata, että vuotoa ei näy ja kuulu silloin, kun sen toivoisi tulevan asap! Pelottaa, että kerkiikö hoito siihen pisteeseen, että päästäis punktioon ja siirtoon ennen joulua.
Onko kenelläkään tietoa milloin Helsingin Naistenklinikka aloittaa joulutauon?? Mulle on tarkotus tehdä IVF pitkällä kaavalla ja tää aika menee aivan liian nopeasti, silloin ku toivois kerkiivänsä ennen joulua :headwall:
Mitäs sitten, jos keritään tekemään punktio, mut ei keritä siirtää?? Kai punktio on pakko kumminkin tehdä?? Auttakaa te viisaammat ja kokeneemmat :confused:
 
Raksalainen juu oli normaaleja ennen clomeja ja yleensä kp 10-12 oli ovulaatio. Mulla määrättiin vahvistamaan omaa ovulaatiota.
Ei sitä tiedäkkään onko siinä munasolu ja käsittääkseni folli puhkeaa(ovulaatio ) tuli sieltä munasolua tai ei ja muuttuu keltarauhaseksi. Parin viikon päästä keltarauhanen surkastuu(jo raskaus ei oo alkanu) ja tulee menkat.
Korjatkaa jos olen väärässä!
Toivottavasti noi haaveiluspekulaatiot osoittautuu oikeiksi b:)d
 
Jonsku88 : Tuo on tuttu tunne. Kaksi kaveria ja veli on saanut lapsia näiden 5 vuoden aikana, kun me olemme yrittäneet lasta ja kohta saa kaverin siskokin. Toisaalta on onnellinen toisten puolesta ja nämä lapset ovat ihania, mutta toisaalta tuntee itsensä epäonnistuneeksi ja jotenkin vajaaksi, kun ei ole lasta saanut. : /
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä