Pömppömahaiset plussaajat!!

Tiistai 26.8 :wave:

Stella08.....................3.IVF.................................kp38/27/elo
Hobelix......................1.IVF (lyhyt)......................kp33/30-32/syys
PeePee77.................2.PAS................................kp28/29-31/syys
Merikeiju....................PAS..................................kp21/29/ktt1
EllaElias.....................PAS...................................kp20/-/syys-loka
Kurreliini....................inssi..................................kp19/-/syys
Lumikki73..................inssi..................................kp19/28-30/ktt6
Ulpu78......................3.IVF.................................kp19/-/tammi
MinzuS......................2.PAS................................kp19/28-31/ktt1
Astarte......................1.IVF (lyhyt)......................kp17/26-30/ktt1
mmm..........................inssi.................................kp7/27-31/ktt
Kamilla.......................Clomhexal........................kp3/29-30/ktt
Adeliini.......................Clomit..............................kp3/27-34/ktt
Haave........................pupuilua..........................kp/-/ktt
Taivaansilpoja............ICSI.................................kp?/-/loka-marras
Helinäkeiju75.............PAS..................................kp/-/ktt
Retuli82.....................pupuilua...........................kp/-/ktt
Hannele.....................PAS...................................kp/-/ktt

Testailijat :p

Lumikki73 3.9
Astarte 8.9
MinzuS 8.9
Merikeiju 11.9

Haamuillut :attn:

Stella08 =)

Plussanneet :heart: :flower:

Miruliini + Pappu & Nupu :D
Krisseli79 :D
Sahranami + Aatu & Beetu :D
Meikku :D
Soraya :D
Vappuviuhka :D
Auringokukka :D
Hanneli -78 :D
 
Hento Tähtönen paikallistettu. Siellä se oli, missä pitääkin.

Hcg-arvossani ei ole kuulemma mitään vikaa ja se kulkee noilla lukemilla alkion koon kanssa kuulemma hyvin käsi kädessä - - - niin siis JOS lapsonen olisi yli viikkoa nuorempi kuin ajattelen, että se on. Tai siis tiedän, että se on.

Osaava ja kaikinpuolin arvostettava gynekologini tietysti piti mahdollisena sitä, että hedelmöitys on kuitenkin kaikista ennakko-odotuksistani huolimatta voinut tapahtua vasta viikkoa myöhemmin - missä tapauksessa kaikki saattaisi olla nyt ihan hyvin. Hänen katseensa oli kuitenkin vakava ja hän painotti sanaa "saattaisi".

Vuodolle ei löydetty selitystä (ei siis esim. kohdunkaulalle kiinnittynyttä istukkaa tai jotakin muhevaa hematoomaa, joita molempia olin pallotellut unelmieni heliumin voimalla niinä hetkinä kun tuska ei ole täysin vienyt mukanaan). Toisaalta, keskenmenoon ei kuulemma välttämättä aina liity minkäänlaista kipua, mutta tämä minun vuotoni nyt ei vielä kuulemma näyttäisi keskenmenoltakaan.

Oli muuten ihanaa olla edes päivän verran ei-lapsettomuusklinikan potilas vaan ihan tavallinen, gynekologille varhaisraskaudessaan menevä nainen. En oikein osaa selittää mutta se vain tuntui jotenkin niin kevyeltä. En siis mitenkään piilotellut lapsettomuutta (ja näkyihän heillä siellä vuoden takaiset tiedot kun olen ekan kerran vaatinut verikokeita ennen Fertinovaan siirtymistä ) mutta tänään kaikesta siitä ei tarvinnut puhua, koska tämä pikkuinen plussan aiheuttaja oli Pömppisten loppukesän luomusatoa.

Omanapainen päivän saldo:

1) Iloa siitä, että paikka oli oikea - se oli osannut sinne asti!
2) Kieltäytyminen sen murehtimisesta, että taas se raskaus alkoi mutta joku oli sittenkin vialla.
3) Hämmentynyttä naurua Aleksanterinkadulla kun tajusin miten lapseton voi olla huojentunut huonoistakin uutisista - minä hymyilin vaikka olin juuri saanut kuulla, että alkio ei vastaa viikkoja.
4) Riemu siitä, että sain kehotuksen lopettaa verikokeissa juoksemisen ja sain myös kehotuksen tulla takaisin ultraan ensi viikolla tai sitä seuraavalla.
5) Laukussani on elämäni ensimmäinen ultrakuva ja siinä näkyy suloinen pallo... Pieni, liian pieni, mutta pallo kuitenkin. Pallo ei varmastikaan kasva enää, mutta sentään ehdin sen nähdä! Ja ehkä se ehti kuulla, kun äiti eilen illalla lauloi sille yksinään saunan lauteilla Sinisen Unen ja kuiskasi sen jälkeen painokkaasti: Jos jaksat niin jäät, mutta jos et, nuku hyvin.


Huojentuneena,
Stella KTT
 
Voi Stella, tulipa hyvä mieli lukiessa sun kirjoitusta. Tai siis kuten itse totesit, niin hyvä mieli silti, vaikka alkio ei vastannutkaan viikkoja ja käynti ei vastannut ehkä kummankan meistä ajatusta ekasta ultrasta. Tosin tämä sinun oli huomattavasti parempi kokemus kuin minun aikoinaan, mutta ei mennä nyt siihen. Jostain syystä minäkin olen ajatellut, että haluaisin käydä tutkittavana jossakin muualla kuin lapsettomuusklinikalla ja sen hetken leikkiä, että olisin kuin kuka muukin nainen matkalla äitiyteen. En tuomittu elämään tämän jatkuvan tuskan kanssa. Ilman tietoa helpotuksesta ja sisäisestä rauhasta. Mutta sinä rakas pömppis, todella hyvä että kävit tänään ultrassa. :hug: Uutiset olivat mielestäni hyviä, sillä ku:ta ei tarvitse murehtia eikä nyt juuri tällä hetkellä mitään muutakaan. Sanojasi lainatekseni, jos jaksat niin jäät, mutta jos et, nuku hyvin. Todella kaunis ja sopii tilanteeseen ihanasti. :heart: Me kaikki toivomme ja koetamme auttaa pientä jaksamaan. Odotetaan ja katsotaan. Toivottavasti sinulla on sellainen levollinen, huojentunut ja rauhallinen olo, kaikesta huolimatta.
 
:heart: Stella :heart: Voi, mistä näistä ihmeistä tietää! Tosiaan, olet nähnyt pienen tähtesi! Kumpa näkisit minut täällä, hymyilen ja tunnen samaa kuin mistä kirjoitit! Olen niin hyvilläni puolestasi. Minäkin pelkäsin "pahinta" kohdallasi.
 
Kotiläksyistä voisi sanoa, että vastaukseksi saatu luku oli väärä... eli huomenna on ihan takuuvarma soitto ja torstaina mennää hormoonikokeeseen ja saadaan pari punaista reseptilappua mukaan. Voin sanoa että olen hiukan tätinöissä...
 
Stella täälläkin nousi kyyneleet silmiin. Voi kuinka toivon, että pikkuinen jaksais ja sais noin ihanan rakastavan äidin. Jos pikkuinen päättää nukahtaa saatte ihan ikioman pikkutähden taivaalle. En voi muuta kuin ihailla sun kypsää asennetta tähän kaikkeen. Mutta oot raskaana ja se on pääasia tällä hetkellä. :heart:

Haave olen aivan mielettömän pahoillani sun puolesta. Nyt on aika surra, mutta aika parantaa haavat, vaikka se fraasilta kuulostaakin. Omien epäonnistumisien jälkeen toi lausahdus on ollut kyllä harvinaisen totta. Kerää voimia ja sitten suuntaat kohti uusia taistoja. Teidän aikanne tulee vielä. :hug:

Täällä on aivan mieletön flunssa päällä. Miru eikös sullakin ollut joku kuumetauti heti plussan jälkeen? No anyway kaikki ihan hyvin: ei vuotoja, eikä suurempia kipuja. Huomenna sitten saan tietää hcg-lukemat eli jännäiltävää piisaa.
 
Voi Stella ja pieni Tähtönen. Äidin rakkauden määrä on mittaamaton - kun uskoo ja luottaa omaan ihmeeseen, on kaikki mahdollista. Liikutuksen itkua täällä tihrustan ja haluan sanoa, että jatka uskomista ja laula laulu tänäkin iltana :heart: :heart: Minäkin lausun sanasen puolestanne..

Hanneli, hyvinpä muistit - mulla alkoi kuumeflunssa oikeastaan päivää ennen testausta - jotenkin se vastustuskyky kaiketi siinä alenee. Toipumisia- lepoa, lämmintä juomaa ei voi saada liikaa. Niitä mullekin on viime päivät toitotettu, kun olen myös ihan hirveässä taudissa. Tuntuu, että keuhkot repeää kohta yskimisestä :snotty:

Haaveelle suuren suuret pahoittelut :hug:

Hobe-kullalle onnea tulevaan!! Sulla on täällä sellainen kannustusjoukko peukut ja varpaat pystyssä, että onnistumistodennäköisyys on huipussaan!!

Kurrelle myös iso hali. Teidän aikanne on ihan varmasti myös käsillä. Kysyinkin jo aiemmin, mutta oletteko "hylänneet" Fertinovan?
 
mmm
Ihanaa Stella :heart: Tippa linsissä täälläkin hyvien uutisten kunniaksi

Haaveelle miljoona :hug:

Hobsku onnea hoitoihin ja niinku Miru sanoikin, niin näillä taustajoukoilla on lopputulos varma plussa :D

Terkkuja kaikille pömppiksille :wave:

mmm
 
Stella, kylläpä teit viisaasti, kun kuuntelit itseäsi ja menit sinne second opinion -ultraan. Mikä HELPOTUS, että pikku pallukan osoite oli aivan oikea. Huh, aika moni täällä taisi pidätellä henkeään!!! Osasitpa taas kerran kiteyttää fiilikset ja ajatukset tuon monimutkaisen tilanteen keskellä. Nyt totean kuten Mirulle "aikoinaan" eli kädet on ristissä pienelle elämänalullesi, vaikken kovin ahkera kirkossakävijä olekaan :hug: Nyt Stella uskoa, toivoa ja rakkautta Tähtöseesi! Komppaan PeePeetä!


Taivaansilpoja, mekään ei olla pyöritty tällä palstalla varsinaisesti samaan aikaan, mutta arvaapa mitä? Olen seurannut tarinaasi ja muistan myös, kun lähdit. Ja mikä oudointa, olin juuri ajatellut sua tässä joku päivä, kun sitten laitoitkin viestin. Aika mielenkiintoista..!

Kurre, treffit Naikkarilla on tietenkin MUST! Tosin taidan mennä sinne miehen kanssa. 23.9. on siis se suuri päivä, kun astumme niistä heiluriovista sisään kuulemaan, kuinka niitä lapsia tehdään. Jännittää sekin, lähtevätkö tarjoamaan jotain inssiviritelmää vai kaivetaanko raskaammat aseistukset esiin. Mutta eipä hätäillä. Nythän on menossa viimeinen clomihuuhtelu kropassa, kuudes kerta toden sanoo.

[/b]Haave, kuinka surullista, että kaiken ihanan plussahurmoksen keskellä saat negauutisen. Kyllä se tyhjä testiruutu on sellainen läimäys naamalle joka kerta, mutta varmaankin vielä isompi tuska, kun on käynyt läpi koeputkimankelin. Toivon, että voin olla jakamassa myös sen päivän, kun sulla rakas pömppö on iloisia uutisia!

(.) Mulla tuntuu toimivan joku käänteislogiikka tai ehkä suuri itsepetos. Olen nimittäin nykyään yhä rauhallisempi lapsettomuuteni kanssa. En edes ajattele asiaa niin aktiivisesti kuin aiemmin. Ehkä tämä on tyyntä myrskyn edellä, Naistenklinikka häämöttää. Tänään töihin mennessä ajattelin, että hei nainen, nyt se joko alkaa onnistumaan tai ei. Silti se ei tuntunut miltään. Olen jopa hakeutumassa ensi syksynä kolmivuotisiin jatko-opintoihin. Kenties olen lopulta oppinut, etten koko ajan elä ikään kuin olisin ihan kohta raskaana. Aika pitkään on tullut tehtyä niinkin. Miten sitä onkin joskus niin mysteeri itselleen?! :eek:
 
Kiitos kaikille myötäelämisestä. Se auttaa kun joku joka tietää mitä käyn läpi lohduttaa... Kiitos! :flower: :heart:

Menkat sitten näyttää alkavan jo tänään tai viimeistään ensi yönä, ainakin tuttu tuhru on jo alkanut... Lähetin miehen kauppaan ostamaan lohtu/menkka suklaata, vellon nyt tämän illan itsesäälissä luvan kanssa ja huomenna yritän ryhdistäytyä, ellei sitten menkat ala yöllä, jos alkaa olen varmaan saikulla sitten huomisen. Menkkakipuihin määrätyt lääkkeet sekoittaa pään niin kiitettävästi että ei minusta ole asiakaspalvelijaksi.

Lähetin väestöliittoon sähköpostia sitä metformiini jutusta, saa nähdä mitä tulee vastaukseksi. Mulla on nuo sokerit sen verran kinkkiset, että niihin ei tunnu auttava painonpudotus, eikä ruokavalio... Samalla tolalla ollu vaikka olen ollut 10 kiloa hoikempi... Kysyin myös pas:in ajankohdasta. Meillä kans lapsettomuushoidot on palkattomia päiviä, niin ajattelin ottaa lomapäivän silloin tai miksei vaikka useammankin. Olen 100 % varma ettei työt jatku ensi vuoden puolella, joten turha mitään kesälomia on säästää...
Hyvä uutinen on se, että sopimusta jatkettiin siis vuoden loppuun, on varma kuukausipalkka muutaman kuukauden pitempään.
 
Tervehdys kaikille tasapuolisesti.

Adeliini :heart: =)
Haave :hug:
Stella08 :flower:
Annuli81 :heart:
Auris :heart:
Kamilla =)

ja kaikille muillekin yhtä tasapuolisesti jaksuja ja haleja :wave:

Itse täällä vielä ounastelen sitä loka/marraskuuta, nyt ei huvita hoidot pätkääkään, mutta kun tosi toimiin pääsee, niin jo kutkuttaa. Ahdistaa vain ajatus siitä, että jos nyt käy yhtä kova kato ja huono tuuri, se suo on sitten taas hyvin kylmä ja syvä.

Mutta silti katse tulevaan, kun ei muutakaan voi...

Iloista iltaa kaikille kaikesta huolimatta :heart:
 
Voi Stella, kyyneleet silmissä täällä luin kirjoitustasi.. Oli varmasti ihana kokemus nähdä pikku Tähtönen ultraruudulla :heart: Niin kovasti toivoisin että pieni jaksaisi loppuun asti :hug:

Aden kanssa mennään näköjään ihan samoilla kiertopäivillä ja vielä samoilla lääkkeillä =) Eiköhän oteta tuplaplussat tästä kierrosta!? :whistle:

(.) "Pikkuisen" tää palsta on koukuttava, tulin töistä hetki sitten ja äkkiä kone auki ja Pömppisten kuulumisia lukemaan :D On täällä niin ihanaa porukkaa, että aivan ikävä tulee jos joutuu olemaan erossa :wave:
Varasin ultran ens viikolle, keskiviikkona (kp11) pääsis taas katsastelemaan kuinka clomit on tehonnu. Tänään otin siis ekat tabut.
 
Hobe, nonni, nyt on tosiaan teilläkin aika päästä sinne putkimankeliin! Täpinät täällä aloitettu sun puolesta ja kaikki kannustus ja opastus annetaan, mitä laki vaan sallii. :flower:

Minzulle isot tervetulotoivotukset! Kivaa saada uusia pömppiksiä mukaan! =)

Miru-muru, eihän tässä nyt mitään ole hylätty, eli voipi katsos olla, että Fertinovan ovi kolahtaa aiemmin kuin uskotaankaan. Kun ei toi kärsivällisyys ole kovin kehittynyt tässä yksilössä, sillä eihän se kolmen vuoden yritys nyt ole mitään, pitää vaan olla hosumatta ja odotella... :kieh: :headwall: Mutta siis kun tuli kutsu sinne Naikkarille, niin mentiin ja yksi inssi tässä vaiheessa kuulostaa ihan hyvältä. Mitä sitten sen jälkeen tehdään, en vielä tiedä. Puolen vuoden jonotus ivf:ään on liikaa, sen tiedän, etenkään kun sillä aikaa ei ilmeisesti tehdä lisää inssejä, vaan se on todellakin odotusaika. Ei lapsen, vaan hoidon. Joten katsellaan. Tavallaan vaan on voimat pois mennä Fertinovaankaan, kun kaikki tuntui menevän pieleen keväällä ja jäi vähän se maku, että yritetäänkö meidän kohdalla kaikki tarvittava edes... Toki varmasti näin tehdään, mutta se on vaan mun oma fiilis, että enemmän pitäisi voida tehdä.. :ashamed:

Ade-ystävä, heiluriovien jälkeen veikkaan, että siellä ehdotetaan ensin insseilyä ja sitten vasta putkitöihin. :p Mutta sehän riippuu tietenkin aina potilaasta, eli voipi olla, että pääsettekin heti ivf:ään - tai siis jonoon. Mulla tuli muuten toi sama kummallinen rauhallisuuden tunne kanssa kevään epäonnistumisten jälkeen, ja se ihmetyttää yhä. Toki nyt siitä maltista ja rauhasta on liiat saatu karistettua ja alkaa taas maa polttamaan jalkojen alla. :LOL: Nautihan ystävä tuosta kypsästä olotilasta ja elämisen ilosta. =) Ja jatka vaan boldailua, se on ollut aina hyvä merkki. ;)

 
Stella :heart: Tuli kyllä kyyneleet silmiin kun luin kuulumisiasi

Kiitos tervetulotoivotuksista :)

Astarte
mukava saada piinailukaveri samalla testipäivällä, kun mä vaan malttaisin odottaa siihen testipäivään ja verikokeeseen asti :whistle:

Kurreliini Toi odottelu on kyllä ärsyttävää. Mulla ei hermo kestäisi sitä joten siksi me ollaankin hoidoissa yksityisellä, vaikka kyllä tässä on sitten kaikesta muusta saanutkin pihistellä ja urakalla. Mutta, on se vaan oman mielenrauhan kannalta parempi kuitenkin näin, hoidot etenee ihan sujuvasti.
 
Kurre, täytyy olla eri mieltä. Kyllä sinä vähintäänkin olet hyvin kärsivällinen lajisi edustaja. Vaikka tiedän, että sisälläsi kuohuu, sapettaa, kyrsii, v..ttaa, pelottaa paljon enemmän kuin kirjoituksillasi meille kerrotkaan, sulla on mahtavat selviytymiskeinot ja asenne koko tätä touhua (mietin oikeaa sanaa pitkään ja 'touhua' olkoon yleistermi - vaikkakin niin vähättelevä - kaikelle kolmen vuoden aikana tapahtuneelle) kohtaan. Ja sitä jaksat jakaa vielä kaikille muille, joilla se pinna on katkennut jo paljon aiemmin. Ja tässä kun näitä second opinion - ajatuksia on pyöritelty ja Stellan kohdalla jotenkin erityisesti kolahti oman ja vertailuklinikan välinen ristiriita olen kyllä ihan samaa mieltä,että kyllä sitä ihan vakavissaan alkaa jo miettimään tehdäänkö teidän kohdalla tarpeeksi vai mennäänkö keskiarvojen valossa todennäköisintä tietä (joka ei mitenkään voi toimia, jos edustat sitä pientä poikkeamaa) ... Kyse on kuitenkin tulosta tekevästä yrityksestä ja vaikka en kyseenalaista heidän etiikkaansa ollenkaan, pistää miettimään kaikenlaista. Ääh, vähän vihaksi pistää, kun toisaalta tuntuu, että mitä jos se ratkaisu on ollut koko ajan käden ulottuvilla, mutta sitä ei vain olla tutkittu, koska se on niiiiiiiiiin epätodennäköistä :headwall:

Ja toinen asia on toi jonottaminen julkisella. Jos hoitomuodoksi on valittu ivf, miksei siinä vuoroa odotellessa voi tehdä inssejä. Niin, resurssipula varmaan joo, mutta miten se samainen resurssipula selittää sen, että Aden keväinen (sori Ade, nyt lörpötän sun asioita) ivf (vai inssi) - jonoon siirtymisen ehtona oli se, että hän jättää clomit pois. Kun pitää valita kumpaa hoitoa aikoo käyttää - vaikka toinen olisi ihan vaan itselääkitsemistä kotona kaikessa hiljaisuudessa kenenkään resursseja rasittamatta - no okei, vähän se miespoloisen, mutta yleensä miehet tykkää noin niin kuin pääasiassa tuosta velvoitteestaan =)

Halaus Naikkarin valloittajille - rakkaille Adelle ja Kurrelle :heart: :heart:
 
Keskiviikko 27.8 :wave:

Hobelix......................1.IVF (lyhyt)......................kp34/30-32/syys
PeePee77.................2.PAS................................kp29/29-31/syys
Merikeiju....................PAS..................................kp22/29/ktt2
EllaElias.....................PAS...................................kp21/-/syys-loka
Kurreliini....................inssi..................................kp20/-/syys
Lumikki73..................inssi..................................kp20/28-30/ktt7
Ulpu78......................3.IVF.................................kp20/-/tammi
MinzuS......................2.PAS................................kp20/28-31/ktt2
Astarte......................1.IVF (lyhyt)......................kp18/26-30/ktt2
mmm..........................inssi.................................kp8/27-31/ktt
Kamilla.......................Clomhexal........................kp4/29-30/ktt
Adeliini.......................Clomit..............................kp4/27-34/ktt
Haave........................pupuilua..........................kp1/-/ktt
Stella08.....................3.IVF.................................kp/27/elo
Taivaansilpoja............ICSI.................................kp/-/loka-marras
Helinäkeiju75.............PAS..................................kp/-/ktt
Retuli82.....................pupuilua...........................kp/-/ktt
Hannele.....................PAS...................................kp/-/ktt

Testailijat :p

Lumikki73 3.9
Astarte 8.9
MinzuS 8.9
Merikeiju 11.9

Haamuillut :attn:

Stella08 =)

Plussanneet :heart: :flower:

Miruliini + Pappu & Nupu :D
Krisseli79 :D
Sahranami + Aatu & Beetu :D
Meikku :D
Soraya :D
Vappuviuhka :D
Auringokukka :D
Hanneli -78 :D
 

Yhteistyössä