PORVOOSSA KETÄÄN??

  • Viestiketjun aloittaja Krima
  • Ensimmäinen viesti
On muutens aikasta kuollutta nykyään täällä porvoo osiossa...

Onneksi kovat pakkaset nyt taakse jäänyttä elämää.. Saapi tai siis pääsee taas muksujen kanssa ulos... Oli aikasta puuduttavaa olla monta päivää töissä sisällä... no aika aikaansa kutakin..
 
Heippa!


En asu Porvoossa, mutta Sipossa. Porvoossa käydään kuitenkin asioilla ym.
Perheeseeni kuuluu miehen ja koiran lisäksi v. 1998 syntynyt tytär ja toisen lapsen la on 16.6.2006. Porvoon sairaalaan niinikään synnyttämään menossa ja siitä sairaalasta mielelläni kuulisin kokemuksia? B)
 
JEKHu
Ai kamala, miten työ haittaa vapaa-aikaa :eek: Tännekkään ei meinaa ehtiä...

Tervetuloa vaan joukkoon, vaikka nyt hiljaiselta tuntuukin.

Porvoon sairaalassa olen 3 lasta synnyttänyt, eikä mitään ihmeempää ole sattunut. Ihan kiva paikka =)
 
jee pian mäkin pääsen teidän tapamisiin mukaan :D
odotan esikoista rv 30.
tänään jäin jo saikulle, valitettavasti, mutta toivon mukaan aika nyt kuluisi nopeesti (toiveajattelua :D )...
mutta koska en muita mammoja porvoosta tunne niin mielellään liityn sitten teidän seuraan kun meidän maha-asukki maailamassa :wave:
onko täällä vakiporukkaa vai käykö paljon joskus silloin tällöin kirjoittelemassa / tapaamisissa?
 
e-n-m harmaana
Heippa hei!
Yhdyn Jehkuun tossa, että työelämä häiritsee tätä netti elämää...
Meillä nyt sitten se vatsatauti, taikka nyt ollaan jo niin hyvällä mallilla, että tänään vietetään tervettä päivää ja huomenna taas hoitoon ja töihin.
Töissä olen viihtynyt ja Elli nauttii hoidossa olosta, tänään jo huomannu turhautumisen merkkejä neidissä kun ollaan vaan oltu kotosalla pari päivää...
Porvoon sairaalassa synnytin ja tykkäsin paikasta, kokemusta ei muista paikoista ole, mutta muissa sairaaloissa kun on muiden kääröjä käynnyt katsomassa ni täytyy myöntää, että Porvoossa tuo sairaalan "pienuus" on valttia! Tai syntyyhän sielläkin parhaana vuorokautena 7 lasta, mutta mitenköhän on esim. kätilöopistolla?? :)
Tietysti kaikken henkilökunnan kanssa ei tule toimeen, mutta sehän nyt olisikin suuri ihme jos jokaisen pärstä ja tavat miellyttäisi!
Minä siis pidin kokemastani ja Porvoossa aion myös seuraavat lapseni (sitten joskus) synnyttää.
Perhehuone: mie olin sellaisessa, mutta toisen äidin ja lapsen kanssa, koska osastolla oli täyttä (muista kun synnyttäjistä). Viimeisen yön olin sitten kahelleen oman tyttöni kanssa. Huone oli normaali huonetta isompi ja huonetta vastapäätä oli pieni keittiö missä sai itse keitellä kahvia ja oli jääkaapit jne. Eli sellainen kotoinen nurkkaus siinä ihan huoneen vierellä. Vessaa ei ainakaan mei perhehuoneessa ollut. Mutta muuten ihan ok. Jonkun olen kuullut sanovan, että hinta ko. huoneissa on aika hurja, mutta siitä ei itsellä ole kokemusta.
Me ei koskaan edes mietitty perhehuonetta, ni ei siitä tarkemmin tullut otettua selvää...
 
luppa-80
Aika paljon porukkaahan tähänkin pinoutuneena JO, KIVA JUTTU!
Minä olen 25v, 1:n poikalapsen (2v) äiti, mies 30v. Asumme porvoon hamarissa. Käyn arkisin töissä, tosin nyt vaihteeksi päivätyötä, kun suuremmaksi osaksi olen tehnyt vuoroa. Nyt erillailla nauttii siitä että illat on todellakin "vapaita" ja viikonloput... autuasta.. mutta joskus kai niitä viikkovapaitakin alkaa kaipaileen??? olen nyt ollut tuossa työssä 3viikkoa, et vasta aloittanut siellä.
Töihin kylläkin läksin jo kun poika reilu vuoden. Ja äippälomallakin kerran pari viikossa, satunnaisesti töitä..
 
Moikka taas :)
Saunasta just tultiin ja oottelen että lämpimät voikkarit valmistuu ni aattelin tulla piipahtaan ja kurkkaan onkos mitään uutta. Joo tervetuloo vaan kaikille uusille tulokkaille mun puolestani vaan.Ja pikainen kertaus eli olen 35v ja naimisissa oleva 8.12-04 syntyneen pojan äiti.meillä juuri kävelemään opittu ja nyt ollaan ruvettu kaikki tabarat piilottamaan mitä ihmeellisimpiin paikkoihin.Jatkuvasti saa olla ettimässä missä on tutti ja missä on tuttipullo tms,, kengissä yleensä on kadonneita tavaroita aika lailla mutta myös patterin takaa on löytyny vaikkas mitä ja takkaan ville nakkas sellasen puisen vasaran jolla hakataan sellasta hakka juttuu.Isäntä lisäs puita ja poika vieressä leikki ja viskas sinne sen oman vasaran,eli poltettu on samoin meni kerran roskiin tutti ym mukavaa =)
Hoh kuinka kiireistä tämä aika on tälläisen reilun vuosikkaan kanssa, oikeaa touhuamista kyllä piisaa.Tänään oltiin sitten kävelyllä ja ville oli mukana pulkassa ja isäntä oikeen innostu sitten juoksemaan ja vetämään poikaa ihan hurjana ja tietty kun ojaa ylittivät niin poika kaatui pulkan mukana (turvavöissä kun istuu)
voi kauhee kun äiti oli sydän syrjällään mutta poika ei ollu milläskään vaikka makas pulkan pohja ja peppu taivasta kohti :\|
No kaikkee sitä tekevälle sattuu.
Autokoulussa sujuu ihan hyvin ja kaipa mä sen kortin vielä jolloinkin saan. On se sitten niin paljon helpompaa liikkua paikasta toiseen kun ei tarvi aina isäntää vaivata tai bussilla pikkuisen pojan kanssa liikkua. Nooh mutta se sitten kun kortti tulee joskus ;)
(toivottavasti) Nyt menen laittamaan poikaa nukkumaan pikkuhiljaa ja sitten asettaudutaan isännän kanssa telkkarin ääreen katseleen josko mitään kivaa tulee ja jos ei niin pitää kaivaa joku dvd kaapista. Oih nyt tuoksuu voikkaritkin juuri sopivasti joten heippa taas Porvoo
 
JEKHu
Hienoa, että ollaan saatu lisää porukkaa kasaan =) Varovasti alan taas ehdotella tapaamista... Ehdotuksia? Joku lauantai vaikka meillä?Olen nyt joka toinen viikko aamuvuorossa ja minulla olisi aikaa tiistaisin ja torstaisin istua vaikka kahvilla jossain klo 14-16. Pääsen kahdelta töistä ja haen pojat kerhosta vasta neljältä, enkä viitsi edestakasin ajella. Teinkin tällä viikolla monta upeaa löytöä Sokokselta kun tapoin aikaa kaupungilla. Reiman toppahousut 12 euroa ja nilkkuri-Kuomat 15 euroa, pitkiä kalsareita 2 euroa. Oli hinnat kohdallaan :D
 
JEKHu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.01.2006 klo 12:33 mindi83 kirjoitti:
tapaatteko yleensä jonkun kotona vai kaupungilla?
lasten kanssa vai ilman?
miten usein ootte tavanneet? :wave:
Lasten kanssa on ollut kaikki harvat tapaamiset. Niinkuin Marza kertoikin 2 kertaa kodeissa. Pari kertaa kesällä tavattiin myös Näsin puistossa. Pikkujoulut ilman lapsia kuivui kasaan. Mutta nyt kun on uusi vuosi ja uusia äitejä, niin suunnitellaan jotain =)
 
e-n-m harmaana
Mietin tossa,että toisikohan se enemmän mammoja ja muksuja mukaan jos tapaaminen ei olisi kenenkään kotona. Siis jos joku ajattelee ettei tuntemattoman kotiin tohdi mennä, itse en ole tälläinen, mutta...
Miekin päivät töissä, mut jos aika passais ni mekin yrittettäis mukaan tapaamiseen! Nyt vaan taas viikonloput menee ralleissa ja päivät töissä....
 
JEKHu
Tapaamisista vielä sen verran, että kun mulla on kolme pientä, niin en taitaisi ehtiä seurustelemaan muiden äitien kanssa jossain julkisesssa paikassa. Mutta voidaanhan me yrittää kaikkia vaihtoehtoja. Kaikki ei kuitenkaan pääse aina paikalle. Nyt vaan ehdotuksia kehiin! =)
 
Minne kummaan porvoolaiset on menneet? ennen oli kutakuinkin sutinaa täälläkin mutta eipä nykyään juurikaan ole liiaksi asti poppoota paikalla :/
Just tultiin saunasta ja lonkeroa tässä naukkailen, ihmeellistä että jopa maistuu,mutta kylmää on joten ei tee ollenkaan häijyä,normaalisti otan siiderin saunan päälle.lonkku ei oikeen oo iskeny meikäläiseen.
Ulkona se vaan pakkanen jylisee ja täällä sisällä on niin ihanaa istuksia koneen äärellä ja kuunnella takkatulen ritinää selän takana.
villen kanssa oltiin eilen jopa 20min ulkona pulkkailemassa kunnes pikkuherra tuumi jotta sisälle on päästävä kun nenu alkoi punoittaa pakkasherran kutittelemana ;)
No olihan se kumminkin mukavaa ees ulkosalla piipahtaa,mutta jos toinen ei tykkää kun kylmää on niin sisällehän sitä on tultava silloin.Huomenna mennään korialle moikkaan mun isää ja samalla käydään shoppailemassa isommissa putiikeissa kuten Prismassa.
Tänään muuten kun tultiin kamppulasta kotiin niin huomattiin että villen talvikenkä oli pudonnu sinne ostarin parkkikselle ja mulla melkein itku pääs, mutta ehkä joku olis vieny sen vaikka valintataloon jos käväsis kysymässä oisko joku sinne vieny.
harmittaa niin vietävästi kun ne oli villen 1v lahjaksi saadut ihanat popot
:'( Mutta nyt mä meen katseleen telkkuu jos sielt tulis jotain mukavaa. Öitä kaikille :hug:
 
JEKHu
Kylläpä aika rientää; viikon päästä pitäisi käydä ilmoittamassa Joona Veckjärven päiväkodin eskariin! Me luultiin ensin, ettei Porvoossa ole eskariin kuljetusta, mutta visiiin onkin ja niimpä Joonakin pääsee tutustumaan esikouluelämään ensi vuonna. Ala-asteelle hän meneekin sitten Jakarin kouluun. Pitää valita Keskuskoulun ja Jakarin välillä. Jakari on pienenä kouluna minun suosikki.

Toivottavasti Villen kenkä vielä löytyy!

Kaisa on sitten oppinut sanomaaan yhden sanan ja se on....KISSA :D
 
Joo ollaan täällä,m uut viime aikoina tää juttu tökkinyt aikasta pahasti...
Millään ei meinaa saada sivuja auki ja sti kunsa niin yritäpp laittaa viestiä.. Menee iäisyys...

Kylmää on joo ollut.. Sais jo riittää poitusulla on astmaa ja ei voi edes vähää aikaa olla pihalla tuohuamassa ilman että alkaa pahaa tekemään... yskääki taas jonkun verran kun on niin pirskatin kuiva tuo ilma... EI koskaan hyvä...

Mut hauskaa alkanutta helmikuuta ja onneksi ollaan kevättä kohti kovaa vauhtia menossa...
 
Eilen kävin kamppulan valtsussa kysymässä niin joku oli löytäny villen kengän ja vieny sen kauppaan joten meillä taas molemmat popot kotona =)
itellä vasen nilkka reistailee ja on kipee.Jos ei ala tokeneen niin on se käytävä lekurissa näytillä.Hiukan on turvoksissakin nilkka ja aikasta kipeekin :/
Mut mut mitäpä tässä surkutteleen.
Kaikille jaksuja ja kirjoitteluja vaan kehiin
Maire ja Ville-Matti
 
JEKHu
Uppista Porvoo

Ehdinpä minäkin koneelle. Lastenohjelmat tulee ja Kaisa nukkuu vielä.

Saa nähdä pääseekö Joona sittenkään eskariin. Veckjärven päiväkodin eskariin ei välttämättä löydy 7 suomenkielistä lasta. Ja kuljetuskin järjestetään jos matkaa on yli 5 km! Meillä matkaa on 3,6... Täytyy varmaan hommata noita eskarikirjoja kotiin.

Viime viikolla sain viimeinkin tilattua itselleni uudet silmälasit. Vanhoilla onkin jo ikää 4-5 vuotta. :whistle: Nyt vielä haaveilen tekeväni tukalle jotain, mutta en keksi millään mitä :/
 
Missä kaikki porvoolaiset taas?? huhuuu......
Kävin tänään näsin puistossa ja tykästyin kovasti joten jos joku haluu joskus sinne seuraa niin ilmoitelkaa nyt kun minäki pääsen paremmin kulkemaan kun sain sen kaivatun ajokortinkin...*hehkuttaa onnesta*
 
JEKHu
Onnea Mairelle ajokortista :flower:

Meikäläisen puistoilut jää nyt vähiin, kun joutuu tuolla töissäkin käymään ja pojat on kerhossa kaksi kertaa viikossa.

Isäntä on opettanut tänä talvena poikia luistelemaan =) Joona on ihan innoissaan, mutta Eikkaa ei vielä paljo innosta.
 

Yhteistyössä