Rikosilmoitus/Nimetön vihje?

  • Viestiketjun aloittaja Pek.
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
ilman muuta ilmoitat poliisille jos tierät että joku käyttää kannabista ym huumetta en oo huume hörhelöjä tavanu mutta varmasti ilmoitan jos tierän että tuttva ym kätyttää huumeita ei oo pertön ilmoitus ja sulle ei siitä tuu rangaistuta
 
vierailija
Moikka!

Ajattelin sellaista kysellä kun tiedän ihmisen, joka käyttää kannabista jokapäiväisesti ja hänellä on kotonaan kaikki välineet ja muut sellaiset.

Eli jos ilmiannan hänet ja hänen asunnostaan ei esimerkiksi löydykkään jostain syystä noita edellämainittuja asioita (mikä on tosin mahdotonta), niin voiko silloin koitua minulle rangaistus aiheettomasta vihjeestä tms?
Ja koen tämän erittäin tarpeelliseksi..

Oletteko koskaan tehneet ilmiantoa?

Kokemuksia kiitos! :)
en oo tehny koskaa ilmoitusta kun en ole tavannu ketää joka kasvattaisi kannabista mutta tee ilmoitus ihmeessä poliisille jos tiedät ihimisen joka käyttää kannabista menevät ja takavarikoivat hänen välineensä ei poliisi saa kertoa kuka ilmoitti niillä on vaiti olo velvollisuus
 
vierailija
Tällä palstalla on vissiin useampikin huumehörhö kun neuvot on kaikki tuota luokkaa että "älä vasikoi".

Tiedoksi vaan, että te ootte kyllä alinta kastia mitä löytyy ja mä niin toivon että te kaikki jäisitte kiinni ja teidän lapset vietäis pois. Koska niin siinä käy jos sossu saa tietää. Pthyi.
Vedä nyt jo kätees, mulla ainakin on lapset ja sossu avittaa arjessa ja kaksi kasvatus käryä takana, omaan käyttöön, sää et oikeesti hyödy tuosta mitään ja jos tämä henkilö vielä myy hän saattaa olla hyvinkin yhteydessä isompiin rikollisiin tai tehdä sinne töitä tällöin saattaa vasikoinnista lähteä oma henki mutta omapa on asiasi :D
 
vierailija
Vedä nyt jo kätees, mulla ainakin on lapset ja sossu avittaa arjessa ja kaksi kasvatus käryä takana, omaan käyttöön, sää et oikeesti hyödy tuosta mitään ja jos tämä henkilö vielä myy hän saattaa olla hyvinkin yhteydessä isompiin rikollisiin tai tehdä sinne töitä tällöin saattaa vasikoinnista lähteä oma henki mutta omapa on asiasi :D
Siinä se narkkarin oikea arvojärjestys tuli hyvin summattua. Lapset avittaa arjessa. Onko se lasten tehtävä avittaa alkoholisti- tai narkkarivanhempiaan arjessa?
 
vierailija
[QUOTE="what";27775559]mitä tarkoitat "kaikki välineet" pilven poltto "välineet"=piippu? vai kasvatusvälineet? miksi muuten koet tarvetta vasikoida? hyödytkö siitä jotenkin/hyötyykö joku muu? tai toisin päin:kärsitkö tästä kannabiksen käytöstä/kärsiikö joku muu? :O
Kyllä, bongit + muut piiput sekä myöskin kasvatusvälineet + seerumit yms.

+ se on tälläkin hetkellä poliisin valvonnassa.

Tästä kärsii muutama tärkeä ja ei-tärkeäkin henkilö, jolloin käräyttämisestä todellakin olisi hyötyä.
[/QUOTE]
no sitte kärähytät niin ainaki itse tekisin jos saisin tietää että naapuri viljelee huumeita tai muuten käyttäytyisi agressiivisesti silloin soitto poliisille
 

Yhteistyössä