Raskauden ensioireet?

  • Viestiketjun aloittaja Maria
  • Ensimmäinen viesti
"Tyttö92"
minulla on väsymystä,maha turvonnut ja välillä vihlaisee ala vatsasta ja sitten välillä on pahoinvointia.Usein päänsärkyä ja mielialan vaihtelua ja valkovuoto on runsaampi kuin ennen..Kuukautiset pitäisi alkaa vasta 17.11 ja tuntuu että kuukautiset alkaisivat.. :/ Hömm..Onko nämä raskauden oireita?
 
"Senja"
Hei! Ollaan lopetettu ehkäisy vauvan saamisen toivossa, mutta päätimme ettei oteta turhaa stressiä siitä. Kuitenkin viime viikon loppupuolella tuli mieleeni että pitäisiköhän tehdä raskaustesti... On ollut kiireitä joten en ole ehtinyt käydä ostamassa testiä, mutta tuon ajatuksen jälkeen olen alkanut kuulostella vartaloani, ja jostain syystä tuli ajatus, että raskaus voisi ollakin mahdollinen. Ehkä se voi olla toiveajatteluakin, mutta haluaisin kysyä teiltä raskauden kokeneilta tai muilta jotka asiasta tietää, että voisiko nämä olla raskauden oireita:

Valkovuotoni on lisääntynyt hurjasti, eilen oikein ihmettelin kun tuntui että jotain lurahti pöksyyn. Voihan se olla hiivaakin tai jotain, mutta on ollut hiiva ennenkin eikä se oo ollut noin "vetistä". Sitten huomasin alaselässäni vihlovaa kipua, joka säteilee jalkoihin, sellaista vihlovaa kipua mulle tulee yleensä ennen menkkoja, mut nyt ei oo menkat alkaneet. Tosin en edes tiedä, milloin pitäis alkaa, koska lopetin ehkäisyn (hormonaalisen) vasta kuukausi sitten, niin menkathan saattaa alkuun olla tosi epäsäännölliset. No, valkovuotoa tuli niin paljon että halusin tavallaan sormilla "kaivaa" sitä pois ettei tarvitsisi heti taas käydä vessassa, niin tunsin kohdunsuun, ja se tuntui jotenkin "kovalta", ei ole ennen (esim. tampoonia laittaessa) tuntunut ihan siltä...

Mietin vaan että onko tämä toiveajattelua, vai mitä? En ehdi käydä ostamassa raskaustestin kun vasta huomenna ja oon tulossa hulluksi kun mietin vaan tota asiaa :D

Katsoin muita oireita, ja en oo ainakaan vielä huomannut että olis esim. rintojen aristusta tai mielialan vaihteluita. Ei myöskään pahoinvointia tai muuta... Mutta onko kenelläkään muilla ollut samankaltaisia oireita kun mitä mä koen, vai kuvittelenko vain?

Kiitos pikaisista vastauksista! :)
 
...
Onko rinnat kipeät kun tulee raskaaksi ja imettää vielä edellistä? Siis imetän vielä ja toiveissa raskaus. Nyt on ollut outo olo mutta rinnat ei ole kipeät, muista on ollut kyllä jo paljon ennen kun menkat olisi pitänyt alkaa. Mutta en ole ennen imettänyt kun tulin raskaaksi.
 
"Nana"
Olen tässä viime päivinä alkanut tosissani epäillä olevani raskaana..mahdollisimman epätoivottuun ajankohtaan. Poikaystävästä tuli juuri ero, ja sitten piti kännissä harrastaa seksiä "vielä viimeisen kerran" ja jostain käsittämättömästä syystä (täydellinen vastuuttomuus) ehkäisyä ei sitten käytetty. Nyt on monta päivää ollut jo lämmöt koholla, mikä on melko epänormaalia minulle (kuume ei tavallisesti nouse, vaikka muuten olis tosi kipeä). Nenä vuotaa ja nautintoaineet (tupakka ja alkoholi) on alkaneet oksettaa. Todella tunneherkkä olo koko ajan, itkettää paljon, mutta ajattelin sen johtuvan ihan vaan eron aiheuttamasta masentuneisuudesta. Menkat on periaatteessa myöhässä, kuitenkin perin päivän heittoja normaalistikin ollut. Rintoja aristaa, mutta sitä tosin tapahtuu aina ennen menkkoja..Toivon että oon vaan peloissani kuvitellu itselleni näitä oireita, mutta toisaalta en aiemmin edes tiennyt, että esim. lämmön kohoaminen olisi alkuraskauden merkki. Tein jo pari testiä, mutta negatiivista näytti...
 
toiveilia
Joo-o minäkin eksyin nyt sitten kirjoittelemaan tänne palstalle kun aloimme tässä kierrossa taas yrittää lasta, mutta nyt käytössä on ovulaatiotikut ja raskaustestejä on kunnon nippu kaapin pohjalla odottelemassa mahdollista testausta.
Taas sitä yritti uskotella itselle, että ei nyt rupea kuvittelemaan niitä kaikenmaailman raskausoireita, mutta eikös vaan se alkanut kuin alitajunnasta tämä palstoilla ravaaminen heti kun ovis bongattiin ja peitot heilu ! Arggh. Tämä on suorastaan hermoja raastavaa kuvitella kaikki mahdolliset oireet ja joka toinen tunti uskoa, että on raskaana ja joka toinen tunti ettei ole :D
Joskin oireeni tähän asti ovat olleet vaan lievä rintojen arkuus ja alamahatuntemukset. Ovulaatio bongattiin 22.11 ja tikutin kahdesti että varmasti ei nyt valehtele :D Negatiivistahan se tietenkin näyttää
 
plussanut eilen :)
vihdoin tärppäsi..vuoden odottelun jälkeen :) oireita tuli ensin järkyttävä flunssa ja sitten alkoi rinnat kipeytyä ja nännit erityisesti..pelkkä ajatus koski :D sitten alkoi mahan nipistely ja menkat jäi pois...edellisetkin menkat kesti vain kaksi päivää :D ja ruokahaluahan on riittänyt :) nyt vaan toivotaan että kyydissä pysyy :) toivotaan muillekkin plussausonnea :)
 
Itelläni ollut noin viikon viikon ajan rintojen arkuuttaja turvotusta (myös nännit arat), alavatsassa outo tunne ja välillä vihlaisuja, vatsan turvotusta, päänsärkyä,alaselkäkipuja, pientä etomista ja mielialanvaihteluja. Lukemani mukaan kaikki viittaisi enemmän tai vähemmän raskauteen.. vai mahtaako olla vaan kuvitelmaa..?
 
Viimeksi muokattu:
"mama"
mulle ei tullut ennen plussaa muita oireita kuin oli viikon ajan ihan samanlainen olo kuin olis ollut kuukautiset alkamassa tän kolmannen lapsen kanssa. Toisen lapsen kohdalla oli ennen plussaa tosi kylmä, yökötti ja huono olo + väsymys. Ekan lapsen kohdalla ihmettelin ennen plussaa metallin makua suussa ja että miksei ne menkat ala vaikka on ollut sellainen olo että alkaa ihan just jo monta päivää (eli maha kipeä)
 
vv
[QUOTE="vieras";22652058]Jos Salkkareita on uskominen niin raskauden ensimmäinen oire on pyörtyily... :D[/QUOTE]

Mulla ihan oikeasti ensimmäinen oire on ollut voimakas huimaus, että kyllä se ihan oikeastikin voi olla oire :)
 
Täällä jännäillään myös. Ovis oli ja meni. Menkat pitäisi ensi viikolla alkaa. Joitain oireita on, toisaalta en tiedä tekeekö mielikuvitus tepposia:) Nännit aivat järkyttävät kipeät/arat. Jo pois päältä vedetty peitto sattuu:( Ja vatsassa "outo olo" välillä vähän vihloo ja vatsa ei toimi normaalisti. Pari päivää sitten tuli yht äkkiä sellainen olo että yrjö tulee (Erittäin harvinaista minulle.) Vessassa käymistä en huomaa lisääntyneen (juon muutenkin paljon mm vettä, teetä jne) Mutta varpaat ja sormet tuntuu välillä palelevan, ja tänä aamuna taas heräsin ilman peittoa ja ihmeekseni huomasin, etten sitä tarvitsekkaan. Johtuukohan pillereiden pois jättämisestä että seksi "maistuu" paremmin/herkemmin ;) (Ja mies hymyilee:)
Noh ensi viikon perjantaina pitäisi selvitä.
 
"Kisse"
Vauvakuume on kova ja nyt on tullut oireita, jotka saattaisivat viitata alkaneeseen raskauteen. Kuvittelenko vai voisinko oikeasti olla raskaana?

Eli siis. Mun kierto on aika pitkä eli 39 päivää. Mulla oli ovulaatio (tunnistin lämmöistä ja seksihaluista ;> ) 7.1. ja petipuuhat sattuivat sitä edeltäville ja sille päivälle. 5päivää sen jälkeen aamulla kun kävin vessassa tuli sellaista veristä vuotoa. Sitä jatkui kolme tuntia ja muuttui loppua kohti rusehtavaksi ja sitten loppui kokonaan. Luin jostain kiinnittymisvuodosta, voisiko olla sitä? Oviksesta asti on ollut nännit tosi kosketusarat ja nöpöttää koko ajan. Yleensä tämä menee ohi pari päivää oviksen jälkeen, mut nyt jatkuu edelleen. Valkovuotoa on tullut runsaasti oviksesta asti, normaalia enemmän. Tänään alkoi menkkamaiset juilimiset alavatsassa. Menkkojen kuitenkin pitäisi alkaa vasta 5 päivän päästä. Lisäksi vielä on lämmöt koholla ollut oviksesta lähtien, n.37.2 vaikka normaali on 36,5. Olisiko tärpännyt? Tietenkin testi kertoo tuloksen, mutta haaveilu on kivaa. Ja olen todella malttamaton, koska viikko on pitkä aika odottaa. :)
 
mittailija
Me ei oltu varsinaisesti lasta tekemässä mutta olen kova silti kuvittelemaan olevani raskaana. No useammassa kierrossa sitten kuvittelin. Oli ties mitä turvotusta, närästystä mielitekoja ja kaikkee, mittasin lämpöja jotka aina oviksen jälkeen jossain vaiheessa nousi 37.2 (ja niin oli myös ensimmäisessä raskudessani) laski sitten aina päivää ennen menkkoja normaaliksi. Eli menkat aina kumminkin alkoi.

No sitten tuli kierto missä tsemppasin että nyt en kuvittele mitään kun en kumminkaan oo raskaana. Lämmötkään ei noussu niinku aiemmin, kiukku kohtaukset tuli niinkun aina ennen menkkoja. Mitään oireita en bongannu. Huvikseni kuitenkin testasin vanhalla vanhalla ovistikulla vähän ennen oletettujen menkkojen alkamisajankohtaa ja siihenhän sitten tuli kaksi viiva. Parin päivän päästä tein ihan raskaustestinkin jossa myös oli kaksi viivaa. Niinpä meille sitten tuleekin kolmas vauva. Ilman niitä kaikkia kuvittelemiani alkuraskausoireita.
 
hei ! minulla on ollut jatkuvaa pahoinvointia viikko mahdollisen hedelmöitymisen jälkeen? onko mahdollista että alkaisi oireet jo näin pian? on myös ollut oksetusta ruokaa kohtaa mutta silti syön jatkuvasti valtavan näläntunteen takia, ja normaalisti pärjään hyvin pienellä annoksella ruokaa. on myös ollut päänsärkyä, virtsaamistarve on lisääntynyt, mielialat heittelevät ja ruumiinlämpö on 37.07, nenäni on myös tukossa ja rinnat arat? voiko nämä olla vain psykosomaattisia oireita? vai onko mahdollista että olen raskaana?
 
Kuvittelija
Hei mä sorrun nyt myös, mä olen 18vuotias nuori nainen e-pillereitä syön ja nyt on neljättä päivää pahoinvointia joka tulee ja menee, vällillä oksettaa ihan kunnolla, ja päänsärkyjäkin on jonkun verran ollu. Tyhjennysvuodon pitäisi alkaa 1-2pv päästä. Ennen ei ole pillerit mulle moisia oireita aiheuttaneet, vauva olis yhtäaika tervetullut ja ei tervetullut. Olisiko mahdollista olla raskaana, testiä kun en vielä kehtaa tehdä... No mutta todennäköisesti tyhjennusvuoto alkaa normisti ja se tuolla syvällä salaa itävä toive vauvasta saa alitajunnan tekemään tepposiaan, ja muuttaa erilaiset menkkaoireet raskausoireiksi. :D
 

Yhteistyössä