Poika isälle?

:'( Tässä kamalan tilanteen edessä olen.

Meidän erosta on nyt pian 4kk..eroon johti exän jatkuva juominen,lopussa(pari viimeistä vuotta),se oli jo jokapäiväistä.

Kun lapset alkoivat kärsiä,,vihdoin otin askeleen eroon.
enkä ole katunut.Ex oli todella paha suustaan,henkistä väkivaltaa koin vuosikausia..nytkin häiriköi ajoittain*humalassa*..

Nyt poika on iskän kanssa yhdessä maalla ja isä oli puhunut ,että mitäs jos poika(10v) muuttaisikin hänen kanssaan asumaan?
Oli kuulemma halukas.jos saisi oman huoneen ,eikä tarvitsisi muuttaa koulua.
Vaan...kun luottamus exään mennyt..juomista ei ole lopettanut..koskaan ei ole lapsistaan välittänyt ,niin paljoa,että olisi tehnyt heidän kanssaan jotain*hän kun ei ole sellainen isä*--kuulin usein..
Koskaan ei lähtenyt meidän kanssa minnekkään....tv ja olut...ja sängyssä löhöäminen..sen osasi.

Olen nyt ihan kauhuissani...annanko mahdollisuutta pojan kokeilla isän luona asumista....
Ex asuu nyt niin pienenssä asunnossa..ettei ole ottanut lapsia viikonlopuiksi luokseen...Käytännöllisesti katsoen..ei ole tavannut poikaa kuin pikaisesti silloin tällöin.

Olisin itse valmis antamaan pojan+muutkin lapset hänen luokseen vuoroviikonlopuiksi+arkipäivä viikossa...vaan hän ei halua tehdä sopimusta...

Ihan solmussa ajatuksineni.....

ei ole helppoa..tämä elämän aloittaminen.....vaan tippaakaan en kadu,että ratkaisuni tein..
 
Älä anna pojan muuttaa isänsä luo koska hän on alkoholisti. Lapset rakastaa vanhempiaan vaikka millaisia olisivat, poika luultavasti haluaa mennä huolehtimaan isästään kun ajattelee ehkä että hän on yksinäinen eikä kukaan välitä isästä tai että isä ei kännissä pysty huolehtimaan itsestään mutta lapselle ei sellaista taakka saisi antaa kannettavksi. Jos asutte lähekkäin niin on varmaan parempi että sanot pojalle että saa käydä katsomassa isäänsä niin paljon kuin haluaa mutta asuminen on sinun luona ja jos isä on kännissä ei sinne saa mennä.
 
ei missän nimessä lasta asumaan alkoholisti-isän luokse. Jos annat, niin todennäkäisesti käy niin, että lapsi huostaanotetaan. Onko teillä tehty lastenvalvojan luona tapaamis- ja elatussopimus? Se pitää/kannattaa tehdä. Lastensvalvoja löytyy kotikuntasi sosiaalitoimistosta.
 
Nökö
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2005 klo 18:26 riitta kirjoitti:
ei missän nimessä lasta asumaan alkoholisti-isän luokse. Jos annat, niin todennäkäisesti käy niin, että lapsi huostaanotetaan. Onko teillä tehty lastenvalvojan luona tapaamis- ja elatussopimus? Se pitää/kannattaa tehdä. Lastensvalvoja löytyy kotikuntasi sosiaalitoimistosta.
No ei lasta kyllä huostaanoteta,kun hänellä on äiti,joka pystyy hänestä huolehtimaan.Muutenkin tuo huostaanotto on VIIMEINEN keino,kun kaikki muut on jo käytetty...

Mutta ap:n pohdintoihin olen samoilla linjoilla kun muutkin,isälle tapaamisoikeudet,mutta äidille lähihuoltajuus,ilman muuta.
 

Yhteistyössä