Raskauden aikaiset sikiön sydänäänet

Hei kaikki,

Ehkä tällä palstalla voisi olla tietämystä että onko kellään ollut raskausaikana häiriöitä sikiön sydänäänissä?


Omassa tapauksessani tarkoitan että sydämen syke on hyvä mutta tekee välillä tauon,ns.jättää lyömättä yhden kerran...välillä säännöllisesti välillä ei säännöllisesti...

Jatkotutkimuksiin saa odotella viikon aikaa..(!).. joten kaikki tieto olisi mukava kuulla tämän kaltaisista jutuista....tack.. :flower:
 
Hei! minulla on nyt terve 1-v poika! Minulla oli noin kadeksannella kuulla silkiön sydänäänissä häiriöitä. Levossa sekä liikkeessä sikiöltä jäi yksi lyönti tasasin väliajoin väliin. sitä tutkittiin ja sanottiin että tämä on ihan normaalia!!!! Minusta kuulostaa vähän ihmeelliseltä että on normaalia... Mutta terve lapsi tuli ja toivon että sydämen kanssa ei tule myöhemmin ongelmia! onko kellään vastaavasta kokemuksia? mitä nimimerkille neitil sanottiin lääkärissä? selvisikö mitään?
 
Minulla huomattiin kuudennella kuulla sydänäänissä juuri sellaista häiriötä, että lyönti jäi väliin. Kuukautta myöhemmin sikiöllä todettiin hydrokefalia (en tiedä onko näillä mitään yhteyttä. Lapsen syntymän jälkeen sydän tutkittiin ja kaikki oli sen suhteen kunnossa. Minuakin kiinnostaisi kovasti kuulla mitä aloittajan kontrollissa todettiin?!
 
loppu raskaudesta huomattiin samoin ,...että n.joka kymmenes lyönti jäi väliin ja sanoivat minullekkin että yleensä vaaratonta ja palautuu normaaliksi syntymän jälkeen. Näin sitten kävikin, mutta kyllä oli piinaavat loppuraskaus ajat kun jännitti miten käy. Synnyttäneiden osastolla sitten otettiin ekg muutamaan otteeseen ja kaikki ok.
 
Meillä vähän samanlainen tilanne kuin maumiulla!

Eli vauvalla oli epäsäännöllinen syke (extroja) loppuraskaudessa, jossain rv 30 eteenpäin ja vauvan ollessa n. 3kk tehtiin aivojen MRI-tutkimus, jossa todettiin mm. kookkaat lateraaliventrikkelit ym. hydrokefalian alkuun viittaavaa.Tytöllä ei siis varsinaista hydrokefaliaa ole koska ei ole painetta aivoissa, poikkeavuutta (kudosvaurioita) kylläkin. Tällä hetkellä epäilynä hapenpuute rv 30-34.

Olen usein miettinyt, onko näillä asioilla jotenkin yhteys... Sydän on kylläkin terve, tutkittu jo neljästi syntymän jälkeen.
 

Yhteistyössä