Raskaana rv 7+0 ja tänä aamuna vuotanut vähän verta... kipuja myös vähäsen, mistä voi olla kyse? Osaako joku arvailla?

  • Viestiketjun aloittaja 7+0
  • Ensimmäinen viesti
mulla on ollut keskenmenoja,hematoomia ja sitten vaan verenvuotoa ilman mitään syytä. Ja noilla viikoilla alkanut kaikki, ja mukaan kuulunut myös menkkamaista jomotusta. Että voi olla noistain mitä vaan sulla, toivottavasti ois kaikki ihan ok!
 
ap.
Keskenmeno se oli. Lääkäri teki ultran ja kohtu on puhdas. Toki on pienen pieni mahdollisuus, että kohdunulkoinen on kiinnittynyt jonnekin piiloon ja sen varalta täytyy nyt seurata hcg:n käyttäytymistä verikokein. Mutta kun kerta hcg oli tänään vain vajaa 100 niin lääkäri toivoi, että arvo on laskusuunnassa ja kyseessä oli vain keskenmeno. Tyhjä olo nyt, ehdin jo toivoa vaikka mitä... :(
 
ap.
sanoit, että sitä seurataan sitä varten jos onkin kohdunulkoinen, mut ei kait sitä voi oottaakkaa et ymmärrät mitä oot kirjottanu
Häh?

Kuten jo kerroin, kirjoitin vain mitä lääkäri kertoi ja lääkäri kertoi että seurataan hcg:tä, siltä varalta että jos on kohdunulkoinen. En ole ammattilainen, niin en tiedä sen enempää. Eikä onneksi ole koskaan ennen ollut keskenmenoa tms.

Miksi pitää alkaa viisastella tai vittuilla?
 
.,.
[QUOTE="kätilö";27907096]Normikeskenmenossa ei oteta yleensä verikokeita. Muutama viikko keskenmenon jälkeen raskaustesti katsotaan virtsasta. Mutta verikokein arvoja ei seurata ellei ole mitään ekstraa.

Voimia aloittajalle![/QUOTE]

Eikä välttämättä edes näin. Siis normi keskenmenosssa, itse ainakin olen jääny jonkun kerran vaille minkäänlaista seurantaa.
Mutta tosiaan, jotta kohdunulkoinen voidaan täysin sulkea pois, täytyy varmistaa hcg:n lasku verikokein.
Mulla siis kokemusta "kaikentyyppisistä" keskenmenoista.
 
"vieras"
Mulla alkoi rv 8 todella runsas verenvuoto, siis ei mitkään siteet auttanu. Lääkäri sano että keskenmenolta näyttää. Käski tulla myöhemmin päivällä uudestaan tarkistuttamaan tilanne. Silloin vielä selvittiin säikähdyksellä mutta lopulta sain myöhäisen keskeytyneen keskenmenon.

Toivottavasti selviät säikähdyksellä ja vuoto loppuu!
 
Missä kaupungissa mennään äitiyspolille ilman lähetettä? Ja miten ne noilla viikoilla voisivat auttaa missään paikassa?

Aloittajalle kaikki sympatiani.
Vastaan vielä, ettei noilla viikoilla voikaan auttaa mutta tuo että äitiyspolille voi mennä ilman lähetettä, kyllä täällä E-Karjalassa ainakin voi. Itse olen mennyt pelkästään, kun olen soittanut eikä se tietääkseni vastaa lähetettä!

Ap:lle voimia :( Surullinen juttu!
 
äippä x2
Mun ystävän kans juuri eilen puhuin, hän on rv 12. Joskus rv 8 paikkeilla alko kamalat kivut ja aika kova verenvuoto, joutu päivystykseen kovan verenvuodon takia. Siellä ei paljon toivoo annettu, mutta ei myöskään ultrattu. Mun ystävä meni sit yksityiselle ultraan kahden päivän päästä ja siellä se pikkunen viipotti. On käyny tän jälkeen vielä kaks kertaa ultrassa tarkistuttamassa kun vuoto jatkunu koko ajan aika runsaana ja mitään syytä ei olla löydetty, mutta siellä se pieni vaan pirteenä menee, eli ei aina kovakaan verenvuoto ja kivut siinä mukana tarkota sitä et peli olis menetetty.
 
Kokenut myös
Itselläni alkoi keskenmeno myös todella haalealla rusehtavalla vuodolla ja alaselkäkivulla päivää ennen ensimmäistä neuvolaultraa.. Viikkoja oli reilu 7 kasassa. Ultrassa todettiin alkio, mutta sykettä ei löytynyt. Seuraavana päivänä alkoikin verinen vuoto ja parin tunnin järkyttävät vatsakivut. Fyysisesti pääsin suht helpolla, vuotoa kesti vajaan viikon ja ei missään vaiheessa ollut niin kovaa, että side ei olisi riittänyt. Vatsakivutkin kestivät vain tuon muutaman tunnin kunnes iso osa tuli spontaanisti ulos. Vaikka osasin odottaa keskenmenoa (jokin omituinen tunne kertoi, että kaikki ei ole kunnossa) henkisesti ei ole helppoa.. Keskenmenosta on nyt 2,5 viikkoa. Edelleen tulee itku jos jään asiaa ajattelemaan. Masentunut olo on kyllä aikalailla koko ajan. Yritän tsempata itseäni eteenpäin ja toiveikkaana uuteen raskauteen. En toivo keskenmenoa pahimmalle vihollisellenikaan. Se on kova paikka, tapahtuipa se missä vaiheessa raskautta tahansa. Kyllä syvältä sattuu kun telkkaria katsellessa ilmoitellaan raskauksista ja kaiken maailman raskaus/vauvaohjelmat.. paha mieli hiipii kyllä mieleen kaupungilla vastaan tulevan raskaana olevan naisen nähtyä. Ei ole elämä helppoa.

Tsemppiä teille kaikille jotka olette saman kokeneet.
 

Yhteistyössä