"raskausoire"-ketju

toive23 musta saat jännäkaverin, itse myös viimeyönä tätä ketjua lukenut :D Ihan alkuketjusta löytyy omia vuoden takasia kirjoituksia, jotka molemmat oli plussia lopulta, mutta molemmat kohdun ulkopuolisia.

Nyt kp 30 / 28-30-32. Raskausoireta on vaikka muille jakaa. ovis bongattu kp 16
- Tissit kipeät sivuilta ja "sisältä"
- jatkuvaa palan tunnetta kurkussa
-väsy
-pelelee
-närästää
-pissa haisee erilaiselle ja pitää usein käydä
-masussa nipailee, viimeyönä mahallaan nukkuessa alavatsalle paineen tunne
-mielialanvaihtelut HURJIA
-finnejä
siinäpä muutama näin alkuunsa. Testannu oon ninku sadalla testillä abaut ja vuorotellen saan nega, plussa, nega, haamu, nega, nega, haamu, nega , plussa, nega nega.... VIT**** etten muuta sano! Toive lapsesta on kova, joten oireden taustalla saattaa olla psyyke. Tän kierron jälkeen lapsettomuushoitoihin :|
 
Täälläkin jännäri.
Meillä on yk19 menossa toisen lapsen kanssa. Silloin puolitoista vuotta sitten jaksoin kirjoitellakin palstoilla mutta sitten alkoi surettaa oma jatkuva epäonnistuminen niin että lopetin koko kirjoittelun. Ja ajattelin että se stressaaminenkin tärppäämisestä pysyis aisoissa.
No..vihdoinkin, näin pitkän ajan jälkeen, mulla on tunnistettavia selkeitä oireita ja odotan kovasti että kp28/28 lauantaina pärähtäis päälle että voisin testata vihdoin.
Nyt siis menossa kp 25/28.

Mulla on pari päivää ollut lämmöt selkeästi koholla 37,2-37,5 ja jatkuva kuvotus päällä. Sekä mieletön väsymys. Tunnistan esikoisen kohdalta nää oireilut. Silloinkin luulin olevani oksutaudissa pari kolme päivää ennen menkkoja..;)

ps. lisäys tähän vielä, että arvatkaa vaan taistelenko näinkin pitkän yrittämisen jälkeen koko ajan itseni kanssa, että en tekisi liian aikaista turhaa testiä..:whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Toive23, miten sulla kiertopäivät menee?

Mä tein esikosta aikanaan kp25/28 haaleenvaaleen plussahaamun. Nyt tuntuu koko ajan kuin tuo testi tuolla kaapissa huutais muo..mutta kun just se voi olla ihan liian aikasta ja tulis nega ihan vaan senkin vuoksi.

Mä en oo ihan varma mun oviksesta, että onko nyt dpo 9 vai 13. Molempina oireet kohtas ja molempina heiluteltiin peittoa..:whistle:
 
Heisan! mun pitkä kirijootus sitte katos johonki joten yritän sepustaa lyhyesti ytimekkäästi. eli siis mulla otettiin tammikuun alussa kierukka pois ja sen jälkeen ensimmäiset menkat tuli myöhässä, sitten "liian aikaisin". niiden jälkeen arvioidun ovulaation jälkeen alko oireilu muutaman pvän päästä, nippailulla, menkkamaisia kipuja, väsymystä. kp 27 (normaalina vuoto on n. 28 pvää) alko kirkas ja kivuttomampi ko yleensä vuoto joka kesti 4 pvää aika niukahkot. pari pvää sen jälkee "oireet" jatku.. alamahan polttelu ja paineen tunne alapäässä ja jatkuu vieläki kun seisoo pitkään tai kävelee.. testit näyttäny roskishaamua tai sit ei mitään. mietitty tässä vain että jos on ollu alkuraskauden keskenmeno niin onko mahdollista että kivut jatkuu vielä yli kaks viikkoa jälkeen päin, mulle ei oo siis koskaan tullu keskenmenoa. vai voiko olla mahollista että oisin kuitenki raskaana muttei vaan oo sitä hormoonia tarpeeks vielä testeihin.. mulla ois vissii joku rv 6 nyt jos ois tärpänny sillon toissa menkoista.. onko kellään kokemuksia vastaavanlaisista oireista..?!
 
Heisan! mun pitkä kirijootus sitte katos johonki joten yritän sepustaa lyhyesti ytimekkäästi. eli siis mulla otettiin tammikuun alussa kierukka pois ja sen jälkeen ensimmäiset menkat tuli myöhässä, sitten "liian aikaisin". niiden jälkeen arvioidun ovulaation jälkeen alko oireilu muutaman pvän päästä, nippailulla, menkkamaisia kipuja, väsymystä. kp 27 (normaalina vuoto on n. 28 pvää) alko kirkas ja kivuttomampi ko yleensä vuoto joka kesti 4 pvää aika niukahkot. pari pvää sen jälkee "oireet" jatku.. alamahan polttelu ja paineen tunne alapäässä ja jatkuu vieläki kun seisoo pitkään tai kävelee.. testit näyttäny roskishaamua tai sit ei mitään. mietitty tässä vain että jos on ollu alkuraskauden keskenmeno niin onko mahdollista että kivut jatkuu vielä yli kaks viikkoa jälkeen päin, mulle ei oo siis koskaan tullu keskenmenoa. vai voiko olla mahollista että oisin kuitenki raskaana muttei vaan oo sitä hormoonia tarpeeks vielä testeihin.. mulla ois vissii joku rv 6 nyt jos ois tärpänny sillon toissa menkoista.. onko kellään kokemuksia vastaavanlaisista oireista..?!
Mulla oli alavatsalla tosi paljon kaikkia oireita, vastaavanlaisia kun sulla. Mulla todettiin kohtutulehdus, sain antibiootit ja oireet helpotti. Kannattaa tsekata. Roskishaamut ei merkkaa valitettavasti mitään.. Tsemppiä!
 
Mulla ei liittynyt kipua pissatessa. Oli vaan alavatsan juilimista ja vihlomista, ja etovaa oloa. Kuukautiset oli erityisen kivuliaat. Tosin mulla on etovaa oloa aina kierron loppupuolella, en voi omalla kohdallani siihenkään luottaa raskausoireena :)
 
Hei, onko ketään muuta, jonka tissit ei ikinä oireile mitenkään tai ole ikinä mitenkään herkät, menkkojen tai ovulaation aikaan siis? Voisko ne plussatessa tehdä sen ekaa kertaa vai voisko plussakin tulla ilman tissituntemuksia?
 
dpo11 menossa ja oireina ollut: rinnat tosi kipeet, väsymystä (kuollettavaa väsymystä aikaajoittain, varsinkin iltapäivisin ja iltaisin),dpo9-11 " ei saa itseään liikkelle"-olo, dpo7 tuli kirkasta lima esiintymää jossa joukossa veriviiruja, olikohan dpo5 kun oli nivuskipua ja repimiskipua jaloissa, järkyttävää turvotusta dpo9-11 eli ilmaa mahassa joka ei pääse ulos asti, dpo10-11 taitaa hiiva olla pukkaamassa päälle
 
Viimeksi muokattu:
Arghh! Tuntuu että tuun hulluks tämän odottelun kanssa.

Eletään Kp 38/26-36 (epäsäännöllinen kierto, joskus ollut jopa yli 40 pv) ja oon hätäillyt jo kolme testiä, kaikki negoja :/ (kp 32, 36 ja 38). Taustalla on yksi keskenmenoon päättynyt raskaus, jossa testasin vain yhden testin, vahvan plussan kp 46.

Oirelista:
- rinnat tuntuvat "täyteläisiltä", mutta eivät ollenkaan kovilta ja kipeiltä kuten aina ennen menkkoja
- viikko oletetusta ovulaatiosta tunsin yöllä voimakkaan mahakipukohtauksen, sama kuin viime raskaudessa
- valkovuotoa määrä lisäänynyt
- voimakas väsymyksen tunne aikaisin illalla
- päänsärky silmien takana
- mahatuntemukset: nipistelyt, kuplinnat, viimeisimpänä menkkamaiset kivut
- iltapahoinvointia
- tänään (kp38) voimakasta aamupahoinvointia ja palan tunne kurkussa
- levotonta unta
- korkea ruumiinlämpö (jatkuvasti yli 37, jopa 37,7, flunssan tms oireita ei ole)

Suuri osa oireistahan on selitettävissä PMS-oireiksi. Mutta toi aamupahoinvointi sai mut jo olemaan aika varma... Mutta ei, testit negoja vaan. Kai se on uskottava että oma mieli tekee tepposet :D Katsotaanko tuleeko täti kylään viikonloppuna, sellaisia tuntemuksia kyllä on.


Edit.
Oireet paljastuivat PMS-oireiksi, kuukautiset tulivat kp 39.
 
Viimeksi muokattu:
Hassel!!! Me jossain kohtaa vaihdettiin pari sanaa kohdunnapukasta... Miten sen napukan pitäis toimia, jos on raskautunu ja missä dpo:ssa sen alkaa huomaan?
Sanoin sillon, että mun napukka oli pehmee kun raskauduin, mutta se menikin sitten kesken...
Nyt mun napukka on pitkä ja niin tiukasti kiinni, kun olla ja voi! Nyt dpo 7. Saanko mä seota nyt vai intoilenko liian aikasin? :D
 
-Oviksesta asti runsasta valkkaria
-Herkillä joka asian suhteen oviksesta asti
-Seksihimot
-Päänsärkyä
-Pyörrytystä
-Alavatsaa & selkää jomottaa ja polttaa oikeen kunnolla. Ei kumminkaan samanlailla kun ennen kuukautisia
-Verta ikenistä ihan yhtäkkiä dpo5
-Veren maku suussa jatkuvasti
-Kuiva suu + jano
-dpo6-7 tuntui että pissatulehdus tekee tuloaan, sanoin äidillenikin että pitää varmaan hakea antibioottikuuri
-Kuumeinen olo 37,1
-Turvotus!
-HIENHAJU. Vaikka juuri olisin tullut suihkusta niin heti haisee
-Hiukset rasvoittuu heti
-SUPER VÄSYMYS

Dpo9-10 alkoi piirtyä haamua joka on vahvistunut nyt plussaksi! :heart:

Tissit ei ole kipeet yhtään, ihme.. :vampire:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä