~~ RD odottajat 2010-2011 ~~

Ihania uutisia KeuKeu!
Saan itsekin näistä kääntymisistä vielä toivoa, sitä on huomiseen saakka ;) Huomenna siis polille tarjonnan tarkastukseen ja synnytyksen suunnitteluun.

Jeccika
Toivottavasti pääsisit eroon näistä ärsyttävistä mittailuista! Nämä pistää kyllä hermot kireelle ja luo omat paineensa raskauteen.

sintsu
Mulla on selkeät ohjeet pistää joka aterialla insuliinia, mutta en kyllä pistä salaattiaterioilla. Kerran tästä kysyinkin ja lääkäri sanoi, että ihan oikein toimin!
Menee helposti liian alhaiseksi arvot ja sitten ei olekaan enää kivaa :/

miimaamuu
Onneksi sinulla ei enää ole pitkä aika etkä joudu kauan itseäsi pistelemään.
Pitäisi itsekin yrittää muistaa tuo, että mihin ne insut vaikuttaa.. Tullut oltua IHAN LIIAn lepsu tässä...

Discovery
Pääsitköhän käynnistelyyn? Pidän peukkuja, että olisit päässyt :)

(.)
Huomenna tosiaan tarjonnan tarkastus (nyt peukut pystyyn kaikilta!) Vähän tuntuu kyllä, että sama asento kesät talvet :)
Mutta enköhän mä henkisesti selviä sektiosta, jos se on tullakseen (en tiedä uskaltaako tällä palstalla enää mainitakaan, että pelkää sektiota, kun lokakuisten pinossa hyökättiin kimppuuni sen vuoksi..)

Vaikka tämä onkin rd-ketju niin hehkutan silti :)
Muutaman päivän ja yön on supistellut kivasti. Eilen miehen kanssa jo laskeskeltiin supistusten väliä. Välit olivat 3-7min parin tunnin ajan, mutta pääsin vielä nukkumaan. Synnytys saisi käynnistyä pikkuhiljaa (toiveajattelua!), koska voisin tässä vaiheessa vielä perätila+rd-vauvan synnyttää alakautta. Ei olisi vielä niiiin iso!

Bubbeli jännissä fiiliksissä 36+6
 
Viimeksi muokattu:
Nyt kuulkaa ihanat ihmiset, auttakaa mua!

Millaisia ohjeita teille on annettu, että miten sokerit mitataan!? Eli...tuli tänään juttua meidän äidin kanssa, kun hän näki kun mittasin sokerin (hänellä myös disbetes), ja sanoi, että hänelle on sanottu että sormea ei saisi painella yhtään, muuten tulos voi olla virheellinen, kun sormesta tuleekin enemmän kudosnestettä kuin verta paineltaessa!
Mulle neuvolassa nimenomaan neuvottiin, että PURISTETAAN kunnon pisara ensin, ja sitten vasta liuska pisaraan!? Kun lueskelin tästä netistä, niin todella ohjeena on, että sormea EI saisi puristaa?
No mulla ei edes tule verta sormenpäästä ellen sitä sieltä purista? Mites mä sitten mittaan, jollei saa puristaa?
Jossain oli myös ohjeena, että ensimmäinen pisara pyyhitään pois, ja annetaan tulla uusi pisara ennen mittausta?
Miten te siis teette tuon mittauksen!?

Oon myös ruvennu epäileen, että koko mittari on jotenkin rikki, kun eilen iltapalan jälkeen mittasin, niin ensin tulos oli 13,5!!! No en sitä todellakaan uskonut, vaan mittasin toisesta sormesta uudelleen, niin tulos oli 7,8...mites tämä sit on mahdollista...Sit mittasin vielä kolmannen kerran piruuttani, niin tulos oli 10,2...hohhoijaa....kyllä mulla meni maku koko mittauluun eilis illan jälkeen...:(

Huomenna kyllä lääkärin soittoaika, ja mun pitäs raportoida sille miten viikko on mittaulujen kanssa mennyt, niin kysyn häneltä vielä tästä...
 
Peukkuja bubbeli. Onneksi sinulla on lupaavia supistuksia. Vielä on toivoa.

Annsku, kyllä minusta on pakko puristaa sormesta, että se veritippa sieltä tulee, mutta "lypsäminen" haittaa vissiin tuon kudosnesteen vuoksi. Kuulostaa muuten aika oudolta tuo sokerimittarisi toiminta. Minulla on ollut joskus outoja tuloksia, mutta on johtunut siitä, että mitari on ollut kylmä. Toimii oikein vain huoneenlämpötilassa.

Mielenkiintoista kuulla kuinka Discoverylle on käynyt. Toivotaan, että tilanne on ollut joka päästä tarpeeksi kypsä ;)

Minusta on tullut himoherkuttelija. Kun jossain on herkkuja tarjolla otan niitä innolla. Kotona pidän itseni tiukasti makeista irti. Ilmeisesti on luvallista syödä makeaa, kun joku tarjoaa :D Mulla sokerit olleet tasaiset ja pysyneet kurissa. Tiukkana pitäisi silti jaksaa pysyä, jotta sokerit pysyisivät jatkossakin kurissa. Matka on vielä pitkä.

Onnea Jessica kivoista uutisista. Mulla diabeteshoitaja oli sitä mieltä, että viikot 25-30 sitten "nostavat sokereita" entisestään, jos ne on noustakseen. Onko jollakulla tietoa/kokemusta tästä enemmän?

Vici 16+4
 
Täällä ollaan kotona yötä "lomalla". Takana epäonnistunut ballonkin asetus. Huh huh ! Ei normaalisti satu, mutta kun yritettiin väkisin tunkea spekulan avulla kolme kertaa kahden lääkärin voimalla, niin ei mitään hauskaa puuhaa. Yllätyksenä tuli, että kohdunkaula lähes hävinnyt ja kohdunsuu auki yhdelle sormelle. Ballonkille kuitenkin liian vähän. Jokin kireä kohta jumitti. No huomenaamulla aloitetaan kuitenkin Cytotecillä käynnistys. Vauvan painoarvio 3,5-3,6 kg. Oli kasvanut 3 viikossa lähes kilon. Oiskohan jossain vaiheessa mitattu pieleen. Paineet olivat aikamoiset eli 168/96. Pissa kuitenkin ok.

Täytyy yrittää ajoissa nukkumaan, että jaksaa huomenna (tai ylihuomenna) punnertaa.

Tsemppiä teille kaikiklle ja kiitokset tuesta !

Discovery 38+3
 
Viimeksi muokattu:
Discovery tsemppiä huomiseen! Oot ajatuksissa ihan varmasti! Mä sain tänään neuvolassa kuulla että edelliseen polikäyntiin oli saneltu mulle, että ei anneta mennä lasketun yli. Sentään edes se mulle annetaan :O

Bubbeli
, sulle myös tsemppiä! Ehkä sunkin mahakamu on päättäny alkaa tehdä yhteistyötä? :)

Kiitos kaikille rt-onnitteluista, tuntuu kyllä oikeesti tosi kivalta. Ihme ressiä vielä viime viikoille saakka :eek:

Mulla ei oo oikeestaan vieläkään mitään tuntemuksia, joten en jaksa uskoa että mikään paikka olis kovinkaan kypsyny. Erona ehkä on alapään juilimiset eli taitaa kaveri työnnellä itteensä kuitenkin alaspäin hyvää vauhtia. Esikoinenhan ei laskeutunu kunnolla kun vasta synnärillä. Mutta never know!

Vici*, mulle diabetes-hoitaja sanoi samat sanat ja nän kävi, olin siihen asti pärjännyt ruokavalioa katsomalla, mutta sitten lähti aamuarvot nousuun. Ensin aloittelin noilla Metformin pillereillä ja sitten kun ne ei auttanu tarpeeksi, tuli kuvioihin iltainsuliini. Ilmeisesti noilla viikoilla vauva ottaa niitä kasvupyrähdyksiä mikä taas omalta osaltaan vaikuttaa hormoneihin ja sitä kautta sokereihin.

Vauva potkii, pakko mennä koneelta nyt vaakatasoon. Huomiseen!

Keukeu ja Tirppi 38+1
 
vici* aijjaa ei kyllä maininnu hoitaja siitä mitään.. mutta saa nyt nähä! Mullahan on itelä paino laskenu 3kg lähtöpainoon tässä raskaudessa.. eikä ollu vieläkään tullu takasin että laskusuunnassa mennään! ja pienen painoarvio oli myös kohillaan ettei jättiläiseltä vaikuttanu ainakaan rakenteessa, saa nyt nähä ku sf mitta oli 22cm nyt eilen niin se oli +2 käyrällä, tasottuu varmaan ajan myötä! Mutta pittää koittaa mittailla tässä miten menee..

22+3
 
On se mahdollista, etteivät arvot ala nousta. Olen viikolla 37 raskaana, eikä minulla ole ollut kotimittauksissa yhtään arvoa yli rajan. Olen siis vain ruokavaliolla. Vauvan painoarviokin on kulkenut koko ajan alakäyrällä. Vauva on sen verran pienikokoinen, että lääkärikin oli hiukan ihmeissään. Raskausdiabetekseni on ilmeisesti varsin lievä.
 
bubbelille Peukutukset d:)b Toivotaan et pikkuinen nyt kääntyisi.

Ei sitä varmaan monikaan halua sektioon vapaaehtoisesti:| mut pakkohan se on kestää jos muuta vaihtoehtoo ei ole.Mullekkin on laitettu et äiti ei halua sektioo.Se on vielä kamalampaa/pelottavampaa ku alatiesynnytys.

Ja Discovery Tsemppiä huomiseen.Toivotaan et pääset jo punnertaa :)

Annsku Mä olen kans saanut sellaisen ohjeen et eka tippa pyyhitään ja sormea ei saa kovasti puristella. Voi auttaa jos pesee lämpöisellä vedellä kädet?Ja sitten vaan isompaa reikää jos ei tule? Mulla ei onneksi ole tuota ongelmaa mut lapselta jouduin viimmeksi mittailee ja se oli tuskaa.Ku ei sieltä meinannu verta tulla millään.

Kiitos taas neuvoista.Mulle kans lääkäri sanoi et joka aterialla mut taidan jättää ne ateriat väliin missä ei ole sokeria tai hiilareita.

Sintsu ja öhkö 35+1
 
Mulle KeuKeu sanottiin heti, ettei yli anneta mennä, kun on tää rd. Ja aattele tuota painoarviota. Sinulla lähes kutistunut ja mulla taas pompsahti tuolla lailla. Lääkäri oli muuten sama orientoiva kuin viimeksi, mutta oli kuin eri ihminen. Tosi inhimillinen jne. Sattui ed. kerralla ilmeisesti huono päivä. Tuon ballonkin suhteen alapään kypsyys oli vähän liian vähäinen tai jokin kumma jumi siellä oli. Kysyivät, että onko sinne tehty jokin toimenpide ??? Tuo ballonki olis ollut hyvä, kun on tuo sektio takana.

Supistelee jonkin verran. Ilmeisesti tuo ronkkiminen ärsytti. Olin tosi kipeä, kun tulin kotiin. Hyvin oli kaula hävinnyt, kun viime tsekkauksessa sitä oli peräti 5 cm.

Nukahdin jo melkein, mutta taas tuo käsi tikkuaa. Onneksi sekin varmaan loppuu.

Ihanaa, kun saa heittää insuliinit "romukoppaan" ja näkee kohta pikkuisen. Lääkärikin totesi, että kyllä nämä viimeiset viikot tahtoo olla kaikille rankkoja.
 
Thyme kiitosta kannustavista sanoista. Toivon todella, että tässä pärjätään ruokavaliolla. Aina tietenkin tilanteen mukaan ja pienen ehdoilla.

Discovery onkin jo varmaan matkalla käynnistelyyn. Onnea! Toivottavasti kaikki sujuu hienosti!

Hurjaa kirjoitella teidän kohta synnyttävien kanssa täällä. Itsellä kun se tuntuu vielä niin kaukaiselta ajalta. Joka päivä tunnustelen, joko tuntisin liikkeitä. Muutamia kertoja on jotain pientä tuntunut, mutta ei vielä niin, että voisi sanoa tuntevansa liikkeet. Ensi viikolla on neuvola ja pääsee kuulemaan sydänääniä. Ja kuukauden päästä rakenneultra. Joskus odottavan aika tuntuu pitältä vaikka se loppujen lopuksi kuluu tosi nopeasti.

: / Taas unohdin mitata aamupalan jälkeisen sokerin. Näitä unohduksia sattuu nykyään yhtenään. : /

Vici 16+5
 
Muistaakseni joskus aiemmin jollain toisellakin oli tilanne, että aterian jälkeiset arvot oli ateriaa edeltäviä arvoja alemmat? Mikä sellaiseen voi olla syynä? Itse olen alkanut miettiä, että käykö mulla aterioitten välit nykyään liian pitkiksi. Mulla nimittäin arvot ennen aterioita vaihtelee nykyään välillä 3,9-5,4. Matalilla arvoilla sokerit on tunnin päästä vähän korkeammat, mutta jos sattuu tuollainen korkea arvo, niin tunnin päästä sokerit on matalammalla. Esim. tänään lounas (2,5h aamiaisen jälkeen): ennen ateriaa 5,4/1h 4,2. Eilen päivällinen: 5,2/4,9. Toisaalta toissapäivän päivällinen: 3,9/4,7.

Onneksi alkaa mullakin olla jo loppusuoralla raskaus ja sokerien mittaus :) Mullakin on pysynyt ruokavaliolla sokerit hyvin aisoissa, ja olenkin nyt viime aikoina jo alkanut vähän hellittää tiukkaa ruokakuriakin. Tsempitykset vielä kaikille!
 
Tsemppiä Discovery!

Haven
Tämä ei perustu mihinkään tieteelliseen eikä muuhunkaan, vaan on arvailua!
Olen miettinyt tätä samaa, kun tuollainen alempi arvo-juttu tuntuu olevan yleinen. Voisikohan syynä olla, että keho toimii kuten pitääkin? Eli erittyisikö haimasta insuliinia oikeassa suhteessa ja siksi arvo laskee?

Vici
Mulla oli alussa samanlainen fiilis, että "hittolainen, kaikki muut vetelee viimoisia ja itse vielä xx-viikkoja vasta.."
Sama tunne tuli alussa äitipolilla. Tuntui kuin kaikki muut olisivat siellä yliaikaiskontrollissa ja kateellisena ja haikeana katselin näitä äitejä "olisinpa itsekin jo tuossa vaiheessa".
Tänään heräsin tähän ajatukseen ja huomasin itse olevani se pisimmällä olija :O Kuinka tämä aika menikin näin nopeasti?
Unohduksia sattuu, älä liikaa stressaa! Otat huomenna tämän unohduksen kiinni :)

KeuKeu

Minkälaiset synnytyssuunnitelmat sulle on tehty vai odotellaanko spontaania synnytyksen käynnistymistä?

OmaNapsu (joka on johonkin kummallisesti tossa ihan vatsanpäällä :D )
Vauva on perätilassa uudesta kääntöyrityksestä ja kahden lääkärin kokeiluista huolimatta. Lantion kuvauksissa lantioni todettiin sopuisaksi alatiesynnytkseen nähden. Raskausdiabeteksen ja edellisen ison vauvan vuoksi (yli5kg) sain nyt viikon aikaa spontaaniin synnytykseen. Ensi torstaina on poliaika, jos vauva ei ole syntynyt ennen sitä. Silloin sitten sovitaan myös sektioaika. En usko synnytyksen spontaaniin käynnistymiseen, koska esikoinenkin syntyi vasta 41+3..
(pakko paeta koneelta kesken kirjoituksen, mutta tässä pääpointit)

Bubbeli 37+0
 
Discovery toivottavasti oot jo nyytti sylissä! :hug:

bubbeli, nyt vasta viime kerralla tarkentui että ei anneta mennä yliaikaiseksi, mutta mitään sen tarkempaa ei vielä sovittu. Tiistaina ens viikolla on uus käynti ja sitten varmasti tehdään tarkka suunnitelma. Oikeastaan mitään merkkejä tulevasta synnytyksestä ei ole, esikoinen meni viikon yli. Toivottavasti sulla kuitenkin alkaa jotain tapahtua... aletaan molemmat puhua "järkeä" näille mahoille, jospa ne tässä alkais viikon sisään iteksiin ymmärtää tulla pihalle :D

Oon järkänny itelleni kiireen viikonlopun että jospa se sais jotain aikaan.... no niin varmaan :headwall:
 
KeuKeu
Josko mä vaikka laulaisin, niin eiköhän vähemmästäkin pelästy vauvat ;)

Ymmärsin lääkärin puheista, että nykyisissä hoitosuosituksissa olisi tällainen raja raskausdiabetes-vauvoille kuin 40+0. Yliaikaiseksi ei siis saisi insuliinihoitoista raskautta päästää ja mahdollisuuksien mukaan käynnistely aloitettaisiin jo aiemmin. Varsinkin tuota käynnistystä pitäisi harkita vakavasti, jos kasvu on suurta. Puhetta oli myös, että jos painoarvio näyttää 4.5kg niin ei saa yrittää alakautta.
Mutta kuten olen omakohtaisesti huomannut, nämä vaihtelee lääkäreittäin nämä asiat :D

Bubbelson 37+0
 
Tulin vähän nostelemaan ja samalla voisin vaikka kertoa ihan vaan infona että mulla on mahassa bileet. Vois kyllä jo alkaa muru vähän rauhottumaan tai mamman repee maha, eikä sillä positiivisella tavalla :kieh:
 
Täällähän on ihmeen hiljasta...

Mä juttelin torstaina lääkärin kanssa puhelimessa noista mun mittailuista (joita siis jouduin tekeen viikon joka päivä ja jokaisen aterian jälkeen)...ja hän oli sitämieltä, että nostetaan lääkitystä, jatketaan taasd viikko mittailuja jokapäivä, ja uusi raportti siis ens torstaina! ARGH!
Nyt menee sitten 3 tablettia päivässä tuota Metforemia..ja voi jeesus et mua alkaa tympiä toi mittaileminen...Toisaalta, ei kyllä uskalla herkutellakkaan nyt yhtään, kun on niin tarkassa syynissä!:)
Tuon lääkemäärän nostamisen jälkeen mulla ei oo ykskään arvo ollu yli sallitun :) Jee! Sentään jotain positiivistakin! Tosin ruokavalion muutoksellakin on varmasti suuri merkitys.

Aika vois kulua pikkasen nopeemmin...

Ansku 33+4
 
Tsemppejä kovasti teille loppuviikkoja/päiviä viettäville! :)

Minä täällä edelleen aamupaastoarvon kanssa painin, eilisen unohduksen jäljiltä (olin niiiin väsynyt, etten suihkun jälkeen enää muistanut pistää, olin vain ehtinyt ajatella pistäneeni kun kaaduin sängynpohjalle) ja aamulla tajusin kun oli usean, 6.3-6.5 paastoarvon jälkeen huima 7.5 lukema tälle aamua. Mutta yksi unohdus nyt sinne tai tänne, kun vaan tiedostaa mistä se johtui...

Protaa nostan edelleen, eilen olisi pitänyt pistää 22 yksikköä, mutta se nosto siirtyi tälle iltaa.

Muuten olen saanut sekä ateriaa edeltävä että tunnin jälkeisarvot alemmas syömällä tarkemmin karpimmin (en lainkaan viljaa, riisiä enkä sokeria edelleenkään, proteiinia kohtuudella ja kasviksia syön mielin määrin, vähän katson etten syö ihan nyt tyyliin kiloa tomaatteja päivässä - niitä voisi kyllä sen verran mennä :rolleyes:), ja ne ovat olleet nyt sitten ennen ateriaa <5.5 (jonka itselleni asetin tavoitteeksi muita aterioita ennen mutta aamupalalle se <5.2 lääkäriltä saatu ohjearvo). Tunti aterian jälkeen arvot on pysyneet 6.3-7.6 välillä hyvin, enimmäkseen alle 7.0. Hyvä minä!

Minä kun olin niin hirveän huolissani tuosta pelkästä paastoarvosta, kunnes ihminen joka enemmänkin asian kanssa on myös paininut sai ymmärtämään (diabeetikko yli 20v ja saanut 3 tervettä, odotusaikana normaalikehittynyttä lasta), että ei tuolla pelkällä jonkun verran koholla olevalla paastoarvolla niitä "sokerivauvoja" tehdä, vaan nimenomaan nuo ateriaa ennen ja sen jälkeiset arvot ovat se millä on vaikutusta. Hän on myös karpannut pitkään ja totesi, että yleensä karpimpaa ruokavaliota noudattavilla sokerit on muuten hyvillä arvoilla, mutta aamun paastoarvo voi olla hitusen korkeampi. Ja se liittyy siihen pahuksen maksaan ja sen sokerihässäkkään. Että edelleen jatkuu täällä testailut, mikä yhtälö vaikuttaisi parhaiten aamupaastoon. Aamiaisen jälkeinen tunnin arvo pysyttelee myös kauniisti <7.6.

hukkasukka 13+3
 
Hyvää alkanutta viikkoa!

Minulla on ollut jo useampi päivä ilman päänsärkyä. Taitaa olla viime torstaista asti. Hyvällä tuulella vaikka isännän kanssa otettiin yhteen eilen aika lujaa ja asia on vieläkin kesken.

Huomenna on neuvola ja pääsee kuulemaan sydänääniä. Sitä odotan neuvolalta. Varsiknkin kun liikkeitä ei vieläkään tunnu. Odotan, että saisin tuntea pienen liikkeet päivittäin ja sillä varmistua pikkuisen hyvinvoinnista. Esikoisesta tunsin liikkeet vasta joskus viikolla 21 tai 22. Mutta eikö ne nyt pitäisi toisesta tuntua aiemmin?

Ainakin neljänä päivänä olen rikkonut ruokavaliota jollakin leivonnaisella tai sitten lauantaina söin suklaakakkua, karkkia ja jäätelöä. Nam. Yksikään arvo ei ole silti ollut yli rajojen vaikka normaalia korkeampia onkin ollut. Heti kun herkuttelee, tulee huono omatunto ja miettii, että pilaako tässä hyvän alun retkahduksillaan :rolleyes:

Onnittelu Annskulle hyvän rajoissa pysyvistä arvoista. Tuntuu varmaan hienolta.

Olin muuten 30 v terveystarkastuksessa ja terkkari ihan tosissaan alkoi mittaamaan minun vuötärön ympärystä dibetesriskitaulukkoa täyttäessään. :LOL: On tuo vyötärö kuitenkin jo hyvin kadonnut ja vatta kasvanut. Kas kunnei määrännyt sokerirasituskokeeseen samantien, vaikka moneen kertaan olin sanonut kärsiväni rd:stä ja mittailevani sokereitani säännöllisesti.

Vici 17+2
 
Vici Kiitos :)...ja piti vain kommentoida, että itekkin odotin, että tästä toisesta olis tuntunut liikkeet aikaisemmin, mutta ne alkoi tuntua itseasiassa vasta pari viikkoa myöhemmin! Ensikoisesta tuntui siinä rv19 ja tästä toisesta vasta just joskus 21-22...
Istukan paikka ilmeisesti vaikutti tähän niin paljon.

Mahtaako muuten olla ihan ok, että nuo tunnin jälkeiset aervot on matalampia mitä aamun paastoarvo!? Äsken lounaan jälkeen vain 5.1...?
 
Mulla oli tänään käynti polilla rd:n takia. Mullahan tilanne on se, että ateriaa edeltävät arvot on viime aikoina vaihdelleet paljon (3,9-5,4) ja aterian jälkeiset arvot sitten on lähes järjestään olleet sitä matalampia. Ja juuri sitä lääkäri sanoi, mitä itsekin tuumailin: mun pitää syödä vähän useammin. Jos aterioiden väli pääsee liian pitkäksi, sokerit alkaa nousta (ikään kuin aamunkoittoilmiö, mutta päivällä, näin ymmärtäisin). Aamupaasto mulla on jo pitkään ollut välillä 4,2-4,7, sen korkeammaksi se ei ole enää viikkoihin noussut.

Vauvan painoarviot vielä tähän:
28+6 1230 g
30+6 1700 g
36+3 2930 g

Eli kovasti vauva on kasvanut, yli 200g/vko. Normaalikokoinen toki (vaikka esikoiseen verrattuna ISO), eikä tarvetta lisäkontrolleille kuulemma ole. Seuraava ultra sitten yliaikaiskontrollissa 41+3, ellei synnytys käynnisty ennen sitä tai jotain yllättävää tapahdu.

Tsempitykset taas kaikille omissa tilanteissanne!

Haven 36+3
 
morjensta kaikille..:) hiljaista on näköjään täälläkin, itsekkin ollut kiireisempi, tai nuutuneempi, kun pikku kakkonen on valvonut kolme yötä huutaen ja päikkärit myös 5min välein huutaen korvaansa. Ekan huuto yön jäljiltä käytiin kyllä lääkärissä, ja tulehdushan siellä oli.. Mutta 2 eri särkylääkkeestä huolimatta huuto jatkui vaan vielä 2 yötä. Nyt onneksi jo viime yönä nukkui paremmin. mutta sitten itse valvoin.. :D :rolleyes: Noo, valmistaa vauvan tuloon, ja valvomiseen... tai jotain.. ;) vähän ot.. sori.

Sain vauvan vaatteet laiteltua paikoilleen kaappiin, jollen jo ole aiemmin maininnut :confused: Ihana se on vaan nuita pikkuruisia vaatteita hypistellä.. Vauvan sänky olis kans tuolla oottamassa.. Kovasti oon kans masukille yrittänyt puhella, et josko sieltä voisi yrittään ulos.. Vuokra aika alkaa umpeutua, huhuu, rakas pikku Ruu.. :heart: Toinen vaan punkee niin tuosta vatsa nahkan läpi, että.. Suunta olis hei kaveri ihan toinen :LOL:
Mutta ihmeen hyvällä tuulella sitä on ollut, vaikka on hurjasti valvonut ja kaikkea..
Ehkä se on tuo, kun sokrut on aisoissa taas inskan takia. En ole tottunut kyllä tuohon pistämiseen, en ollenkaan, mutta onneksi sitä ei tosiaan kauaan ole. Mutta arvot ollut sallituissa lukemissa, vaikka olen syönyt "löysemmin", kuin taas aikoihin. Ruuan päälle saatan ottaa tuutin, juhlissa uskaltauduin ruuan päälle ottamaan palan tuorejuusto-digestive kakkua, oon syönyt pizzaa, yms.. SILTI arvot ok. Tääkin toki voi vaikuttaa hyvään oloon, vai mitä luulette? ;) Yksi ylitys ollut, mutta se taisi johtua liian pitkästä paastosta.
Vinkkasi sieltä sairaalasta aiemmin muuten mulle, että ihan viimeksi ennen nukkumaan menoa kun ottaa jotain juuresta/kasvista, niin voipi olla vaikutusta.. ite oon syönyt milloin palan lanttua, milloin kukkakaalia, kurkkua, porkkanaa.. Joskus hedelmänkin lisäksi. Tuli vaan mieleen mainita, jos joku muukin tästä hyötyisi..

Sokrut mittaan mahd vähän puristaen ekasta pisarasta. Puristaa ei saisi, minunkaan tietojeni mukaan varsinkaan ihan sormenpäästä, juuri noiden kudosnesteiden vuoksi. vihkosessa oli kuva, että sieltä kauempaa sormesta ja kämmenestäkin asti, olen kevyesti liu-uttanut toisella kädellä, että tulis paremmin, toisinaan tulee hyvin, toisinaan ei millään meinaa tulla vaikka miten ottais. Oon myös roikotellut helken kättä, istualtaa kun siis mittaan, niin tuolla reippasti penkin alapuolen. Ja käsi nyrkkiin, auki,nyrkkiin,auki tekniikka myös on ollut käytössä.. Tiedä sitten kuinka ohjeen mukaista, mutta näin sieltä on pisaraa irronut.. :p

Discovery Mikä juttu tuo ballonki on? Ihan uutta mulle, vaikka jo kolmatta muksua olen saamassa..:ashamed: Tsemppiä joka tapauksessa! Toivottavasti pian synnytys käynnistyy, ja kaikki menee oikein hyvin :hug:

Bubbeli, jaksamisia, ihana, että on nyt paremmin tuo huolehdittu, ettei tulis niin isoa vauvaa! Ja toivotaan että se sieltä lähtis nyt tulemaan piakkoin..:) Mullekin tuo sektio olisi se pelottavampi kokemus..

Ihana lukea muiden lokakuisten kuulumisia, kun nää loppumetrit tuntuu toisinaan niiiiin pitkiltä, itsekustakin.. :whistle:

Ääh... millään ei muista kommentoida kaikkea mitä piti, nyt painuttava inskalle ja petiin! Mukavia syyspäiviä kaikille!

Miimaamuu ja Pikku Ruu 37+6 (ollaan sit jo oikeesti aika pitkällä :) I ha naa ! )
 
Hieno homma miimaamuu, etttä olet saanut sokerit aisoihin =). Sinulla ei tosiaankaan ole pitkää insuliiniurakkaa.

Mulla oli sitten eilen neuvola. Kaikki oli kondiksessa. Paino oli tippunut 2 kg edellisestä kerrasta (-450 g/vko). Isona vaikuttajana varmaan tämä karkittomuus ja herkuttomuus. Verenpaineet hupputasolla 104/62. Sokereista en taaskaan saanut minkäänlaista kommenttia. Kunhan kirjasi keskimääräiset tulokset ylös. Jotenkin sitä toivoisi jonkinlaista kommentointia. Kunhan haettiin liuskoja lisää ja sovittin, että jatketaan samalla tarkkailutahdilla.

Onko täällä tietoa mita U-prot. kohdassa tarkoittaa merkintä +/- . Huomasin tällaisen merkinnän saaneni jo kerran aiemminkin. Muissa kohdissa oli pelkkä - .

Sydänäänet kuuluivat edelleen heikosti. Syke kuului, mutta huonosti eikä lyöntitiheyttä saatu. Kyseli, että onkohan mulla istukka edessä, mutta en asiaa tiennyt. Onko muita joilla vielä tässä vaiheessa syke olisi kuulunut heikosti johtuen joko takana olevasta kohdusta tai edessä olevasta istukasta? Esikoisesta syke kuului aina erinomaisesti. Pistää aina miettimään, varsinkin kun näki terkkarinkin miettivän, että onkohan rakenneultraan turhan pitkä aika... pitäisikö syke tarkistaa aiemmin... No rakenneultraa tässä nyt joka tapauksessa odotellaan vielä tasan 4 viikkoa.

Siinä mielessä odotan kovasti rakenneultraa, että siellä sitten katsotaan myös tarkemmin jatkosuunnitelmia tämän rd:n tarkkailua silmällä pitäen. Tietäisi taas miten jatkossa mennään ja mitä sekä kuinka usein tarkkaillaan. Kova on tiedon nälkä. Epätietoisuus ja avoimet kysymykset häiritsee, mutta ei ne yöunia vie ;)

Vici 17+4
 

Yhteistyössä