Rinnat pilalle imetyksen jälkeen ja mua haittaa se IHAN hirveästi!!!

  • Viestiketjun aloittaja NytOttaaHattuun
  • Ensimmäinen viesti
Sangria
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Alkuperäinen kirjoittaja vOI:
Kyllä me naiset ollaan itsekkäitä..
hoh hoijaa. Annan tissini sulle, jos annat terveet aivosi mulle. Juuri tullut sädehoidosta ja olo on kauhea ja ennusteet huonot. Mutta tissit on hyvät, vaikka kaksi lasta imettänyt, sekö tässä on pääasia? HERÄTKÄÄ
Ikävä tilanne sulla, mutta ei se muuta mitenkään sitä että joillekin on kova kolaus kun rinnat menevät pilalle, joskus elämäni aikana rintani oli ainoat joista itsessäni edes pidin!
Ja turha on vetää syöpäkorttia esille, oma äitini menetti toisen rintansa elokuussa syövän takia ja silti aion itseni korjauttaa imetyksen jälkeen. Revi siitä.
aivan, myös mun äiti on menettänyt syövälle toisen rintansa, ja olen jo rintani korjannut. mä puhuin mun äidin kanssa paljon tästä asiasta, meillä eritäin läheiset välit. mun äiti ei missään vaiheessa vastustanut mun suunnitelmia korjauttaa rintani, itseasiassa hän kannusti mua. ja nämä suunnitelmat mulla oli jo ennen kuin mun äiti sairastui.
 
Hmmm
Oman kehon muuttuessa jo pelkästään vanhenemisen takia, joutuu muuttamaan omia arvostuksiaan ja arvojaan. Eikä se ole varmaan kenellekään helppoa. Varsinkaan kun yhteiskunnassamme ihaillaan nuoruutta ja alati nuorekasta ulkonäköä.
Paljon tietysti vaikuttaa sekin miten oma puoliso suhtautuu asiaan. Jos hän ihailee rintojasi koska niillä on imetetty teidän yhteisiä lapsianne ja rinnat ovat siksi muuttuneet, tilanne on varmaan helpompi itsekin kestää. Kaiketi kysymys on puolisoiden välillä kyvystä aitoon läheisyyteen ja siitä että hyväksyy toisen sellaisena kuin hän on.
Ehkä pitäisi enemmän puhua siitä että ihmisellä on oikeus vanheta, näyttää omalta itseltään eikä yleisten kauneusnormien näköiseltä. Jokainen tietysti itse valitsee omat arvonsa, asenteensa ja näkemyksensä. Vaatii hyvää itsetuntoa olla välittämättä ympäristön ulkonäköpaineista.
 
leikkauksessa käynyt
Kävin leikkauttamassa lärpäkkeeni. En tehnyt sitä

a)mieheni vuoksi
b) muiden ihmisten vuoksi

vaan itseni vuoksi ja koska minun oli mahdollista tehdä se. Tunnen vartaloni kuuluvan taas itselleni ja voin henkisesti paremmin, kun jokikinen kerta ei vituta, kun ottaa paidan pois. Ja minulle ei täytettä laitettu, vaan tehtiin ns. mastopeksia, b-cupit oli ja b-cupit on nyt. Nykyisten kauniiden rintojeni alla ei lyijäri pysy.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja vOI:
Kyllä me naiset ollaan itsekkäitä..
hoh hoijaa. Annan tissini sulle, jos annat terveet aivosi mulle. Juuri tullut sädehoidosta ja olo on kauhea ja ennusteet huonot. Mutta tissit on hyvät, vaikka kaksi lasta imettänyt, sekö tässä on pääasia? HERÄTKÄÄ
on varmaan kauheaa sanoa syöpäpotilaalle, mutta meitä tissinsä raskaudessa/ imetyksessä pilanneita ei kauheasti lohduta tieto, että Suomessa on syöpäpotilaita ja heillä tilanne paljon huonompi. Lähinnä tieto siitä, että on muitakin, joilla tissit on pilalla, tuo vähän lohtua. Onneksi nykyään syöpähoidot ovat tehokkaita ja monet voidaan pelastaa. Paranemisia toivon myös sinulle!
 
nii-in
Alkuperäinen kirjoittaja leikkauksessa käynyt:
Kävin leikkauttamassa lärpäkkeeni. En tehnyt sitä

a)mieheni vuoksi
b) muiden ihmisten vuoksi

vaan itseni vuoksi ja koska minun oli mahdollista tehdä se. Tunnen vartaloni kuuluvan taas itselleni ja voin henkisesti paremmin, kun jokikinen kerta ei vituta, kun ottaa paidan pois. Ja minulle ei täytettä laitettu, vaan tehtiin ns. mastopeksia, b-cupit oli ja b-cupit on nyt. Nykyisten kauniiden rintojeni alla ei lyijäri pysy.
En minäkään mitään meloneita halua, kunhan vaan sais tuon ylimääräisen nahkan pois ja siten pikkuisen kiinteämmät tilalle. :) En oo menossa näytille miestenlehtiin eikä mun tarvii houkutella miehiä, ihan vaan oman itseni takia tarviisin kirurgin apua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja leikkauksessa käynyt:
Kävin leikkauttamassa lärpäkkeeni. En tehnyt sitä

a)mieheni vuoksi
b) muiden ihmisten vuoksi

vaan itseni vuoksi ja koska minun oli mahdollista tehdä se. Tunnen vartaloni kuuluvan taas itselleni ja voin henkisesti paremmin, kun jokikinen kerta ei vituta, kun ottaa paidan pois. Ja minulle ei täytettä laitettu, vaan tehtiin ns. mastopeksia, b-cupit oli ja b-cupit on nyt. Nykyisten kauniiden rintojeni alla ei lyijäri pysy.
Jos ja kun minä rintani korjautan, niin on harhaluulo että se liittyisi siihen että tekisin sen mieheni takia saatika hänen käytöksensä takia! Päinvastoin, mieheni on koko ajan vakuutellut minulle että rintani ovat kamalat vain omassa päässäni, on antanut hellyyttä ja kehunut, kiinnittänyt huomiota rintoihini jne.
Ja miksi minä muiden ihmisten takia muokkaisin vartaloani? Minua ei tippaakaan kiinnosta mitä muut ajattelevat minusta. Mutta se kiinnostaa mitä itse ajattelen peiliin katsoessani. Ja kun rinnat roikkuu, en pidä näkemästäni, vain ja ainoastaan siitä syystä minä sinne leikkaukseen menen.
 
voi
Voi kumpa voisikin hurskastella! Ette tiedä, miltä tuntuu, kun ei tiedä herääkö enää seuraavana aamuna ja toisaalta toivoisi ettei heräisikään, että pääsisi näistä helv.. tuskista sekä fyysisitä että henkisistä. Olisikin "vain" tauti rinnoissa eikä pääkopassa. Edelleen sanon teille arvon rouvat, että arvot kohdalleen tässä elämässä. Kukapa ei haluaisi mallin muotoja, rintoja ja rahaa, mutta ne eivät tee onnelliseksi, ei anna terveyttä eikä elämää!

husrkastelija!

niin ja joku kuitenkin ihmettelee, mitä mäin sairas surffailee netissä. Senkus ihmettelee
 
Alkuperäinen kirjoittaja voi:
Voi kumpa voisikin hurskastella! Ette tiedä, miltä tuntuu, kun ei tiedä herääkö enää seuraavana aamuna ja toisaalta toivoisi ettei heräisikään, että pääsisi näistä helv.. tuskista sekä fyysisitä että henkisistä. Olisikin "vain" tauti rinnoissa eikä pääkopassa. Edelleen sanon teille arvon rouvat, että arvot kohdalleen tässä elämässä. Kukapa ei haluaisi mallin muotoja, rintoja ja rahaa, mutta ne eivät tee onnelliseksi, ei anna terveyttä eikä elämää!

husrkastelija!

niin ja joku kuitenkin ihmettelee, mitä mäin sairas surffailee netissä. Senkus ihmettelee
No edelleen kaikkea hyvää sulle, mutta ei se poista ihmisiltä heidän omia murheitaan että sulla on asiat huonommin. Älä lue näitä jos sinua häiritsee.
 
S
Alkuperäinen kirjoittaja voi:
Voi kumpa voisikin hurskastella! Ette tiedä, miltä tuntuu, kun ei tiedä herääkö enää seuraavana aamuna ja toisaalta toivoisi ettei heräisikään, että pääsisi näistä helv.. tuskista sekä fyysisitä että henkisistä. Olisikin "vain" tauti rinnoissa eikä pääkopassa. Edelleen sanon teille arvon rouvat, että arvot kohdalleen tässä elämässä. Kukapa ei haluaisi mallin muotoja, rintoja ja rahaa, mutta ne eivät tee onnelliseksi, ei anna terveyttä eikä elämää!

husrkastelija!

niin ja joku kuitenkin ihmettelee, mitä mäin sairas surffailee netissä. Senkus ihmettelee
Hyvää terveyttä ja jatkoa sinulle, sydämestäni! Mutta toisten murheet eivät poista omia murheita, ja jokaisella niitä riittää elämänsä aikana. Ei murheita voi vertailla.

Jos nämä rintakeskustelut loukkaavat, on parempi jättää lukematta.
 
Rinnaton
Mulla ei rinnat muuttunu raskauden aikana miksikään, kasvoivat sitten A:sta moninkertaisiksi synnytyksen jälkeen pariksi päiväksi, ja sitten rauhottuivat siihen B:hen. Poika söi rintamaitoa ja kasvoi hyvin. Lopetin 6kk iässä, kun maito loppui kun menkat alkoi. Ja sitten, yhtäkkiä rinnat hävis kokonaan, jäljelle jäi venyneet nännit lähinnä. Eli AA. Ihan hirveesti ahdistaa ulkonäköni, kun aiemmin kauniit pystyt pakaranikin raskauden tuoksinassa veltostuivat mummon takamukseksi. Mutta, silti, en tekis mitään toisin, ja olen onnellinen kun imetys onnistui niin hyvin tuon 6kk!
 
kriitikko
Onkohan se ulkonäkö kuitenkaan niitä maailman tärkeimpiä asioita? Varsinkaan rintojen ulkonäkö. Jos joku rintojen mukaan ihmisiä arvostelee niin se on sitten oma häpeänsä!
 
en ymmärrä
valita siinä. Mulle tuli tisseihin kauheat raskausarvet jo teini-iässä. Käytännössä aina ne on roikkuneet ja mun mielestä olleet liian isot. Muutenkin kroppa on kaukana ihanteesta mutta minkäs teet, tämän oon saanut ja tämän kans pitää elää. Koittakaa tyytyä siihen mitä on ja unohtaa kauneusihanteet, jotka on yhteiskunta tehnyt. Eipä tuosta kannata tehdä niin suurta numeroa.
 
läpsykkä
Kyllä mullakin rinnat on pilalla omasta mielestäni. Haluaisin korjauttaa ne, mutta periaatteeni sotivat sitä vastaan.

Ehkä joskus korjautankin.

Siitä huolimatta, että olen sairastanut syövän ja muitakin tauteja. No kieltämättä vakavasti sairaana ollessani rinrojen kohotus ei ollut se tärkein juttu, mutta nyt kun selvisin syövästä niin kyllä se ulkonäkö on edelleen mulle tärkeä. Ulkonäöstä huolehtiminen on osa minua itseäni, luonnettani. Ja vaikka moni luulee, että syövän jälkeen ihminen on jotenkin 'parempi', niin minä en ainakaan ole. Samalla tavalla edelleen valitan riipputisseista ja silmärypyistä....

Vaikka käyttäiskin tissinsä veitsen alla, niin se ei tarkoita että arvot ei ole kohdallaan.
 
marlena
Alkuperäinen kirjoittaja Y:
http://www.tolookgood.com/images/before&after/BreastBefore11.JPG

mun rinnat on jopa noita pahemmat... nännipiha on niin vitun suuri et näyttää siltä ku ei muuta oliskaan....
mullakin on tämmöset... aivan kamalat... ei pysty näyttämään niitä kenellekkään.. tuntuu kauhealta kun niin nuorikin vielä olen... :(
 
"Suski"
Kyllä kai kaikilla on joku osa vartalosta josta ei erityisemmin pidä ja sitten myös osia joista pitää.Itselle kävi raskauden ja imetyksen myötä (imetän siis edelleen vuoden ikäistä poikaani) niin että pienet rintani ovat sen myötä jopa vielä pienemmät ja ihan selkeesti "lörpsähtäny".Ennen mulla sentään oli tosi kauniit ja kiinteet pienet rinnat.Silti lapsen imetys on ollut mun elämän parhaimpia kokemuksia.Se lämpö,kiintymys ja muut tunteet mitä siitä on noussu on ollu ihan mielettömiä enkä todellakaan vieläkään haluais lopettaa imetystä vaikka tissit on menny miks on menny. Oon kuitenki tosi ilonen että vaikka mulla onkin tisseille käyny näin niin yhtään ainutta raskausarpea mulla ei oo ja maha on ihan samanlainen kuin ennen raskautta.Lisäks että kun tulin raskaaks painoin 61,5kg ja nyt vuosi jälkeen synnytyksen painan 55kg.Ennen oli selluliittia reisissä, ei muuten oo enää.Koittakaa yrittää ajatella positiivisesti.Ei raskautta ja imetystä voi kokea ilman että vartalo ei muuttuis.Toisilla tulee arpia,jää mahaa,lihoo,laihtuu,rinnat lörpsähtää. Se on vaan elämää,ei sen enempää. Alkakaa käymään salilla tai muuten harrastaan liikuntaa niin jos ei tissejä voi parantaa kokonaan niin voitte sentään muuten näyttää hyvältä.Muistakaa myös reenata lantionpohjalihaksia niin seksielämäki saattaa jopa parantua vaikka tissit ois minkä näköset;)
 
Ymmärrän sua. On sekin ulkonäköasia ja minusta typerää jos joku kritisoi murhettasi. Kyllä se SAA harmittaa.
Ootko miettiny esim jotain korjausleikkausta tai pieniä silareita jotka entiöisivät rinnat?
Kyllä minä tasan varmasti menen jos imetyksen jälkeen karmeessa kunnossa ja häiritsee paljon. :)
Haluan näyttää hyvältä ja en häpeä paskaakaan sanoa ääneen HALUAN OLLA KAUNIS myös tisseistä :D
 
mä tykkään
Tuota, mä taas jotenkin tykkään kun nämä on "pilalla" :D Siis ennen imetystä oli 60 DD/E, kiinteät tissit. Ja mua ahdisti. Ihan tosissaan. Koska olen muuten niin hoikka, sain jatkuvasti vastata onko aidot vai ei, harrastan paljon urheilua ja tissit oli aina tiellä, ja oikeesti kyllä mua häiritsi se huomio jonka sain ja oli tosi vaikeaa löytää vaatteita jossa näytti tyylikkäältä eikä tyrkyltä. Nyt nää tissit on sellainen roikkuvat, tyhjät, pikku B-pussit ja MÄ TYKKÄÄN :heart: Rintaliiveillä saan ne nostettua ja nyt näytän paidassa kun paidassa tyylikkäältä ;) Tissit ei haittaa urheillessa, enää en joudu (muuten niin miehiä kun naisiakin) huomauttamaan siitä kun mun kanssa keskustelee et hei mun silmät on täällä :D Alasti tietysti totuus paljastuu mutta eipä niitä kukaan muu näe kun mieheni ja hän ei ainakaan valita.
 
Vaikka nyt sit menis ensi vuonna naimisiin, niin taitaa jäädä lasten teko sikseen. Eihän näiden kauhutarinoiden jälkeen uskalla haaveillakaan lapsista: joko vaimo ei enää pidä itsestään tai jopa - Luoja varjelkoon! - minulla muuttuisi jotenkin havaittavasti suhtautuminen!
Niin että ei sitten lapsia... :-(
 
Viimeksi muokattu:
Vaikka nyt ait menis ensi vuonna naimisiin, niin taitaa jäädä lasten teko sikseen. Eihän näiden kauhutarinoiden jälkeen uskalla haaveillakaan lapsista: joko vaimo ei enää pidä itsestään tai jopa - Luoja varjelkoon! - minulla muuttuisi jotenkin havaittavasti suhtautuminen!
Niin että ei sitten lapsia... :-(
no en kyllä lukenut tätä ketjua, mutta voin kertoa, että ei kaikilla muutu vartalo ollenkaan. olen imettänyt kaksi lasta ja ei roiku tissit tippaakaan. eiköhän tällaisiin ketjuihin tule vastaavaan ne, joilla on asiasta samoja kokemuksia mistä aloittaja on ketjun aloittanut.
 

Yhteistyössä