raskauden keskeytys

  • Viestiketjun aloittaja torvi
  • Ensimmäinen viesti
walma
Alkuperäinen kirjoittaja torvi:
kun en tiedä pystynkö sittenkään:( toisaalta haluan pitää ja toisaalta pelottaa
vauvan saannissa ei ole mitään pelättävää.jokainen kasvaa äidiksi odotusajan myötä.kuuntele sydäntä niin tiedät mitä tehdä.
Itse olen samassa tilanteessa kuin sinä. Ja tänään kun hain lähetteen keskeytykseen tajusin että ei minusta vain ole siihen ja minun kohdalla se on väärä ratkaisu.
 
tahmis
Mieti omaa tilannettasi jonkun neuvolan tädin kans, sitä varten paikkaa sanotaan neuvolaksi! Asioilla on monta puolta; mikä on elämäntilanteesi, oma terveytesi, millaisia apuja sinulla olisi läheisistäsi jos saisit vauvan "yksin" yms. Toivottavasti löydät ratkasiun pian.
 
juuri
mä hain kanssa lähetteen keskeytykseen., ja en vaan voinut kuitenkaan.
samaa mieltä mä en ole että raskauden kuluessa kasvaa äidiksi.. äidiksi sä kasvat lapsen elämän myötä.
kantti ei mulla riittänyt aborttiin, olin jo viikoilla 11 kun aika oli sovittu. mä en vaan pystynyt siihen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tahmis:
Mieti omaa tilannettasi jonkun neuvolan tädin kans, sitä varten paikkaa sanotaan neuvolaksi! Asioilla on monta puolta; mikä on elämäntilanteesi, oma terveytesi, millaisia apuja sinulla olisi läheisistäsi jos saisit vauvan "yksin" yms. Toivottavasti löydät ratkasiun pian.
Peesi. Neuvolasta kyllä ainakin täällä meillä saa lähetteen jos tarve vaatii,ei tarvitse omalla lääkärillä käyntiä..
 
Luulisin että adoptioon antaminen olisi vielä vaikeampaa kuin keskeytyspäätös. Mutta onhan se toki takaportti jos tuntuu vielä raskauden aikanakin tai lapsen synnyttä ettei ihan oikeasti pysty vauvasta huolehtimaan. Mutta olen samaa mieltä siitä muiden kanssa että useimmiten raskaana ollessaan kyllä vauvasta alkaa niin kovin tykkäämään että vauvan sitten loppupeleissä haluaakin omakseen. Ja Suomessa tukea saa jo odottaessaan, vauvan synnyttyä jne. kunhan sitä rohkeasti osaa pyytää. Ei pidä ajatella että se olisi jotenkin häpeällistä tms.
 

Yhteistyössä