Ja ihan tohelon ei kannata lähteä vetohommaan. Mutta ei se mitenkään erityisen vaikeaa ole, ei sen vaikeampaa kuin virran anto toiseen autoon.Alkuperäinen kirjoittaja Suzytte:Yleensä edullisin vaihtoehto vetää toisella autolla. Vaihtoehtoisesti voi myös vuokrata trailerikärrin ja vetää sitten sillä. Tarpeeksi ison vetoauton vain tarvitsee molemmissa tapauksissa.
En ole noista painoista ikinä välittänyt, kunhan saa liikkumaan. Hinauksessa ei ole kuitenkaan kiinteää aisaa jonka takia nuo painorajat on. Eikä tuo hinattavana olo ole mitenkään kummoista, kunhan vaan ei ole kovasti tehostettu auto. Automaattien ja nelivetojen hinauksesta kannattaa katsoa auton käyttöopasta.Alkuperäinen kirjoittaja Suzytte:Joo, hinaaminen ei ole ihan äkkinäisen hommaa vaikka nopeus onkin suhteellisen hiljainen. Itselle riitti yksi kauhukokemus siellä narun jatkona. Ei kiitos ihan vähällä toista kertaa... Vetoautoa on tullut ajettua useammankin kerran. Öö.. käsittääkseni se vetoauton koko riippuu siitä mitä rekisteriotteessa lukee vedettävästä massasta (sen auton, millä on tarkoitus vetää. Ei sen mikä siellä narun päässä tulee perässä.). Mies tuolla väittää että vähintään saman kokoinen pitää vetoauton olla ja minä väitän, että se pitää rekisteriotteesta luntata minkä painoista jarrullista (jarruthan toimivat) autolla saa vetää. Että ota meidän neuvoista sitten selko.
Jostain vaan jäänyt nuo painorajat kummittelemaan, voi olla että tuosta aisasta. Mutta toisaalta on se aika epätoivoisen tuntuista pienellä autolla hinata suurempaa, jos kovin mäkinen reitti. On tullut sellainenkin nähtyä. Ei se hinattavana olokaan varmasti niin kovin ihmeellistä ole jos siellä toisessa autossa on rauhallisin ottein ajava kuski eikä niin kuin minulle sattui vähän räväkämpi otteinen.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:En ole noista painoista ikinä välittänyt, kunhan saa liikkumaan. Hinauksessa ei ole kuitenkaan kiinteää aisaa jonka takia nuo painorajat on. Eikä tuo hinattavana olo ole mitenkään kummoista, kunhan vaan ei ole kovasti tehostettu auto. Automaattien ja nelivetojen hinauksesta kannattaa katsoa auton käyttöopasta.Alkuperäinen kirjoittaja Suzytte:Joo, hinaaminen ei ole ihan äkkinäisen hommaa vaikka nopeus onkin suhteellisen hiljainen. Itselle riitti yksi kauhukokemus siellä narun jatkona. Ei kiitos ihan vähällä toista kertaa... Vetoautoa on tullut ajettua useammankin kerran. Öö.. käsittääkseni se vetoauton koko riippuu siitä mitä rekisteriotteessa lukee vedettävästä massasta (sen auton, millä on tarkoitus vetää. Ei sen mikä siellä narun päässä tulee perässä.). Mies tuolla väittää että vähintään saman kokoinen pitää vetoauton olla ja minä väitän, että se pitää rekisteriotteesta luntata minkä painoista jarrullista (jarruthan toimivat) autolla saa vetää. Että ota meidän neuvoista sitten selko.
Hinaajan kannattaa ajaa niin kuin takana olisi iso peräkärry huonosti lastattua tavaraa. Ja laittaa vilkut ym ajoissa, jotta hinattavakin ehtii laittaa samat.Alkuperäinen kirjoittaja Suzytte:Jostain vaan jäänyt nuo painorajat kummittelemaan, voi olla että tuosta aisasta. Mutta toisaalta on se aika epätoivoisen tuntuista pienellä autolla hinata suurempaa, jos kovin mäkinen reitti. On tullut sellainenkin nähtyä. Ei se hinattavana olokaan varmasti niin kovin ihmeellistä ole jos siellä toisessa autossa on rauhallisin ottein ajava kuski eikä niin kuin minulle sattui vähän räväkämpi otteinen.
Ap:lle toivottavasti autosi vika selviää ja eikä vaadi kovin suuria investointeja. Joskus tuntuu, että kun yhden osan saa kuntoon niin seuraava laukeaa, mutta toivotaan ettei nyt käy niin. =)
Mahdollisesi tämä. Tarkottaa vetoaksellilla itseasiassa sen niveltä eli vetaria eli vetoniveltä eli ns. murrosta.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Vetoakseli.. hmm.. mitäs virkaa se toimittaa?? täytyykin heti katsoa motonetin sivuilta mitä se maksaa.. Kumma juttu ettei katsastuksessa sellaista sitten huomattu kun juuri keskiviikkona kävin katsastuksessaAlkuperäinen kirjoittaja Suzytte:Mies tuossa pohtii että vetoakseli tai vaihdelaatikko ja kuulemma primerassa on paljon vaihdelaatikkovikoja. :/
Nak nak kuulemma viittaa että se olisi se vetoakseli. Pikkujuttu väittää...
kiitos sulle
Kyselkää muutkin miehiltänne
mutta joku toinen sanoi, ettei kuulukkaan liikkua MIHINKÄÄN jos tuo on rikki, kun jotenkin vaihdelaatikosta ei mene tieto renkailleAlkuperäinen kirjoittaja päätön:just huomasin otsikosta ettei liiku mihinkään :ashamed:
taitaa olla vähän isompi vika kun nivel..
Ei liikukaan, sama kuin olisi kytkin pohjassa koko ajan.Alkuperäinen kirjoittaja ap:mutta joku toinen sanoi, ettei kuulukkaan liikkua MIHINKÄÄN jos tuo on rikki, kun jotenkin vaihdelaatikosta ei mene tieto renkailleAlkuperäinen kirjoittaja päätön:just huomasin otsikosta ettei liiku mihinkään :ashamed:
taitaa olla vähän isompi vika kun nivel..
juu ja sit kytkimen voi nostaakkin eikä tapahdu yhtään mitään, ei sammu tms. Kuin olisi kytkin kokoajan pohjassa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ei liikukaan, sama kuin olisi kytkin pohjassa koko ajan.Alkuperäinen kirjoittaja ap:mutta joku toinen sanoi, ettei kuulukkaan liikkua MIHINKÄÄN jos tuo on rikki, kun jotenkin vaihdelaatikosta ei mene tieto renkailleAlkuperäinen kirjoittaja päätön:just huomasin otsikosta ettei liiku mihinkään :ashamed:
taitaa olla vähän isompi vika kun nivel..
Jos se on murros, niin ei paljoa maksa. Paras viedä korjaamolle jossa tutkivat vian ja antavat korjausarvion. Katsomatta ei voi sanoa varmaksi, on siinä vielä se mahdollisuus että vika on vaihdelaatikossa. Silloin se on kallis vika. Korjaamolla on kuitenkin nopeaa selvittää missä kohden vika on.Alkuperäinen kirjoittaja ap:juu ja sit kytkimen voi nostaakkin eikä tapahdu yhtään mitään, ei sammu tms. Kuin olisi kytkin kokoajan pohjassa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ei liikukaan, sama kuin olisi kytkin pohjassa koko ajan.Alkuperäinen kirjoittaja ap:mutta joku toinen sanoi, ettei kuulukkaan liikkua MIHINKÄÄN jos tuo on rikki, kun jotenkin vaihdelaatikosta ei mene tieto renkailleAlkuperäinen kirjoittaja päätön:just huomasin otsikosta ettei liiku mihinkään :ashamed:
taitaa olla vähän isompi vika kun nivel..
Onko jollain korjattu tällaista?? Paljonko tuli korjaamolla maksamaan??
tuo on jo liiottelua ..Alkuperäinen kirjoittaja ap:mutta joku toinen sanoi, ettei kuulukkaan liikkua MIHINKÄÄN jos tuo on rikki, kun jotenkin vaihdelaatikosta ei mene tieto renkailleAlkuperäinen kirjoittaja päätön:just huomasin otsikosta ettei liiku mihinkään :ashamed:
taitaa olla vähän isompi vika kun nivel..
saatta olla vetoakselin pää poikki. joissain etuveto volvoissa oli samaa vaivaa joskus.Alkuperäinen kirjoittaja ap:juu ja sit kytkimen voi nostaakkin eikä tapahdu yhtään mitään, ei sammu tms. Kuin olisi kytkin kokoajan pohjassa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ei liikukaan, sama kuin olisi kytkin pohjassa koko ajan.Alkuperäinen kirjoittaja ap:mutta joku toinen sanoi, ettei kuulukkaan liikkua MIHINKÄÄN jos tuo on rikki, kun jotenkin vaihdelaatikosta ei mene tieto renkailleAlkuperäinen kirjoittaja päätön:just huomasin otsikosta ettei liiku mihinkään :ashamed:
taitaa olla vähän isompi vika kun nivel..
Onko jollain korjattu tällaista?? Paljonko tuli korjaamolla maksamaan??