Puolivuotias heräilee joka yö syömään :(

  • Viestiketjun aloittaja Ei jaksa
  • Ensimmäinen viesti
-vieras-
Meillä heräiltiin tuon ikäisenä 3-4 tunnin välein syömään, ja se oli mielestäni täysin luonnollista... En tunne (henkilökohtaisesti) yhtäkään vauvaperhettä, jossa vauva olisi nukkunut jo puolivuotiaana yöt läpeensä.

Omalla kohdallani toki jaksamista auttoi se, että a) imetin ja b) nukuimme perhepedissä. Öisin ei tarvinnut muuta tehdä kuin laittaa vauvalle tissi suuhun ja jatkaa unia. Yöimetysten lopettamisen ja pinnikseen siirtämisen jälkeen on mielestäni ollut paljon raskaampaa heräillä öisin, kun sängystä joutuu nousemaan ylös - joten siinä mielessä kyllä ymmärrän väsymyksesi.
 
Tjänare!
Apua, uskallanko edes ap:lle kertoa... meidän poika nukkui ensimmäisen kokonaisen yönsä 2-vuotissynttäreidensä jälkeen, ja nyt kohta 3-vuotiaana puhuu unissaa, itkee painajaisiaan, raivoaa kauhukohtausten kanssa, huutelee laittamaan peittoa paremmin...
 
"nnn"
Aivan normaalia :D. Mulla tyttö oli 1v1kk asti rinnalla ja siis eli siinä elikkäs yöllä koko tuon ajan MONTA kertaa/yö heräsi itkemään ja VAIN rinta auttoi ;). Lopulta päädyin nukkumaan sen vieressä ja se nukkui monesti rinta suussa sillä jos irrotin alkoi huuto. Että näin.
Etköhän sä kestä ;)
 
joooh
Tietenkin puolivuotiaat herää öisin, ne on niin pikkuisia <3

Mun 1v4kk heräilee tissille öisin ja mieluiten viettäisi koko yön tissi tuttina..... Eipä se muuten haittais, mutta jätkä on niin iso että alkaa viemään tilaa sängyssä..
onneks meillä ei ole ainoa! 1v 2kk ikänen nukkuu mun kainalossa, suurin osa yöstä tissi suussa. oon ihan pirtee, ei rasita mua. antaa toisen sit lutkuttaa, ei se ole keltään mitään pois :)
ainoastaan ongelmana pidän sitä kun mun pitäs mennä hänen käytyä nukkumaan aika pian viereen, ei ole oikeen omaa aikaa sit...välillä otan syliin nukkumaan ja meen sohvalle illalla, niin saan katottuu vaik leffaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: matrjoshka
Ole ap iloinen että se 6kk vauva herää vain sen 1-2kertaa yössä. Oikeasti.

Meillä keskimmäinen söi ja heräili joka ikinen yö vähintään 8kertaa 1v4kk ikään asti. Ekan kerran hänen syntymän jälkeen sain nukkua koko yön heräämättä lapsen ollessa 1v5kk. Ja nyt tämä 2vuotias herää yleensä ainakin kerran huutelemaan.

Mutta opinpahan arvostamaan meidän kuopusta, 4kk ikäistä vauvaa joka herää öisin syömään n.2kertaa! Tämä on aivan luksusta! Eikä mikään kiire opetella nukkumaan öitänsä heräilemättä jos näin hyvin jatkuu.
 

Yhteistyössä