Pömppömahaiset plussaajat, vol 4

Hei Stella,
joo olen ollut kyllä tosi pirteä. herään aamuisin jo kuuden aikoihin joka mulle aamu-uniselle outoa :D . Ajattelin sen johtuvan kun täällä on aamusta niin valoisaa. Mutta ehtiipä sitten päivän mittaan touhuamaan kaikkea. Olen muuten vuorotteluvapaalla joten aikaa on, tai opiskelen samalla. Mies on töissä ulkomailla ja menen takaisin hänen luokse kohta. Kävin vain hoitoajan Suomessa.

ja noista testeistä. Niin, emme ole ajatelleet tuhlata voimavaroja niihin, samoin kun nyt puhutaan dna-testeistä joita voisi tehdä siittiöille. Emme kuitenkaan ole käyttämässä lahjasoluja joten se olisi turhaa. Ajatus on ollut että omilla ja jos ei onnistu niin meillä on hyvä kahdenkin. Se lapsen saaminen ei ole meidän parisuhteelle se kaiken "piste". Täytyy sitten ottaa kissanpentu kaveriksi nykyiselle kissalle ;) . Katsoin aamulla tv:stä sen haastattelun ja se on tosi asia että lapsettomuuden keskellä on joutunut miettimään omaa parisuhdetta toisella tavalla ja sen arvoja. Tämä on varmasti vaikeimpia asioita joita joutuu käymään parisuhteessa läpi. Moni pari ei varmaan koskaan keskustele näin vakavasti ja mieti mikä on oikeasti tärkeää. Itse olen nyt viimeaikoina, varsinkin kun tietää että loppu hoitojen kohdalla on lähellä, niin miettinyt meitä ja meidän tulevaisuutta. Meillä tämä on ainakin lähentänyt ja ikinä ei ole edes käynyt mielessä erota. Ehkä asian hyväksyminen on helpompaa kun molemmissa on vikaa. Mieheni ei ole koskaan ajatellut että olisi vähempi nainen kun en ole äiti ja en ole kyllä itsekään. Toiset kokee että äitiys on naisen mitta, minusta naiseus syntyy aivan muusta.

Meillä on pari kummilasta ja ne riittää. En halua niitä enempää. Sen verran lapsettomuus on koskettanut että huomaan välttäväni pieniä vauvoja. Kuin voisin olla kummi kun en edes pysty syliin ottamaan. Menen vauvojen kanssa aivan jumiin joten vaistomaisesti kartan niitä. Ja koen että kummiudella yritetään antaa jotain korviketta, taitaa olla aika outo ajatusmalli. Isommat lapset on jo sitten ok.

Huh.. tulipas pitkä sepostus ja ajatus näköjään rönsyili oikein urakalla :) Joskus tekee hyvää kirjoitella ajatukset ilmoille ja onneksi täällä on paikka mihin voi avautua.

Hyviä päivänjatkoja! :wave:
 



Sunnuntai 8.3 :wave:


Siisami.......................6.ICSI.........................kp29/-/ktt
Tiger.........................5.IVF/ICSI....................kp27/-/ktt8
Sitronella..................2.IVF............................kp24/27-29/maalis
PeePee77..................tauko..........................kp23/29-31/ktt
Stella08.....................PAS.............................kp23/27/maalis
Retuli82.................... PAS.............................kp20/-/maalis
EllaElias.....................2.IVF...........................kp16/-/touko
Neilikka78.................1.IVF/ICSI....................kp14/26/ktt
HH09.........................4.IVF/ICSI...................kp/28/huhti
Haave........................PAS.............................kp/30/touko



Testailijat :p

Tiger 13.3

Haamuillut ;)

Plussanneet =)

Miruliini + Pappu & Nupu :D s.5.12.2008
Krisseli79 :D
Sahranami + Aatu & Beetu :D s.30.12.2008
Meikku :D s.25.01.2009
Soraya :D
Vappuviuhka :D
Hanneli -78 :D
Ulpu78 :D
mmm :D
Hannele :D
Kamilla :D
Hobelix :D
Väre :D
Kurreliini + oravanpojat :D
Astarte :D
Helinäkeiju75 :D
MinzuS :D
Auringokukka km :'(
Rouva Pikkumyy km :'(
Rouva Puh km :'(

 
KAIKILLE PÖMPPIKSILLE AURINKOISTA NAISTENPÄIVÄÄ!

* Luulen, että vastaus naiseuden mysteeriin löytyy jostain keskustelun ja suklaan välimaastosta.

* Naisena olo on hirvittävän vaikea homma,
koska se enimmäkseen on kanssakäymistä miesten kanssa.

* Naiset ovat kuin simpukoita: vaikka niiden sileän sokerinen kuori onkin kaunis,
niin sisällä oleva helmi humalluttaa miehen sielun.

*Nainen on kuin hattara: kaunis ulkoa ja tahmea sisältä. :kieh:
 
Hyvää naistenpäivää :flower: !

Väliaikatietoja.... ei mitään oireita :( . Aiemmin mulla on rinnat antanut vihjettä että jotain tapahtuu mutta nyt ei merkin merkkiä. Täytyy jo alkaa valmistautumaan pahimpaan, vaikka eihän se mikään uutinen ole :'( .Kyllä sitä kuitenkin aina vähän toivoo kun näitä hoitoja käy, eihän näissä kävis jos ei toivoisi ihmettä.
 
Kiitos Stella ja PeePee, että otitte tuon mietelmän noin kepeästi. Mietinkin tässä jo itsekseni oliko liian . . . .you know. Mutta näin oviksen jälkeisinä päivinä se vaan jotenkin tännekin niin kolahti.

Tiger, älähän nyt vielä heitä kirvestä kaivoon. Perjantaihin on vielä paljon aikaa ja oireettomuus minulla ainakin joskus hamassa menneisyydessä johti iloiseen plussaan, joten suurta tsempitystä ja kärsivällisyyttä sinne lopuille piinapäiville! :hug:

Pitäiskö lähteä heti huomenissa hattara ostoksille? Sitä kun saa nykyään kaupoista "ämpäreissä", josko vaikka tahmeus tarttuisi ja sanotaanhan sitä, että olet mitä syöt! Ja jos nyt alkaa kaupoista hattarapurkit loppua, niin . . . pömppiksiä lukee siis kaikki! ;)
 
Huomenta :flower:
Täällä päässä odotellaan..edelleen.. :|
Meillä menee toukokuulle aloitus.Suunnitelmat on kuitenkin tehty ja kumpaakin hoitoa voidaan kokeilla jos on liikkuvia.
Taustailen täällä kuitenkin kokoajan :D Ja peukkuja pidän piinailijoille!!! =)
Aamun pika tervehdys vain tämä :D
 
Täällä taas oli viime kierto mitä sattuu... mutta mahollisesti nyt tästä kierrosta siirtoon, jos ovis suvaitsee tulla jne. Nyt siis kp 5 ja ens viikon tiistaina eka ultra, katsastellaan tilanne jne...

Tiger , tuohan plussaa pinoon :D
 
Täällä yks jonka kroppa on persee....stä :headwall: :headwall: :headwall: ! Se idiootti ei tajua pitää mitään sisällä. sorry vuodatus. Niin kuin arvasin alaselkäkivun tietävän, tänään alkoi tuhruvuoto eli se siitä. Me ollaan niitä jotka ei näytä sitä lasta saavan. En olis uskonut kuuluvani juuri siihen joukkoon mutta näin näyttää olevan. Eli tilastojen pohjia ryömitään ja syvällä. harmittaa..joo.. ja on niin tyhjä olo. Ei edes jaksa enään kiukuttaa kovin. Kyyneleetkin on taidettu jo kaikki vuodattaa kun mitään ei tule, tyhjää,tyhjää,tyhjää...... No joku kohta neuvoo että eihän sitä vielä tiedä, valitettavasti mä tunnen kroppani niiiiiiin hyvin, eli en nyt tarvii niitä neuvoja. Ei auta kun odottaa syksyyn ja miettiä sitten pakkasen tyhjennystä. Tuntuu että olis ihan sama heittää ne sieltä samantien suoraan roskiin kun ei ne kuitenkaan pysy sisällä, säästyisi ainakin pettymiseltä.

Nyt mulla alkaa kuntoilu. Kaapissa odottaa ihka uudet lenkkarit jotka saavat kyytiä. Olen aiemmin juossut mutta se on näiden hoitorumbien aikana jäänyt eli olen ainakin kesällä bikinikunnossa. Ja seuraavaksi suuntaan kauppaan ostamaan uudet farkut joita jo himoitsin pari viikkoa sitten.

Kuten jo aiemmin sanoin niin ei meidän elämä tähän kaadu, se jatkuu ennallaan ja suuntaamme katseet muualle. Toisaalta tulis syksy jo pian niin sais pisteen kokonaan tälle projektille. Itse alan olemaan jo aika väsynyt jatkuvaan odottamiseen, toivomiseen, pettymiseen ja taas sama uudelleen........

Näin täällä,anteeksi, tuli nyt vain omaa napaa :ashamed: .

terveisin, haavainen Tiger :'(
 
Elämä voittaa, en aio jäädä maahan rypemään vaan selkä suoraksi ja eteenpäin vaikka kivikkoinen tie onkin. PeePee, en ole lopettanut vielä lääkkeitä, jatkan niitä perj. asti ja sitten testin jälkeen katsotaan tilanne. Ja testin teen silloin kun käskettiin. Vuoto ei ole lisääntynyt mutta on kirk.punaista, ei ihan niin runsasta kuin normi kk-vuoto, (sorry tarkka kuvaus).Toki lääkkeet saattaa estää normi vuodon alkamista. Mies otti asian rauhallisesti (vamaan mun takia reppana yrittää olla urhea) ja onnistui saamaan minutkin pirteämmäksi,on se vaan niin kultunen :heart: .

Mutta perjantaihin, ihmettelen itseäni kun olen kaikesta huolimatta suht´ rauhallinen joskus tämä on ottanut paljon kovemmalle.

terkkuja :wave:
 
:wave: Tervehdys kaikille!

Tiger: Suuret voimarutistukset sinne teille! :hug: Huomiselle vielä tsempitykset!

Retulille tsemppiä tulevaan passiin!

Stella: Itselleni on myös käynyt niin, että jostain syystä tulee eksyttyä aiemmille pömppis-sivuille ja miten sitä sitten sortuukin lueskelemaan ketjua aina vaan eteenpäin ja kertaamaan tapahtuneita. Ovat niin vietävän surullisia :'( pääosin, mutta vaikka omia juttuja lukeekin, tuntuu ne välillä aivan epätodellisilta ja kaukaisilta asioilta. Se kai tarkoittaa, että on tullut täällä jo notkuttua jo liian kauan. Kipeistä kokemuksista huolimatta elämä vaan on näyttänyt kulkevan eteenpäin jättäen sydämen sopukoihiin onneksi niitä pieniä ilon hetkiä, mutta viime vuosina valitettavan paljon myös surun täyttämiä umpikujia, joista ilmeisesti jollakin tavoin on uusi suunta tullut otettua. Uusi alkava ivf-hoito tuntuu tunnelilta, joka vain on käytävä läpi tietämättä lainkaan löytyykö päästä pienoinen valonpilkahdus ja aukko onneen vai taas kerran yksi umpikuja, josta on vain selvittävä ja käännyttävä takaisin lähtöpisteeseen.

Valoisampaa kevättä odotellen. B)


 
Rakkaat pömppikset, kaiken loskan, epätoivon, tuskan ja henkisen kivun hetkellä haluaisin pystyä lähettämään teille jokaiselle sen verran voimaa, että saisitte sisällenne sellaisen olon, jolloin jaksaa katsoa, että ne kuraiset kävelytiet alkavat kuivua ja ehkäpä ne reunuksetkin vielä jossain vaiheessa vihertää. Ja kun uskaltaa lähteä siihen tunneliin jälleen kerran, niin sinne lähtisi juuri siksi, että tietää tunnelilla olevan kaksi päätä, ei vain aina uutta polkua umpikujaan.

Orastavan keväistä viikonloppua toivottaen ja Victor Hugon sanoin:
Suurin onni elämässä on tulla rakastetuksi omana itsenään - tai pikemminkin siitä huolimatta. (Victor Hugo)

Pidättehän itsestänne huolta! :hug:

Teitä kaikkia kovasti ajatellen,
Kurre ja Pepe+Panda
 
Nega oli niin kuin jo arvelinkin :'( . Enään en usko tilastoihin enkä odota ihmettä. Nyt on vain sopeuduttava lopullisesti ajatukseen että me elämme kahden, hyvä meidän on näinkin. Palaillen takaisin syksyllä kun alamme tyhjentää pakastinta joskin en usko sen auttavan asiaa. Tämä Tiger lähtee nyt nuolemaan haavoja. Sen verran asia on kuitenkin arka että jos joku nyt alkaa puhumaan lasten teosta niin varmaan RÄJÄHDÄN !!!!!!

Heissan ja kiitoksia tsempityksestä :wave: !
 
Tiger: :hug: Voimia sinulle ja miehellesi. Mä pahoin kanssa pelkään, että meillä on sama tilanne edessä parin viikon päästä.

Täällä mennään siis kp 3 ja eilen alkoi piikitys. Menopuria 300 IU isketään nahkaan. Aikamoinen show on niiden sekoittamisessa. Eilen iski oikein vastenmielisyys kun olis se piikki pitänyt iskeä nahkaan. Musta on oikeesti aika helpottavaa, että mun ei tartte enää ikinä piikittää itteeni. Jos tästä vielä eteenpäin joudutaan menemään niin seuraavaksi piikityksen hoitaa luovuttaja. Mä varmaan olen vähän tyhmä mutta melkein toivoisin, että meillä ei jäisi mitään pakkaseen. Meidän kuudesta pakastetusta alkiosta on vain 1 selvinnyt ulos asti joten tahtoisin koko sopan nyt pakettiin eikä vielä viimeistä pettymystä.

Stella: Koska sulla oli PAS?
 
:wave: PeePeen kuulumisia tulin tännekin huhuilemaan eli millä mielellä siellä suunnalla ollaan, kun kierron viimepäiviä mennään. Niin kovasti paljon toivoisin, että tähänkin pinoon saataisiin pitkästä aikaa iloisia uutisia ja yllätyksiä. :p

Leppoisaa sunnuntaita kaikille!
 
Mä söin viime pas:ssa kortisonia mutta koska ikinä ei päästy siirtoon vaan meni luomuyritykseksi niin paha sanoa olisiko siitä kortisonista ollut apua. Joka tapauksessa aion nytkin sitä alkaa syömään.

Kun sitä lääkäriltä pyysin niin sain sen ihan ongelmitta. Multahan siis vasta-aineet on tutkittu ja niitä ei ole. Lääkäri perusteli kortisonin mielestäni lähinnä mun mielenterveydellä eli totesi, että ei siitä ainakaan haittaa ole. Meillähän siirtoon saadaan aina top alkioita mutta lääkäri on sitä mieltä, että koska raskautumista ei ole tapahtunut on vika mulla munasoluissa. Se mikä se vika on ei vielä nykyisellä teknologialla pysty sanomaan. Hormoonikokeet on mulla ollut ok. Vian oloa mussa on perusteltu mm. sillä, että mä joudun piikittämään aika hulvattoman määrän hormoonia jotta jotain tapahtuu. Kuulemma terveen, 34-vuotiaan naisen ei pitäisi joutua tämmöisiä määriä pistämään. Virallisestihan meillä vika on siis miehessä.
 
Stellalle iso :hug: ja Tigerille edelleen myös.

Ella ja Stella samoin ajatuksin täällä. Jostain kummasta se pienen pieni toivo aina nousee ennen menkkojen alkua, vaikka kerta toisen jälkeen saa todeta, että ei, ihmettä ei ole taaskaan tapahtunut. Sisimmäsäni jotenkin tiedän, etten koskaan tule tulemaan raskaaksi mitenkään itsestään vaikka olisikin kaikenmaailman hormonit apuna. Joskus aikoinaan mietin, etten koskaan uskaltaisi mihinkään ivf-touhuun. Tässä sitä taas ollaan pistelemässä. Siisun sanoin, vastenmieliseltä tuntuu miullakin pistäminen vaikka on vasta kolmas kierros menossa. Tää on niin pirun turhauttavaa ja toivoa ei uskalla nostattaa yhtään. Taas painin tän "pitäisi osata olla positiivinen" -fiiliksen kanssa. Tuntuu vaan, että ei tässä oo mitään vaihtoehtoja. Kaikkensa yrittää tehdä, mutta entäs sitten? Taidan olla aika onneton kamppailija tässä lajissa, kun en enää jaksa oikein yrittää. :headwall: Jaan Tigerin tuntemukset elämästä miehen kanssa kaksin. Hyvä on näinkin, mutta entäs se tyhjä syli ja äidin tunteet, joita ei saa koskaan toteuttaa?

Huominen ultra jännittää oikean muniksen kohdalla olevan kivun takia. Pistoksia vasta 4 takana. Tänään viides. Miten se nyt voi jo käydä herjaamaan?

Anteeksi tämä narina ja valitus. :ashamed: Parempaa fiilistä teille muille! :heart:
 
Tigerille :hug: Sanomattakin selvää et kovasti olisin toivonut sulle plussaa, pahalta tuntuu sun puolesta..

Siisamille ja Sitronellalle tsemppiä piikkirumbaan!

Kurre puki sanoiksi, mitä itsekin ajattelen. Oon vaan huono saamaan tuntemuksiani tekstiksi.. Kovasti myötäelän kaikkien teidän vaiheissa ja edelleen tietokoneeni suosikkilistalla oleva 2+ klikkaa mut tänne lapsettomuus- eikä odotuspuolelle. Ensimmäisenä tuun aina katsomaan mitä teille kuuluu. Haluaisin lähettää kaikille paljon voimia, energiaa, positiivista mieltä ja siksi kai vaihtelin päivityslistallekin tipuja, kukkia ja mansikoita =) Kyllä toi plussalista vielä saadaan kasvuun, kevät tuo monta uutta pömppisodottajaa, pakko jaksaa uskoa niin!!! :heart:
 



Tiistai 17.3 :wave:


PeePee77..................tauko..........................kp32/29-31/ktt
EllaElias.....................2.IVF...........................kp25/-/touko
Neilikka78.................1.IVF/ICSI....................kp23/26/touko
Retuli82.................... PAS.............................kp12/-/ktt
Sitronella..................2.IVF............................kp9/27-29/ktt
Siisami.......................6.ICSI.........................kp7/-/ktt
Stella08.....................PAS.............................kp4/27/ktt
HH09.........................4.IVF/ICSI...................kp/28/huhti
Haave........................PAS.............................kp/30/touko
Tiger..........................PAS.............................kp/-/syksyllä




Testailijat :p

Haamuillut ;)



Plussanneet =)

Miruliini + Pappu & Nupu :D s.5.12.2008
Sahranami + Aatu & Beetu :D s.30.12.2008
Meikku :D s.25.01.2009
Soraya :D s.2.3.2009
Vappuviuhka :D
Hanneli -78 :D
Ulpu78 :D
mmm :D
Hannele :D
Kamilla :D
Hobelix :D
Väre :D
Kurreliini + oravanpojat :D
Astarte :D
Helinäkeiju75 :D
MinzuS :D
Auringokukka km :'(
Rouva Pikkumyy km :'(
Rouva Puh km :'(

 
Nyt on ultrassa käyty ja ihan ok tulos siellä oli. Kummallakin puolella noin 5 rakkulaa ja limis hyvä. Maanantaina on punktio ja perjantaina siirto. Mulle tulee nyt hassu neljän päivän viljely mutta tota punktiota ei oikein voinut lykätä kauemmas ja tän viikon perjantai olisi taas ollut liian aikaisin.

Jarrupiikki tulee tänään mukaan ja huomenna aloitan kortisonin.
 
Kiitos ihanaiset tsempityksestä!
Tuonne maaliskuisiin jo eilen raportoinkin tilanteen eli yksi 11 mm folli oikealla ja sit molemmin puolin pari 7-8 mm. Muutoin hyvin pco tilanne. Ei kovin tyytyväiseltä lääkäri vaikuttanut. Ja lisäksi se polyyppi löydös... Huomenna gonalin lisäksi menopur. Ihmettelen, ettei ultrata sitä ennen. Jos kerran on hidasta kasvua ja piikitystä pitäisi jatkaa, niin miksi menopur jo nyt? Oon taas niin pihalla.

Siisulle onnea hyvästä kasvatuksesta! :heart:

Kamilla ihana kevään ja toivon lista!
 
Huomenta armaat pömppikset!!

Pikainen päivitys omalta kohdalta, sitten täytyy lähtee töihin... eli tänä aamuna aloitin luget, ja perjantaille olisi siirto, jos ja kun jompikumpi alkioista selviää sulamisprosessista. Eilen kävin ultrassa ja kas kummaa, ovis oli juuri tapahtunna, jo kp 12. Ovislimoja oli kyl tossa sunnuntaina, mutten uskonna että se vielä tulis... enkä siis kerenny vielä ovista testaamaan.

Suuri joukkohalaus kaikille ja tsemppiä :hug:
 
No niin. Yksi uuno täällä taas hetkeksi rauhoiteltu. Olin ymmärtänyt väärin menopurin vaikutukset. Jotenkin oli käsitys, että se on varsinainen kypsytysaine. Onneksi soitin KYSiin ja sain ystävällisen vastauksen, että ihan samaa settiä gonal ja menopur, joskus vaan tehdään niistä muniksien kasvatuscocktail. Toivon niin, että tämä on nyt se meidän the juttu, jolla asiat menee parempaan suuntaan. Jännittää se menopurin sekoittelu ja pistäminen...

Halitus kaikille! :hug:
 
Heippulit kaikille!

Stellalle onnea tulevaan passiin!

Sitronellalle tsemppiä ja onnea cocktailin "nauttimiseen" ja toivon todella, että kaikki menee niin kuin toive olisi.

Retulille onnea perjantain siirtoon!

Tosi hienoa, että näin monella on kohta jännät päivät käsillä. :)

PeePee: Eipä kannata täältä suunnalta plussaa odottaa. . . täti kolkuttelee ovella, kunpa sitten vaan tajuaa tulla ajallaan, eikä jäädä rappusille junnaamaan.

Aurinkoista torstaita kaikille!
 

Yhteistyössä