Rasittava mummo neuvoo nykyneitoja

Pirkko Arstilan kolumni: Vihjailevat helmat
TEKSTI PIRKKO ARSTILA KUVA JANI LAUKKANEN
klo 12:01 | 4.11.2017


Naisten kepeästi keinahtelevat hameet herättävät vastakkaisen sukupuolen kiinnostusta enemmän kuin housut, joista näkyy kaikki, kirjoittaa kolumnisti Pirkko Arstila.


Naisten kepeästi keinahtelevat
hameet herättävät vastakkaisen sukupuolen kiinnostusta enemmän kuin housut, joista näkyy kaikki, kirjoittaa kolumnisti Pirkko Arstila.

Marketin jonossa seisoi nuori nainen yllään harmaat verryttelyhousut ja liepeistä lepattava musta T-paita. Ne verkkarit kiinnittivät huomioni. En ole aiemmin nähnyt pöksyjä, joiden takapuoli on niin tiukka, että anatomia paljastuu. Kummut, kumpareet ja salainen sola.

Tytön ruumiinrakenne oli suomalais-ugrilainen eli lyhyet jalat, pullea takamus, runsas povi – muutaman vuoden kuluttua luvassa olisi paino-ongelmia. Hiukset pitkät ja latvoista hapsuuntuneet. Silmät kuin mascarakraatterit.

Katselin tyttöä ihmetellen, miksi nuori nainen elämänsä heilimöinti-iässä haluaa pukeutua noin rumasti. Kuin julistaisi koko maailmalle, että en välitä – ottakaa tai jättäkää. Vaikka varmaankin hän oli viettänyt pitkät tovit ihaillen käsipeilistä muhkeita pakaroitaan ja etupuolen polvipusseja, koska ne ovat nyt trendikkäitä.

Mielikuvissani kutsuin tytön muuttumisleikkiin. Tuo silorasvainen, raskas vartalomalli vaatisi kepeyttä. Kenties pienikuvioista naiseutta. Värejä! Musta ei ole väri vaan turva, se viestii halusta maastoutua.

Onneksi hänellä on vielä uuma, sitä pitäisi juhlistaa. Puin hänen ylleen avokaulaisen, vyötäröä kohden tiukkenevan yläosan ja kellohelmaisen hurmahameen. Koska sääret ovat arvattavasti tukevat, helman pitäisi olla sopivan pitkä, mutta nilkat saisivat näkyä. Leikkaisin pois rispaantuneet hiustenlatvat ja kohottaisin hiukset pöyheästi päälaelle, jotta niskan herkkä kuoppa paljastuisi – sitä saa näyttää. Silmien vampyyridraaman tilalle tupsuttelisin tropiikin pehmeää yötä.

Tyttöön pitäisi saada sähäkkyyttä. Iloa ja flirttiä. Hameen leyhähdellessä hän näyttäisi hoikemmalta kuin olisikaan.

Tiedän, tiedän! Hänestä ehdotukseni olisi KARMEA. Syvältä junttilan syövereistä. Neito ei suostuisi maksustakaan vaihtamaan betonityöntekijälle sopivaa, arkirealistista asuaan. Hän kuuluu sukupolveen, joka ei tiedä mitään helmojen hulmahtamisen taiasta ja sen vihjailevasta kahinasta. Kuin puhuisin akrabadakraa seinille.

Mutta kokemuksen tuomalla varmuudella voin vakuuttaa, että kautta miespolvien naisten kepeästi keinahtelevat hameet ovat herättäneet vastakkaisen sukupuolen kiinnostusta enemmän kuin housut, joista näkyy kaikki.

Kannattaisi kokeilla.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Vaikka unohdettaisiin tuo rasittava toisten ulkomuodon arvostelu, niin lähinnä surullista, että vielä nykypäivänä joku näkee naisten tärkeimmäksi tehtäväksi kauniina näyttäytymisen ja miesten silmän miellyttämisen. Luulisi, että tuohon ikään mennessä olisi jotain oppinut.
Jos tuo tyttö on pukeutunut ylikireisiin housuihin niin jotainhan hän haluaa näyttää ja tulee näyttäneeksi ihan liikaa
 
Jos tuo tyttö on pukeutunut ylikireisiin housuihin niin jotainhan hän haluaa näyttää ja tulee näyttäneeksi ihan liikaa
No totta tämäkin, ja sen verran mummo olen itsekin, että välillä mielessäni kauhistelen nykynuorison asuvalintoja.
Mutta jotenkin ärsyttävää, että joku menneisyydessä elävä muinaisjäänne tulee julkisesti määrittelemään, mitä toiset naiset saavat tai eivät saa näyttää tai miten pukeutua.

Ja vaikka teinille tärkeää olisi poikien huomio, pitäisi 80:n mummon jo osata muutakin miettiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Zariza
vierailija
Ei tämä naisen elämä helppoa ole, ensiksi täytyy joka hetki miellyttää ulkonäöllään miehiä, ja jos se ei ole tarpeeksi eläköityneitä mummoja. Ei taas tiedä mitä ajatella.
 
vierailija
Vaikka unohdettaisiin tuo rasittava toisten ulkomuodon arvostelu, niin lähinnä surullista, että vielä nykypäivänä joku näkee naisten tärkeimmäksi tehtäväksi kauniina näyttäytymisen ja miesten silmän miellyttämisen. Luulisi, että tuohon ikään mennessä olisi jotain oppinut.
Mun mielestä hän sanoii vain sen mitä enemmistö mummoista ajattelee, kun ei ole enää muuta tekemistä. Heidät kun on usein ylistämällä alistettu, vaikka eivät aina itsekään sitä tiedä.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Kyllähän nykynuoriso pukeutuu aivan liian pieniin housuihin. Ne oikein kuroutuu joka väliin ja sit vielä nilkatkin vilkkuvat, eli ovat selkeästi 1-2 numeroa liian pienet pökät.
 
Vierailija111
Niin, että Suomessa marraskuussa arkena pitäisi kulkea kellohame päällä. :rolleyes:
Vai onko Arstila nähnyt tuon nuoren naisen keväällä.

Mä olen sen verran mukavuudenhaluinen ja sään mukaan pukeutuva, että käytän tähän vuoden aikaan housuja. Eikä mun elämän päätarkoitus ole miellyttää miehiä ulkonäölläni. Mun ei tarvitse miellyttää kuin yhtä miestä, omaa aviomiestäni. Ja hänelle kelpaan sellaisena kuin olen, vaikka pieruverkkareissa.

On se kumma kun ihmiset ei saa käydä edes kaupassa ilman, että joku kyylää ja arvostelee. Ei kauppaan tarvitse pukeutua ja meikata kuin juhlaan. Mä olen Arstilan mielestä varmaan kamala kun harvemmin meikkaan arkena. Meikkaan lähinnä juhliin tai baariin. Oma työ sellainen, että en näe mitään järkeä meikata töihin.
 
Jutussa silmiini pisti tämä:

Katselin tyttöä ihmetellen, miksi nuori nainen elämänsä heilimöinti-iässä haluaa pukeutua noin rumasti. Kuin julistaisi koko maailmalle, että en välitä – ottakaa tai jättäkää. Vaikka varmaankin hän oli viettänyt pitkät tovit ihaillen käsipeilistä muhkeita pakaroitaan ja etupuolen polvipusseja, koska ne ovat nyt trendikkäitä.

Mitä jos tilanne onkin se, että Arstilaa ahdistaa se, että nykypäivänä nuoret naiset ovat todellakin siinä asemassa, että he voivat ajatella täysin vapaasti, että "ottakaa tai jättäkää, ihan vitun sama".
Meidän maailmamme ei enää pyöri miehen saamisen ympärillä vaan voimme tehdä itse elämästämme juuri sellaisen kuin haluamme. Ymmärrän, että se tuntuu varsin synkälle, kun ymmärtää oman elämänsä pyörineen pelkästään vastakkaisen sukupuolen miellyttämisen ympärillä.

Ja sitten toinen asia... Mitä vikaa on pyöreissä muodoissa ja niiden näyttämisessä? Miksi pitäisi pyytää anteeksi omaa ruuminrakennettaan ja yrittää näyttää jollekkin muulle kuin mitä on? Ei kaikkien tarvitse näyttää alipainoisille hämähäkeille.
 
  • Tykkää
Reactions: .....
vierailija
Onhan tuossa kirjoituksessa tottakin. Kyllä nuoret tytöt vain pukeutuvat liian provokatorisesti paljastaen..no, liikaa. Kuljetaan ylikireissä salihousuissa mitkä todella näyttävät kitarisatkin, varsinkin kun pitää paikassa kuin paikassa kenkuloida peffansa kanssa jotta kaikille näkyy kuinka timmimuhku on.

No, aivan sama. Sitä se tämä belfiesukupolvi vaan on. Tytöt myyvät kroppaansa edelleen paljastellen mutta eivät vieläkään ymmärrä itse synnyttävänsä tilannetta/tilaisuutta seksuaaliselle häirinnälle/teolle. Peiliinkin saa katsoa.

Mutta muutoin - housut tai hame, onko väliä oikeasti? Tilanteen mukaan ja niin että vaatteen kantaja viihtyy. Ja - se toinen sukupuoli/kumppani hurmataan kyllä aivan muilla tavoin kuin sillä onko päällään kellohamehelmus tai piukeet housut. Nyt on vain tainnut ko.eläkelläisellä itsellään olla ns.very bad hair day ja nuoret erehtyneet olemaan hänen edessään turhan energisinä ja elinvoimaisina.
 
Mieti ite mitä sun päällä oli teininä:ROFLMAO:

Itse olen jo niin mummo, että mietin miten ne lapsiparat tarkenee niin pienissä vaatteissa, takki auki, ilman hanskoja...
Ei ollut kireitä pierunkuoria. Pipo oli korvia lämmittämässä ja lahkeet normaalin pituiset. Sillloin tuli ne hopparivaatteet muotiin Suomessa. Joo, persus saattoi välillä roikkua jossakin alhaalla, mutta ikinä ei näkynyt vakoja missään :oops:
 
"Kummut, kumpareet ja salainen sola."
"Tuo silorasvainen vartalomalli kaipaisi kepeyttä." :sick:

Kiva ois joutua jonkun mummelin stalkkauksen kohteeksi kun se miettisi mun salaista solaani ja silorasvojani....
 
Onhan tuossa kirjoituksessa tottakin. Kyllä nuoret tytöt vain pukeutuvat liian provokatorisesti paljastaen..no, liikaa. Kuljetaan ylikireissä salihousuissa mitkä todella näyttävät kitarisatkin, varsinkin kun pitää paikassa kuin paikassa kenkuloida peffansa kanssa jotta kaikille näkyy kuinka timmimuhku on.

No, aivan sama. Sitä se tämä belfiesukupolvi vaan on. Tytöt myyvät kroppaansa edelleen paljastellen mutta eivät vieläkään ymmärrä itse synnyttävänsä tilannetta/tilaisuutta seksuaaliselle häirinnälle/teolle. Peiliinkin saa katsoa.

Mutta muutoin - housut tai hame, onko väliä oikeasti? Tilanteen mukaan ja niin että vaatteen kantaja viihtyy. Ja - se toinen sukupuoli/kumppani hurmataan kyllä aivan muilla tavoin kuin sillä onko päällään kellohamehelmus tai piukeet housut. Nyt on vain tainnut ko.eläkelläisellä itsellään olla ns.very bad hair day ja nuoret erehtyneet olemaan hänen edessään turhan energisinä ja elinvoimaisina.
Miksi raskaalla työllä ansaittua timmimuhkua ei saisi näyttää? Tottakai sitä saa näyttää ja kuuluu näyttää. Se ei edelleenkään oikeuta seksuaaliseen ahdisteluun tai häirintään. Ihan helvetin sairas ajatusmaailma sulla. Ikäänkuin mies olisi niin alhainen ameeba, ettei siltä tarvitse odottaa mitään eikä sen tarvitse omata minkäänlaista itsehillintää, jos eteen sattuu osumaan hyvä perse.
 
Ei ollut kireitä pierunkuoria. Pipo oli korvia lämmittämässä ja lahkeet normaalin pituiset. Sillloin tuli ne hopparivaatteet muotiin Suomessa. Joo, persus saattoi välillä roikkua jossakin alhaalla, mutta ikinä ei näkynyt vakoja missään :oops:
Mun teinivuosina oli juuri ne liian lyhyet lahkeet ja pipoja ei todellakaan käytetty, koska etutöyhtö meni vinoon:ROFLMAO:
 
vierailija
Vaikka unohdettaisiin tuo rasittava toisten ulkomuodon arvostelu, niin lähinnä surullista, että vielä nykypäivänä joku näkee naisten tärkeimmäksi tehtäväksi kauniina näyttäytymisen ja miesten silmän miellyttämisen. Luulisi, että tuohon ikään mennessä olisi jotain oppinut.
Ööh, luultavastihan tämä teinityttö ajatteli juurikin näin, eli ajatteli näyttävänsä miestenkin silmään kauniilta!
Nykynuoriso on tottunut tuollaiseen pukeutumiseen, mutta kuulkaas kyllä ne vanhojentanssi-asut vaan sykähdyttää heitä itseäänkin! Eli mikä sitä estäisi vääntämästä arkipukeutumistakin siihen suuntaan? Jos koko kaupungin tytöt ottaisi liehuhelaiset hameet esiin, ainakin kesällä, niin ei menis kuin hetki niin ne olis sitä ihaninta (y)
 
vierailija
Miksi raskaalla työllä ansaittua timmimuhkua ei saisi näyttää? Tottakai sitä saa näyttää ja kuuluu näyttää. Se ei edelleenkään oikeuta seksuaaliseen ahdisteluun tai häirintään. Ihan helvetin sairas ajatusmaailma sulla. Ikäänkuin mies olisi niin alhainen ameeba, ettei siltä tarvitse odottaa mitään eikä sen tarvitse omata minkäänlaista itsehillintää, jos eteen sattuu osumaan hyvä perse.
Treenitrikoot kuuluu salille ja lenkille. Ei kaupoille
 
vierailija
Miksi raskaalla työllä ansaittua timmimuhkua ei saisi näyttää? Tottakai sitä saa näyttää ja kuuluu näyttää. Se ei edelleenkään oikeuta seksuaaliseen ahdisteluun tai häirintään. Ihan helvetin sairas ajatusmaailma sulla. Ikäänkuin mies olisi niin alhainen ameeba, ettei siltä tarvitse odottaa mitään eikä sen tarvitse omata minkäänlaista itsehillintää, jos eteen sattuu osumaan hyvä perse.
Ei tietenkään oikeuta, sanoinko niin. Mutta se luo tilaisuuden siihen. Seksuaaliseen häirintään ja kähmintään. Miksi sitä sitten tapahtuu?

Omasta kropastaan saa ja pitääkin olla ylpeä. Mutta sen paljastelussa - no, jokainen sitten tyylillään. Minun mielestä mieluummin peittelevämmin kuin kaikkl esillä.
 

Yhteistyössä