"raskausoire"-ketju

Heippa!

Kirjottelin tonne "ekat raskausoireet"-ketjuun ja ajattelin, että pitäskö meille, joilla on joka kuukausi olevinaan raskausoireita, perustaa ihan oma ihmettely-ketju.. Oletan, että en ole ainut? :xmas:

Mä siis testasin eilen negan, kp27/28-30, mutta menkat ei ole vielä alkaneet. (Joten hullulla on edelleen toivo yllä :ashamed: )
Arvatkaa monestiko oon käynyt roskiksella tonkimassa nega-testiä, jos ois tullu ees roskishaamu?! Too many times my friends, too many.. Kun vaan osais ottaa rennosti, eikä ajattelis asiaa 24/7. Mutta sehän on tietysti helpommin sanottu kun tehty!!

Samanmielisiä paikalla??
 
Vähän sama... mulla 24/24-28 ja ihan sillä lailla kyllä juilii, että kohta alkaisi, mutta... raskaustestiä en vielä tehnyt kun ei ole kuin yksi enkä viitsi tuhlata, mutta sorruin aamulla tekemään ovistestin :ashamed: kun kerran oireita muka on. Testiin tuli viiva, mutta ei plussaa eli tuskinpa tässä paksuna ollaan.
 
Huh, I´m not alone :hug:

Onks teillä lenkkari ja SeInka ennestään lapsia? Oletteko kauan yrittäneet nyt raskautua?

Mulla ensimmäinen olis toiveissa.. Ja niinkin "kauan" kun puolisen vuotta tullut ilman ehkäsyä oltua (ja mä oon jo nyt ihan hermoraunio..) HUOH.
 
MÄ TEIN SEN TAAS!!
testasin siis. ja negahan se oli. tällä kertaa digitaalinen cb-testi, ja vielä viikkonäytöllä. hukkaan meni..
voi hitto tätä elämää.. mulla EI sais olla vapaapäiviä, en näköjään muuta osaa tehdä kun kuulostella oloa ja tehdä testejä.
Ja tää oli KOLMAS (3) testi tässä kierrossa. Ja kp on tänään siis 28/28-30. JOS menkat ei nyt alkaiskaan, niin en varpisti testaa ennenku monenmonenmonen päivän päästä...

Piti vähän purkautua.. Kiitos ja anteeksi.
 
hawwe: Mul eka lapsi toiveissa.. :) Olen päättäny et testin teen vasta ku menkat reilusti myöhäs.. (joojoo hyvä se täs vaihees viel luvata).. :D meil ei o yritystä takana ku yks kierto, tää on nyt toinen, vaan ku on luonteeltaan "mulle kaikki heti nyt" niin tääki jo teettää tuskaa. :D

emmä tiä millo ees ekat oireet voi tulla? mul ny kp 21 / 28-36.. tänää on muljunnu mahas ja alavatsaan koski aamul, ja viime pe mie olin taju itkuherkkä.. noh, nää on näitä mitä toivoo liittyvän raskauteen mut saas nähdä.. :)
 
hawwe: Mul eka lapsi toiveissa.. :) Olen päättäny et testin teen vasta ku menkat reilusti myöhäs.. (joojoo hyvä se täs vaihees viel luvata).. :D meil ei o yritystä takana ku yks kierto, tää on nyt toinen, vaan ku on luonteeltaan "mulle kaikki heti nyt" niin tääki jo teettää tuskaa. :D

emmä tiä millo ees ekat oireet voi tulla? mul ny kp 21 / 28-36.. tänää on muljunnu mahas ja alavatsaan koski aamul, ja viime pe mie olin taju itkuherkkä.. noh, nää on näitä mitä toivoo liittyvän raskauteen mut saas nähdä.. :)
Joo, niinpä.. Ja ei kai ne ekat oireet yleensä tule kun vasta sitten kun ne menkat on pari viikkoa myöhässä, siis raskaus jo vähän edenny, mutta hyvällä mielikuvituksella niitä tietty keksii ihan millon vaan... :xmas:

Mulla on nyt kp 29/28-30. Kaks edellistä kiertoo on kestäny 28 päivää. Mahaan koskee kun ois potkittu ja alaselkää juilii, mutta ei ole menkkoja vielä näkynyt..!! (onneks ei oo testejä jäljellä, niin en voi testata..) Mutta kyllä tää taas saa toiveet nousemaan................................... :headwall: Argh. Menis nyt pari päivää nopeesti ja näkis kuin käy.
 
Täällä yks oireiden pakkotarkkailija kans :D

Kävi pillerinunohdus tossa 3 viikkoa sit, oltiin suunniteltukin pillereiden poisjättöä jo... mut siis oon nyt ollu 1½ viikkoa ilman pillereitä ja kovasti kuvittelen et silloin kun pilleri unohtu ois käyny vahinko.

Oireita on: kasvaneet tissit, menkkamainen vatsakipu aina ajoittain, alaselkää jomottaa välillä, tupakka ei maistu, pahoinvointi aamulla ja välillä päivälläkin, aivan tolkuton väsymys iskee kun salama kirkkaalta taivaalta ja voisin nukahtaa siihen paikkaan, samoin huomasin että minuu ärsyttää kauheen helposti aivan tyhmät asiat kuten viime yönä 3 kertaa heräsin ja keksin jotain typeriä asioita jotka kävi ärsyttää (Siis mitä ihmettä mä tuollasia yöllä mietin??!!), turvotus.... ja siis menkathan ois voinu jo tulla jos ois tullakseen kun tuo vatsakipu oli samantyylistä mutta eipä vaan oo kuulunut.... Mitä luulette? Tänään taidan kipaista ostamaan testin :p
 
Täällä yks oireiden pakkotarkkailija kans :D

Kävi pillerinunohdus tossa 3 viikkoa sit, oltiin suunniteltukin pillereiden poisjättöä jo... mut siis oon nyt ollu 1½ viikkoa ilman pillereitä ja kovasti kuvittelen et silloin kun pilleri unohtu ois käyny vahinko.

Oireita on: kasvaneet tissit, menkkamainen vatsakipu aina ajoittain, alaselkää jomottaa välillä, tupakka ei maistu, pahoinvointi aamulla ja välillä päivälläkin, aivan tolkuton väsymys iskee kun salama kirkkaalta taivaalta ja voisin nukahtaa siihen paikkaan, samoin huomasin että minuu ärsyttää kauheen helposti aivan tyhmät asiat kuten viime yönä 3 kertaa heräsin ja keksin jotain typeriä asioita jotka kävi ärsyttää (Siis mitä ihmettä mä tuollasia yöllä mietin??!!), turvotus.... ja siis menkathan ois voinu jo tulla jos ois tullakseen kun tuo vatsakipu oli samantyylistä mutta eipä vaan oo kuulunut.... Mitä luulette? Tänään taidan kipaista ostamaan testin :p
Noni, kuulostaa lupaalvalta Murunmami :) Teitkö jo testin? Onko sulla siis mikä kp menossa?

Mä hypin (taas) seinille. Pakko käydä ennen töihin menoa testi (tai kymmenen) ostamassa. Nyt siis kp 30/28-30 ja eipä ole monsuunit alkanu. Mulla tosin on hirrrveä stressi päällä tästä ja miljoonasta muusta asiasta, että sekin voi viivästyttää.. Mutta toisaalta taas, mä olen luonteeltani kunnon stressiapina, jos se vaikuttais menkkoihin niin ei mulla olis niitä ikinä :cool:

Saa nähdä kuin käy.. Lycka till kaikille meille ja pitkää pinnaa :saint:
 
Oho, mun "raskausoireet" olikin raskausoireita ihan ilman lainausmerkkejä :). Plussa tuli eilen kp25/24-28, haalea oli vielä, mutta kuitenkin selvä viiva. Eli ei ne välttämättä ihan kuviteltuja aina ole ne oireet :). Tosin nyt tuntuu kuin oireita ei enä niin paljoa olisi. Toivottavasti kaikki on hyvin, teen uuden testin perjantaina (tai sitten jo huomenna jos en kestä odottaa...)

Meillä tosiaan nyt sitten toinen tulossa, esikoinen 05/09. Ja kaksi kertaa vain ehti tulla menkat pillereiden jättämisen jälkeen, esikoista odoteltiin 8kk.

Murunmami: testiä kehiin! Kuulostaa lupaavalta :).
 
Negatiivista näytti :/

Hawwe: Ei mitään hajua mistään kp:stä kun oon syöny minipillereitä ja mulle ei tule kuukautisia ollenkaan.... Mut esikosta kävi niin, että jätin pillerit pois ja kk päästä plussasin eikä menkkoja kerenny tulla ollenkaan :D

Onnea SeInkalle!
 
Täällä kans "raskausoireilija". Mulla on tänään kp 30/30-50 ja mua väsyttää ihan tolkuttomasti, tänään on oksettanut koko päivän, oon ollu pahan tuulinen jo muutaman päivän... Mutta pessimistinä olen sitä mieltä, että menkat ne vaan tulla posottaa viikonloppuna. Ensimmäinen siis toiveissa ja aloitettiin toukokuussa yrittäminen.
 
Mesikämmen, alkoko menkat vai tuliko plussa? :)

Mulla on nyt kp 6/28-31, (eli kohta alan taas oireilemaan.... :snotty: )
Tilasin muutaman ovistikun, että tietäs tapahtuuko tuolla edes mitään.. Niitä nyt odottelen saapuvaksi ja päiviä kuluvaksi :D
 
hawwe: Voi olla, että sulla on käyny samallalailla ku mulla.

Viime vuonna, kun jätin pillerit pois ja menkkoja ei näkyny nii aloin jo ajattelemaan et ei hitto, oonko nyt sitten raskaana ja sit alkoiki ns. oireita tulemaan. Esim töissä aamulla mulla oli tod. huono-olo n. 2-3h mut sit se vaa itestää häippäs. Tein testin, negatiivinen ja sit tulikin menkat... Sit sama juttu uusiks noin kk kuluttua, tein testin ja taas negatiivinen... Mun kohalla halusin vain niin paljon tulla raskaaksi, että kuvittelin itselleni oireita... Kahden nega testin jälkeen annoin olla. En jaksanu enään stressata 24/7 olenko raskaana vai en, joten tuumasin et tulkoot jos on tullakseen.

Sitten heinäkuussa oli menkat 2vkoa myöhässä, mutta ei siltikään tullut mieleen että olisin tullut raskaaksi, sillä menkät ovat olleet todella vaihtelevat kiertojen suhteen pillereitten lopetettuani (ja sitten ne menkat sieltä tulikin). Sama juttu elokuussa, taas menkat myöhässä, mutta tällä kertaa niitä ei tullutkaan ollenkaan. Sen sijaan tuli huono-olo 24/7 ja siitä tein sitten testin vain sen takia, jotta voin lääkärille sanoa että EN ole raskaana, et nyt on jokin muu pielessä, mut testipä näytti positiivista. Minä en ollut uskoa, eikä murukaan. Olisin halunnut vielä varmistaa asian, mutta ei onnistu, kerta on toivottu raskaus. Nyt sitten ootellaan sitä neuvola aikaa.

Tsemppii sulle hawwe, älä stressaa vaan anna asian olla ja voit itekkin yllättyä, että ohhoh nyt nappas. ;) Ja kaikille muillekkin piän peukut pystyssä, että onnais. :)
 
Tervehdys! Näitä viestejä oli niin mielenkiintoista lukea, kun olen itsekin tuollainen hötkyilijä ja tulkistija.

Lopetin e-pillerit syyskuun 3. päivä ja nyt on tulkittavissa jo kaiken maailman oireet. Rinnat alkoivat sattua 4 päivää sitten ja sen jälkeen jäi nännit araksi. Paha olo alkoi pari iltaa sitten ja meni ohi. Seuraavana iltana tuli uudestaan, eikä mennyt ohi. Tänään aamulla jo herätessä oli paha olo. Lisäksi eilen illalla nipisti vasemmalta puolelta alavatsasta.

Kaikki oireet vaan on sellaisia, että saattavat yhtä hyvin viitata myös e-pillereiden lopettamisoireisiin. Ärsyttävää! Ja tottahan toki olen ehtinyt tehdä jo kolme (!) testiä, kaikki negaa.

En oletakaan raskautuvani heti ekasta kierrosta ja ennen pillereitä menkat tulivat ja menivät miten sattui, joten laskelmointikin on melko haastavaa. Tsemppiä kaikille!
 
Tervetuloa joukkoon Keltakukka! :flower:

Oma tilanne; mulla on nyt kp 11/28-31 ja ajattelin siis sitä ovista koittaa tikuttaa. (Vaikka joku aika sitten vannoin, että mihinkään tikutus ym juttuihin en sitten rupee.. :LOL: )
Huoh.. Tuntuu että kauheen moni ystävä/tuttava on tullut viime aikoina raskaaksi. Miksen minäkii?!! Kärsivällisyys ei kuulu hyveisiini..

Noh, eipä se auta kun toivoa, että meidän kuvitellut oireet muuttuis joskus ihan oikeiksi :)
 
Moron kaikille "oireilijoille"

Mä en enään oikeen tiiä, että mihin ketjuun sitä kirjoittelis. Ku eipä oikeen mistään tuu mitään vastausta mihkään....

Mulla on siis sellainen tilanne, että mun kierukka tosiaan luiskahti pois paikoiltaan viime kierron aikana ja silloin kun tehtiin ultra, että katottii jotta kaikki on ok, niin lääkäri totesi, että munasolu on kypsynyt ja irronnut 14-16.9 välisenä aikana.¨
Tuosta irtoamisesta pitäis menkkojen alkaa 14 päivän päästä...

Mun kierto on ollut aina suht säännöllinen kierto 23-25 päivää. Kaiken laskujen jälkeen nyt menkat on jo myöhässä sen 2-4 päivää.

Koko aikana kun mulla kierukka oli, niin mulle tuli menkat ihan normisti.

Mulla oli tuossa joku aika sitten kaiken maailman "oireita", mutta nyt on vaan enään menkkamainen kuilinta ja super väsymys päällimmäisenä. Hieman on ollut lämmöt koholla...

Huoh!

Pitäis varmaan se testi tehä kohta puoliin....
 
Hei ihanaa! Meitähän on näin paljon!

Lyöttäydyn mukaan paniikki tsekkailijoihin ja oirekuulostelijoihin :ashamed::)
Ja myönnän myös olevani se, joka testailee ihan liian aikaisin, ei vaan malttas! Nyt ei onneks ole testin testiä koko talossa!

Olen siis harvinaisen loistava keksimään oireita ja kuvittelemaan niitä.. Ja pettymyksenhän se on tuottanut..
Pillerit lopetettiin viime kuussa ja nyt torstaina pitäs alkaa menkat ja ihan jännät päällä jo. Oireina on palelu (palelen kyllä muutenkin aina!) Arat nännit (tottakai ne on kipeät kun niitä koko ajan rämplää, et onko ne kipeet!:snotty:) Pahaa oloa ei vielä, aiemminkin se on alkanut vasta rv6. Väsyttää (sitäkin aina!) Että kyllä minä pahasti pelkään taas kuvittelevani vaan ihan kaiken. Esikoinen sai alkunsa heti ekasta kierrosta, eikä tokalle ja kolmannellakkaan kovin kauaa mennyt, mutta silti.

Nää piinaviikot on jotain ihan kaameeta. Ukko ihmettelee kun rovva on kun persiisiin ammuttu..No hei, oon kai! :D
 
  • Tykkää
Reactions: cherrrye ja helsuu
hawwe Kiitokset :)

Se oliskin kauhean kätevää, jos raskautumisesta olis vain yksi selvä oire, vaikka vihreäksi muuttuvat varpaat, niin ei tarttis arpoa :D

No, en tiedä auttoiko tänne palstalle kirjoittelu vai mikä tuli, mutta mulla ei ollut tänään oireen oiretta. Häväsivät kuin tuhka tuuleen, joten kaiketi ne sitten johtui siitä pillerien lopettamisesta.

Marbella Mulla ei ole mitään käryä noista kierukoista, joten en osaa sanoa juuta enkä jaata. Itse ajattelin, että nyt kun multa hävisi oireet, niin kai se sitten oli vaan jotain muuta.

Äiti maa Naureskelen täällä sun kommenttia "tottakai ne on kipeät kun niitä koko ajan rämplää". Mä niin tunnistan ton tilanteen :D
 
  • Tykkää
Reactions: Fujin ja cherrrye
No mun pitää vaan nyt ootella ja jossain vaiheessa sitten soitella tohtorille...
Alkaa vaan ottaa pannuun... Stressii mulla on ollut kyllä elokuun alussa aikas pahasti, mutta kun se lääkäri kuitenkin totesi munarakkulan juuri puhjenneen ja kun satuttiin harrastaan seksiä silloin ennen kuin tiesin sen härpäkkeen ees olleen pois paikalta, niin raskautumisen mahdollisuus tosi suuri... Ja kun sitä nyt tässä ressannu, että alkaako ne menkat vai ei...

Kun tosiaan sitä vaan nyt aatellut, kun ne on myöhässä että johtuuko ressistä vai vaan siitä, että kävi vähän niin ku vahinko.

Mulla on nyt tässä oireina ollut pääkipu, alavatsa kipu, alaselkä särky ja rinnat kipeenä... Nukkuakki tahtoisin 24/7 =D Mutta voi olla, että kuvittelen vaan :LOL:

Plus kamala nälkä iltaisin ja vessassa saa juosta.

Aamulla meinaa kahvit lentää jo kaaressa... :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Marbella, mullekin noi kierukka jutut on vierasta maaperää. Mutta kuulostas kyllä siltä, että vois olla testin paikka!!!? (Stressillä voi tosiaan saada ihmeitä aikaan, mä stressasin viime kuussa itelleni menkat 3 päivää myöhemmäks..) Sun tilanteessa voi kyllä olla hyvinkin mahdollista, että olis pullat uunissa :) Oiskos se sitten (jos tätä saa kysyä?) hyvä vai huono juttu jos testi plussaa näyttäis? Kun kuitenkin ollut se kierukka käytössä jne. No, oli miten oli, toivotan paljon tsemppiä stressavaan tilanteeseen! :flower:

Äiti maa ,hih.. Been there, done that :D

Sori jos kirjottelen sekavia.. Mutta mä oon (jo) nyt jotenkin ihan paineessa. Siis tyyliin jo täällä kuvittelen raskausoireita vaikka vasta todennäkösesti ovulaatio on tulossa parin päivä päästä :stick: Miten ihminen voi olla näin järjetön?

Mulla on noita david merkkisiä puikko-ovulaatio testejä, käytän ekaa kertaa. Onko kellekään tuttu merkki? Testailun aloitin (tietysti) aiiiiiiiivan liian aikaisin, ja nyt kun alkas olla oikeet ajat, niin on huimat 2 puikkoa enää jäljellä.. :saint:

Olo on hermoheikko, pakko kehittää jotain järkevää tekemistä, niin ei kokoajan mieti näitä juttuja.. (ja räplää nännejä) :headwall:
 
:LOL::LOL:

Räplätkäämme sitten yhdessä, mut omiamme kuitenkin vaan!:LOL: Voi luoja!:saint::LOL:

Mulla on ollut vaan niitä liuskatestejä. Ekaa kertaa kans testissä ja kyllähän ne miun pienen kupolin sai sekasin. Mullehan siis tuli joo ne 2 viivaa, samanvärisiä. Mutta sitten tulee se mutta: Ne oli aika haaleat, saman väriset mutta haaleat. Et mitä ihmettä? Oliko se ovis vai ei? Et jos ei tärpänny (niinku varmaan ei) niin en taida ostaa enää kyllä. :| Kai:p
 
Äiti maa ovulaatiotestissä pitäisi testiviivan olla aina kyllä tumma, eli onkohan testi tehty väärin? Eli kastoit sen siihen "max" rajaan asti etkä yli? Ovistesteissä (liuska) verrataan meinaa sitä testiviivan vahvuutta kontrolliviivaan, ja ovisplussa on silloin kun testi viiva on vähintään YHTÄ TUMMA tai tummempi kuin kontrolliviiva. Haaleat viivat ei merkkaa LH huippua. Ovistesteihin tulee periaatteessa melkein aina jonkinnnäköinen testiviiva. Mutta sen kontrolliviivan pitäisi olla aina tumma.

Tosin ihan kaikilla ei ole aina toiminut noi ovistestit, ja jotkut ei saa vahvaa viivaa missään kierron vaiheessa..
 

Yhteistyössä