raskausoireketju(mahd.)

  • Viestiketjun aloittaja kuumeilija
  • Ensimmäinen viesti
kuumeilija
täällä oli joskus sellainen ja olis kiva jos joku sen löytäis.

mä laitan omia tuntemuksiani outoja ei tavanomaisiani. jatkakaa muutkin jos haluatte. tulee vaan ihan pöljäksi kun ei vielä tiedä eli:


vatsa kuin potkupallo

alavatsasärkyjä

niskasärkyä ja hartiakipuja

selkäkipuja

närästys ja paha maku suussa

häpyluu kipeä(vaikee selittää mutta arka)

väsymys
 
kuumeilija
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2006 klo 13:15 ihmettelen kirjoitti:
Miten sä oikeen omalta kohdaltasi näitä raskausoireita luettelet, jos et edes vielä tiedä olevasi raskaana?

laitoin sulkuihin mahd. on näitä tämmösii ketjuja ollut muillakin foorumeilla. siis mulla on noita oireita ja olis kiva kun muutkin listais outoja oireita. ollaanpas täällä herkkäpipoja. minut vaan mahd. tuleva raskauden ajattelu saa höppänäksi. että jotkut jaksaa niuhottaa...
 
Hienoa
Täähän on kiva ketju!

Tänne vaan kaikki tuntemukset ennen testaamista! Musta tää on hyvä juttu, voidaan porukalla spekuloida tuntemuksia. Tullaan sitten kertomaan pitikö paikkansa!

Itsellä

- vatsan nippailua
- heikkoa oloa
- hieman korkeampi lämpö
- tänään kp 21/30 aivan oireeton?

Mites muilla jännääjillä?

Ja ketjun aloittajalle: anna tosikkojen nipottaa, musta tää on hyvä!
 
nti kiesus
Joo raskaana en mäkään vielä ole mutta oireita on kehossa. ja elleillä oli joskus ketju että autetaan oireilijaa. Ja sinne sitä vauvakuumeiset äidit kirjoitti kanssa oireita kun ei ollut selvillä että odottavatko. Se lista oli tosi pitkä ja sinne kirjoitti sekä odottajat että odotuksesta haaveilevat. mulla on pari päivää myöhässä ja muuta outoa ei kehossa ole kuin että nälättää koko ajan sekä myös pissattaa. Ihan kiva ketju ollaanhan me vauvakuumeiset joskus vähän höpsöjä. Musta on ainakin ja siellä elleissä oli kiva lukee niitä oireita :)
 
No käydäänpäs miettimään..

- reilu 2vko myöhässä
- pahoinvointia (välillä yökkäilen)
- vatsakipuja, vihlontaa,
tuntuu kuin alavatsassa olisi joku paine-pallo
- pissattaa koko ajan
- janottaa
- viluttaa ja hikoiluttaa (nyt nousi kuumekin)
- nännit tuli lauantaina todella kosketus-aroiksi
- väsyttää koko ajan ja vällyjen väli houkuttaa koko ajan :whistle:
- näläntunne heiluu mukana ympäri vuorokauden

en tiedä mikä sitten on, huomenna vien aamusta purkin labraan.
jos ei sitä, niin mitä sitten?
mutta jes, tällaisia asioita olen huomannut muuttuvan itsessäni.

mies on jo ihan 100% varma, että suku jatkuu :ashamed: <br><br>
 
kuumeilija
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2006 klo 13:20 Hienoa kirjoitti:
Täähän on kiva ketju!

Tänne vaan kaikki tuntemukset ennen testaamista! Musta tää on hyvä juttu, voidaan porukalla spekuloida tuntemuksia. Tullaan sitten kertomaan pitikö paikkansa!

Itsellä

- vatsan nippailua
- heikkoa oloa
- hieman korkeampi lämpö
- tänään kp 21/30 aivan oireeton?

Mites muilla jännääjillä?

Ja ketjun aloittajalle: anna tosikkojen nipottaa, musta tää on hyvä!

no hyvä. mä vaan oon tulisilla hiilillä ja olis kiva vertailla millaisia oireita on. ja voihan tänne jo plussanneetkin kirjoittaa oireitaan. tässä kun vuosia on lasta yrittänyt niin hieman sais tuota mieltä nostatettuu lisää, ja haaveiltuu. tiedä vaikka sitten iloisella mielellä ja lisähaaveiluilla olis lisäpotkua tulevaa (toivon mukaan) raskautta ajatellen.
 
Hauska ketju! =)

Mulla oireita seuraavasti (en siis ole plussannut ainakaan vielä =) )
(tänään kp33/30-35)

- masua nippaillu oviksesta lähtien (kp21), loppui pari päivää sitten
- Rinnat ollut arat (kp27 --> ) Ei ole mulla koskaan menkkaoireena
- vessassa oon juossu enemmän, jopa öisin joutuu käymään (kp24 -->)
- alaselkää vihlonut (kp 30-31)
- Lämmöt pysyny korkeemmalla ku normaalisti (n.37 asteessa)
- Sellanen "varma" tunne, et on tärpänny

Tänään sit romahti lämmöt ja rinnat on taas lähes normaalit, että katsotaan nyt menikös tää kierto näin kuvitellen vai ei!
 
Jee, ihana ketju! Kun ei näitä oireita oikein viitti kavereillekaan puida... nyt kp 28/~30

- paineentunne vatsassa
- närästys
- tänään ollut vilu
- yöpissaaminen (kp26->)
- huono olo, jos ei syö
- nälkä, nälkä ja nälkä
- lämmöt 0,3 astetta koholla
- suu kuiva ja maistuu oudolle
- välillä menkkamaista juilintaa
- lämmön/poltteentunne alavatsalla

Voipi olla sitten kuviteltuja, mutta mutta senhän näkee sitten viikonloppuna, kun on testauksen aika :D
 
Kiva ketju! =)

Minulla nyt kp vissiin 21/28 ja seuraavia tavallisesta poikkeavia oireita:
- väsymys
- alavatsakivut
- tuntuu kuin olisi vatsa täynnä ilmaa, mutta ei ole ilmavaivoja
- rinnoista tulee puristettaessa vähän nestettä :eek:
- nälkä / heikotus

Noin viikon päästä voin tulla kertomaan, oliko kuviteltuja oireita vai todellisia!
:)
 
Jep, myöhässä reilu kaks viikkoa.

Testasin jo kun olisi pitänyt olla, näytti negaa.
Viikkoa myöhemmin lauantaina näytti plussaa.
Viime lauantaina negaa.

Nyt hain purkin labrasta
(tk:t on ihan sekasin, kun niin paljon remppaa, mutta neuvolan kautta nyt sitten onnistui sekin.)
ja huomenna olen toivottavasti sitten viisaampi.

Että olen kyllä testannut :kieh:
 
Marek81
Kiva ketju ;)

Täällä kp 23/28-29.

Oviksen luulen limoista ja nippailuista bonganneeni.
Ja Oireita löytyy jo, mut onko ne vaan kuviteltuja :whistle:
- nippailuja vasemmassa alavatsassa oviksesta alkaen
- etovaa oloa
- kipua, jossakin häpyluun tienoilla (todellakin vaikea kuvailla niinkun joku sanoi!)
- tänään juostu vessassa useasti
- vätystäää (tosin kyllä välillä muutenkin, joten ei se mikään oire varmaan oo...)


++++ONNEA ja malttia testailuun

:wave: :wave:
 
mulla menossa kp 26/31. Jokohan tässä vaiheessa voi olla oireita?
Aamulla ja aamupäivisin mulla on vähän etova olo ja välillä vähän heikottaakin. Sitten tuossa oikealla puolella alamahaani tuntuu jotain "ikään kuin sellainen möykky". Siihen vihloo jos esim. nopeasti nousee makuulta ylös tai tekee jonkin äkkinäisen liikkeen. Ja sit on jonkin verran sellaista pahaa makua suussa aika ajoin.
Lisäksi olo on normaalia väsyneempi! Jokohan ? ? ?
=) Toivottavasti. Ei kait tälläisiä oireita voi vain kuvitella?

Tuli tässä kierrossa testattua clearbluen digitaalisia ovistestejä. 3 tikkua käytin, kunnes tuli merkki ovulaatiosta. Miéhen kanssa sitten oltiin silleen
Esikoinen on kaksi vuotias. Esikoisen odotusaikana en kärsinyt lainkaan pahoinvoinnista. Yritystä ollut jo 10 kk, joten se uusi vauva olisi jo tervetullut...
 
Mulla tänää kp 28/28. Tjot-asenteella menty, oireita esiintyny n. viikon verran, saas nähdä tuleeko se täti vai ei....

-vatsa pömpöttää
-ilmavaivoja
-pissatulehduksen oireita alkoi eilen ilmaantua
-paha maku suussa
-janottaa
-nukuttaa, mutta kuitenkin levoton olo
-aamuisin ei ruoka maita
-pari päivää ollut kokoajan "pala kurkussa", eli melkein ku tulis yrjö mut ei kummiskaan

P.s. Voiko tässä vaiheessa vielä olla mitään pahoinvointioireita jotka vois johtua raskaudesta? Uskon että ne voin joshtua jostain muustakin...
 
Hienoa, tällaista ketjua juuri kaipasinkin!

Itse olen varmuudella bongannut oviksen kp 20/28-38 (hieman epäsäännöllinen kierto kaiken kaikkiaan).

Nyt on vasta kp 25/28-38, mutta panin merkille, kun eilen ja tänään on ollut seuraavanlaisia oireita:

- Väsymystä (normaalia enemmän)
- Vatsa todella turvoksissa (vatsa kuin pallo, ei ilmaa)
- Outo kipua alavatsassa vasemmalla puolella (sellaista jomotusta ollut jo parina päivänä)
- Rinnat olleet arat
- Etova olo välillä (ei nyt ihan okseta, mutta kuitenkin...)

Täytyy kai vaan odotella kierron loppuvaihetta ja sitten testata.

t. Kati231
 
joo huippu ketjun olette aukaisseet! liityn siis mukaan kun samoja tuntemuksia minulla on..
Lauantaina olisi testi päivä jos kierto olisi tässä kuussa 28, viime kuussa oli kyllä 38 muistaakseni... no oviksen olin laskevinani siis melkein pari viikkoa sitten.. .no kuiten.. oireet:
Alkoi viime torstaina ihmeellinen vaaleanpunainen ja hailakka lima vain aina kun kävi pissalla, siis pyyhkiessä.. joinain päivinä sitä tulee ja joinain ei, aivan kummallinen.
Alavatsassa nippailuja ja alaselkä huippu kipee. Väsyttää ja nälkä sekä välillä ihme maku suussa. Samoja oireita esiintyi viime kuussa, kuten pahoinvointiakin ja silti ei testi näyttänyt muuta kuin negaa. Niin ja maha on illalla kuin pallo..
Toivotaan parasta kaikille! Plussa onnea siis ja kertokaa jos jollain on samoja ihme vaaleanpunaisia näkyjä pissan jälkeen paperissa.??
 
Onkos kukaan tässä ketjussa saanut jo varmuutta siihen, oliko oireet oikeita vai kuviteltuja? Olisi kiva kuulla :)

Mulla on tänään kp 27/24-29, ja viikon verran on ollut pahaa oloa. Lämpö on puolisen astetta normaalia korkeammalla, ja jotenkin on tosi kuuma ja hikoiluttaa. Muuten ei juurikaan oireita, mutta tuo paha olo kyllä ihmetyttää kun ei ole koskaan ennen tämmöistä ollut... No, lauantaina ajattelin tehdä testin jos sinne asti ilman menkkoja selviydyn, sitten sen kai näkee onko tärppi tullut. Ihan vielä en viitsi testata kun tuo kierron pituus on kumminkin aika vaihteleva viime aikoina ollut.
 
Me aateltiin aloittaa yritys tuossa lokakuun puolella kun olen ensin kerenny käydä lääkärissä vähän juttelemassa ja papakin olis hyvä tsekata ennen yritystä.

Viime menkkojen lopulla ja oviksen välissä (mulla aikastunu ovis aina vaan kun ikää tulee) oltiin, joten ihan pieni mahis voi olla että lähti jo?? en muuten uskois mutta on ollut ihme oireita - vai joko sitä kuvittelee - mutta tuskin nyt kaikkia ainakaan :D

Eli:
- tuo ihme vihlominen jossain alapäässä (on muuten vaikea sanoa oikeaa kohtaa, liekkö häpyluu vai emätin vai mikä paikka).
- heti oviksen jälkeen kamala turvotus, tosin aloin juomaan teetä, sekin saatoi tehdä?
- lämpö koholla (nostaneeko lähestyvät menkat muuten yleensäkin?)
- välillä kova nälkä, välillä ei maistu ollenkaan kun tuntuu että on ihan pinkeenä.

Nyt 22pvä (kierto yleensä 28- 30), joten voi nää olla ihan ens viikolla alkavista menkoistakin, mutta tuo vihlonta alapäässä on ihan superuus juttu, ei pitäs olla mitään tulehdusta tai muuta sellaista.
Oviksen huomaan/tunnen kyllä aina, se vaan on tosiaan aikastunu usealla päivällä entiseen nähden. :attn:
 
Ihuna ketju! :flower:

Mulla nyt kp 26/25-32 ja seuraavia oireita (vaikkakaan en tässä kierrossa ovista edes pongannut).

-kamala väsymys (saattaa johtua pelkästään siitä, että olen vähentänyt kahvin juomisen 2 kuppiin päivässä, aikaisemman 4-5 kupin sijasta)

-todella usein täytyy käydä pissalla (en tiedä mistä johtuu)

-alaselkä kipeä sivuista, ehkä lantion kohdilta (menkkäsärky on selkärangan vieressä, ei näin sivulla)

-järkyttävän helposti ärsyyntyminen (ei ole normaalia)

-toisesta rinnasta tulee puristaessa jotain nestettä (enpä ole koskaan aikaisemmin tälläistä huomannut)

-hajut on voimakkaita (saattaa kyllä olla kun on tupakanpolton lopettanut, niin sitä myöten hajuaisti on tullut takaisin)

-ruoka ei maistu (ei todellakaan ole normaalia)

-paineen tunne alavatsassa ja välillä nipistää vasemmalta puolelta (ei ole samanlaisia tuntemuksia kuin ennen tätiä)

-ma ja ti tuli paperiin pyyhkiessä vaal.punaista, mutta tänään ei ainakaan vielä mitään

Että tälläistä tällä kertaa...

-pepisa
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2006 klo 14:34 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2006 klo 13:21 Anubis kirjoitti:
- reilu 2vko myöhässä
Miks et ole jo ite testannu?
Miksi jotkut odottaa noinkin kauan,kun menkat jo parikin vkoa myöhässä...eivätkä testaa onko raskaana?
No se on kiva olla vähän aikaa jännityksessä, mitä sitä suotta heti testaamaan..
 
Kierto yleensä 28-31 päivää, nyt menossa kp36.

-kuukautiskipuja(ko?) noin viisi päivää, pääosin lieviä mutta välillä äkillisiä vihlaisuja
-olen ollut erittäin herkkä ja kiukkuinen :ashamed: yli viikon (stressiä?)
-rinnat olleet arat pari viikkoa
-alavatsa tuntuu pinkeältä
-olen erittäin "kuiva" ollut pari viikkoa (en yleensä ole, mutta menisikö tämäkin stressin piikkiin..?)
-oksettava olo varsinkin jos on vähänkin nälkä

Testasin negatiivisen tuloksen kp32. Uskoa ei kauheasti löydy, toivoa sen sijaan vaikka muille jakaa =)
 
himputti
Siis mistä tuon (niin monen sanoma) paha maku suussa johtuu?
Tuskin vielä närästyksestäkään, eikös närävaivat tuu vasta kun vatsa alkaa painaa mahalaukkua/porttia...jolloin vatsahöyryjä pääsee suuhun. :attn:
Siis jos närävaivaa ei muuten ole...
 

Yhteistyössä