Pitkään esikoista yrittäneiden löpinät jatkuvat täällä. Uudet tervetuloa mukaan!

Anskulle onnea tulevaan siirtoon (vaikka siihen aikaa onkin). Samoten halleberrylle. Toivottavasti siirrot onnistuu ja nappaa kiinni.

Itsellä menossa kai kuukautiset. Eilen heräsin taas kuukautiskipuihin (jonkin takia haluavat alkaa aamulla klo 5). Nyt ällötystä: tuli eilen lähinnä sellainen lihaklimppi ja ruskeaa tuhrua). Vähän pyyhittäessä limaa (muistuttaa ovislimaa) ja verta vähän seassa. No tänään ei ole myöskää muuta tullut kuin ruskeaa tuhrua tai pyyhittäessä liman/ veren sekoitusta. Joko kuukautiset on muuttuneet noin niukoiksi ettei punaisena ehdi pikkuhousun suojaan vai mistä ihmeestä on oikein kyse. Onko teillä lugesteronit niukentaneet kuukautisia? Ainahan olleet mieluummin niukat, mutta ihan selvää vuotoa kuitenkin ainakin pari päivää.

Koko syksyn on kuukautiset ollet lähinnä samanlaiset. Voikohan noita edes sellaisiksi enää kutsua. Joko ne vaihdevuodet pukkas päälle, että kuukautisetkin on loppumassa (en kyllä vielä ole edes 40). Hemmetti tämä vielä. Pakko kai käydä gynellä, jos osaisi selittää.
 
Onnittelut sartsa83:lle työharjoittelun johdosta ja anskulle siirtoon onnea kanssa :)
Eilen oli itkupäivä taas, tädin kyläily vierähti taas jo toiselle viikolle, eikä loppua näy. Taisin manata koko elämäni aika alimpaan ties mihin eilisen aikana.. Pelottaa töiden alku, sillä tiedän että suurin osa työkavereistani ovat vasta lapsen saaneita ja yksi perheenlisäys (ainakin) on jo tiedossa. Koetan pitää pokkani edes jotenkin ja kuitenkin tehdä selväksi ettei ne jutut kiinnosta :| Inhottaa kun tiedän että tiukkoja tilanteita tulee ja itku vielä virtaa talven mittaan. Inhottaa, että noille työpaikan ihmisille on tosi vaikea asiaa edes selitellä, ja kaikki mitä sanon kantautuu kaikkien perheiden korviin ihmeteltäväksi, ja joiden suusta tulee vi*umaisimmat kommentit ja ylimielisimmät leuhkimiset.:ashamed: Tästä tulee nyt tosi vaikea vuosi.
 
Heippa kaikille! Minä en oo oikein jaksanu kirjotella mitään. Kaamosväsymys on iskenyt taas ja tekis mieli vaan koko ajan nukkua :D Ovista ootellaan, nyt on ollu eilen ja tänään toiselta puolelta kipeä, ei oviskipuja vaan jotain muuta ja tulipa mieleen että mahtaakohan siellä kysta kasvaa :/ Mulla ollu 3v sitten ja ei tunnu kivalta. Saapas nähdä mitä tapahtuu, täytynee seurailla tilannetta.

bittersweet, kuulostaa tosi hankalalta tilanteelta, mullakin töissä 2 yrittää mun lisäksi vauvaa ja saapa nähä millon toinen tai kummatki ilmottaa, että paksuna ollaan.

Vaapeli, kannattaa ehdottomasti kysyä lääkäriltä noista sun kuukautisista, mulla nimittäin luge-kierrossa vuoto on ollu runsaampaa ku normaalisti.

 
Sartsa83
bittersweet Kiitos ja itsellesi iso :hug: :heart: ärsyttäviä ihmisiä! Mutta sen lupaan sulle että kaikki vielä iloksi muuttuu!!!! :hug:

Duffy Sulle kanssa :hug: ... toivotaa ettei ole kysta. Mutta tietty jos sen löytää taas hyvissä ajoin, sen saa poiskin. Toivon ettei olis mitään ja että sielläki päässä puhaltais iloisemmat tuulet pian. :heart:

ON: tänään 2. inssi takana. Kaikki meni hienosti. Siittöt olivat täydellisiä ja ovis oli parasta aikaa meneillään. 2vkoa sitten oottelua ennen r-testiä ellei menkat ala sitä ennen.
 
Bittersweet, kyselit tuossa et mitä vastailen vauva-utelukysymyksiin. Yleensä sanon et meillä ei oo vielä kiire (mulla ikää 28, mies 7v. vanhempi) Eikä siihen oo kukaan mitään todennu. Toki eihän se kovin kauaa käy syyksi. Tiiä kuin kauan tässä odotellaan :/

Sartsalle onnittelut työharjoittelupaikasta :) Sehän voi poikia vaikka kesätyöpaikan ja vaikkapa ihan vakkari paikanki :)


Ansku, minustakin on kivempi odottaa kun tietää aikataulun. Toivottavasti meille tulee laput pian. Laitetiin laput 3 vkoa teidän jälkeen. Jospa mekin pääsisimme "jo" huhtikuussa hoitohin :)


muoks.
Duffy, sama täällä. Meillä on menny aika tapellessa entisen vuokranantajan kans. Ja ihan V"#¤ meni. No tulipa opittua et kaikki lupauksen pitää ottaa kirjallisena. Vähäkö ottaa kaaleen! Stressin takia menkatki myöhässä 3pv ja tietty ehdin jo kuvitella et luomuihme on tapahtunu. Mut vi"#%¤ meni seki, sieltähä se täti tänään kurvas.
 
Sartsa83
Milli Kiitos. Ei siitä kyllä saa mitää muita töitä kun eivät voi palkata ketään sinne lomautuksien ja irtisanomisien takia ainakaan seuraavaan vuoteen. :/ .. mutta pääasia et pääs työharjotteluun! Se on jo puol voittoa.. ja meille tulee viel touko-elokuus toinen harjottelu. Valmistun siis 7.9.2010.
 
Sartsa83
Apua! Joku pyys multa jossain pinossa inssi runoa kun oon käyny toisessa inssissä. Nyt en kuolemaksenikaan muista kuka se oli ja missä pinossa, joten laitetaa kaikkiin pinoihin runo. :D

Nyt takana on toinen inssi
toivon että siitä syntyi pieni linssi
Mahassani nyt kuplii
muttei kuitenkaan tuplii
vain yksi pienen pieni munis
josta sitten vauva tulis
Toivon niin kovin että nyt tärppää
ettei tarvi enää lähtee metsästää kärppää


Tää on nyt ihan ykskaks keksitty.. ja nyt ei kyllä onnistunu... ei tuo runosuoni oikei lähteny kukkii kun muistin vasta nytte et piti kirjottaa joku runo jollekkin. :D
 
Pipopi :hug: voimia odotukseen..:)

Vaapeli en osaa vastata kysymykseesi..toivottavasti saat gyneltä vastauksia:)

bittersweet :hug: koita jaksaa..

Duffy toivottavasti on vaa jotain harmitonta kipuilua, joka liittyy ovikseen eikä kystaa..mä ainakin erotan kystan tärinä- ja yhdyntäkivusta..

Sartsa toivotaan parasta mahdollista joululahjaa ;)
mä sain jo maailman parhaan joululahjan! mun isä on ollu todella sairas ja sain tietää eilen, et elämä jatkuu!:heart: sit jos sais vielä jouluna r-plussan..*haaveilee*:heart:

Milli :hug: tädistä..koita jaksaa..:)

on: kp1 ja perjantaina VIHDOIN kysille!jee!
 
Heippa vaan, oon pitänyt vähän taukoa palstailussa, kun pää on taas vaihteeksi hajoamassa. Ehkä myös tuota duffyn potemaa (kaamos?)masennusta täällä ilmassa, kun muu kuin nukkuminen ei yhtään huvittaisi. Inssi todennäköisesti alkuviikosta, joten sitä odotellessa...

Onnea hallelle hyvistä uutisista. Ehkä niitä tulisi sitten useampi samalla kertaa... :heart:
 
Mukavaa torstaita kaikille! Täällä ollut vähän hiljaiseloa. Mä oon huomannut jo toisilla keskustelupalstoilla, ett kun menkat alkaa, niin mä en katokaan sivuja, sitten kun puoliväli on ohi, niin aktiivisuus palstalla lisääntyy.. :D On se ihmismieli metkaa. :D

Mites Duffy, onko kipuilut helpottaneet? Mulla kanssa kystat vaivanneet aika-ajoin ja pahin oli tuossa kaksi vuotta sitten, kun mokoma meni vuotamaan verta vatsaonteloon. Sillo oli olo kipee. Muista onneksi selvinnyt "vaan kivuilla". Mulla noi onneksi hävii itestään.

Sartsa83:lle ihan hurjasti onnea tulosten odotteluun inssin jälkeen! :D

Meillä onneksi töissä ihmiset on jättäneet utelun, kun taitaa aika moni tietää, ett ollaan pari vuotta jo vauvaa koitettu saada aikaan. Heh, kai ne vaan on tyytyväisii, kun pysyn töissä.. :D Saas nähä sitten kun pitää alkaa käymään kesken työpäivän hoidoissa, nytten mulle on todella usein sattunut oleen vapaata! Ei oo tartennut selitellä. Pomo tosin tietää, ett jos tarttee poistuu niin miksi.
 
kaz
Meillä töissä ei onneksi kukaan ole utelemassa mitään. Yrityksen alkuaikana muutamalle sanoin, että olisihan se kiva saada jälkikasvua, mutta kun en jaksanut uteluita ja meillä muutenkin kaikkea projektia tässä tulossa, niin sanoin heille, että ollaan tauolla. Siis eihän kukaan voi oikeesti mennä tällaisen asian kanssa tauolle, mutta onneksi meni pajunköysi täydestä. Pahinta tässä on se, että kun meillä on aika paljon työntekijöiltä täällä, niin sitten tulee raskausuutisiakin vähän väliä. Ei minulla ole ollut kiinnostusta mennä heitä erikseen onnittelemaan puhumattakaan siitä, että menisin katsomaan, jos joku tulee vauvaansa esittelemään työpaikalle. Ja sitten se, kun menee taukotilaan, niin siellä keskustellaan odotuksen ihanuudesta ja kamaluudesta, niin vähempikin riittää pahan olon aikaansaamiseksi. :'( Työantajalle en ole kertonut, että olemme aloittaneet hoidot ja eipä paljon kiinnosta kertoakaan, kun olen kuullut juttua, että miten hän ottaa näitä raskausuutisiakin vastaan.. Eihän se mitenkään halpaa yritykselle ole.
 
Hei kaikille!

Olen lueskellut kyllä ahkerasti teidän kirjoitteluita, mutta en ole ehtinyt kirjoittelemaan itse. Eikä oikein ole ollut kauheasti kirjoitettavaakaan.. Mulla siis todettiin vihdoin kahden vuoden yrittämisen (ja kahden varhaisen keskenmenon) jälkeen paha endometrioosi ja saini lähetteen leikkaukseen. Se on nyt vetämässä, jonot voivat olla monta kuukautta. Yksi inssi siis tehtiin, ei tulosta. Mutta...

Tänään aamulla tein raskaustestin, vähän piruuttani, kun eilen olis pitänyt menkat alkaa ja halusin vain testailla - ja PLUSSA pärähti samantein!!! Ja tosi vahva sellainen! Vitsi meinasin pyörtyä! Vieläkin oon ihan sekaisin ja pelko tietenkin iski heti. Iloitsen tästä tietenkin, mutta kyllä noi aikaisemmat keskenmenot verottaa sen verran, että heti seuraava ajatus on, että ei saa nyt nuolaista ennen kuin tipahtaa. Mutta silti... Voi että ollaan tätä plussaa ootettu!!!!

Tilasin sit sieltä yksityiseltä lapsettomuusklinikalta ultra-ajan, se on viikolla 7, nyt oon siis just 4+1. Hirvee jännitys pysyykö asukki mukana ja onko kaikki hyvin. Voi kuin vois pikakelata kolme viikkoa eteenpäin! Keskenmenoja tutkinut lääkärini kertoi, että viikko 7 on ratkaiseva, sitä ennen epämuodostuneet alkiot tulee yleensä pois. Jospa meitä tällä kertaa onni potkaisisi oikein kunnolla. Pitäkäähän peukkuja!!

Pakko oli tulla tänne hehkuttamaan, kun ei kenellekään nyt vielä aiota kertoa, oon jotenkin taikauskoiseksikin tullut. Kerrotaan sit sen viikon 7 jälkeen ehkä jo. En voi olla suunnittelematta ja toivomatta vaikka järki koko ajan sanoo, ettei vielä kannata. Ihmismieli on omituinen. Ja sitten taas toisaalta, kyllähän tästäkin nyt saa ja pitää iloita, vai mitä?!

SOrry tämä omanapaisuus, ymmärtänette että nyt ei oikein muuta päähän mahdu.

Ihan SUPERpaljon tsemppiä kaikille ja toivottavasti tämä antaa toivoa. Mikäli kaikki menee hyvin..

 
Sartsa kiitos! Mitkä on sulla tuntemukset?

maikkis:hug: toivotaan, et inssi onnistuu hyvin ja saat uutta toivoa tulevaan!

Smirg:hug: mun työpaikalla kukaan ei tiedä, ni kiva on ollu näitä mun "menoja" saada vapaiksi..nyt mulla on missiona saada ensviikon pe vaihettua aamuvuoro iltavuoroksi..kaz :hug:meillä on melkee kaikki työntekijät naisia ja äitejä, ni voit kuvitella niiten kahvipöytäkeskustelujen aiheet! Ja multa joka kerta siitä lomassa kysytään, et millos meille tulee vaava..:kieh: välillä suoriudun vastaamisesta paremmin ja välillä huonommin.

ONNEA Diodium:flower:

on: Käytiin eilen kysillä. Viikolle 19 sijottus meidän IVF, jos ei clomikierrot tai inssikierrot tuota tulosta. Oisvat tehny tähän kiertoon inseminaation, mut lain vaatimat miehestä otettavat verikokeet eivät olisi ennättäneet valmistua siihen mennessä..höh..(ja labra on sittenkin kuulema auki vielä enskuun alussa) seuraavaan kiertoon inssiä ei myöskään voida tehdä joulupyhien takia, joten tammikuussa pitää soittaa, ku menkat alkaa, ni siihen tehää inssi. Mieheltä verikokeet vuoden alussa.

Miehen siittiö-tilanne oli tälläkertaa hyvä(suluissa elokuun näyte): tiheys 26milj.(8,2milj.) ja a+b 0%+54% (a+b 0%+39%) Muutuimme tälläkertaa lähes selittämättömiksi, ku minulla testien mukaan prolaktiini on nyt normaali ja ovulaatio tapahtuu.

Määräsi sitten ovulaatiota tukemaan clomit, kun mulla on kierto-(23-25) ja luteraalivaihe lyhyt (10-12). Clomeja otan nyt kp 3, 4 ja 5. Seurantaultra 4.12. Määräs clomeja noin pienellä annoksella, ku oon niin pieni ja yleensä kaikki hormonivalmisteet toimii mulle vähän liian voimakkaasti. Nyt ultratessa oli oik. puolella 5mm ja vas. puolella 6mm folli, pe katotaa valikoituuko kummatkii vai vaa toinen.

Hui, ku pelottaa millanen hirviö musta tulee noitten clomien kanssa :eek: eilen otin ekan
Tulipas pitkä sepustus!
 
Sartsa83
Halleberry :hug: Mitkäs mulla. Oli tossa eilen yhdynnän päätteeks sitten niin hirveet vattakivut et alko oikein pelottaa että nyt on sattunu taas jotain pahasti. Kerran nimittäin puhkes munarakkula touhuillessa ja se valutti verta mun mahalaukkuun joka aiheutti niin kovaa kipua etten pystyny edes käveleen. Jouduin oleen vuodelevossa noin viikon päivät. Ja nyt etenkin kun voi olla mahdollista et on hedelmöittyny, niin et jos sille on sattunu jotakin... mutta sitten eräs viisas täältä 2+:sta sano et kun kiinnitys alkaa tapahtuun, alkaa kohtukin kasvaa ja sinne kertyy nestettä ja yhdynnässä voi syntyä kipua. Me kyllä paukutettiin tosi kovaa menemään ja joskus ennenkin vaikken oo ollu raskaana, on tullu sitä kipua, mutta eihän näistä koskaan tiedä. Muuten ei mitään suurempia oireita ookaan sitten ollu..jotain pientä perus oiretta, et ... en tiiä. Tuntuu ettei olis vieläkään tärpänny.... saapi nähä. Ens viikon loppu puolella oletettavasti alkaa tuhruttelu jos yhtään menee viime kierron kanssa käsi kädessä. Muuten sitten niin dpo 1-2 oli kamalaa närästystä ja huimausta.. päätä on särkeny lähes joka päivä mut se voi johtua pelkästään niskoista. Dpo 3-4 oli valkovuoto tosi vetistä, läpinäkyvää. Ja nyt dpo 4-5 oli tota kipuilua yhdynnän jälkeen. Et... tiedä sitten näistä. Epäilen vahvasti etten ole, mutta tottakai haluan uskoa ja toivoa että nyt ois tärpänny.

Meillekin tehää kolmas inssi tammikuussa kun menkat on alkaneet, tuon joulukuun kiinniolon takia. Toivotaan että clomit auttaa tavalla jolla sen odotetaan auttavan. Muuten kuulostaa kyllä siltä että teidän pitäis luomuna raskautua ihan hyvin, joten toivotaan että peittojen heiluttelu edesauttais eikä teijän tarvis lähtee inseminaatioon eikä liiemmin myöskään ivf:ään. :) Ja mitä hirviöön tulee niin jos yhtään alkaa tuntuu siltä että mikäs monsteri on clomien takia tulossa niin sit vaan jättää clomit sivuun ja ottaa jonkun toisen valmisteen kokeiluun... :)
 
Hei teille pitkään odottaneille...

En ole muutamaan aikaan kirjoitellut -siis ainakaan kahteen vuoteen... nyt haluan antaa toivoa teille joilla ei ole vielä plussaa tullut:

Olemme olleet ilman ehkäisyä yli 13 VUOTTA. Lapsettomuushoidot lopetimme kesken vuoden yrittämisen jälkeen kun tuntui ettei mun pää enää kestä. Se oli siis vuonna 2007. Nyt olen aivan luomusti raskaana, viikkoja 6+. En tiedä onko sillä mittään osuutta asiaan, mutta puolitoista kuukautta sitten jätin aivan muista syistä ruokavaliosta pois perunan, pastan, riisin ja jauhot. Mulla on diabetes ja pco, ikää 34.
Tsemppiä ihan jokaiselle!!!


ÄLKÄÄÄ IKINÄ LUOPUKO TOIVOSTA!!!!

-persikkaposki :heart: :heart:
 
kaz
Paljon onnea persikkaposki. :heart: Mukavaa kuulla, että voi onnistua lapsettomuushoitojen loppumisen jälkeenkin. Niinhän sitä sanotaan, että se tulee sitten kun on tarkoitettu. Toivon kaikesta sydämestäni, että tätä onnea ei viedä sinulta pois :heart:

Minulla myös karppaus menossa. Eli ei perunaa, riisiä, viljaa ja sokeria. Muutoin ollaan lähes selittämättömiä.
 
Sartsa83
persikkaposki oiiiii vauuuu.. MAHTAVAAA!!!! Miljoonasti onnea!!!!! No juu, toivosta ei luovuta, mutta mutta tää vauvakuume kiusaa nii kovin että alkaa ahistaa kun mitää ei tapahu. Miä oon taas turvautunu nytte vitamiineihin ja greippimehuun yms., kun saatii selville että mulla on munasolunirtonemishäiriö eikä tuo limakalvokaa oikei hyvä ollu. Nyt se on ollu hyvä ja oviski sattu inssin tienoille... joten.. oottelua, oottelua.

Iloista ja onnellista odostusaikaa sinne. Eiköhä meki täältä vielä plussailla. ;) :heart: :hug:
 
persikkaposki ja Diodium: Onneksi olkoon.. =)

maikkis: tsemppiä inssiin.. toivottavasti nyt tärppää.. =)

ON: täällä on ollut puhetta mm. noista työkavereiden raskautumista.. no, tulipas sitten perjantaina ensimmäisen kerran yli neljään vuoteen sellaisia uutisia.. olin kahvihuoneessa, kun työkaveri sitten siinä juttelun lomassa kertoi olevansa raskaana.. täytyi sanoa, että mietin hetken siinä, että onnittelenko vai mitä, mutta koska työkaverini ei sitten vaikuttanut kovinkaan iloiselta raskaudestaan, en onnitellut.. kuuntelin vain.. vasta kun menin sitten vessaan, tuli sellainen pieni suru, koska itse on toivonut lasta jo neljä vuotta, mutta ei sitä vain tule ja sitten toinen tulee raskaaksi vahingossa.. tietty ei sellaisia saisi ajatella ja pääsinkin sitten noista ajatuksista eroon ennen kuin lähdin vessasta..

meidän työpaikalla ei tiedetä tästä meidän yrittämisestä, eikä lapsihaaveista.. pieni epäilys on kyllä, että pari työkaveriani saattaa epäillä jotain, koska satuin kerran kysymään toiselta, että mitä minun kannattaisi tehdä sen tulevan sairasloman kanssa.. en tietenkään sanonut, että miksi minä sairaslomalle jään, mutta kysyin nyt sen takia, että jos se työkaveri tietäisi.. ja kun puhuin viikolla töissä tästä mun flunssasta ja siihen liittyvästä pienestä lämmöstä, toinen työkaveri sitten vihjaisi, että jos minulla on vaikka ovulaatioaika, että siiihen kuulemma liittyy lämmön nousua ja et pitäis vaan mennä sinne makkarin puolelle.. mie siihen, että en mie tässä tapauksessa sitä epäile, että koska muutenkaan olo ei ole mikään rapea.. toisinaan toivois, että voisi puhua jollenkin työpaikalla tästä lapsettomuudesta, mutta sitten mie pelkään sitä, että aletaan säälimään, yms.. pitää sitten, kun saan soitettua ajat niihin ultra-tutkimuksiin, niin ehkä puhua pomon kanssa tästä asiasta.. viime keväänä meillä oli toinen pomo ja hälle kun kerroin tuosta lapsettomuudesta ja tulevasta hoidosta, hän suhtautui todella hyvin niihin ja lupasi vaikka päivän varoitusajalla vapaata.. tästä uudesta en tiedä, mitä mieltä hän on näistä asioista..hänellä on itsellään yksi lapsi.. niin ja nämä kaksi työkaveri ihmetteli kyllä, kun kävin lyhyitä reissuja Oulussa silloin keväällä, mutta en kertonut miksi.. no, jos ne suoraan kysyvät asiasta, kerron sitten totuuden, mutta muuten en kyllä kerro..

reilun viikon päästä tiedän kuinka hoitosuunnitelman kanssa käy ja pääsenkö aloittamaan nenäsumutteen jo tammikuun alussa, vai siirtyykö se.. :)
 
Sartsa83
Peppi :wave: heipparallaa. Tuopas taas kuulosti niin tutulta ja kuin omista näpeistä kirjotetulta. :hug: Koitaha jaksella siellä ja hirmuisesti tsemppiä. TIEDÄN että se onni kohtaa vielä teitäkin. Varmasti! Vaikka on hetkiä, etenkin noinkin monen vuoden jälkeen ettei jaksa enää uskoa eikä toivoa mihinkään, mutta oon varma ettei ketään voi kiusata määräänsä enempää. Siispä: onnenhalauksia ja paljon myötäisiä tuulia sinne. :heart: :heart: täytyy sanoo haikaralle terkut että kipasee pian siihenkin suuntaan. :heart:
 

Yhteistyössä