Oli taas vaikea sana luettavaksi ja hermostui siinä sitten ja sanoi: " Kunpa koulua ei olisi keksitty eikä mitään muutakaan maapallolla paitsi syöminen. Ja mikään ei maksais"
En tiedä, mitä adhd selittää ja mitä ei... Mutta jos kiinnostuksen saa heräämään, on voitto varma. Eli onko jotain aihepiiriä, josta lapsi kaipaa lisää tietoa? Lukeminen on nimittäin oiva tapa sitä saada...Alkuperäinen kirjoittaja Verenpisara:No itessään toi pojan kommentti alko naurattamaan joten oli pakko poistua pojan vierestä muualle ettei ois alkanu hermoilemaan.
No olen koittanut monet kerrat selittää miten hyödyllinen taito se lukeminen on. Tokaluokkalainen jo eikä vieläkään osaa kunnolla lukea. Hermostuu heti kun tuee vähänkin vaikea kohta ja vielä enmmän hermostuu, jos yritän neuvoa. Sekoaa kirjainten lausumisessa. Ongelmia vähän joka kohassa. Toki parannusta verraten ekaluokkaan.
Pienluokalla on ja pohjalla ADHD joten se nyt jonkin verran selittää tuota.
5-vuotiaana? Yeah right.Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:"EU on ihan perustajiensa hanurista!!" meuhkasi Heka viisi vuotiaana... Ja tavallaan oikeassa oli. Eli ap:n muksukin on syvällisen oivalluksen tehnyt, siitä kaikki kunnia hänelle.
Siinäpä se kun tota poikaa ei tahdo kiinnostaa mikään. Ei ole edes löytynyt mitään tiettyä juttua mistä olisi kiinnostunut. Pienenä ainut kiinnostuksen kohde oli askartelu ja käsillä tekeminen. Kirjat ei kiinnosta ollenkaan.Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:En tiedä, mitä adhd selittää ja mitä ei... Mutta jos kiinnostuksen saa heräämään, on voitto varma. Eli onko jotain aihepiiriä, josta lapsi kaipaa lisää tietoa? Lukeminen on nimittäin oiva tapa sitä saada...Alkuperäinen kirjoittaja Verenpisara:No itessään toi pojan kommentti alko naurattamaan joten oli pakko poistua pojan vierestä muualle ettei ois alkanu hermoilemaan.
No olen koittanut monet kerrat selittää miten hyödyllinen taito se lukeminen on. Tokaluokkalainen jo eikä vieläkään osaa kunnolla lukea. Hermostuu heti kun tuee vähänkin vaikea kohta ja vielä enmmän hermostuu, jos yritän neuvoa. Sekoaa kirjainten lausumisessa. Ongelmia vähän joka kohassa. Toki parannusta verraten ekaluokkaan.
Pienluokalla on ja pohjalla ADHD joten se nyt jonkin verran selittää tuota.
Syksy menee varmasti pojan kanssa ihan ok läksyjen suhteen (paitsi lukuläksy), mutta kun mennään talvea kohti alkaa kiukuttelu ja ei haluta tehä läksyjä jne.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Meidän tokaluokkalainen oli eskarissa mielissään, kun saivat joskus kotitehtäviä. Mutta nyt kouluaika on ollut yhtä taistelua ja tuskaa. Ihan periaatteesta tappelee vastaan ja riitelee läksyistä. Aivan kauheeta oottaa poikaa koulusta kotiin, kun tietää mitä on edessä taas. Opet on tyhmiä, kun antaa niin paljon läksyä.
Kun osaa lukea hyvin, niin lukuläksyn lukeminen on ihan tyhmää.. Muuten kyllä lukisi vaikka kuinka paljon päivässä, mutta ei läksyä.
Matikka on hankalaa ollut hänelle. Tai ei mitään ylitsepääsemätöntä, mutta vaatii enemmän keskittymistä ja ajattelua. Ei olisi kuulema aikaa sellaiseen. Kauhea kiire mennä jonnekin.
Oikeesti tarvittais jotain ratkaisua tähän läksyjuttuun, mutta en tiedä mitä. Ajattelin opelta kysellä vähän. kun ainakin ekalla hän kyseli aina, miten läksyjen teko sujuu.
Mä olen itse ekan koulupäivän jälkeen päättänyt että nyt riitti ja seuraavana päivänä jääny hiekkikselle. Sieltä oli äiti ruokatunnilla minut löytänyt ja selitti ettei enää voi päättää meneekö vaan on pakko.Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:Mun poikani tuli eka luokan ensimmäisenä päivänä kotiin ja päätti, että hänelle tämä riitti nyt.
Sanallisia tehtäviä, joissa on riittävästi haastetta?Alkuperäinen kirjoittaja Verenpisara:Syksy menee varmasti pojan kanssa ihan ok läksyjen suhteen (paitsi lukuläksy), mutta kun mennään talvea kohti alkaa kiukuttelu ja ei haluta tehä läksyjä jne.
Pojalla on taas niin päin, että matikasta tykkää hirveesti. Osaa todella hyvin laskea isojakin lukuja.
Ei ne meille ainakaan mitään neuvoja anna. Sieltä saa reseptin ja viimeksi, kun puhuin meidän ongelmista, niin sain paksun monistenipun mukaan. Ihan kuin en olisi niitä samoja juttuja lukenut jo 100x aiemminkin. Saakohan yksityisellä parempaa palvelua?Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:Luulen, että ymmärsin. "Ärrä- uu-äppä-ruppa, koo-oo-onna, konna.. rupisammakko!"
Eikö teillä ole neuropsykkari tms, joka diagnoosin on tehnyt, antanut selkeitä apukeinoja oppimiseen? On nimittäin olemassa monia tapoja päästä samaan lopputulokseen. Eri pedagogiikoista voi valita rusinat pullasta.
Pohjois-Savossa.Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:zizilisko ja Verenpisara, millä suunnalla asutte? Turun alueelta pystyn suosittelemaan erittäin hyvää lasten neuropsykkaria, yksityiseltä sektorilta, mutta jos tutkimukset ja testitulokset ovat itsellä, ei hän montaa tutkimuskertaa ole tarvinnut perussetin lisäksi huomatakseen, mitkä ovat juuri ko. lapsen vahvuudet ja tapa oppia.
Ei todellakaan hukkaan heitettyä rahaa. Häneltä saa tiiviin tietopaketin, läjäpäin käytännön vinkkejä ja niiden sovelluksia ja halutessaan perehdytyksen myös opettajille. Hän on koulumme opettajillekin vetänyt tiiviin ja hyvän esitelmän eri tavoista oppia .
Näin kuitenkin kävi :/ Kiitos linkistä, katson sen jossain vaiheessa =)Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Uskomatonta! Siis se, että jätetään diagnoosin kanssa heitteille. Diagnoosinhan kuuluisi olla ensimmäinen askel oikeanlaisen avun saamiseksi. Ja ehdottomasti on oltava suunnitelma, kuinka edetä, että lapsi ei joudu heittämään mahdollisuuksiaan hukkaan.
http://psyli.eyhdistys.fi/osaamisverkosto/?sivu=osaamisverkosto&osio=1&alaosio=12
Tuolta saattaisi löytyä osaava ihminen.