Puutteessa eläminen parisuhteessa

  • Viestiketjun aloittaja Eeva21
  • Ensimmäinen viesti
Eeva21
Minä, nainen, en pysty käsittää tätä...
Oon aiemmin tottunut aika aktiiviseen seksielämään, mutta nyt tässä suhteessa se elämä puuttuu lähes kokonaan. En käsitä miksei mies tee koskaan aloitetta, aina minä ja sit mies haluaa samaa kaavaa.... Ollaan tästä vähän puhuttu, mut ei se johda mihinkään. En tiedä mitä tälle asialle sit oikeesti pitäis tehdä? Muuten menee kuitenkin ihan kivasti, mut tää panemattomuus alkaa pikkuhiljaa tuntumaan...
 
no..mun mielestä asia on selvä, jos kuukausi mennään ilman, vielä aika o.k..kolmekin voisin jotenkin kattella, sitten se olis kyllä heippa. Ilman seksiä en tule elämään, enkä elä. Ei tartte sunkaan. Voit aivan hyvin alkaa sitten nunnaksi. seksi on kuitenkin aika iso osa ihmisen elämää....tai sitten vaan käy niin että alat elää kaksoiselämää..ja se tuskin kannattaa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: D.Dixon
Niinu87
Parisuhde kun ei aina perustu seksiin, mutta kyllä se olennaisena osana siihen kuuluu.
Meillä on samankaltainen tilanne, mies on se joka ei halua.
Kyllä meillä ajoittain onkin, mutta minun "tarpeisiini" liian vähän.
Minua todellakin hävettää puhua tästä enkä oikeestaa ole puhunut, koska se on niin noloa...=(
Minä olen lähes aina se joka tekee alotteen tai ns "vonkaa" ja se on niin surullista, kun en ole tuntenut oloani haluttavaksi enää lainkaan...aikoihin.
Tämä ongelma meillä alkoi meidän yhteisen lapsen syhtymän jälkeen, sitä ennen meillä oikeesti oli tosi hyvä seksielämä mutta kaikki on kuivunut kokoon ja huononee vaan.
Sen mukanan myös läheisyys noin yleensä.
En minä lasta syytä ja mies sanoo ettei vika oo mussa, vaan hänessä...sitä vaan on vaikea uskoa välillä.
Keskustelu tuntuu olevan turhaa, hokee vain hänen täytyy saada nukkua enemmän ja jne. Väsyttää niin paljon, ei jaksa tai jotain tuon tapaista.
joskus kun hän on sillä päällä että haluaa, niin suostun, vaikka ei aina ehkä just sillon tunnu siltä, mutta on sitten edes joskus.
Rakastan miestäni todella paljon, hän on muuten hyvä mies.
Ja sillon kun sitä seksiä on, niin se on todella hyvää...
Mies kyllä osaa ja haluaa panostaa siihen silloin.

Oli myös edellisessä suhteessa vastaava ongelmaa ( tosin paljon pahempia), ja siks tälläinen latistaa ja luo tunnetta että vika on minussa.
Vaikka toki eksällä oli muita ongelmia seksuaalisuudessa minässä ja uskollisuudessakin...

Mutta jotenkin vaan, oon aika nuori vielä ja tuntuu että se vaihe mikä mun miehen kans oli, siis se vilkas seksielämä jäin niin lyhyeksi ja en saa enää ikinä kokea sellasta intohimoa sekä spontaanisuutta ja en tosiaan halua miestäni jättää tämän takia, koska todella rakastan häntä ja haluan sitä rakastelua hänen kanssa...<3
 
Tuttutunne
Mietin päivittäin syyllisin mielin, onko väärin harkita eroa seksin puutteen takia. Olen nuori nainen, ja elänyt aiemmin vilkkaampaa seksielämää. Tuntuu kuluttavalta ja raskaalta miettiä entisiä aikoja, häpeän myöntää muistelevani myös ex-kumppaneideni kanssa elettyjä aikoja.

On surullista, kun kahden ihmisen seksuaaliset halut eivät kohtaa. Ikävä kyllä sitä ei voi koskaan etukäteen tietää, jos kumppanin halut tulevat laskemaan. Olen sidottu kotiini miehen kanssa, jota haluan, mutta jolla ei ole tarvetta seksiin yhtä usein kuin minulla.
 
"melissa"
Alkuun minusta oli ihanaa, ettei mieheni ollut ärsyttävä vonkaaja, kuten edellinen kumppanini oli ollut. Minä kun voin toisinaan olla kolmekin viikkoa ilman, mutta toisinaan olisi kiva pari kertaa viikossa. Mutta meillä nämä kerrat vaan vähenee koko ajan. En ole varma kuinka kauan viime kerrasta on, ehkä kaksi kuukautta? Ja tämä johtuu miehestä, hän on vaan kuulemma ihan tyytyväinen nykyiseen määrään. Ongelmana on lähinnä se, että hän haluisi harrastaa spontaania seksiä. Ei tässä mitään, mutta jos vauva on hereillä, niin kyllähän jonkun pitää sitä vahtia ja se alkaa huutaamaan jos sen laittaa pinnasänkyyn jos ei väsytä. Miehen mielestä seksiä ei voi merkata kalenteriin. Minä haluisin seksiä öisin, mies aamuisin. Harmi vaan, että yöllä hän nukkuu, aamuyöstä hän lähtee töihin, kun minä vielä jään nukkumaan moneksi tunniksi. Minä kyllä ymmärrän, että mitä kaikkea tässä tarvisi tehdä, missä joustaa ym. mutta mies ei ymmärrä eikä halua tehdä mitään asian eteen. Minä teen aina aloitteen, vaikka miehen mielestä hän aina tekee aloitteen. Toki tässä jo ajatukset harhailee muualle, mutta en ole pettäjätyyppiä. Voin vaan karata unelmiini.
 
Siis apua.
Kuulostan taatusti todella itsekkäältä, mutta en voi ymmärtää miksi parisuhteessa seksistä tulee pelinappula. Miehelläni ei ole samanlainen halu kuin minulla, mutta sanon kyllä ääneen, että nyt jos ei ala herua, ratsastan muualla. Jaksan kyllä sen kolmisen viikkoa ihmetellä, sitten riitti. Eräs suksuaaliterapeutti sanoi, että hänestä puolivuotta on raja, jonka jälkeen kannattaa miettiä mitä tekee, eroaako vai jääkö seksittömään suhteeseen. Ajatelkaas nyt, aiotteko toedella elää ilman seksiä parhaat aikanne, ei sitä seksiä vahana mummona heru. En toivo että kukaan eroaa, mutta seksittömyys ei ole pikkujuttu. Luulen että pettäsin kun olisin vongannut kolmisenkuukautta. Synnytyksien jälkeen ei ole mieheni kärvistellyt seksittömyydessä, niin kuin olen kuullut että monet naiset eivät halua tyyliin vuoteen ja olettavat että mies odotaa ilman seksiä, niin kauan, että jos jonakin päivänä sattuu huvittamaan. En toivo teille muuta, kuin kunnon seksiä ja pian. Ja toivottavasti juuri siltä rakkaaltanne, mutta asialle on tehtävä jotakin. Kissa on nostettava pöydälle!
 
wut
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30183373:
Siis apua.
Kuulostan taatusti todella itsekkäältä, mutta en voi ymmärtää miksi parisuhteessa seksistä tulee pelinappula. Miehelläni ei ole samanlainen halu kuin minulla, mutta sanon kyllä ääneen, että nyt jos ei ala herua, ratsastan muualla.
Niin, et ymmärrä miksi seksi on pelinappula, mutta itse kuitenkin käytät sitä häikäilemättömästi. Käytännössä pakotat seksiin.
 
No en pakota. Ilmoitan vaan etten rupea odottamaan. Vähän sama kuin että jos lyöt lähden. Ilmoitan itseni rajat ja hyväksyn kyllä, ettei hän aina ole valmis ja tahdo, mikä on ihan o.k. Ketään ei voi velvoittaa seksittömyyteen, elämään väkivallan kanssa, henkisen väkivallan kanssa... ihan liian vähän tunnetaan ja tiedostetaan oman elämän laatua parantavia tai häiritseviä tekijöitä. Minun elämälaatuni huononee seksittömyydessä, en ole valmis laskemaan elämäni laatua. Eli olen tehnyt asiat selväksi. Ei tarvitse miettiä, mitä minä naisena haluan. En vaadi häneltä enempää kuin mitä itse olen valmis panostamaan suhteen eteen. Suhteemme on läpinäkyä, asioista puhutaan, tarpeista ja haluista. Ja mikäli tiedän, me olemme onnellisia. Tämä mikä sitten suhteemme onkaan, toimii meille. Ja muuten ne kerrat kun olen "yllyttänyt hänet vastenahtoiseen seksiin" en ole koskaan vielä kuullut, hyi helvetti kun tähän rupesin. Usein saatan kuulla nautinnollista murinaa....ja ihania huohotuksia :heart:
 
Jjr
Samassa veneessä täälläkin... Kuivat kaudet tuntuu vaan lisääntyvän ja pidentyvän. Asiasta on keskusteltu ennenkin, mutta tilanteeseen ei vaan tunnu tulevan muutosta.

Itse olen aina ollut hyvin aktiivinen, ja jatkuva seksittömyys musertaa itsetuntoa. Hellyyttä meillä kyllä on, enkä odota toiselta samoja haluja kuin itselläni, mutta usean viikon totaalinen puute... Ei toimi.

Parisuhde on muuten hyvin onnellinen, viihdytään yhdessä, nauretaan päivittäin, ollaan suurimmassa osassa asioita samoilla linjoilla. Seksi vain puuttuu/sitä on liian vähän. Olen miehelleni sanonut että tämä on täydellinen tapa ajaa minut toisen miehen sänkyyn, jossakin kohtaa minunkin kärsivällisyyteni loppuu.

Rakkaus ei ole seksiä, mutta ei se kahden aikuisen ihmisen välillä ilman sitäkään ikuisesti kestä, ei ainakaan omalla kohdallani.
 
  • Tykkää
Reactions: Äidin blogi
"..."
Voisiko vika olla peilissä? Onko mahdollisesti itse tullut kieltäydyttyä silloin kun toisella on tarve? Itseltäni ainakin avovaimon pitkät kieltäytymisjaksot ovat vieneet innon tehdä aloitteita.
 
Jjr
Hmm.. Voihan se vika olla peilissäkin, ei se mahdotonta ole. 5ssä vuodessa on molemmat vanhennuttu ihan tasaisesti :D

Ja onko itse tullut kieltäydyttyä... Jos seksi on näin harvassa siitä EI kovin helposti kieltäydytä XD

Luulenpa että ongelma löytyy nyt ihan miehen korvien välistä, ei peilistä.
 
On hassua, miten tänä päivänä on naisten puute ja miesten pihtaus yleisempää, tai sitten enemmän puhuttu aihe kuin ennen. Perinteisesti miehet valittavat seksin puutteesta, ja harmittelevat naisten pihtauslinjanvetoa.

Olen itsekin nainen, ja hyvin vähän seksiä sisältävässä suhteessa. En ole tilanteeseen lainkaan tyytyväinen. Edellisten kommentoijien tapaan seksin puute on nostanut mieleeni epäilyksen, onko tämä suhde, tämä mies, oikeasti oikea minulle.
 
70-luvun tuote
Aloittajan tyyppisiä tapauksia tosiaan kuulee yllättävän usein: " Mies ei halua seksiä" Mutta tarkemmin kun selvitellään, niin paljastuu, että vitut mitään seksiä siinä kukaan edes kaipaakkaa, vaan nainen haluaa tuntea itsensä halutuksi ja olettaa, että mies tämän haluttavuuden tunteen hänelle järjestää.
 
  • Tykkää
Reactions: ForumRomeo
mies1harm.
Aloittajan tyyppisiä tapauksia tosiaan kuulee yllättävän usein: " Mies ei halua seksiä" Mutta tarkemmin kun selvitellään, niin paljastuu, että vitut mitään seksiä siinä kukaan edes kaipaakkaa, vaan nainen haluaa tuntea itsensä halutuksi ja olettaa, että mies tämän haluttavuuden tunteen hänelle järjestää.
Totta. Kuitenkin naiset eivät läheskään aina valitse arjessa intohimoisia miehiä kumppaneiksi. Meillä edelleen temperamentiltaan "insinöörimiehet" lienevät "luovia" miehiä - joilla usein on enemmän tunteellisuutta ja herkkyyttä - suositumpia. Hyvä esimerkki, kuinka vanhat näkemykset ovat yhä relevantteja.

Lisäksi ainakin minua alkaa kyllästyttää, jos naiselta saa seksiä helpolla ja vaivatta joka kerta. Naisellisuudessa on olennaisesti kyse myös "mystiikasta" liittyen seksuaalisuuteen. Naisen liian suuri samuus seksistä miehen kanssa ei ole puoleensa vetävää. Toinen ääripää on toki liian passiiviset naiset.
 
Aloittajan tyyppisiä tapauksia tosiaan kuulee yllättävän usein: " Mies ei halua seksiä" Mutta tarkemmin kun selvitellään, niin paljastuu, että vitut mitään seksiä siinä kukaan edes kaipaakkaa, vaan nainen haluaa tuntea itsensä halutuksi ja olettaa, että mies tämän haluttavuuden tunteen hänelle järjestää.
niimpä, miesten haluttomuus on urbaani legenda

aina ne halut ei vaan kohdistu siihen omaan muijjaan
 
haluton
Mulla johtuu haluttomuus ihan vain siitä, kun tuntuu että aina kun mies koskee niin se haluaa seksiä. Sitten jos illalla esim halitaan sängyssä ja hänelle selviää ettei tänään ole mitään, kääntää hän kylkensä ja alkaa nukkumaan. Eli- tuo haliminen oli ihan vain seksin vonkaamista. Ei mikään ihme että minusta tuntuu tältä.

Tai iskee kuin sika limppuun minun alapäähäni, vaikka olen kertonut ettei sen kaiveleminen tunnu kivalta jos se on vielä aivan kuiva. Mutta ei, sinne se on aina heti menossa, saattaapa jopa aivan aloitteen tehdä niin, että kaivelee alapäätäni.

äääh, toista voi hyväillä ihan ilman seksiäkin. Sitten mies ihmettelee että miksi olen haluton- hänelle kävi entisessä suhteessakin näin, että naisesta tuli haluton eikä seksiä ollut enää koskaan. Nyt täytyy kyllä sanoa, että en yhtään ihmettele.
 
Onko kaikilla tuossa tilanteessa olevilla pieniä lapsia? Meillä seksielämä hiljeni radikaalisti tarha-koulu-työ-harrastukset-karusellissa mutta kyllä se siitä taas piristyi ja on nykyään lähes samalla tasolla kuin ennen lapsia vaikka me ollaan jo vanhoja
 
haluton
Voisin kuvitella, että joillain miehilläkin aiheuttaa haluttomuutta naisen käytös joka on vastaavaa kuin minun mieheni käytös.

Eli hyväily yms tarkoittaa aina seksin haluamista ja jos seksiä ei irtoa, niin ei tarvitse hyväilläkkään. Tai sellainen olo, että toinen vonkaa aivan kokoajan. Meillä seksiä vielä on useamman kerran viikossa, mutta en minä siitä enää kyllä nauti kuten aiemmin. Tuntuu, että mies on vain "seksi seksi seksi seksi", mitään muuta suurinpiirtein edes mielessä.
 
mies1harm.
Mulla johtuu haluttomuus ihan vain siitä, kun tuntuu että aina kun mies koskee niin se haluaa seksiä. Sitten jos illalla esim halitaan sängyssä ja hänelle selviää ettei tänään ole mitään, kääntää hän kylkensä ja alkaa nukkumaan. Eli- tuo haliminen oli ihan vain seksin vonkaamista. Ei mikään ihme että minusta tuntuu tältä.

Tai iskee kuin sika limppuun minun alapäähäni, vaikka olen kertonut ettei sen kaiveleminen tunnu kivalta jos se on vielä aivan kuiva. Mutta ei, sinne se on aina heti menossa, saattaapa jopa aivan aloitteen tehdä niin, että kaivelee alapäätäni.

äääh, toista voi hyväillä ihan ilman seksiäkin. Sitten mies ihmettelee että miksi olen haluton- hänelle kävi entisessä suhteessakin näin, että naisesta tuli haluton eikä seksiä ollut enää koskaan. Nyt täytyy kyllä sanoa, että en yhtään ihmettele.
Niin niin. Mutta voisiko myös olla, että te itse valitsette miehiä, joilla seksuaalisuus on _vain_ yhdyntä? Kun kyllä muunkinlaisia miehiä on, en sitten tiedä, miten paljon, vai olenko minä ainoa ;)

Ja kyllä musta sama vaivaa joitain naisiakin, eli kun puhutaan seksuaalisen halun ilmaisusta niin joillain naisillakin se on vain suihinottoa tms., siis yhdyntään liittyvää. Vihjailut, leikkisyys, olemuksen seksuaalisuus ym. - erotiikan monipuolinen maailma - on Suomessa vähän harmaantunut. Hyvin tehty puurokaan ei korvaa viiden tähden illallista. Tällä palstallakin joku nainen väitti, että jos erotiikkaa on liikaa niin se on pois siitä yhdynnästä.
 

Yhteistyössä