Pitkään yrittäneet & hoitoihin siirtyneet

^ Hieman riippuu, onko siellä kuumeilupuolen ketjussa enään tuttuja. Mutta on mulla ollut mielessä sinne infota jos joskus raskautuu. Mutta jos siinä vielä menee toiset pari vuotta, niin silloin on jo turha sinne mennä kertomaan.
 
Mä oon itse pudottautunut monista kuumepuolen pinoista pois, ja vain yhdellä enää aktiivisesti päivitten listaa. Korkeintaan siis siinä pinossa saatan uutiset kertoa, jos olen jo sieltäkin pois siirtynyt ennen ihmettä :)

Kuumeilupuolella yksi raskaimmista asioista on uusien yrittäjien sinisilmäisyys ja huonot hermot. Kun on niin kamalaa ettei yk 3:llakaan ole raskaus alkanut, ja kuinka he niin ymmärtää esim minua tai muutamaa muuta, joilla kp:t lähentelee jo toista yritysvuotta.
Toinen mikä ärsyttää on nämä, jotka tunkee kuume puolella mukaan pinoon tyyliin seuraavanlaisella rivillä kp31/28 yk 2 ja seuraavana aamuna tekee plussan.
Vaan aikalailla laput silmillä tuolla tulee vielä jonkin verran pyörittyä.

Aloitin nyt syksyllä tosiaan uuden harrastuksen, joka on ollut niin hyvä kropalle ja mielelle. Viikot kuluu kun siivillä, ja tänään havahduin siihen etten tiedä mikä kp on menossa. Eli ensimmäistä kertaa varmaan yrityksen aikana en ole kyttäillyt oireita muniksissa että tapahtuisiko siellä ehkä jotain.

macylle ihan hirveästi kiitosta ja hatunnostoa jaksamisesta!
Mullekin oot aina jaksanut vastailla niihin kysymyksiin jo terolutpinosta lähtien.
Toivottavasti flunssa siellä pian helpottaa!
 
  • Tykkää
Reactions: macy gray
Ambro Kyllä, tiedän! Hyvä porukka on kasassa! Toivottavasti vaan ei kauaa tällä puolen enää! :heart:

Ana Kato käy joo! :D Siulle ja MGlle olis pitäny käydä kyllä vaan ihan toisenlainen kato siitä pinosta, mut jos tästä piakkoin! d:heart:b Tuliskoha se SFki tälle puolen...ellei oo raskaantunu! Hiivatti, pitääki käydä kattoo onks testailujen tuloksia ilmaantunu sinne! :D Toivottavasti ei tartte pyytää sitä tänne! Aijai... :D

Mie niin toivon et ens kuussa pääsis jo pistelemään!! Odottavan aika on perkuleen pitkä ku se sen pään ottaa! :D
 
Olikin tullut uusi pino, mä tota vanhaa vaan vahtasin ja ihmettelin että jopas se tippuu pitkälle :D

Täällä onkin tosiaan muutama tuttu, tosi tylsä näissä merkeissä täällä pyöriä mutta tuli kyllä heti sellanen kotoisa olo tästä pinosta :)
Eli mielellään voisin listoille tulla. Mitä siihen pitikään laittaa...?
tada...........Esikoinen..... 2008 // 8/2012 ......pco+endo/miehen simpat huonot....... IVF/ICSI seuraavassa kierrossa

Meillähän alkoi asiat rullaamaan oikeen täysillä, viime perjantaina oli suunnittelukäynti, ja hoidothan lähti heti käyntiin :D Eilen piti uuden kierron alkaa mutta paskan marjat, tottakai sillon kun oikeen tädin tuloa odottaa niin se sitten jumittaa jossain... No, pistokset olis tarkotus heti alottaa, eli jos tätsy tänään saapuis niin huomenna. Mua jännittää se ihan hirveesti kun on järkky piikkikammo...
Mies ilmotti heti että hän voi hoitaa pistämiset ja onkin ihan innoissaan siitä :D Se nyt muutenkin taitaa nauttia mun "satuttamisesta" kun jos se näkee mussa mustelman niin sehän ei voi vastustaa kiusausta vaan syöksyy sitä painamaan :D :cool:


Ja toi on kyllä ihan totta, että tuolla kuumeilupuolella välillä tekis mieli lyödä päätä seinään kun joku yk 2 avautuu että maailma on niin epäreilu paikka kun heillä ei vieläkään ole onnistunut... Että joo täällä 4v takana eikä kyllä meilläkään, että se vasta epäreilua on...
Kyllä mä sen ymmärrän että voi tuntua tosi pahalta jo noinkin alussa (ja noh, varsinkin kun yleensä on siinä pettymyksessä menkat päällä ja muutenkin siis kaikki suoraan sanottuna vtuttaa :D) mutta jotenkin tässä ajan kuluessa on vaan niin alkanut ärsyttämään. Kai se kuitenkin on harvinaisempaa että heti ekalla yrityksellä tärppää, vaikka oliskin kaikki kunnossa, siis toki näitäkin on mutta suuremmalla todennäköisyydellä kuitenkin yritystä tarvitaan vähän useamman kierron aikana...
No se siitä :D
 
^ Minä oon ihan samanlainen, jos nään jollain mustelman niin aina pitää mennä sitä tökkimään ja kysyä koskeeko :D

Mie taisin aika hyvin kestää puoleen vuoteen asti vinisemättä. Sitten rupesi hieman ihmetyttämään, mutta luotin vielä siihen että kuuluisimme kastiin jotka raskautuu ensimmäisen vuoden aikana. Eipä kuuluttu. :D

Nyt mua on alkanut ahistamaan, että minkähänlainen omaisuus niihin inssiin käytettäviin lääkkeisiin uppoaa... Mies on tällä hetkellä työtön ja mullakin on vain osa-aika duuni. Onneksi ollaan julkisilla, niin hiukka halvemmalla päästään!
 
^ Joo, mies just tekee noin :D "sattuuko?", "sattuuko?", "no sattuuko tää?" ja sit se painelee kunnes karjasen että sattuu ja sit virnuilee tyytyväisenä :D

Mä kyllä kans vähän järkytyin noista lääkkeistä, siis että miten oikeesti voi maksaa NIIN paljon?? Mikä siinä maksaa? Mäkin hain jo toisen niistä pistoskynistä, ja matkalla apteekkiin surffailin netissä hintoja tonkimassa... Lääkäri painotti että ne on sitten kalliit, niin jotenkin ajattelin että kun burana paketti maksaa 3e niin siihen verrattuna joku 100-150e on kallista, että varmaan sellasista summista puhutaan :D... Joo ei, meinasin pyörtyä kun pelkästään sen yhden kynän hinta 455e?! Ja niitä tarvii sen 2, plus kaikki muu. No lähtihän siitä reilusti kelakorvauksen kanssa, mutta silti jäi joku lähemmäs 300e maksettavaa... No, eletään sitten makaroonilla seuraavaan palkkaan :D
 
Kai se minäkin voisin itteni tänne änkästä, kun en oikeen mihinkään pinoon tällä hetkellä varsinaisesti kuuluu...
DjaP....Esikoinen....2007/2008....Pco, mies ok....Jonossa Naistenklinikalle

Eli yritys tosiaan aloitettiin joskus keväällä vuonna 2007 ja vuonna 2008 hakeuduttu ensimmäisen kerran lääkäriin. Alunperinki oli epäilys, ettei helpolla tule onnistumaan, kun kierrot oli sellasta 0-365.
Nyt siis hoidot vähän venähtänyt johtuen lääkkeiden aiheuttamista sivuoireista.
Vuosien aikana useampaan otteeseen yritetty jatkaa hoitoja, mutta aina jääneet kesken, kun en ole oireita kestänyt.
2012 alku vuodesta totesin, että nyt alkaa olee sen verran ikää mittarissa, että hoidot on vaan pakko kestää!
En tiedä auttoiko tuo päättäväisyys, mutta oireet on ollet mega paljon lievempiä ku aiemmin :)

Nyt siis 5 Clomikiertoa takana ilman tulosta. Aukkarit ja kaikki muut mahdolliset tehty ja diagnoosina ainoastaan lievä Pco. Nyt ollaan jonossa Naikkarille ja lääkityksenä tälle ajalle ainoastaan Metut ja Terot.
Koskaan en ole testiin edes haamua saanut ja ilman ehkäisyä (lukuun ottamatta joitain yhen illan hoitoja aikoinaan) olen ollut nyt 11-vuotta... Toiveet ei siis kauheen korkeella : /
 
Anastacija, kiitos tuosta linkista!
Onhan noi hirmu kalliita noi lääkkeet, mutta kun miettii niin ei se lapsikaan ilmainen ole synnyttyäänkään.
Mutta kyllä mullakin vähän kylmää ajatus että pitäis 300e pistää kuussa lääkkeisiin vaikka ollaankin molemmat töissä!

tada oikun mukavasti pyörähti teillä hoidot käyntiin! tulis vaan se täti ;)

Mä vähän oon miettinyt että jos vaan lekurit näyttäs vihreetä valoa esim clomeille loppuvuodeks niin söisin niitä mielelläni ja vasta tammikuussa lähtis hoitoihin.

Onko muuten tietoa tehdäänkö hoitoja "aalloissa" ? Tyyliin otetaan porukkaa x-määrää sisälle joilla aloitetaan samoista hoidoista? Yks kaveri vähän epäili että naikkarilla näin toimittais. Heillä siis oli se 7 vuotta hoitoja takana..

DjaP eiköhän se aika sullekin kohta tule!
 
Djab, tervetuloa joukkoon vaikka mieluummin toivos että tähän pinoon ei älyttömästi ois porukkaa... :( Kurjaa tämä touhu. Toivotaan että mahdollisimman moni voi siirtyä plussanneiden pinoon. :p

Tada, mukavaa että hoidot lähti nopsasti käyntiin. Kurjaa jos oikein kauan joutuu jonotteleen. :)

Mitä muuten piikität kun oli noin arvokas? Mulla on inssiä varten puregon. Kynän sain julkiselta ja lääkkeelle jäi hintaa 95 €. Lisäksi tulee poliklinikka maksut ja irrotuspiikki 50 €.

Meillä hoitaa mies kans mun piikityksen. Anastacija ja tada, kuulostaa tutulta tuo tökkiminen. :D

Vähän epäreilua miten helpolla miehet (yleensä) pääsee näissä hoidoissa.
Niin ja jos rahasta ja hoidoista puhutaan niin mun mielestä huvittavinta näissä on se että "käteen vetämisestäkin" joutuu maksamaan poliklinikkamaksun. :D Noh, tiedetään että ne käsittelee sen tms. Joo-o...on tämä semmosta hommaa että rankempi huumori välillä tarpeen. :kieh:

Omalla navalla on itku&vitutus menossa. Viimeinen pistos tänään ja ens viikolla ultra ja jos kaikki menee hyvin niin inssi. Olo ei johdu onneks lääkkeistä vaan vauvamahaisesta vieraasta. Miehen sisko oli meillä mahansa kanssa kylässä. Tästä asiasta mun on vaikea sen kans keskustella, kun ei se ymmärrä... Puhuu että älä menetä toivoa tms. No se ei oo kovin iso ongelma. Pahempaa on se että odottaa näiltä hoidoilta liikoja, ettei ne autakaan ja nyyttiä ei koskaan tule... Pahaa teki myös katsoa vieresta kun tuleva eno kokeili kun vauva potkii. :'( Vaikka me ollaan oltu kymmenen vuotta yhdessä, en voi ymmärtää miten se osaa suhtautua tähän noin rauhallisesti. Kateeksi käy.
 
Viimeksi muokattu:
Sunflower11
Miekin tuun tänne kerta kutsuttiin :)

Eli kolmas toiveissa(toinen yhteinen), yritys aloitettu 12/2010, diagnooseista en tiedä vielä, lyhyt luteaalivaihe ainakin (luget) ja miehellä huonohko sperma.
Hoidoista en vielä tiedä, muuta kuin että luget on käytössä, katotaan alkuvuodesta sitä sitten.
 
piu_pau nyt pistelen tota Gonal-f. Saman hintanen se näyttäis kyllä olevan ton sun puregonin kanssa, mutta mä jouduin ostamaan ihan sen kynänkin niin se siinä vissiin sit maksaa :D En tiedä, mutta vähän järkyn hintasta kyllä... No, en edes halua miettiä paljon koko hoito tulee kustantamaan, kun mehän siis yksityisellä ollaan... :ashamed:

Jihuu, eilen tätsy kurvasikin onneks paikalle niin tänään pääsee pistämään :) Ensimmäinen ultra olis ens tiistaina jolloin katsotaan miten on vaikuttanu :) Jännää!

Mä kauan mietin että mitä mä keksin sanoa esimiehelle mun poissaoloista, ei ihan mene läpi että hammaslääkäri on sen pari kertaa viikossa :D Päätin sitten kuitenkin kertoa ihan totuuden, ja kyllä helpotti :) Se oli heti ihan että tottakai, ilota vaan millon oot poissa. Se jopa lupas keksiä jotain, niin ettei mun vanhemmat saa tietää (ne on siis samassa työpaikassa) eikä ihmettele missä mä oon. Mietin kyllä että niillekin kertoisin mutta nyt jos onnistuis niin pääsis niin kivasti jotenkin joululahjaan ujuttamaan tän tiedon, niin haluan sen kuitenkin mielummin niin kertoa :)
 
tervetuloa sun :hug:

tada eikö (joillakin)yksityisillä pysty maksamaan sentään muutamassa erässä noita laskuja?

Mua jännittää melkein hoitosuunnittelukäyntiä enemmän toi esimiehelle kertominen :LOL: Oon kyllä sen päättänyt että kerron. Sitten kun siis on jotain kerrottavaa.
Sen verran hyvä ja reilu esimies mulla kuitenkin on, niin tuntuu ajatuksena parhaimmalta (vaikkei suinkaan helpoimmalta).
 
Sunflower11
Kiitos :)

Mun pitäs ettiä se missä se luki se oikea nimitys siihen sperman kuntoon. O:lla se alkoi, joku o...spermoosis tai jotain. Hyvä muisti..

Tsempit ambrolle sinne suunnittelukäynnille, koskas se nyt onkaan?
 
sunflowr tere taas, sieki tänne hyppäsit. Kiva kun joku tuttu, vaikkei täällä oo kiva kenenkää hilluu lapsettomuus ketjuisa.

tada se on kuule joku murphyn laki kun ne menkat ei tuu sillon ku niitä ootta alkavaksi jonku tutkimuksent tai hoidon takia. Totta se tressi vähän niitä siirtää. Mulla meinas mennä se aukkari pieleen sen takia kun menkat veny ja veny...

ambrosia Kuule, onks toi sun kuva oikeesti sun kuva? Tosi hieno ja nätti ja musta tuntuu et oon nähnynnä sen jossain muuallaki eri yhteydessäki.... mut jos se on vaan napattu yleisestä mediasta niin tottahan se mahollista et tietenki nähny, on sit vaan samannäkönen ku yks muu kuva jota ajattelin. mut jos se on sun oma kuva oikeesti niin miepä tiijänki mistä ehkä tunnetaan. :D

ON: tylsät alkukierron päivät meneillään. Ukkoki ollu viikon melekeen pois kottoo. Tänään se onneks tulee ja tuo meidän koiravauvan mukanaan :D Pääsee paijaamaan, molempia :D
 
Soitin sen inssin keskusteluajan. Se on ensiviikolla sitten. Ei välttämättä tehdä vielä tähän kiertoon sitä inssiä, kun on ollut suunnitelmissa jokin pistoshoito mikä pitäis aloittaa jo kp2. Hoitaja kyllä totesi, että niitä kyllä joskus tehdään myös lääkkettömiin hoitoihin. Noh, ensi viikkoa odotellessa. Varuulteen jatkan vielä Letrozolella.
 
Evangelia, ei oo omakuva, mutta melkein jokaisessa julkisessa mediassa se on kyllä mun avatar :)

Täällä clomiton kierto (clomikiertoja takan 6) ja nyt näyttäs siltä että ovisplussa olis oventakana. Ilmeisesti tosiaan elimistössä on vielä clomifeniä, sillä mä en tunnetustikaan ovuloi ilman niitä. Aika mahtifiilis.
Vieläkun tuo mies tajuais tehdä temppunsa niin pääsen hullulistalle... :p
 
  • Tykkää
Reactions: another ja piu_pau
Hei kaikille!
Vuoden-kaksi olen jo eri ketjuja seuraillut ja nyt taitaa olla aika pompata mukaan.

Lapsettomuutta takana minulla 05/05 lähtien, nykyisen puolison kanssa on yritetty 11/10 lähtien. Halusimme odottaa sen "pakollisen" vuoden yhdessä yrittämistä, vaikka vähän osattiin jo epäillä oman pitkän histoirani vuoksi että mitään ei tapahdu.

Yksityiseltä haettiin lähete julkiselle 07/12 ja suunnittelukäynti on vuorossa parin viikon sisälle, saan huomenna soitettua aikaa. Suunnittelukäynnin yhteydesä tehdään aukiolotutkimus, aiemmin olen jo käynyt verikokeissa ja mies on käynyt oman näytteensä antamassa.

Kierto heittelee 28-46 välillä, ovulaatio tapahtuu, laparoskopia tehty vuosi sitten eikä siinäkään havaittu mitään kummallista joten suurella mielenkiinnolla odotellaan testituloksia. Toisaalta sitä kyllä toivoo, että löytyisi joku syy jota voidaan lähteä hoitamaan. Selittämätön lapsettomuus on aina omalla tavallaan hankalampi käsitellä, tai niin kuvittelen minusta tuntuvan.

Ikää minulla 29 ja miehellä 31.

Se täytyy vielä lisätä, että uskomattoman nopeasti julkinen näyttää toimivan. Olin täysin ihmeissäni että suunnittelukäynnille olisi päässyt jo 3 viikkoa lähetteen ´saapumisen jälkeen, mutta lääkärien aikataulujen ja oman kiertoni vuoksi siirtyi kuukaudella. Tästä syystä siis toivon, että myös varsinaiset hoidot saadaan vauhtiin nopsasti.
 
Ihanaa, aika varattu suunnittelukäynnille viimeinkin! Taipaleen ensimmäinen kunnollinen etappi on siis ensi keskiviikkona iltapäivällä.

Onko tässä joukossa väkeä, joka on hoidossa LKS:n piirissä (oys tekee tietty järeämmät hoidot) - lähinnä vain, että millä aikataululla teillä eteni asiat tuon ensimmäisen suunnittelukäynnin jälkeen?
 
Cassis OYSissa kyllä muttei LKS:n piirissä.

Tällä käynnillä kyselin tarkemmin lekurilta tuosta aukiolotutkimuksesta. Mullehan sitä ei ole tehty ja aika monessa hoitopaikassa tuntuu kuuluvan perustutkimuksiin. Lääkäri sanoi että ovat vähentäneet tämän tutkimuksen tekemistä. Ovat tutkineet asiaa viimeisen kymmenen vuoden ajalta ja aika usein on kuulemma turha toimenpide. Jos on ollut tulehduksia tai klamydiaa, niin tutkimus tehdään, mutta muuten ei ole välttämätön.

Oma napa: ultra takana ja huomenna toiseen inssiin. =)
 
Tervetuloa uusille! :wave:

Nyt on sitten viimeisetkin syyt poistuneet kuumeilu-puolella kurkkimisesta, kun loputkin tutut taisivat tänne tupsahtaa. :) Tämä olkoon meidän hyvän onnen ja plussien pino! Vauvaliimaisia plussatuulosia siis meille kaikille!

Kelalta tuli ihana kirje, kerrankin! Omavastuut on nyt täynnä, joten kulut laskee roimasti. Osa lääkkeistä ei kuulu korvausten piiriin, mutta kalleimmat saan edullisesti. Suurimmat kulut tulee polikäynneistä ja toimenpiteistä, kun matkakulujen osuus on suurehko välimatkan vuoksi. Ei haittaa, sillä apteekki ei enää rosvoa. :)

Primolutit on ihan kauheat, kun sekoittavat vatsaa lepyttely-yrityksistä huolimatta. Vielä tämä viikko ja sitten toivotaankin ylläriplussaa luomusti tai tätiä hoitokiertoon pääsemiseksi. Reseptit on jo valmiina ja eka poliaika varattuna. Toivottavasti ei tarvitse siirtää aikaa menkkojen viipymisen takia, sillä se sotkisi aikataulut.

Miehen kanssa oli parisuhdeviikonloppu. Mukavaa oli vaikka ehdinkin vähän muita asioita stressata. Olo on väsynyt, mutta onneksi flunssa alkaa olla selätetty. Kiireinen viikko meneillään, joten ajatukset pysyy mukavasti pois poliasioista. Viikonlopuksi sitten onkin puutarhan syyshommia. Toivottavasti olen voimissani. Labrat täytyisi saada otettua mieluusti tällä viikolla. Toivottavasti ehdin.

Tsemppejä kaikille!
 
Heipat kaikille!:wave:
Jokunen tuttu nimi näkyy tälläkin palstalla vilahtavan että pakko sitten tännekin tupata=) Meillä siis hiukan reilu kolme vuotta tehtailtu esikoista. Syytä lapsettomuuteen ei ole löytynyt tutkimuksista huolimatta. On koitettu clomeja ja jo kolme inssiäkin takana, vaan ei ainuttakaan plussaa...:'( Ensi kierrosta pitäisi sitten vihdoinkin päästä ivf:ään, oottelen sitä jo kovasti vaikka rankka kokemus varmasti onkin! Ja samalla hiukan pelonsekaisin tuntein ajattelen sitä että mitäs jos selviikin jotain tyyliin että folleissa ei olekaan soluja tai että solut on muuten epäkelpoja eikä lähdekään jakautumaan tms.. Jep, aina hyvä ajatus ajatella sitä pahinta, I know:headwall: Mutta minkäs teet, on sen verran vieny positiivisuuden tämä homma jo.
Joku noista hinnoista tossa jutteli, katoin kans et meillä tulee menemään tohon ivf:ään semmoset n.850euroa, siis ihan vaan lääkkeisiin...joskin se katto tulee sit kertarytinällä täyteen mutta huhhuh silti!!!:O

Kovasti voimia ja tsemppejä kaikille omiin koitoksiinsa, ja jaksamista!=)
 
Viimeksi muokattu:
cassis Joo mie oon LKS:n potilas :D Ootko käyny vielä yhtään kertaa? Ainakin mie pääsin oikeestaan heti kun lähete meni ( aukkari), ja vain oma kierto ja lääkärin ajat ei passannu, siksi siirty kuukaudella. siellä on ainaki ihana lääkäri ( ainaki 2 ihanaa naislääkäriä tiijän ja 1 miehen), joten sitä ei tartte ressata. Niitten kohdunulkosten takia oon käyny aikasemminki sielä ja hyvin on kyllä hommat hoitunu mun osalta. ei valittamista.

ON: kierto suunnilleen oviksen aikaa mennään, en oo tikuttanu. Mut ei meidän tartte sen kummemmin tähdätä talletuksia, kun ollaan muutenki niin aktiivisa ja himokkaita :D Koiravauvelia hoideltu ja siihen pahimpia vauvakuumeita koitettu tuhlata. Piinapäivät alkanee piakkoin... arrrggggghhhh... Ja testejä kuluu varmaan taas milijoona kun ei malta olla testaamatta.
 

Yhteistyössä