Rikosilmoitus/Nimetön vihje?

  • Viestiketjun aloittaja Pek.
  • Ensimmäinen viesti
Pek.
Moikka!

Ajattelin sellaista kysellä kun tiedän ihmisen, joka käyttää kannabista jokapäiväisesti ja hänellä on kotonaan kaikki välineet ja muut sellaiset.

Eli jos ilmiannan hänet ja hänen asunnostaan ei esimerkiksi löydykkään jostain syystä noita edellämainittuja asioita (mikä on tosin mahdotonta), niin voiko silloin koitua minulle rangaistus aiheettomasta vihjeestä tms?
Ja koen tämän erittäin tarpeelliseksi..

Oletteko koskaan tehneet ilmiantoa?

Kokemuksia kiitos! :)
 
"what"
mitä tarkoitat "kaikki välineet" pilven poltto "välineet"=piippu? vai kasvatusvälineet? miksi muuten koet tarvetta vasikoida? hyödytkö siitä jotenkin/hyötyykö joku muu? tai toisin päin:kärsitkö tästä kannabiksen käytöstä/kärsiikö joku muu? :O
 
Pek.
[QUOTE="what";27775559]mitä tarkoitat "kaikki välineet" pilven poltto "välineet"=piippu? vai kasvatusvälineet? miksi muuten koet tarvetta vasikoida? hyödytkö siitä jotenkin/hyötyykö joku muu? tai toisin päin:kärsitkö tästä kannabiksen käytöstä/kärsiikö joku muu? :O[/QUOTE]

Kyllä, bongit + muut piiput sekä myöskin kasvatusvälineet + seerumit yms.

+ se on tälläkin hetkellä poliisin valvonnassa.

Tästä kärsii muutama tärkeä ja ei-tärkeäkin henkilö, jolloin käräyttämisestä todellakin olisi hyötyä.
 
Professional Griefer
No mä oon itse tehnyt työni puolesta ilmoituksen Kannabiksen käytöstä, kasvattamisesta sekä myynnistä.
Kakku tuli.

Mut jos joku vaa omaan käyttöön kasvattelee ja pajauttelee, niin en menis puuttumaan ehkä...
Jos piireissä on myös kovemmat huumeet niin juttuhan on jo ihan eri. Ja varsinkin, jos niitä jaetaan/myydään eteenpäin.
 
Pek.
No mä oon itse tehnyt työni puolesta ilmoituksen Kannabiksen käytöstä, kasvattamisesta sekä myynnistä.
Kakku tuli.

Mut jos joku vaa omaan käyttöön kasvattelee ja pajauttelee, niin en menis puuttumaan ehkä...
Jos piireissä on myös kovemmat huumeet niin juttuhan on jo ihan eri. Ja varsinkin, jos niitä jaetaan/myydään eteenpäin.
Joo kyllä tuo myy myös eteenpäin ja ihan jokapäiväistä "bisnestä".
Samassa pyörii myös piri, rauhottavat ja sienet.. :I

Eräs läheiseni tutustui huumeisiin hänen kauttaan, joten tää tuntuis oikealta ratkaisulta..
 
"vieras"
Mitä ajattelet tuolla saavuttavasi? (toki jos kauppaa kanssa niin toki saa käräyttää). Jos asunnosta ei löydy kuin välineet ja kannabista omiin tarpesiin, niin siitä saa pienen sakkotuomion. Ei siitä ole edes kostoksi.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27775617]Mitä ajattelet tuolla saavuttavasi? (toki jos kauppaa kanssa niin toki saa käräyttää). Jos asunnosta ei löydy kuin välineet ja kannabista omiin tarpesiin, niin siitä saa pienen sakkotuomion. Ei siitä ole edes kostoksi.[/QUOTE]
Ja jos jostakin syystä tulisi tietoon, että olet ilmoittanut, niin saattaisi kostaa pahastikin. Äitisi juoruaa naapurille asiasta ym.
 
Pek.
Ei huolta että kukaan juoruilisi tms.
Se siinä on, että jos hän tekee pienenkin rikkeen, joutuu hän tällöin vankilaan. Juuri sen takia että hän jäi kiinni huumeista aikaisemmin + varkaudesta + vakavasta liikennerikkomuksesta. (nyt valvonnassa)

Tällä hetkellä välttelee poliisia kuin ruttoa..
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27775625]Ok. Tuossa tapauksessa ilmoittaisin, jos on TODELLA varma, että ei voi tulla tietoon mistään.[/QUOTE]
Sanoisin kuitenkin, että on riski arvata, kun sinä olet ilmeisesti jotenkin lähellä tätä ihmistä. Suosittelen silti nyt, että lopetat kaiken yhteydenpidon ihmisiin, joilla on jotakin tietoa tästä ihmisestä ja vastaavista samanlaisista. Etsi parempaa seuraa. Jos johtuu asuinalueesta, niin muuta pois. Muutenkaan ei kannata askarrella huumepiirien parissa ajatuksen tasolla, vaikka olisi jollekin läheiselle käynyt huonosti ja loppujen lopuksi se on aina oma valinta. Kyseinen ihminen ei pakottanut läheistäsi varmaan mihinkään.
 
:
Poliisi lähtee siitä oletuksesta, että teet ilmoituksen asiasta.Toki heitä työllistävät turhatkin ilmoitukset ja joihin heillä on velvollisuus kuitenkin reagoida, mutta he myös osaavat arvioida ilmoituksen tärkeysjärjestyksen. Voi olla, että ilmoituksestasi voi viedä oman aikansa ennen kuin mitään tulee tapahtumaan.

Muutoin en oikein käsittänyt viestiketjun moraalikeskustelua, koska itse en ainakaan pystyisi kirjoituksesi perusteella suoraan sanomaan toimitko oikein vai väärin. Se, että haluat tehdä jonkun kannabiksen käytölle jotakin perustuu ihan varmasti järjelliseen syyhyn. Miksi siis kyseenalaistaa sinun toimiasi?
 
Mä tiedän monia huumeiden käyttäjiä ja kannabiksen kasvattajankin. Mutta en mene vasikoimaan, siitä ei seuraa kun mulle itelle ongelmia. En halua mihinkään kuulusteluihin tai todistelemaan. Muutenkin poliisit tällä paikkakunnalla tietää ko. ihmiset ja välillä touhuihin puututaan muutenkin.

Jos sattuu huumehörhöjä tuntemaan niin parempi niiden kanssa on olla hyvissä kuin huonoissa väleissä.
 
en suosittele
kannabiksen poltto ei mielestäni ole niin iso paha että lähtisin sitä ilmiantamaan. parempi vaihtoehto kuin viina suurimmalta osin. onko tolla "tyypillä" perhe? lapsia?
 
just
Tällä palstalla on vissiin useampikin huumehörhö kun neuvot on kaikki tuota luokkaa että "älä vasikoi".

Tiedoksi vaan, että te ootte kyllä alinta kastia mitä löytyy ja mä niin toivon että te kaikki jäisitte kiinni ja teidän lapset vietäis pois. Koska niin siinä käy jos sossu saa tietää. Pthyi.
 
"jeps"
Tällä palstalla on vissiin useampikin huumehörhö kun neuvot on kaikki tuota luokkaa että "älä vasikoi".

Tiedoksi vaan, että te ootte kyllä alinta kastia mitä löytyy ja mä niin toivon että te kaikki jäisitte kiinni ja teidän lapset vietäis pois. Koska niin siinä käy jos sossu saa tietää. Pthyi.
Itsekkään en hyväksy vahvoja huumeita varsinkaan silloin, jos käyttäjällä on lapsia. Mutta mun mielestä kannabista ei voi pistää edes alkoholin kanssa vaarallisuudessaan ja haitallisuudessaan samaan kastiin. Sitä, mitä alkoholi tekee pahimmillaan ihmisille saa seurata joka päivä kaduilla kulkiessaan, varsinkin jos asuu kaupungissa. Tuntemani kannabiksen polttelijat sen sijaan ovat ihan normaaleja ihmisiä, viinakaan ei heille maistu.

Ja se päivä ei ole kaukana kun se suomessakin omaan käyttöön laillistetaan.
 
kannabiksen poltto ei mielestäni ole niin iso paha että lähtisin sitä ilmiantamaan. parempi vaihtoehto kuin viina suurimmalta osin. onko tolla "tyypillä" perhe? lapsia?
ap kirjoitti myös näin: Joo kyllä tuo myy myös eteenpäin ja ihan jokapäiväistä "bisnestä".
Samassa pyörii myös piri, rauhottavat ja sienet.. :I

Eräs läheiseni tutustui huumeisiin hänen kauttaan, joten tää tuntuis oikealta ratkaisulta..
....

Siis kaikkea muutakuin "pelkkää" pilven polttelua.
Ja ap:nä tekisin kyllä ehdottomasti ilmoituksen asiasta. Mutta ilmoitus vaiheessa ilmaisisin asiasta että mahdollisesti huolestunut omasta turvallisuudesta niin tuskin ne lähtee sille huume vempulalle rollimaan. Ja jos et ole "tärkeä" edes ketjussa niin välttämättä edes joudu todistamaan oikeudessa.

(viitaten omaan kokemukseen tosin eri asia mutta tein rikosilmoituksen vakavasta asiasta ja jos olisin ilmaissut jo siinä vaiheessa pelko/kosto tilasta niin ne ois salannut meikäläisen tiedot ja syytetty/kuulusteltava ei ois saanu niitä tietää. Ja oikeudessa on mahdollista todistaa ilman että syytetty näkee todistajaa).
 
vierailija
ilman muuta ilmoitus poliisille jos havaitsee että joku käyttää tai myy tai viljelee huume kasveja ite ainakaa uskalla huumehörhelölle mennä mitään sanomaan ne on arvaamattomia saataa saada vaikka puukosta ja muutenki poliisin tehtävä asia on hoitaa
 
vierailija
Moikka!

Ajattelin sellaista kysellä kun tiedän ihmisen, joka käyttää kannabista jokapäiväisesti ja hänellä on kotonaan kaikki välineet ja muut sellaiset.

Eli jos ilmiannan hänet ja hänen asunnostaan ei esimerkiksi löydykkään jostain syystä noita edellämainittuja asioita (mikä on tosin mahdotonta), niin voiko silloin koitua minulle rangaistus aiheettomasta vihjeestä tms?
Ja koen tämän erittäin tarpeelliseksi..

Oletteko koskaan tehneet ilmiantoa?

Kokemuksia kiitos! :)
tee ihmeessä ilmoitus poliisille jos tiedät ihimisen joka käyttää kanna bista jokapäiväisesti itse ainaki tekisin ja nimettömänä ei tuu rangaistusta aiheettomasta vihjeestä ei muuta kun ilmoitat vaan poliisille tekevät koti etsinnän ja vievät hänen välineensä
 
vierailija
Moikka!

Ajattelin sellaista kysellä kun tiedän ihmisen, joka käyttää kannabista jokapäiväisesti ja hänellä on kotonaan kaikki välineet ja muut sellaiset.

Eli jos ilmiannan hänet ja hänen asunnostaan ei esimerkiksi löydykkään jostain syystä noita edellämainittuja asioita (mikä on tosin mahdotonta), niin voiko silloin koitua minulle rangaistus aiheettomasta vihjeestä tms?
Ja koen tämän erittäin tarpe
Oletteko koskaan tehneet ilmiantoa?

Kokemuksia kiitos! :)
 

Yhteistyössä