Pohjanmaan odottajat

Me jätettiin ehkäsy pois joskus 2009 keväällä, ja nyt 2010 maaliskuussa tulin sitte raskaaksi... Sopivasti 2 päivää ennen häitä alkoi viimeiset menkat :D heh. Ja käytin muistaakseni viimeseks e-pillereitä, olin kokeillu kans nuvaringia. Se oli kyllä paras se rengas, mutta vähän kallis :/
 
Voi että, tuntuu että me ollaan päästy tosi helpolla ku heti tärppäs =) Neuvolatätikin tuumas sillon ekassa neuvolassa että kylläpäs sitä oltiin hedelmällisiä :D Voi olla et sit toisen lapsen kohdalla joskus iskee epätoivo jos ei heti tärppää :D
 
Mä jätin minipillerit pois kesäkuun alus ja syyskuun alus tärppäs, eli 3 kuukautta ja kolmet menkat ehti tulla. Silti kerkes tuntumaan aika pitkältä... Esikoisesta ehti tulla vain yhdet menkat, eli periaattees tärppäs heti.
 
NiQ: Joo, ainakin tänään kun soitin sille oltiin ihan samalla aaltopituudella siitä että se ottaa mut torstaina ylimääräiselle neuvola käynnille - toisin sanoen ultra käynnille ja katotaan että pikkuinen on kasvanu ja elossa. Eli torstaina on 11+5 ja viimeksi sain km 11+6 viikolla.. pieni pelko on suuri, mutta yritän olla luottavaisin mielin.

Yrityksestä Meillä tärppäs yk 9.. Eli aika reippaasti sai odotella tärppiä.. Keskenmenon jälkeen pidin toipumis taukoa ja söin pilsuja 5kk ja sitten alettiin yrittämään ja kauan yritettiinkin..

MMILIA&& pikkuruinen kakkonen 11+3

MUOKS.
edellisistä raskauksista:
Esikoinen tärppäs ennen ku ehittiin puhua vauvoista (pilleri vauva ;)
ja toinen (keskenmennyt 11+6) tärppäs yk 1:tä.. Eli aika jännä oli että tää kolmas eli toinen meni näin pitkälle..
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolasta soitettiin sitä hcg arvoa puhuikohan jostain seerumista, se oli jotakin 2460, kuulemma todella hyvä arvo ja tämä kuulemma sulkee pois kohdunulkopuolisen raskauden!! Ja mitä minä tässä ajattelin niin varmasti sulkee pois myös tuulimunaraskaudenkin!!! Kaikki kuulemma pitäisi nyt olla ainakin hyvin!!

anu ja pikkuinen 5+4
 
Ilmoittaudun vielä mukaan, ainakin seurailemaan! :wave:

23-v esikoista ihan viimeisillään (39+3) odottava Pietarsaaressa asusteleva entinen nurmoolainen! Avokin kanssa yhteistä taivalta kohta 7 vuotta takana, kihloissa oltu vuodesta -07.

Raskaus on sujunut kaikin puolin hyvin, mitä nyt loppua kohti olo tullut tukalaksi ja kolotukset lisääntyneet. Alussa olin ihan varma, etten edes ole raskaana, kun olin niin oireeton. :D Ainut todellinen oire oli pois jääneet kuukautiset, mutta kylläpä siellä ultrassa sitten köllötteli pikkuinen. Saatiin muutama viikko sitten tietää vauvan sukupuoli ja tyttö meille näillä näkymin nyt sitten olisi tulossa, alun vahvasta poikaolosta huolimatta!

Ja mitä raskauden alkuun tulee, niin kaikki tapahtui nopeasti ja ehkä vähän yllättäenkin. Jätin tammikuussa pillerit pois, koska halusin pitää pari kuukautta niistä taukoa, kun sairastelin vähän kaiken näköistä. Ajateltiin, että kyllä sitä pari kuukautta menee ennenkä se pillerien teho kunnolla katoaa. No, helmikuun lopulla oltiinkin sitten jo raskaana ja vauva toivotettiin todella tervetulleeksi. :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heipparallaa!!

Tuli muuten mieleeni,jotta moniko teistä kuuluu naamakirjaan ja mahdollisesti siellä Etelä-Pohjanmaan Äidit ryhmään? Olen kyseisen ryhmän perustaja ja jos haluaa niin mua saa lisätä sitä kautta kaveriksi =)

Karoliina83 ja rv20 ?
 
Moikka!

Minäkin ilmoittautuisin vielä mukaan. Olen 26-vuotias ja Kokkolassa asun mieheni kanssa. Laskettuaika minulla on 10.1. joten odottamista on vielä seitsemän viikkoa jäljellä..ainakin toivon mukaan ei ihan vielä tulisi..Nyt siis meneillään rv. 32. Tuleva vauva on meidän kummankin ensimmäinen.
 
Aavee Voi ollakin jo tosipaikka lähellä jos limatulppakin on jo lähtenyt. Jospa ne supistuksetkin sieltä alkais.. :) Noilla viikoilla sitä varmasti jo tosissaan odottaa synnytystä. :) Minua alkanu jo vähän hirvittää, että mitähän sitä kohta on edessä..
 
Viimeksi muokattu:
Voi että, Aavee, sulla on kyllä jänskät ajat siellä =)

Kiva kun väkeä alkaa tulemaan mukaan =) Vielä kun saatais keskustelua vilkkaammaks niin hyvä tulee =) Onneks kuitenkin jo jonkun verran juttelua tullut =)

Tervetuloa Sartsa84 joukkoon mukaan =) Kiva näin kokkolalaisena, että muitakin kokkolalaisia löytyy tänne =)

Itse suuntaan kohta kouluun tekemään maturiteetiä :D Toivottavasti menee läpi eikä valmistuminen jää siitä kiinni =)

Sparkle ja Viuhti 31+5
 
Limatulppa otti ja lähti joo ja sen seurauksena nukuin parhaimmat yöunet pitkään aikaan. Ei supistuksen supistusta. WTF!! Ei sen näin pitänyt mennä! :) No tänään sit koirien kanssa metsälenkille jos se auttais ja illalla vois saunoa ku mies on vapaalla.

AaVee 38+3
 
Moikka

Juu kiva kyllä kun on meidänkin suunnalta jonkunlainen ketju olemassa. Minulle varsinkin kaikki nämä odotusasiat niin uusia juttuja..:)
sparkle86 -toivottavasti maturiteetti menee hyvin. Ja eiköhän se mene. :) Eikös sen saa tehdä sen oman opinnäytetyön pohjalta? Minulla oli ainakin niin sillon joskus.
AaVee -toivotaan et lenkki auttais ja jotakin alkais tapahtuun. Voin vaan kuvitella miten siellä varmasti jo jännittyneenä odotellaan. :)

-Sartsa84 32+4
 
Mä oon varmaan ollu joskus siinä fb ryhmässä, mutta en ole enää naamakirjassa niin mua ei sieltä voi bongailla!

Aave: kyllä se sieltä tulee; viimeistään reilun 3 viikon päästä :D

Eileen olin tosiaan ultrassa, sielä näkyi pikku ihme: pienineen käsineen ja jalkoineen, sydänkin tykytti niin kauniisti! voi sitä onnen hetkeä, nyt meidän murunen voi hyvin <3

MMILIA JA BEBE 11+6
 
mmilia08 muistan niin tuon tunteen ku näki pienen ekaa kertaa =) Ihan sydämen valloittava näky =)

Sartsa84 joo, omasta opparista se oli, mutta kyllä oli sellanen kysymys, että huh huh.. Kolme sivua piti vääntää tekstiä aihesta josta ei koko opparissa ollu niin paljoa :/ Mutta enköhän mä sen verran saanu sinne soopaa kirjotettua että läpi menee =) Nyt voi jo vähän niinku huokasta helpotuksesta kun kaikki pahimmat on ohi. =) Ehkä mä sittenkin valmistun ajoissa :D

Sparkle ja Viuhti 31+5
 
On se kyllä jotakin niin sanoinkuvaamatonta kun näkee pienen ensimmäistä kertaa. Meiän vauveli makoili sillon vaan selällään ja vaikutti melko rennolta tapaukselta. On kyllä näin myöhemminkin potkinu melko vähän, tosin mulla on tuossa edessä se istukka niin se vähän vaimentaa niitä liikkeitä..

sparkle85 -No nyt on maturiteetti ohi ja voit tosiaan alkaa jo ihan rennosti odottelemaan vauvaa.. Mullakin ois ihan kohta opiskelut ohi kun sais opinnäytetyön ohjaajalta takaisin.. Toiv. siel ois enää vain jotain lähdekorjauksia yms..:) Niin minäkin saisin ajatukset täysillä tähän odotukseen mukaan.
 
Sartsa84 jos saa udella, niin mitä sä opiskelet?
On kyllä ihanaa et ei tartte enää stressata mistään ja saa vaan nauttia loppuodotusajasta =) kerkee viimisä järjestelyjä tehdä kotona ennen vauvan tuloa =)
 
Minäkin voisin itteni tänne tunkea. Eli kerronpa ittestäni seuraavasti; Olen 22v ja nykyään asustellaan mieheni ja 6kk ikäisen poitsun kanssa Isossakyrössä. Elikkäs toista täälä ootellaan ja LA olis 26.5.11 Seinäjoelta muutettiin vuosi sitten tänne talon perässä, kihloissa oltiin reilu vuosi ja elokuussa asteltiin alttarille. Eli avioelämää :)

Mut voi lisäillä tuonne kans. Eilen oli nt- tutkimus seinäjoella ja kaikki ok ja vastasi tän hetken viikkoja. Sinne oli tullut uusi laites josta näki ihan värillisenä, tulostetut kuvat oli vaan mustavalkoisia. Viime vuonna ei ollut vielä sitä laitestas. :)

Jennile ja 13+1
 
Ai Seinäjoella näkee värillisenä ultrassa. Se oiski ollu kiva. Minä haaveilin jossain vaiheessa et ois ollu kiva käydä siinä 4d ultrassa, mut eipä sitä sitten sellasiin päässy, kun ei tällä seudulla taida olla 4d ultraa tai oisko Vaasassa..en oo kyl varma.
 
Viimeksi muokattu:
Laihia kuittaa :wave:

26 vuotias - LA 29.7 (neuvolan laskurin mukaan) - 1.8.2011 (omani) - Kolmas pakkaus :heart:

Esikoinen tyttö 05/07 ja kuopus poika 04/09 Naimisissa 3vuotta, kihloissa 7vuotta, yhteiselämää 8vuotta. :heart:

Manzu
 
AaVee toivottavasti se pikkunen sieltä piakkoin tulee, niin saan sitte kans alkaa odotteleen oman ilmestymistä :)

Tänään käyty taas neuvolassa. Jotenki aika tuntuu kuluvan nopeemmin nytte ku neuvoloita on joka viikko. Vattassa kaikki hyvin. Sanoi vaan se hoitaja, että ens viikolla varmasti vielä nähään, mutta sovitaanko että olis enää kaksi käyntiä jäljellä :D Mulle se sopis oikein hyvin, niin siihen heti joulukuun alkuun syntyis. Ehtii vielä hyvin sit laittaa aatoks kaikkee valmiiks. Meillä tosin mies tekee pääosin kaikki ruuat niin aika vähä jää mun tehtäväks. Sanoin sille hoitajalle että alan tekemään urakalla lumitöitä, että päästäis tohon tavotteeseen niin se oli sitä mieltä, että samalla lailla se käynnistyy sohvalla makailustaki. Ja on ihan turha rasittaa itteensä, ku useimmiten siitä tulee vaan "vääriä" supistuksia :D Ehkä pitää uskoa sitä ja yrittää ottaa mahdollisimman rennosti nää viimeset maks. 5vk. Tulipa vähä sekavaa tekstiä ku kiireessä kirjottaa. Nyt jouluostoksille siskon kanssa :D
nunuliini & poju rv 37+0
 

Yhteistyössä