Raskaana vai ei?

heippa!

Tarvitsen hieman neuvoa nyt! Eli kiertoni on nyt kp 46/30 ja testit näyttää vieläkin negaa taikka todella haalen haamusta. Clearblue testillä tosin sain näkyvän plussan, mutta luulisi että se näkyisi kunnolla myös muissa testeissä, mutta ei joten en uskalla innostua vielä liikaa. Oireina ovat nyt alaselkä vihlosmista kuin myös alavatsalla, nännit todella arat ja huonovointisuuttakin esiintynyt. Voiko tosiaan plussa näkyä vasta todella myöhään vai olisinko jo plussannut kunnolla jos raskaana ollaan? Todella rasittava tilanne sillä epätietoisuus ei ole kivaa :D
 
  • Tykkää
Reactions: Jossitellen
Niin sama tilanne! Koskaan ennen (olen päälle kolmikymppinen) en ole raskaustesteihin minkään näköistä viivaa, edes haamulaista - siis vahinkoa epäillessänikään - näkyviin saanut. Mutta nyt uuden kierukan oltua vasta yksien normikuukautisten yli paikoillaan, ihmeitä ja kummia on alkanut tapahtua... Mukaan lukien viimeksi oudot tiputtelut joita en ihan laskisi menkoiksi + jotain viikko siitä niin kroppa päätti selvästikin hylkiä kierukan kokonaan veke. Tiettyjä raskausoireita mahdollisesti ollut havaittavissa... (Tai toisaalta voisi olla pitkittynyt pms? Joku muu hormonihäiriö?)

No, kuitenkin useista erimerkkisistä kotitesteistä mitä olen tässä viikkojen varrella tehnyt, vain Clearblue Plus (useampana eri päivänä, pitkälti eri viikkoina) on antanut -ja ihan testiajan sisään - useita haamuplussalta näyttäviä tuloksia.

Kävin ensimmäisen tällaisen hämmentävän tuloksen jälkeen heti sekä otattamassa päiväseltään hcg-verikokeen (tulos jonka sain myöhemmin oli lukemana <1 eli käytännössä nollat=erittäin selkeästi negatiivinen) ja sitten vielä aivan lähipäivinä lisäksi hcg-virtsanäyte (kierukan pikapoiston yhteydessä) oli nega.

Nyt tässä ei sitten ihan tiedä, mihin luottaa ja mitä ajatella. Toisaalta netistä onkin aiheesta tullut vastaan kokemuksia ja tapauksia, joissa positiivista raskaustestiä on alkanut tulla vasta oikeasti siinä kolmannella kuulla. Toki viralliselta kantilta tämmöisiä tapauksia ei kai sitten ole olemassa. Argh....
 
vierailija
Mulla on myös kerran Clearblue näyttänyt haaleaa plussaa, vaikken ollut raskaana. Kierto venyi ja veikkaan, että saattoi näyttää ovulaation.

Jos veritesti on nega, niin sitten se on nega!
 
Mulla on myös kerran Clearblue näyttänyt haaleaa plussaa, vaikken ollut raskaana. Kierto venyi ja veikkaan, että saattoi näyttää ovulaation.

Jos veritesti on nega, niin sitten se on nega!
Kiitos vastauksesta, mutta olisiko teoriassa ja käytännössä kumminkin voinut yhtä hyvin näyttää se Clearblue tuossa tapauksessa mahdollisen alkuraskauden kiinnittymisyrityksen? Joka ei vain jatkunut -> Normaalit kuukautiset mutta normaalia myöhemmässä. Eikä voi puhua edes keskenmenosta, tällaiset tilanteet on tietääkseni yleisiä. Kutsutaan kemialliseksi raskaudeksi/ ns. 'chemical pregnancy'.

Itse odottelen tässä näkyisikö merkkiäkään nyt kalenterinmukaisista seuraavista (oudon tiputteluvuodon, jos olivat kuukautiset, jälkeisistä) kuukautisista. Alkavat olla jo myöhässäkin - tai ylihuomenna viimeistään (tiputtelua kun vain viimeksi, tuli vaikeaksi määrittää mahdollisia todellisia kiertopäiviä).

Kerran viikkoon olen enää tässä tilannetta seuratakseni testiä tehnyt, viimeisin toissapäivänä rfsu:n nega.
 
@Jossitellen Muistan kaikki päivämäärät :whistle:

Tästä tuleekin sitten aika stoori :LOL:

Eli siis Tammikuussa oli yk5, edelliset menkat alkoi 5.1 torstaina, alettiin touhut 7.1. Päivittäistä, päivittäistä ;) menkat olivat lopuillansa kun aloitettiin tuhersivat ruskeeta lopputuhrua :)

20.1 perjantai aamulla heräsin parkaisten helvetinmoisiin tuskiin, tein aamupissasta testin 'varmuuden vuoksi' ettei olis taas keskenmenoa :sleep: testi oli rfsu, nega.

Kivut jatkui 20. - 23.1 jolloin 23.1 maanantaina kävin päivystyksessä. Kerroin että ei ollut verisiä vuotoja. Ottivat kokeita ja painelivat vatsan. Sain tuolloin diagnoosin keskenmenosta. :unsure:

Sain ohjeen alkaa odottelemaan sitten tyhjennysvuotoa (tiiä mikä amatööri) ja et tyhjentymisen jälkeen ois tarkotus odottaa et seuraavat kuukautiset ois tulleet et sais yrittää uudelleen (n)

Rupesin pohtimaan 15.2 (kyllä, tarkkaa ;)) et ei se vaan voinut olla km, enhän mä vuotanut missään kohden, ja juoksin oksentamaan :LOL: vessan lattialla rupesin asiaa enemmän miettimään ja kun pois sieltä pääsin niin juttelin äitini kanssa.

19.2 tein uuden testin joka oli pregcheck normaalilla herkkyydellä :) tämä testi tosiaan oli sitten niin räväkän positiivinen.

Eli tammikuun hirveät tuskat olivat kiinnittymiskipua. Mut sekin pohdituttaa, et mulla oikeasti nousee hormonitasot kuin etana, silloin 23.1 olisi pitänyt olla hcg lähempänä 20, mulla oli alle 5 :D

Varasin ekan neuvolan 20.2, sain ajan 28.2 ja ultran parin päivän päähän että saataisi selville, onko siellä jotain, jos on, kuinka pitkällä :) ultra oli heti maaliskuun alussa, sieltä löytyi 7+2 ja pikkuinen sykkivä sydän :love:

Täsmentääkseni tarinaa, ei siis tehty tuossa 20.1 - 19.2 mitään kun käskivät kerta odottaa luomumenkkoja ;)

Pitkään sais niitä odottaa ja lokakuussa vois olla paniikki et mikä mua vaivaa :LOL: tai no, kylhän se nyt jo näkyy et baby on board :cautious: mut voisin olla vähän hämmentynyt et miks mä lihon :whistle::LOL::LOL:
 
@Hyppymassu Kiitoksia pitkästä stoorista! :) Loppu hyvin, kaikki hyvin! (y)

Noh tuota aloittajan/meikäläisen haamuilu-mysteeriä kuitenkin vielä jatkaakseni...

Kommentointi/vertailu -kiinnostuneille lykkäsin tuohon linkin taakse testikuvakavalkadini:

http://aijaa.com/a/bRfWAp

Kaikki toukokuun aikana, rfsu viimeisimpänä tällä viikolla (lie aika selkeä nega?) - mutta Clearblue (tuplapakkaus, tehty peräkkäisinä päivinä) jo aiemmin olikin sitten sitä hämmentävämpi o_O

Edit; kolme kuvaa tuolla vaan on, tosiaan selkeitä negoja olleet viikkojen mittaan jotkut muutamat muut kuin clearblue, niin niistä en turhaan laita. Toisaalta ns. roskishaamuja omaan silmään ehkä olikin sitten muistakin sorteista apteekin oma (nykyään 'Apteekkarin') ja Pregcheck kerran tai pari. Ja ei - en ole tehnyt näitä koskaan turhanpäiten montaa päivässä... En suinkaan edes joka päivä.

Tilanne vain (kokemieni oireiden ja tuon hämmentävän Clearblue-haamuilun vuoksi) ei anna rauhaa, ennenkuin, niin sanotusti, täti taas piipahtaa (n)
 
Viimeksi muokattu:
Voi vitsi :D eikai muu tässä auta kun maltillinen odottaminen. Teen ensiviikolla sitten taas uuden testin mikäli kuukautisia ei näy :) peukut pystyyn myös sinulle @Jossitellen (y)

http://aijaa.com/5A0jwx
Tässä mun clearblue tulokset vielä :D

Mutta mulla tosiaan tuli mieleen kun luin hyppymasun tarinaa tosta kivusta. Mullakin viimeviikolla oli tommosta kipua mut en tosiaan lääkärissä käynyt koska verta ei näkynyt, lienekkö sitten myös kiinnityskipua? Koska jos näin niin eihän se testissä sitten vielä näy :D

Ja onko mun silmissä sitten vikaa kun tuossa "äkkinen nega" kuvassa mielestäni näkyy haamu :eek:

- ap
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jossitellen
Voi vitsi :D eikai muu tässä auta kun maltillinen odottaminen. Teen ensiviikolla sitten taas uuden testin mikäli kuukautisia ei näy :) peukut pystyyn myös sinulle @Jossitellen (y)

http://aijaa.com/5A0jwx
Tässä mun clearblue tulokset vielä :D

Ja onko mun silmissä sitten vikaa kun tuossa "äkkinen nega" kuvassa mielestäni näkyy haamu :eek:

- ap
Häh, o-ou, onko? :alien: Pidin just sitä (viimeisintä, rfsu) kuvaa miesystävällekin todisteena ettei tässä nyt mitään ole (ts. voi silleen olla, hyvin todennäköisesti ainakaan - katso nyt) meneillään... Ehkäisystä on huolehdittu kyllä estemenetelmin heti kierukan päädyttyä harmillisesti ja yllättäen poistoon (toukokuun alkupuolella), Clearblue näytti tuota omituista haamuplussaa minun silmään jo päivän pari ennen sitä tapahtumaa sekä toistettuna pari päivää sen jälkeen... Ajattelin sitten lopulta silti, kun kaikki muut testit tahtoi olla negaa, että kemiallinen se vain oli. Mutta toisaalta: minusta uutta ovista ei ole tuntunut missään vaiheessa toukokuussa tapahtuvan, eikä sen puoleen alkanut/ilmennyt mitään uusia (tyhjennys-km)vuotojakaan saati nyt kuunvaihteessa vielä niitä uusia virallisia menkkoja. Että. :censored:
 
Häh, o-ou, onko? :alien: Pidin just sitä (viimeisintä, rfsu) kuvaa miesystävällekin todisteena ettei tässä nyt mitään ole (ts. voi silleen olla, hyvin todennäköisesti ainakaan - katso nyt) meneillään... Ehkäisystä on huolehdittu kyllä estemenetelmin heti kierukan päädyttyä harmillisesti ja yllättäen poistoon (toukokuun alkupuolella), Clearblue näytti tuota omituista haamuplussaa minun silmään jo päivän pari ennen sitä tapahtumaa sekä toistettuna pari päivää sen jälkeen... Ajattelin sitten lopulta silti, kun kaikki muut testit tahtoi olla negaa, että kemiallinen se vain oli. Mutta toisaalta: minusta uutta ovista ei ole tuntunut missään vaiheessa toukokuussa tapahtuvan, eikä sen puoleen alkanut/ilmennyt mitään uusia (tyhjennys-km)vuotojakaan saati nyt kuunvaihteessa vielä niitä uusia virallisia menkkoja. Että. :censored:
Tää on kyllä stressaavaa aikaa kun ei kunnolla tiedä :D ja samaa kanssa netissä lukenut, että jollain se testi näytti myöhemmin plussaa mikä entistä enemmän vaa pistään ihmetyttää. Stressikään tässä vaiheessa ei hyvä. Uskoisin sun testiviivojen tummenevan ajanmyötä mikäli raskaana olet. Voihan se olla tietysti ovulaatiokin myöhässä eikä siksi näkynyt tai kuulunut. Toivottavasti pian asiaan saadaan selkeys!
 
@janniew Jep, täytyyhän sen tästä selvitä johonkin suuntaan, viimeistään sen ajan kanssa... :D -Jos- siis mulla menkat nyt sitten tässä vaiheessa jättääpi ajoissa (ensi viikkoon mennessä) tulematta, niin sitten sijoitan vielä yhteen testiin joka saa luvan olla Clearblue Early Detection, jos jostain löydän :geek: Tai sitten se Plus. Varmasti palaan tännekin tulevaisuuden tuumailijoille tilannetta päivittämään. Lycka till! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: janniew
Soita terveyskeskukseen ja pyydä pääsyä verikokeisiin. Tässähän on monta mahdollisuutta. Voi olla, että ovulaatiosi oli jostain syystä myöhässä, ja olet vähemmillä viikoilla kuin kuukautisten perusteella luulisi. Tai sinulle on tullut jo keskenmeno, ja siksi arvot eivät ole lähteneet nousuun. Tai sinulla on kohdunulkoinen raskaus, joka aiheuttaa myös matalampia arvoja. Tai sitten et ole raskaana, mutta kierrossasi on muuta vikaa. Nämä selviävät kyllä kun otat yhteyttä terveyskeskukseen.
 
Soita terveyskeskukseen ja pyydä pääsyä verikokeisiin. Tässähän on monta mahdollisuutta. Voi olla, että ovulaatiosi oli jostain syystä myöhässä, ja olet vähemmillä viikoilla kuin kuukautisten perusteella luulisi. Tai sinulle on tullut jo keskenmeno, ja siksi arvot eivät ole lähteneet nousuun. Tai sinulla on kohdunulkoinen raskaus, joka aiheuttaa myös matalampia arvoja. Tai sitten et ole raskaana, mutta kierrossasi on muuta vikaa. Nämä selviävät kyllä kun otat yhteyttä terveyskeskukseen.
mahdollista sekin kllä, mutta luulisi että kuukautiset olis jo tullut tai vuotoa jos keskenmeno tullut. mieummin odotan kuukautisia vielä hetken ja menen sitten terveyskeskukseen jos ei ala kuululua.
 
mahdollista sekin kllä, mutta luulisi että kuukautiset olis jo tullut tai vuotoa jos keskenmeno tullut. mieummin odotan kuukautisia vielä hetken ja menen sitten terveyskeskukseen jos ei ala kuululua.
Jep, samoilla mietteillä. Kohdunulkoinen olisi toki naisen omalle terveydellekin potentiaalisesti vaarallinen tila, mutta ajoittaista nippailua kummempaa/huolestuttavampaa kipua ei ole tässä itselläni ollut, ja mitä olen lukenut niin kohdun ulkoinen yleensä oireilee edetessään kivulla. Ja kuitenkin yleensä pitäisi näkyä tavanomaisesti raskaustesteissäkin, ainakin alkuunsa.
 
Ohhoh, tänä aamuna tuli vähän tummanruskeaa, siis vanhan vuotoveren sekaista tiputtelua.

Laitoin sitten siteen. Oli vähän menkkaoloja. Hetken ylhäällä oltuani, käydessäni pyttykeikalla, ainoa hyytymä siteen pinnalla, jonka sitten pyyhkäisin paperiin (kuivatakseni sidettä) mutta herättikin siinä lähempää huomioni oli hmm, jännä...

Jätän tämän vain tähän.

Olisiko ollut 26-28 ... (Kuva, varoitus herkemmille)

Vrt.
https://www.ehd.org/developmental-stages/stage12.php

Vuotelu toisaalta toistaiseksi loppuikin siihen. Aika jännä.

Ps. Ovulaatio-oireet olikin viimeksi olleet 5.5. Sopisi laskennallisesti "kuvioon". Villi veikkaus että mulla meni nyt tuommoinen alku sitten kesken. Hmm.
 
Ohhoh, tänä aamuna tuli vähän tummanruskeaa, siis vanhan vuotoveren sekaista tiputtelua.

Laitoin sitten siteen. Oli vähän menkkaoloja. Hetken ylhäällä oltuani, käydessäni pyttykeikalla, ainoa hyytymä siteen pinnalla, jonka sitten pyyhkäisin paperiin (kuivatakseni sidettä) mutta herättikin siinä lähempää huomioni oli hmm, jännä...

Jätän tämän vain tähän.

Olisiko ollut 26-28 ... (Kuva, varoitus herkemmille)

Vrt.
https://www.ehd.org/developmental-stages/stage12.php

Vuotelu toisaalta toistaiseksi loppuikin siihen. Aika jännä.

Ps. Ovulaatio-oireet olikin viimeksi olleet 5.5. Sopisi laskennallisesti "kuvioon". Villi veikkaus että mulla meni nyt tuommoinen alku sitten kesken. Hmm.
Hmm aika jännä kyllä, mutta mä ite sanoisin aika isolla varmuudella, että en usko sen sikiön olevan/keskenmenon. Voithan sä toki soittaa terveydenhoitajalle ja kysyy siltä mielipidettä. Olettaisin ison vuodon alkavan mikäli menis kesken ja jos sinulle pientä tuhrua ollut nyt niin ei näyttäis senkään kannalta siltä. Tietysti jos raskaana on niin siihen kuuluu normaalia pientä tuhru verta välillä, että ihan rahassa vain katselet :) ja jos kivut tai iso vuoto tulee niin kysyäse ihmeessä terkalta tsemppiä (y)
 
@janniew Juu no, soittelin kaupungin terkalle, ja sain sentään verikoe-lähetteeseen hänen kauttaan jonkun tuntemattoman lääkärin nyt "ylipuhuttua" :rolleyes: Pointti tuli kuitenkin hyvin selväksi - "ettei niitä lähetteitä noin vain anneta". :cautious: Kylläpä vastaavassa tilanteessa olevia ja kroppaansa ihmetteleviä naisia pidetään lähtökohtaisesti vain lähinnä hysteerisinä, vissiin, tai jotain... Hmn.

Tänään siis vielä näytettä labraan käsivarresta käyn antamassa, luulis selviävän siitä sitten onko (/kautta/ oliko) kyse tässä hommassa alkuraskaudesta. Sikiöhän se ei näin varhaisesti olisi mitenkään vielä (ollut), alkio vasta. Eniveis. Let's see.
 
Sinänsähän tässä vaiheessa verikokeen tuloksella ei ole terveytesi kannalta mitään merkitystä, se on pelkkää uteliaisuuden tyydyttämistä. Muutaman viikon kuluessa asia kuitenkin selviää suuntaan tai toiseen, ja sitten asian voi myös varmistaa ultralla.
 
vierailija
Jep, samoilla mietteillä. Kohdunulkoinen olisi toki naisen omalle terveydellekin potentiaalisesti vaarallinen tila, mutta ajoittaista nippailua kummempaa/huolestuttavampaa kipua ei ole tässä itselläni ollut, ja mitä olen lukenut niin kohdun ulkoinen yleensä oireilee edetessään kivulla. Ja kuitenkin yleensä pitäisi näkyä tavanomaisesti raskaustesteissäkin, ainakin alkuunsa.
Hiivauute sapuskoissa saa mahan kipuilemaan, se sienisokeri siinä. Onhan melkoinen business keksitty, jos sen takia joku ostaa raskaustestin :D
 
Sinänsähän tässä vaiheessa verikokeen tuloksella ei ole terveytesi kannalta mitään merkitystä, se on pelkkää uteliaisuuden tyydyttämistä. Muutaman viikon kuluessa asia kuitenkin selviää suuntaan tai toiseen, ja sitten asian voi myös varmistaa ultralla.
No mutta vedän kyllä kännit, heti kun "lupa" tulee :D:D
Että sillä ajattelin tällä olevan 'jonkun' terveydelle (jo tässä vaiheessa) merkitystä.

Ja aiemmin Tehän juuri hoputtelitte kovastikin kaltaisiamme tuumailijoita hakeutumaan vaan suosiolla terkkarin kautta verikokeeseen... Että eikös mikään 'kelepaa'. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: janniew
@janniew Juu no, soittelin kaupungin terkalle, ja sain sentään verikoe-lähetteeseen hänen kauttaan jonkun tuntemattoman lääkärin nyt "ylipuhuttua" :rolleyes: Pointti tuli kuitenkin hyvin selväksi - "ettei niitä lähetteitä noin vain anneta". :cautious: Kylläpä vastaavassa tilanteessa olevia ja kroppaansa ihmetteleviä naisia pidetään lähtökohtaisesti vain lähinnä hysteerisinä, vissiin, tai jotain... Hmn.

Tänään siis vielä näytettä labraan käsivarresta käyn antamassa, luulis selviävän siitä sitten onko (/kautta/ oliko) kyse tässä hommassa alkuraskaudesta. Sikiöhän se ei näin varhaisesti olisi mitenkään vielä (ollut), alkio vasta. Eniveis. Let's see.
Noni hyvä! toivottavasti asia selviää sitten sillä :D tai jotakin selkoa edes. Kerro ihmeessä sitten kun tuloksia kertoo että löytyikö mitään! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jossitellen
No mutta vedän kyllä kännit, heti kun "lupa" tulee :D:D
Että sillä ajattelin tällä olevan 'jonkun' terveydelle (jo tässä vaiheessa) merkitystä.

Ja aiemmin Tehän juuri hoputtelitte kovastikin kaltaisiamme tuumailijoita hakeutumaan vaan suosiolla terkkarin kautta verikokeeseen... Että eikös mikään 'kelepaa'. ;)
Jos kuvittelet, että kyse olisi jotenkin minun mielipiteeni, olet erehtynyt. Selitin tuossa sitä, miksi terveyskeskuksessa niin nihkeästi noita verikokeita myönnetään. Minä aikanani marssin yksityiselle verikokeeseen heti kun testi näytti plussaa, koska minulla ei ollut hinkua ruveta vääntämään kättä terveyskeskuksen kanssa. Mutta ehkä sitten olisi sinullekin pitänyt suositella verikoetta yksityisklinikalla, jotta sinäkin olisit ollut tyytyväinen vastaukseeni.
 

Yhteistyössä