Pitkähiuksiset pikkupojat ovat tyttömäisiä

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Siitä ei pääse mihinkään.
Jopa omaa poikaani on joskus joku sanonut tytöksi, vaikka omasta mielestäni ihan pojalta näyttää.
Taas poika on kasvattamassa pitkiä hiuksia itselleen ja auta armias jos yritän edes ehdottaa tukan leikkaamista 'siiliksi'. :/
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja bdt:
Niinhän ne ovat. Samoin lyhythiuksiset tytöt ovat poikamaisia.
Minua luultiin pienenä pojaksi monta kertaa.
Minusta se oli vain hauskaa.
ai. emmäävain. Minua ei koskaan luultu pojaksi, vaikka mulla oli tosi lyhyet hiukset (vihasin niitä ).
 
pojalta näyttää
Ei meidän pojassa ainakaan ole mitään muuta tyttömäistä kuin korkeintaan hiukset.

En minä suunnitellut pojasta pitkähiuksista, mutta hänelle sopii vähän pidempi kampaus paremmin kuin se poikien tavallinen leikkuu ja sitten on vaan leikkaaminen jäänyt.
 
Niinhän se on.Meidän pojalla oli vielä pari vuotta sitten pitkät hiukset. Hän halusi sitten leikkauttaa ne lyhyiksi, kun aina ja joka paikassa luultiin tytöksi. Hän on tosin muutenkin tytön näköinen, jotenkin liian kaunis pojaksi...
 
Milla
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Milla:
Mitäs sitten? Enkelin näköiset pojat on söpöjä, paljon söpömpiä kuin tavistytöt :D
Tarviiko poikien olla siinäkin parempia? :(
Täh? Makuasioita, ei niitä kannata ottaa niin vakavasti :D Minä olen nähnyt paljon enemmän söpöjä poikia kuin söpöjä tyttöjä mutta ei se silti miessukupuolesta parempaa tee. Voi jösses :D
 
Nana
Vähän riippuu. Mun 5-vuotias ei näytä tytöltä, vaikka kiharat onkin ja pitkänoloiset. On sen verran miehekkään oloinen. :)
Itselle on ollut tosi tärkeää korostaa lapsille, että ulkonäkö ei ole maailman tärkein asia ja jokainen on oman näköisensä. Pojilla voi olla pitkät hiukset ja tytöillä lyhyet ja kaikki voivat leikkiä kaikkia leikkejä, eikä ole tyttöjen ja poikien ammatteja, vaan kaikki voi tehdä sitä, mistä eniten pitävät jne.

Parasta kasvatustahan on siirtää omat ja muiden ennakkoluulot lapsille, eikös vaan...
 
totuus sattuu
se vaan on niin että pieniä söpöjä poikia on enemmän kuin söpöjä tyttöjä.
ap,ta vain harmittaa ettei ole saanut poikaa.

pojat on muutenkin paljon ihanampia monella eri tavoin...sori!
 
No ei musta. Meidän päikkärissä on useampia pitkähiuksisia poikia (siis eskari-ikää lähenteleviä, ei mitään vauvakiharaisia enää) enkä mä ikinä oo niitä tytöiksi katsonut eikä meidän tytötkään. Itselläni on siilitukka ja vaan pari kertaa on joku lapsi sitä ääneen ihmetellyt ja ainoastaan yhden kerran luullut sen perusteella mieheksi (mulla oli hame päällä :D ), mutta mitäs siitä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja totuus sattuu:
se vaan on niin että pieniä söpöjä poikia on enemmän kuin söpöjä tyttöjä.
ap,ta vain harmittaa ettei ole saanut poikaa.

pojat on muutenkin paljon ihanampia monella eri tavoin...sori!
Onko sulla jotenkin vaikea sisäistää lukemaasi?
 
kesis
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
Niinhän se on.Meidän pojalla oli vielä pari vuotta sitten pitkät hiukset. Hän halusi sitten leikkauttaa ne lyhyiksi, kun aina ja joka paikassa luultiin tytöksi. Hän on tosin muutenkin tytön näköinen, jotenkin liian kaunis pojaksi...
meillä samaa vikaa.. poika 4v ja niin isot silmät ja nätti hymy muutenkin sellainen nätti poika..oikein pelottaa mitä siitä tulee kun kasvaa..on ollut muutaman kerran lyhyt hiusmalli ja EIKU YÖK! ei vaan sovi niin ei sovi.isälläkin on tukka pidempää mallia. muutenkin tuo yhyempi malli oli ongelmallinen kun tuota tukkaa on siunantunut 3lapsen verran yhteen päähän! oli miten sattuu koko ajan..
 

Yhteistyössä