Rattaita/vaunuja

jos tilaat merkkivaunut niin takuukorjaukset saa kyllä suomenkin kautta hoidettua! mutta josn on mikälie merkkiset niiin ei kyllä kannata ostaa muutenkaan näkemätä livenä.

jotkut rattaat on siellä kyllä paljon halvempia, ja ihan yhtä laadukkaita, mutta kannattaa kyllä sovitella ja testailla eikä ostaa näkemättä,.
 
Max
Ei saa merkkivaunuja yleensä Suomessa korjattua takuun piikkiin, ainakaan saksalaisia merkkejä (Hartan, Gesslein, Teutonia). Suuttuvat kovasti vaunuliikkeessä jos menee kysymään ;)

Sen sijaan takuu on yhtälailla esim. Saksasta ostetuissa vaunuissa, ainakin meidän Hartaneissa (tilattu netistä Saksasta) on 2 vuoden takuu. Se vaan hoidetaan Saksalaisen myyjän kautta, eli käytännössä lähettävät uudet osat Saksasta rikkoutuneiden tilalle.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.06.2005 klo 15:08 Max kirjoitti:
Ei saa merkkivaunuja yleensä Suomessa korjattua takuun piikkiin, ainakaan saksalaisia merkkejä (Hartan, Gesslein, Teutonia). Suuttuvat kovasti vaunuliikkeessä jos menee kysymään ;)

Sen sijaan takuu on yhtälailla esim. Saksasta ostetuissa vaunuissa, ainakin meidän Hartaneissa (tilattu netistä Saksasta) on 2 vuoden takuu. Se vaan hoidetaan Saksalaisen myyjän kautta, eli käytännössä lähettävät uudet osat Saksasta rikkoutuneiden tilalle.
juu, lähettävä kyllä uuden osan. Mutta jos kyseessä rungossa oleva vika, niin mitenkäs vaihdat uuden osan, kun osan mukana tulevia niittejä ei saa puristettua kiinni tavallisilla niittipihdeillä ja tarvittavia erikoistyökaluja ei ole myynnissä.

seuraavan vaunun ostan kyllä suomesta (tietäen että vaunuista noita vikoja tuntuu riittävän)

-vaunut saksasta tilannut isä-
 
Max
Niin, se nyt on vähän miten sitten tahtoo asian hoitaa. Minä laskin että nuo meidän rattaat tuli niin paljon halvemmaksi Saksasta tilattuna (säästö melkein 400 euroa) että jos menevät rikki enkä saa korjattua niin sitten ostan uudet ja jään vielä sittenkin voitolle :LOL:

Mutta minä kysyin myyjältä että miten jos hajoaa joku sellainen mitä ei pystytä kotona korjaamaan, niin kuulemma lähettävät kuriirin noutamaan vaunut Saksaan korjattavaksi, heidän laskuunsa tietysti. Käytännössä tällaista tilannetta ei onneksi ole tullut. :)
 
Eipä taida
Ei taida ihan noin toimia tuo takuu. Tutullani hajosivat kalliit vaunut rungosta (saksasta tilatut) ja kun ottivat myyjään yhteyttä, niin sanoi, että heidän pitää lähettää vaunut sinne, tutkivat missä vika on ja itse joutuvat maksamaan lähetyksen!! Joka Postin hintalaskurilla maksaa melkein 100 euroa! Ja ole nyt sitten ilman vaunuja kuukauden verran... Siinä äkkiä hupenee se säästö, minkä hinnassa sai.
 
Max
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.06.2005 klo 09:11 Eipä taida kirjoitti:
Ei taida ihan noin toimia tuo takuu. Tutullani hajosivat kalliit vaunut rungosta (saksasta tilatut) ja kun ottivat myyjään yhteyttä, niin sanoi, että heidän pitää lähettää vaunut sinne, tutkivat missä vika on ja itse joutuvat maksamaan lähetyksen!! Joka Postin hintalaskurilla maksaa melkein 100 euroa! Ja ole nyt sitten ilman vaunuja kuukauden verran... Siinä äkkiä hupenee se säästö, minkä hinnassa sai.
Tällaisessa tapauksessa kannattaa heti ottaa yhteyttä kuluttajansuoja-asiamieheen, sillä Saksasta ostetut tavarat kuuluvat toki Saksan kuluttajansuojalain piiriin ja sen mukaan ostajalle ei käsittääkseni saa tulla kuluja kun kyseessä on takuun piiriin kuuluva asia. Kaikkea ei kannata purematta niellä, vaan ottaa selvää omista oikeuksistaan ;)
 
Max
Ja vielä sen verran tähän, että voihan käytännöissä olla ihan myyjäkohtaisia erojakin, jos suunnittelee ulkomailta tilaamista niin kannattaa kysyä etukäteen miten tällaiset tilanteet hoidetaan, niin ei sitten tule yllätyksenä. =)
 
pro
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.06.2005 klo 15:15 Max kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.06.2005 klo 09:11 Eipä taida kirjoitti:
Ei taida ihan noin toimia tuo takuu. Tutullani hajosivat kalliit vaunut rungosta (saksasta tilatut) ja kun ottivat myyjään yhteyttä, niin sanoi, että heidän pitää lähettää vaunut sinne, tutkivat missä vika on ja itse joutuvat maksamaan lähetyksen!! Joka Postin hintalaskurilla maksaa melkein 100 euroa! Ja ole nyt sitten ilman vaunuja kuukauden verran... Siinä äkkiä hupenee se säästö, minkä hinnassa sai.
Tällaisessa tapauksessa kannattaa heti ottaa yhteyttä kuluttajansuoja-asiamieheen, sillä Saksasta ostetut tavarat kuuluvat toki Saksan kuluttajansuojalain piiriin ja sen mukaan ostajalle ei käsittääkseni saa tulla kuluja kun kyseessä on takuun piiriin kuuluva asia. Kaikkea ei kannata purematta niellä, vaan ottaa selvää omista oikeuksistaan ;)
Saksan kuluttajansuoja ei koske ulkomaille myytyjä tuotteita. Ei myöskään Suomen kuluttajansuoja. Myyjä voi rajoittaa aivan vapaasti Suomessakin takuun ehtoja ja rajata sitä. Suomen Kuluttajansuojalaki taas on ankarampi kuin takuuehdot yleensä.
Siksi on turvallisempaa ostaa Suomesta, vaikka hinta onkin korkeampi mm. 6% korkeamman arvolisäveron vuoksi.
 

Yhteistyössä