Poissaolo töistä lapsen sairauden takia

  • Viestiketjun aloittaja "päärynä"
  • Ensimmäinen viesti
3 lasta
Meillä minä jään kotiin, jos lapsi sairastaa. On enää yksi alle 10v jonka kanssa oikeus jäädä. Sitten on yksi yli 10v, jonka kanssa on PAKKO jäädä jos tulee vatsatauti (sairaus)... Siitä olen aikaisemmin esimiehen kanssa jutellut, onneksi ei ole vielä tarvinnut tuota kokea. Toivottavasti esimies muistaa sitten mitä sovittu!

Jos mies jää lapsen kanssa kotiin, minun täytyy hommata esimieheltä todistus siitä, miksi juuri minun on täytynyt olla töissä enkä ole voinut jäädä kotiin :O

Meillä menee niin, että jos olet töistä pois itsesi tai lapsesi sairauden vuoksi to alkaen, niin seuraavalle viikolla tarvitset jo lääkärintodistuksen. Todistus ei ole tae palkan maksusta vaan siitä, ettet ole luvatta pois.
 
Meillä
Kyllä *ituttaa olla esimiehenä naisvaltaisella alalla. Akat eivät tajua, että lapsen sairauden vuoksi voidaan olla poissa, jotta saadaan hoitaja järjestymään. Toinen mikä *ituttaa on, että LÄHES KOSKAAN töistä ei voi jäädä pois mies.
ei ole ketään joka voisi tulla hoitamaan sairasta lasta. Mies on kyllä ollut suunnilleen yhtäpaljon lapsen sairastelun vuoksi töistä pois kuin minäkin.
 
"poikia3"
Yli 10 v voi olla sellaisessa kunnossa, esim yli 40 asteen kuumeessa, ettei häntä voi jättää yksin kotiin.

Itse olen sellaisessa onnellisessa asemassa, että voin tehdä töitä myös etänä. Yhden kerran olen käyttänyt lapsen aamulla lääkärissä. Sitten hakenut lapsen kanssa läppärin ja tullut kotiin tekemään töitä.
 
Kyllä *ituttaa olla esimiehenä naisvaltaisella alalla. Akat eivät tajua, että lapsen sairauden vuoksi voidaan olla poissa, jotta saadaan hoitaja järjestymään. Toinen mikä *ituttaa on, että LÄHES KOSKAAN töistä ei voi jäädä pois mies.
Onneksi et oo meijän esimies. Sekin on itse välillä pois lapsen takia ja tajuaa että kaikki eivät voi jakaa poissaoloja. Meillä mies pystyy töiden puolesta paremmin olemaan pois mutta minäkin välillä. Ketään sellasta täälä ei asu joka voisi lasta hoitaa sairaana. Raha ei oo palkata yhtäkkiä vierasta ihmistä.
 
"hiphei"
[QUOTE="poikia3";29500860]Yli 10 v voi olla sellaisessa kunnossa, esim yli 40 asteen kuumeessa, ettei häntä voi jättää yksin kotiin.

Itse olen sellaisessa onnellisessa asemassa, että voin tehdä töitä myös etänä. Yhden kerran olen käyttänyt lapsen aamulla lääkärissä. Sitten hakenut lapsen kanssa läppärin ja tullut kotiin tekemään töitä.[/QUOTE]

mä olen ilmoittanut itseni joskus sairaaksi, kun 10v. lapseni oli 40asteen kuumeessa ja oksensi ja ripuloi, en olisi millään voinut häntä yksin kotiin jättää. Meillä saa siis olla töistä pois omalla ilmoituksella sen 3päivää..
 
vierras
Yleisesti ajateltuna se jää kotiin jolla joko palkka juoksee tai on vähemmän "vastuuta" töissä. Vrt.kaupankassa ja vaik putkimies, talviaikaan. Kummankohan on fiksumpaa olla lasta hoitamassa? Tuossa voi olla nainen se lvi-alan ammattilainen muuten.. ;) Ei nämä niinkää sukupuolesta riipu nykyään koska kukaan ei naisia kiellä kouluttautumasta ns.miesten hommiin..
Meillä yleensä mies jää kotiin lasten sairastaessa koska 3 pvää saa palkallisena ja helpompi olla pois työn puolesta. Ns.toimistorotta ja minä taasen koneenhoitaja teollisuudessa.. :D
 

Yhteistyössä