Pitkät tytöt

  • Viestiketjun aloittaja Pitkä äiti
  • Ensimmäinen viesti
Pitkä äiti
Hei!

Olisin kysellyt onko muita joilla pitkiä tyttöjä. Välillä tuntuu, että pikku neiti 2,5v. on oikea jättiläinen verrattuna muihin. Toki olen itse myös 179cm että geenit on sellaiset, pituutta riittää suvun naisilla.

Koskakohan se kasvu mahtaa tasaantua. Neiti oli syntyessään 56,5 cm ja yksi vuotiaana 83cm ja nyt näyttää olevan 100cm ja on 2,5v. Itse olen kyllä kasvanut pikkasen perässä, mutta 104cm olen ollut 3v.

olisko muita, olis niin kiva kuulla muiden kokemuksia. Neuvolatäti passitti
"kutistuskoneeseen" tutkimuksiin -mittasivat vielä väärinkin.

Sellaista.
 
toinen pitkä äiti
Itse olen 178cm ja vanhempi tyttö oli aikoinaan 3v neuvolassa 101cm pitkä.Helmikuussa olisi toisella tytöllä 3v neuvola,saa nähdä mitä on pitkä.Varmaan samaa luokkaa kuin vanhempi.Täytyis koittaa kotona vähän mitata miltä pituus näyttäisi.Mies on 184cm.
 
amlo
Minun mies on yli 190 cm, joten meidan 4-vuotias on lahes paata pidempi ikaisiaan. Kaikki vaatteet on 6-vuotiaiden kokoa (116cm). Yleensa tytartamme luullaan ikaistaan vanhemmaksi, joten aina ei ole kiva selitella, etta 'kun han just vasta taytti nelja...'
 
lisää pitkiä likkoja
kiva kuulla, että muitakin pitkien lasten äitejä on. Mun tyttö oli syntyessään 52cm eli ei kauhean pitkä. Nyt oli 2v 3kk mittauksessa 96 ja risat. Onko teillä ollut lääkäårit huolissaan asiasta? MEillä välillä on ja välillä ei, vaikka tasaisesti siellä yläkäyrällä kasvelee. Mihinkään tutkimuksiin ei olla lähetetty. Itse ollaan lähinnä vain ihailtu tyttöämme.

MIkäs teillä on lapsilla kengän numero? MEillä on eccon coretex, kokoa 29 likka nyt siis 2v5kk :eek: Eikä olla ihan itse vaan osteltu liian isoja kenkiä, vaan monessa kaupassa mitattu. Olen kyllä itsekin isojalkainen. Voiko jalka kasvaa liikaa?
 
lisää pitkiä likkoja
Ei mitattu neuvolassa, vaan yliopistollisessa sairaalassa, jossa oli tutkimuksissa ihan muista syistä. Ne ottaa aina siellä lastentautienpolilla painon ja pituuden. Kuuluu kai johonkin rutiiniin, kun ovat aina ottaneet.
 
Minä olen 176 cm (mies samanpituinen). Keskimmäisellä tytöllämme on selvästi mun pituusgeenit. Hän oli 3v neuvolassa 100cm ja 4v neuvolassa 110cm. Syntymämitat 3 viikkoa etuajassa syntyneellä prinsessalla oli kuitenkin "vain" 3235g ja 47cm. Neuvolassa ei ole kyllä tuohon pituuteen mitenkään puututtu; vain todettu että on pitkähkö tyttö. :)
 
normi
meidän tyttö 2 v neuvolassa 93 cm ja pituustarkkailuun jouduttiin kun kasvaa kuulemma nyt liikaa pituutta. aina ollut reilun kokoinen ja vantterarakenteinen, vaikka syntyessään ajallaan vain 50 cm. äiti 170, isä 185 ei aika normaalikokoisia ollaan me vanhemmat.
 
my selene
Hei.

mun esikoinen oli 4v neuvolassa 116,5 cm (mun käsityksen mukaan suht pitkä). oli syntyessään 50 cm ja sen jälkeen on sitten kasvuvauhti ollu aikamoinen. kasvukontrolli ens kuussa niin saadaan uusi mittoi.

tytön isä on 192 cm ja minä 156 cm joten ei vaikeeta "arvaa" kenen pituus-geenit on saanu.

keskimmäinen tyttö taas lyhyt (oli 3v neuvolassa 93,5 cm). nuorin tyttö taas aika "normaali"pituinen (eri isä, 190 cm).

kyllä uskon että toi kasvuspurtti hidastuu. en ainakaan ota stressii siitä. kai se kohta kasvaa mun ohi... :kieh:

my selene ja tytöt Emma 4,5v, Alva 3v ja Mai 5kk.
 
Pitkä äiti
Me jouduttiin pituuskontrooliin, vaihtui neuvolantäti. :(
Verikokeita seitsemän putkea ja joku harjoittelija ottamassa sitä verta. Mittasivat neuvolassa makuulla lapsen väärin 98cm ja sit 2kk kuluttua sairaalassa oli kutistunut 96,4 cm. et 2v. oli varmaan jotain 96 cm.

Kasvaa tasaiseen omalla käyrällä. Nyt tosiaan 2,5v. ja 100cm. Käytetään 26 -27 kokoa- joku kysyi siitä.


Meillä neidin veriarvoissa ei ollut mitään mikä viittaisi liikakasvuun - löytyi kuitenkin jonkun kilpirauhasta piiskaavan "hormoonin" kohonnut arvo
_____ viittaa kasvun hidastumiseen, mitä ei ole ollut nähtävissä.
Sitä sit seuraillaan, toki suvussa kilpirauhasenvajaatoimintaa,
Ei ole kivaa viedä pieni verikokeisiin 3kk välein, no parempi sielä hoidossa kun neuvolassa kontrollissa.

neiti oli syntyessään 56,5 cm ja 1v.83,3 cm.

Tosi kiva kuulla muiden kuulumisia. :heart:
 
Meillä oli tyttö taannoin 2-vuotisneuvolassa 93cm, poika pari vuotta s itten 2-vuotiaana 95,5. Olivat jo syntyessään pitkiä, 56cm ja 56,6.

Nyt poika on 4-vuotiaana 116cm ja hujoppi ikäisiin verrattuna.

Neuvolassa on katsottu pojan käyriä ja vanhempien pituuksia eikä ole oltu huolissaan, meillä neuvolassa harvinaisen maalaisjärkistä porukkaa
=)
 

Yhteistyössä