Rattaat 3 vuotiaalle?

  • Viestiketjun aloittaja miettii
  • Ensimmäinen viesti
miettii
Ostasitteko vielä ton ikäselle? Sain just vanhat myytyä ja mietin nyt kovasti vieläkö ostasin jotku käytetyt tytölle. Tyttö täytti just 3v ja sillon tällön nukkuu päikkärit vielä rattaissa ja jos pidempiä reissuja tehdään niin sillon istuu kyydissä. Millasia suosittelet? Ja onko ihan hölmöä mennä vielä ostamaan?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ellimelli:
Miksi möit entiset pois jos tarve kuitenkin olisi vielä ollut?
koska ne oli phil&tedin ns sisarusrattaat niin möin pois ku ei lisäistuimella enää käyttöä ja ajattelin et vielä saan niistä jotain ennen ku kulahtaa loppuun.
 
helena
olisiko jotkut haövat matkarattaat hyvät. ja talvella tuskin rattaita tarvitaan enää...
ei 3v jaksa kamalan pitkiä matkoja kävellä... esim korkeasaaressa yms huvipuistossa.
 
muija
miten niin ei 3 vuotiaat jaksa kävellä!!?? Hyvä tavaton, meidän hoitaja on kävellyttänyt 3 vuotiasta peräti liki 3 km ja hyvin meni! Ihme ajattelua, etteikö vaan liikuntaa tulis liikaa.
Eli ei ku muksut rattaisiin ja vielä tikkari käteen niin hyvin menee!!
 
ff
Alkuperäinen kirjoittaja muija:
miten niin ei 3 vuotiaat jaksa kävellä!!?? Hyvä tavaton, meidän hoitaja on kävellyttänyt 3 vuotiasta peräti liki 3 km ja hyvin meni! Ihme ajattelua, etteikö vaan liikuntaa tulis liikaa.
Eli ei ku muksut rattaisiin ja vielä tikkari käteen niin hyvin menee!!
joo, jaksaahan ne, mutta hoitajan homma on kävellä hissukseen niiden kersojen kanssa ne väsyksiin..

 
liisa lapamato
En mä enään ostais rattaita noin isolle. Ei meilläkään 3,5v ole enään aikoihin rattaita tarvinnut. Ei edes lainarattaita otettu Korkeasaaresta kun reippaasti kävelee. :)
 
l
Meillä on 2½-vuotias, joka jaksaa kyllä kävellä ja pyöräillä, mutta rattaita käytetään esim. isommassa kaupungissa käydessä. On vähän turvallisempaa ja ei tuon ikäinen jaksa tunteja kävellä kaupoissa. Lisäksi rattaita käytetään joskus niinkin, että rattaat on mukana, mutta tyttö kävelee, usein rattaat on mukana koko reissun turhaan, muttei se haittaa mitään. Meillä on ihan perusrattaat, joista ei saa käännettyä selkänojaa nukkuma-asentoon. Ne on niin hyvät, koska ne on niin huonot. Eli kangas on kulahtanutta, jolloin ei harmita nostaa niihin kuraistakaan lasta ja ei haittaa vaikka toissayönä ukkoskuuro pesi ne täysin, kun unohtui ulos. Meillä on myös yhdistelmävaunut, mutta niitä en ole viitsinyt käyttää enää aikoihin, kun niissä taas harmittaisi likaantuminen ja ovat niin painavatkin. Tosin tämä minun filosifiani hyvistä rattaista, jotka ovat hyvät, koska ovat huonot, ei sovi tietysti niille, joiden pitää näytellä muille kalliita ja hienoja merkki-tavaroita.
 
po
Riippuu ihan lapsesta. Minä hankit tuplat kun kakkonen syntyi, esikoinen oli silloin 2v7kk. En sen takia ettei hän jaksanut kävellä vaan koska ei HALUNNUT kävellä ja minä en jaksanut taistella.
Käytettiin niitä puolisen vuotta ja kokonaan esikoinen luopui rattaista (pitkät matkat mukaan lukien) noin 3,5 vuotiaana.
Kuopus on nyt 3v7kk ja kävellyt pääasiassa puolisen vuotta jo, ainoastaan pitkille matkoille on sattarit olemassa. Ja tässäkin sen takia että vilkas lapsi on joskus hyvä saada köytettyä kiinni. Saattaisin ostaa jotkut edulliset matka/sateenvarjorattaat siis sinun tilanteessasi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja muija:
miten niin ei 3 vuotiaat jaksa kävellä!!?? Hyvä tavaton, meidän hoitaja on kävellyttänyt 3 vuotiasta peräti liki 3 km ja hyvin meni!
Tyrsk...onko tuo muka paljon? :D
On se, palstan mittakaavalla. Joo, meidänkin 3vee sen käveli. Mutta kunnon kävelyretkeä ei jaksanut joten meillä on ollut kyllä rattaatkin turvana. Myöskään mulla ei hermo kestä katsella ojanpohjia möyhertävää tyyppiä, kun matkaa on jäljellä ja iltapala-aika lähestyy.
 
aökfajdfköaj
Kyllä itse kolmivuotiaalla vielä rattaita käytän. Eipä ihan itselle riitä kolmen kilsan hidas talsinta. Epäilen, että ei kukaan sen ikäinen vielä kympin (+) lenkkiä hölkäten vedä. Joten miksi muka rattaat turhat sen ikäiselle.
 
sdrhg
Noh... en ostais.
Meillä on tuplat 1v10kk ja tyttö 3v8kk. Ne ostettiin kun kakkonen syntyi. TOSI vähän käytössä.
sisaristuin.
Välillä ottaa oikein pannuun kun ihmiset tunkee 5-vuotiaatkin rattaisiin, että pääse bussilla ilmaseks.
 
nii just
No heh, mä ostin NELJÄ vuotiaalle rattaat muutama viikko sitte.. Raahaudutaan kävellen aikasin aikasin aamulla päiväkotiin siis pahimpina aamuin lähdemme hiukan 5 jälkeen. Ja poika on niin uninen, että katosin parhaammaksi hommata rattaat aikaisiin aamuihin. Ja ne ovat herranpelastus, ei tarvii lähtee niin aikasin, ja aamu ei mene lapsen kiskomiseen ja valitettavasti tiuskimiseen kiireessä.

Meinasin että otan pojan rattaisiin kun käyn lenkillä, mutta ei, siihen en kykene..
 
"Tanjuska"
No meillä on 2v 10kk vanhalle just ostettu uudet rattaat, ensinnäkin on vilkas poika joten kun ollaan tuolla vilkkaalla keskusta-alueella Helsingissä niin mun hermojeni vuoksi ne on hyvät + kun käydään esim vaatekaupoissa.
Ja kodin lähistöllä kun mennään kävellen ruokakauppaan niin jos mulla painava ruokakassi tai kaksi niin itse pääsen helpommalla kun poika istuu rattaissa.
Ja tuo lapsi rakastaa koluta kaikki ojanpohjat ja tutkia pusikot joten olisin pulassa silloin kun on kiire jos ei rattaita olisi.
 
Ostat jos tuntuu siltä, että tarvitsee. Miten täällä on mainittukin niin talvella pärjää hyvin pulkan avulla.
Itsellä on 5-vuotias lapsi ja meillä käytettiin vielä kesällä rattaita silloin kun rullaluistelin tai lenkkeilin. Nyt rattaat kulkee mukana ainoastaan kauppatavaroiden vuoksi.
 

Yhteistyössä