Pömppömahaiset plussaajat, vol 4

Retuli: :hug: Toi on niin paskamainen tilanne. Ensin pumppaat ittes hormoneja täyteen ja sitten ei pääse edes yrittämään. Voimia.

Sitronella: Toivotaan, että Menopur auttaa kasvattelussa. Mä olen ainakin sillä saanut parhaat tulokset.

Täällä alkaa vatsassakin pikkuhiljaa tuntua painetta. Tänään ja huomenna vielä Menopuria ja Orgalutraa ja lauantaina Pregnyl. Sen jälkeen ei enää piikin piikkiä mahaan. Mä olen oikeestaan aika huojentunut siitä ajatuksesta, kävi tässä kuinka kävi. Onneksi on ollut nyt työrintamalla niin paljon ajateltavaa, että nää hoidot on mennyt vasemmalla kädellä ja rutiinilla. Eiköhän se hermoilu viimesitään punktiossa ala :D
 
Retulille :hug:

Siisami: Onnea tulevaan punktioon. Hienoa että olet pystynyt ottamaan piikittelyajan rennosti, jotta on sitten voimia piinailuun. Tai parasta tietty olisi, jos senkin pystyisi vetämään läpi coolista, mutta. . ketäpä pystyisi. . .
 
Hei pömppikset!

Täällä leikkaus onnellisesti ohi ja kaikki meni hyvin! En voi vieläkään uskoa että tämä on vihdoin ohi ja pääsen keskittymään elämässä muihin asioihin!
Täällä pinossakin on sattunut ja tapahtunut, käyn kommentoimassa ja lukemassa teidän jutut myöhemmin...
Mutta sen verran on vielä heikko olo kun eilen vasta leikattiin, mutta tästä se lähtee!
 
Haave, mahtavaa että leikkaus onnistui hyvin ja pian pääset taas tositoimiin!! =) :hug:

PeePee, mun mielestä ne voi pompauttaa IVF-jonosta vain jos menisit yksityiselle IVF:ään. Ei kai clomien syömisestä voida rangaista.. Toivottavasti sulla ultra ei oo liian myöhään, ettei munis oo jo kerinny häipyä. E.H:n "hellään" huomaan vaan :whistle:
 
Haave: Onnittelut onnistuneesta leikkauksesta. Nyt vaan toivut rauhassa ja sitten kohti uusia hoitoja

PeePee: Ei munkaan logiikkaan uppoa et sut voitais clomien takia jonosta tipauttaa. Lääkäriin vaan

Tunnin päästä pitäisi pistää Pregnyli ja sit on piikitykset ohi. Maanantaina on punktio jo 8.30.
 
Retuli :hug: todella surullista, että kävi noin. Voimia siulle kovasti!

Haavelle terkut! Upeeta, että kaikki meni hyvin! Pikaista paranemista!

Siisulle tsemppiä huomiseen punktioon! Kunpa pääsisin seuraamaan mallikkaasti perästä!

PeePee sama fiilis täällä, et ei ne voi clomeista siirrättää jonossa taakse päin.

Kiitos teille taas tsempistä! :heart: Odotukset on kyllä olemattomat. Pe ultrassa vain se yksi oikealla oli kasvanut 13 mm:iin. Vasen puoli hyytynyt taas kokonaan. Oikealla jotain pieniä lisäksi. Ei hurraamista siis. Viikonloppuksi nyt vielä nostettiin menopur 150 IU:n (gonal jäi pois). Toivo roikkuu kankkulan kaivon reunalla ihan sormenpäillään enää.. :ashamed:
 
keväistä päivää tänne kaikille! kovasti tullut juttua tänne, olen kyllä kaiken lukenut, mutta en ole arvannut käydä mitään kirjoittamaan. olen niin huono lohduttamaan, vaikka tiedän tasan tarkkaan tunteet mitkä vallitsee kun kaikki menee päin helvettiä. mutta sen tiedän, ettei kukaan teistä ole valmis luovuttamaan ilman sotimista, en ollut minäkään enkä ole valmis lopettamaan tähänkään. tarkoitan siis, että kun tämä önni syntyy, niin toivoisin saavani önnejä lisää. tiedän jo, että rankkaa tulee taas olemaan, elämä on siis yhtä vuoristorataa.
eikä tämä elämä nytkään mitää tasaista ole, vuoristorataahan tämä nytkin on, koko ajan pelottaa jos jotakin käy yms. tänään kuitenkin olin miehen kanssa rakenneultrassa, ja siellä oli kaikki hyvin, ja aika mennyt niin nopeasti että tämä odotus jo puolessa välissä. en tämän enempää käy hehkuttamaan onneani, kun tiedän oikein hyvin teidän kakkien tuntentemukset.
kuitenkin älkää luopuko toivosta, pitäkää toivoa yllä. vaikka seinät kaatuu ja lattia katoaa jalkojen alta, niin nouskaa sieltä ja toivokaa ja luottakaa, että NYT on se meidän vuoro.
 
Punktio on nyt takanapäin ja saaliiksi irtosi 5 munasolua. Pikkasen kyllä epäilyttää riittääkö tosta porukasta vielä siirtoonkin asti :( Huomenna kahden jälkeen saa soitella hedelmöittymis tuloksia. Siirtoa on suunniteltu perjantaiksi. Vointi on ihan ok. Särkylääkkeitä olen mättänyt hyvällä omallatunnolla napaan ja nyt on oikeastaan ihan kivuton olo. Väsyttää vaan aika reippaasti. Toisaalta sitä on herännytkin jo puoli kuuden maissa eli ei kai se ihme ole
 
Moi.

Retuli: Olen hirveän pahoillani. Voi itku. Joskus tämä(kin) on niin mykistävää: miten voi olla, että tänä päivänä pystytään tekemään tutkimuksen ja kehittyneen teknologian avulla vaikka mitä, mutta ei vaan mitenkään pystytä näkemään munasoluista tai alkioista, niin kuin teidän tämän kertaisessa tapauksessa, mitkä selviää ja miksi. Jos nyt jotain lohtua, niin sellaista tarjoaisin lujan virtuaalihalauksen kera, että nämä hoitokerrat eivät ole samanlaisia. Kun eipä sitäkään pääse hallinnoimaan, että hedelmöittääkö juuri sen oikean ja terveen munasolun sitten juuri se oikea ja terve siittiö vai menikö siihen juuri oikeaan munasoluun sitten joku laiskempi kaveri, juuri sellainen, joista omat äidit varoittelivat. Laiha lohtu, mutta totta silti: ensi kerralla uudet solut ja uudet mahdollisuudet. Koeta jaksaa. Milloin seuravaksi?

Haave: Aivan ihania uutisia! On kyllä upea tunne, varmasti. Saat aloittaa uuden vaiheen elämässä!

PeePee: Vai että clomeilla nyt sitten! Hyvä juttu. Ymmärrän ihan täysin ja olisin tehnyt samoin. Sittenkin. Niin että siis ihanko inssiä vaiko perus-ajoitettuja hommia olisi tiedossa? Mä en osaa ottaa kantaa noihin jonoista putoamisiin, parempi etten kommentoi kun tulen vaan pahalle tuulelle, sekä julkisella että yksityisellä kävijöiden puolesta.

Ella: Joko on täti tullut? Ihme tyyppi. Ja ihan ihmeellistä mulle tollainen muutenkin, että menkat ei mukamasten tule ajallaan mutta silti ei voisi toivoa mitään. Ei mulla vaan koskaan käy noin ja siksi olisinkin ihan toinen jalka kuumailmapallossa jos menkat myöhästyisi päivänkin...

Sitronella: Voi itku ja harmi noita sun ultrauutisia.Mutta ei toi sun annostus nyt kovin tuhdilta vaikutakaan: siis alle 150IU:ta olet tykitellyt? Minkäslaista määrää sieltä tavoiteltiin?

Siisami: Huh huojennus, kuitenkin 5 munasolua! Eihän se huonosti ole. Mä tiedän mistä mä puhun: viime yrityksellä olin ihan varustautunut alle 5 munasoluun koska ultrissa näkyi vaan 6 rakkulaa. Ja muistan ajatelleeni, että jos nyt edes 3 tulisi, että edes siirtoon pääsisi. Sun kohdalla kieltämättä ihme, että mihin ne muut oli kadonneet (muistelen sun kirjoittaneen, että 5 rakkulaa näkyi molemmilla puolilla)? Vai oliko ne tyhjiä rakkuloita? Mun myös piti kysyä, että milloinkas sulla oli toi fsh mitattu viimeksi? Kun noi sun hormonimäärät ja munisten saldot vähän kuulostaa oman kaltaisilta ja kun vaihdoin klinikkaa, niin Felicitaksessa tosiaan pistettiin uusintamittaukseen fsh:n suhteen ja sieltähän se selitys huonolle hormonivasteelle sitten tuli.Valitettavasti. Fsh:han heiluu kuukausittain ja kertoo tavallaan vaan juuri sen kierron tilanteen, eli sitä arvojen heiluntaa voi tapahtua ilmeisesti paljonkin vielä siinä vaiheessa kun vaihdevuodet eivät siis ole vielä alkaneet. Viitteitä munasarjojen toiminnan keskimääräistä aikaisemmasta vanhenemisesta kuitenkin on, jos munissaldot on keskimääräistä pienempiä ja hormonimäärät isoja suhteessa naisen ikään. Joka tapauksessa, eipä sun tietenkään kannata sitä fsh:ta enää miettiä eikä sille fsh:lle edes oikein voi mitään tehdäkään, niin mitäpä siitä.Voi kun voisin itsekin lopettaa sen murehtimisen... Sua nyt kuitenkin suorastaan käsken, että keskityt tämän viikon vaan itseesi ja onnittelet itseäsi hyvästä taistelusta. Me kaikki täällä odotetaan ja jännitetään sun puolesta, minkälaisia uutisia tällä viikolla tulee ja mikä on siirtopäivän saldo perjantaina. Siihen asti HelinäKeijun psyykkausta toistellen: ehkä NYT on se teidän vuoro. Ei siinä enää kaiken tämän tuskan jälkeen mitään uutta häviä, jos pistää vielä kerran kaiken peliin.


Viikonjatkoja kaikille, katse korkealla,
Stella
 
Siisami onneksi kuitenkin viisi! :heart: Toivotaan, et ne on niitä sitkeimpiä ja tarkkaan valikoituneita! Mie yritän rämpiä perästä pikkuhiljaa. Tänään oli ultrassa 3-4 lääkärin mukaan sopivaa 19 mm ja muutama pienempi, jotka ehkä saattaa ehtiä mukaan. Pelottaa, että jos nuo isoimmat ehtii poksahdella ennen torstaita. Just tuikkasin viimeisen menopur 150:sen ja huomenna pregnyliä 10 000 IU. Jos siirtoon päästään, ni se ois sit perjantaina. Tosi eritavalla menee meillä tämä loppuvaiheen aikataulu!

Stella ei meillä ollu mitään määrällistä tavoitetta. Eka kiekalla meni 150 - 225 IU gonalia ja tuli hyperi, toka kerralla 50-75 IU puregonia ja ei saatu yhtään munista. Nyt sitten yritetään välttää hyperi ja samalla saada tasalaatuisia folleja gonalin (alkuun 112,5) ja menopurin (loppupuolella 75 - 150 IU) yhdistelmällä. Jaksuja siulle PASin odotteluun! Kunpa jostain löytäisin siun tekstin loppuosasta huokuvan luottamuksen ja ilon! :heart:

HelinäK oli rohkaisevaa ja mukavaa lukea kuulumisiasi! Onnea loppuraskauteen! :flower:
 



Tiistai 24.3 :wave:


EllaElias.....................2.IVF...........................kp32/-/touko
Retuli82.....................tauko..........................kp19/-/ktt
Sitronella...................2.IVF........................kp16/27-29/punktio 26.3
Siisami.......................6.ICSI.........................kp14/-/siirto 27.3
Stella08.....................PAS.............................kp11/27/ultra 25.3
PeePee77..................clomit..........................kp8/29-31/ultra 30.3
Neilikka78.................1.IVF/ICSI....................kp5/26/touko
HH09.........................4.IVF/ICSI...................kp/28/huhti
Haave........................PAS.............................kp/30/touko
Tiger..........................PAS.............................kp/-/syksyllä




Testailijat :p

Haamuillut ;)



Plussanneet =)

Miruliini + Pappu & Nupu :D s.5.12.2008
Sahranami + Aatu & Beetu :D s.30.12.2008
Meikku :D s.25.01.2009
Soraya :D s.2.3.2009
Vappuviuhka :D
Hanneli -78 :D
Ulpu78 :D
mmm :D
Hannele :D
Kamilla :D
Hobelix :D
Väre :D
Kurreliini + oravanpojat :D
Astarte :D
Helinäkeiju75 :D
MinzuS :D
Auringokukka km :'(
Rouva Pikkumyy km :'(
Rouva Puh km :'(

 
Stella: Sulla on niin ihanasti toi sana hallussa. Mulla se FSH on mitattu vaan silloin kun lapsettomuustutkimuksiin mentiin ja silloin se oli ihan ok. Toisaalta olisi mielenkiintoista tietää se mutta kuten sanoit ei sillä ole enää merkitystä. Meidän hoidot omilla soluilla päättyy joka tapauksessa tähän. Rakkuloita poimittiin tosissaan 11 kappaletta mutta vain 5 munasolua niistä sitten löytyi. Parin tunnin päästä on onneksi viisaampi kun kuulee noi hedelmöittymis tulokset. Voihan se tosissaan olla, että tosta määrästä jää vielä pakkasenkin mutta kyllä se hieman epäilyttää.

Mä tulen sitten kertomaan miten ne on hedelmöittynyt.
 
Viidestä munasolusta oli 4 ollut kypsiä ja ne kaikki on hedelmöittynyt

Kyselin samalla ton ukon sperma tuloksia kun se on pitänyt sitä lähes tipatonta ja hyvin paljon vitamiineillä höystettyä vuoden alkua. Ennen pesua oli siittiöitä ollut 63 milj. ja pesun jälkeen 100 % oli ollut edelleen liikkuvia. 50% oli liikkunut hyvin ja 50% huonommin.

Tietääkö kukaan, että kun tehdään noita sperma-analyysejä niin onko ne tulokset ennen pesua vai pesun jälkeen? Meillä niissä on suurin siittiömäärä ollut joku 22 milj. eli parannusta on tapahtunut. Yleensä tulos on jäänyt johonkin 2 milj. Yleensähän niistä on ollut vaan muutama prosentti liikkuviakaan.
 
Kiitokset suuret kaikille lohduttaville sanoille ja viesteille =)

Peepee , näillä näkymin meidän hoito julkisella ajoittuisi vasta ensi syksyyn. Ja en todellakaan tiedä jaksanko odottaa sinne asti :kieh: Eli yksityinen klinikka pyörii päässä, vaikka tiedän että hukkaamme silloin paikkamme julkiselle jos sinne lähdemme... Rahatilanne tietysti huolestuttaa ja kympillä... kun ei se onnistuminen ole ollenkaan taattua. Itse olen valmis repimään rahaa ihan mistä vaan, mies vielä epäröi suurten summien takia. Kun ei muutenkaan rahassa ryvetä :| Noh, katsastellaan tässä tilannetta |O

Ja Stellalle suuret kiitokset erityisen lohduttavasta tekstistä. Sinä olet ihana ihminen, jolta löytyy aina oikeat sanat oikeaan hetkeen :hug:

Tekisi mieli kommentoida tekstejänne enemmänkin, mutta työt kutsuu. Täytyypi hankkia rahaa sitä mahdollista yksityistä varten :LOL:
 
Siisami: Hienoa että noin hyvin olivat hedelmöittyneet. Onnea siirtoon!

Retuli: Odottavan aika tosiaan on aina liian pitkä, mutta onneksi välissä valoisa kesä!

Täällä ollaan nyt eilisestä asti oltu ihan totaali kuutamolla.
Tätiä ei sitten kuulunut vkloppuna ja päätin sitten eilen aamulla usutella akkaa paikalle testin teolla. Ja sitten tapahtui ihmeiden ihme, kaksi viivaa ilmestyi halpistestiin. Nyt on se totuttu näky eli blanko ruutu testin sijaan päässä. Tänään kävin hcg-verikokeessa ja tuloksena oli 358 (kp32). Hoitajan mielestä arvo menee rajojen puitteeseen. Itse olen kuitenkin todella huolesta sykkyrällä, kun tuoreessa muistissa on kaikki 3 tuulimunaraskautta, joissa hcg nousi joskin hitaanlaisesti omalla kaavallaan, kunnes sitten ultrassa todettiin, ettei sikiötä näy. Pääsiäisen jälkeen pääsen ultraan, mutta siihen tuntuu olevan vielä hirvittävän pitkä matka. Mitään paljon mainostettuja suuria raskausoireita ei ole. Menkkamaista juilintaa ja vilua kyllä löytyy, mutta ne ovat niin tuttuja oireita negakierroissakin. Nyt ei kai muuta auta kuin koittaa ottaa rennosti (ihan kuin onnistuisi) ja odottaa pääsiäisen jälkeistä ultra-aikaa. Plussanneiden listalle siirtyminen ottaa koville, koska pelko sieltä putoamisesta on niin suuri. Ymmärrätte varmaan. Oli miten oli ja kävi miten kävi, onnellisia ollaan ainakin siitä, että neljän vuoden yrityksen jälkeen hoitotauolla ilman mitään apuja meille tällainen ihme viimein kävi. Nyt voi muuta kuin toivoa parasta!
 
:eek: :D :heart: :xmas: =) :whistle: :wave: :attn: :hug:

Jestas mikä iloinen yllätys täällä olikaan odottamassa!!! Voi ihanaa Ella, täällä silmät pyöreinä ja suu auki luin tekstiäsi!! :D Aivan mahtava juttu!!!!!!!!!!! :hug:
Kyllä mun nyt pitää saada sut edes haamuilleisiin päivittää ;)

Tuosta hcg:sta et otin oitis kalenterin esille ja laskin päivän koska mun hcg-arvo mitattiin. Se oli kp 31 ja arvo oli 163!! Eli kyllä toi mun mielestä kuulostaa tosi hyvältä arvolta!!!
Mutta ymmärrän että oot huolissas aiempien tuulimunaraskauksien vuoksi.
Todellakin uskon ja toivon että tällä kertaa kaikki menee hyvin, kyllä tuli niin hyvä mieli sun puolesta, oot todellakin tän ansainnut pitkän odotuksen jälkeen!! :heart: :flower:
 
Päivitä vaan vaikka sitten plussanneisiin, samapa se on, mistä tippuu, jos niin käy, sillä haamulta se testitikun viiva ei ainakaan näyttänyt vaan todella selvältä.

Pitää muuten vielä naurattaa teitä kaikkia sen verran, että ette uskokaan miten hassu sitä ihminen voi olla. Nimittäin menin tuossa virallisena tädin tulopäivänä tekemään kaapissa olleen ovistestin ja siihenkin pamahti mitä selkeimmät tuplaviivat, mutta enpä siitä osannut silti tätä toivoa, koska muistelisin, että joskus aiemminkin olen saman hassun tempun tehnyt ja silloinkin ko. testiin saanut jonkinasteisia viivoja. Eli kaikki mukaan vaan tekemään kierron lopussa kaikenmaailman hassuja temppuja, josko niillä sitten iloisia uutisia saataisiin aikaiseksi.

Öitä tai huomenia kaikille, miten nyt sitten täällä liikuskelettekin!
 
Voi Ella Ella!!!!!! Ihanaa!!!! Kylmät ja kuumat väreet pitkin reisiä tässä menee kun näpytän ihan horkassa tätä viestiä. Ihana aamu, ihana ihana uutinen! Sä olet raskaana, pömppis!!!! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

 

Yhteistyössä