Risteyksestä lähtiessä auto pitää vaan naknak ääntä eikä liiku mihinkään. Menikö nyt sit vaihdelaatikko

  • Viestiketjun aloittaja Pärjä
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Suzytte:
Yleensä edullisin vaihtoehto vetää toisella autolla. Vaihtoehtoisesti voi myös vuokrata trailerikärrin ja vetää sitten sillä. Tarpeeksi ison vetoauton vain tarvitsee molemmissa tapauksissa.
Ja ihan tohelon ei kannata lähteä vetohommaan. Mutta ei se mitenkään erityisen vaikeaa ole, ei sen vaikeampaa kuin virran anto toiseen autoon.
 
vieras
Me ollaan vedetty toisella autolla ja köysi väliin. Köyden keskelle punainen lippu, riittävän pitkä köysi ja nopeutta korkeintaan 60km/h. Eikä mitään äkkinäisiä liikkeitä siellä vetoautossa.
 
ap
täältä korjaamolle on tosiaan ihan lyhyt matka. yksi liikenneympyrä ja kaksi käännöstä, muuten pelkkää suoraa

paljonkohan hinausauto ottaisi?? En saa ensiviikolla mitään toista autoakaan hinaamaan :S
 
Joo, hinaaminen ei ole ihan äkkinäisen hommaa vaikka nopeus onkin suhteellisen hiljainen. Itselle riitti yksi kauhukokemus siellä narun jatkona. Ei kiitos ihan vähällä toista kertaa... Vetoautoa on tullut ajettua useammankin kerran. Öö.. käsittääkseni se vetoauton koko riippuu siitä mitä rekisteriotteessa lukee vedettävästä massasta (sen auton, millä on tarkoitus vetää. Ei sen mikä siellä narun päässä tulee perässä.). Mies tuolla väittää että vähintään saman kokoinen pitää vetoauton olla ja minä väitän, että se pitää rekisteriotteesta luntata minkä painoista jarrullista (jarruthan toimivat) autolla saa vetää. Että ota meidän neuvoista sitten selko. :D
 
bonja
arkena varmaan 100 e paikkeilla, yhdeltä työkamulta oli otetttu 200 e yöllä, tais olla pyhäpväkin en muista varmasti.

jos on noin lyhyt matka, niin voi hinata itse jos paikalla yksi todella fiksu joka organisoi ja neuvoo sitä jälkimmäise auton pahvia... kokemus... :ashamed:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Suzytte:
Joo, hinaaminen ei ole ihan äkkinäisen hommaa vaikka nopeus onkin suhteellisen hiljainen. Itselle riitti yksi kauhukokemus siellä narun jatkona. Ei kiitos ihan vähällä toista kertaa... Vetoautoa on tullut ajettua useammankin kerran. Öö.. käsittääkseni se vetoauton koko riippuu siitä mitä rekisteriotteessa lukee vedettävästä massasta (sen auton, millä on tarkoitus vetää. Ei sen mikä siellä narun päässä tulee perässä.). Mies tuolla väittää että vähintään saman kokoinen pitää vetoauton olla ja minä väitän, että se pitää rekisteriotteesta luntata minkä painoista jarrullista (jarruthan toimivat) autolla saa vetää. Että ota meidän neuvoista sitten selko. :D
En ole noista painoista ikinä välittänyt, kunhan saa liikkumaan. Hinauksessa ei ole kuitenkaan kiinteää aisaa jonka takia nuo painorajat on. Eikä tuo hinattavana olo ole mitenkään kummoista, kunhan vaan ei ole kovasti tehostettu auto. Automaattien ja nelivetojen hinauksesta kannattaa katsoa auton käyttöopasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Suzytte:
Joo, hinaaminen ei ole ihan äkkinäisen hommaa vaikka nopeus onkin suhteellisen hiljainen. Itselle riitti yksi kauhukokemus siellä narun jatkona. Ei kiitos ihan vähällä toista kertaa... Vetoautoa on tullut ajettua useammankin kerran. Öö.. käsittääkseni se vetoauton koko riippuu siitä mitä rekisteriotteessa lukee vedettävästä massasta (sen auton, millä on tarkoitus vetää. Ei sen mikä siellä narun päässä tulee perässä.). Mies tuolla väittää että vähintään saman kokoinen pitää vetoauton olla ja minä väitän, että se pitää rekisteriotteesta luntata minkä painoista jarrullista (jarruthan toimivat) autolla saa vetää. Että ota meidän neuvoista sitten selko. :D
En ole noista painoista ikinä välittänyt, kunhan saa liikkumaan. Hinauksessa ei ole kuitenkaan kiinteää aisaa jonka takia nuo painorajat on. Eikä tuo hinattavana olo ole mitenkään kummoista, kunhan vaan ei ole kovasti tehostettu auto. Automaattien ja nelivetojen hinauksesta kannattaa katsoa auton käyttöopasta.
Jostain vaan jäänyt nuo painorajat kummittelemaan, voi olla että tuosta aisasta. Mutta toisaalta on se aika epätoivoisen tuntuista pienellä autolla hinata suurempaa, jos kovin mäkinen reitti. On tullut sellainenkin nähtyä. Ei se hinattavana olokaan varmasti niin kovin ihmeellistä ole jos siellä toisessa autossa on rauhallisin ottein ajava kuski eikä niin kuin minulle sattui vähän räväkämpi otteinen. :whistle:

Ap:lle toivottavasti autosi vika selviää ja eikä vaadi kovin suuria investointeja. Joskus tuntuu, että kun yhden osan saa kuntoon niin seuraava laukeaa, mutta toivotaan ettei nyt käy niin. =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Suzytte:
Jostain vaan jäänyt nuo painorajat kummittelemaan, voi olla että tuosta aisasta. Mutta toisaalta on se aika epätoivoisen tuntuista pienellä autolla hinata suurempaa, jos kovin mäkinen reitti. On tullut sellainenkin nähtyä. Ei se hinattavana olokaan varmasti niin kovin ihmeellistä ole jos siellä toisessa autossa on rauhallisin ottein ajava kuski eikä niin kuin minulle sattui vähän räväkämpi otteinen. :whistle:

Ap:lle toivottavasti autosi vika selviää ja eikä vaadi kovin suuria investointeja. Joskus tuntuu, että kun yhden osan saa kuntoon niin seuraava laukeaa, mutta toivotaan ettei nyt käy niin. =)
Hinaajan kannattaa ajaa niin kuin takana olisi iso peräkärry huonosti lastattua tavaraa. Ja laittaa vilkut ym ajoissa, jotta hinattavakin ehtii laittaa samat.
 
lsnv
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Suzytte:
Mies tuossa pohtii että vetoakseli tai vaihdelaatikko ja kuulemma primerassa on paljon vaihdelaatikkovikoja. :/

Nak nak kuulemma viittaa että se olisi se vetoakseli. Pikkujuttu väittää...
Vetoakseli.. hmm.. mitäs virkaa se toimittaa?? täytyykin heti katsoa motonetin sivuilta mitä se maksaa.. Kumma juttu ettei katsastuksessa sellaista sitten huomattu kun juuri keskiviikkona kävin katsastuksessa

kiitos sulle :)

Kyselkää muutkin miehiltänne
Mahdollisesi tämä. Tarkottaa vetoaksellilla itseasiassa sen niveltä eli vetaria eli vetoniveltä eli ns. murrosta.
 
bonja
no vihdoin saatiin aasiantuntija kommentoimaan.

Missä nää autohemmot on koko yön piileskellyt, kun täällä hätätilanne ja ei viitsitä ollenkaan tulla.
Itse olen päivystänyt jo kokonaisen työpäivän verran täällä.
 
bonja
parhaalta aasiantuntijalta vaikutit nyt kuitenkin tähän mennessä. Olispa kiva jos ap laittais sitten joskus tietoa miten kävi.

Voidaan täällä sitten leuhkia kaikki kuinka korjattiin ja hinattiin (se on kyllä kauhein osuus) eräs auto palstalla on line,...
Kysyin myös mieheltäin mut ei hänellä raksutus läht. käyntiin. Ollaan kumpikin enemmän autojen täystuhoja kuin autoaasiantuntijoita, valitettavasti.
 
Nii no sen voin kertoo, että kun mun ex autosta oli menossa vaihdelaatikko paskaks, niin se alko sillä, että kolmonen ei mennyt silmään OLLENKAAN ajaessa. Eli kyl vaihdelaatikkovika ilmottelee itestään ennakkoon. Tietyt vaihteet alkaa takkuaan ja sitten ne ei mee silmään. Siinä on kytkin tai vaihdelaatikko vian ensi merkit Mäkin veikkaan, että kyseessä on toi vetonivel/vetoakseli mikä siä ap:n autossa vikana on.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
just huomasin otsikosta ettei liiku mihinkään :ashamed:
taitaa olla vähän isompi vika kun nivel..
mutta joku toinen sanoi, ettei kuulukkaan liikkua MIHINKÄÄN jos tuo on rikki, kun jotenkin vaihdelaatikosta ei mene tieto renkaille

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
just huomasin otsikosta ettei liiku mihinkään :ashamed:
taitaa olla vähän isompi vika kun nivel..
mutta joku toinen sanoi, ettei kuulukkaan liikkua MIHINKÄÄN jos tuo on rikki, kun jotenkin vaihdelaatikosta ei mene tieto renkaille
Ei liikukaan, sama kuin olisi kytkin pohjassa koko ajan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
just huomasin otsikosta ettei liiku mihinkään :ashamed:
taitaa olla vähän isompi vika kun nivel..
mutta joku toinen sanoi, ettei kuulukkaan liikkua MIHINKÄÄN jos tuo on rikki, kun jotenkin vaihdelaatikosta ei mene tieto renkaille
Ei liikukaan, sama kuin olisi kytkin pohjassa koko ajan.
juu ja sit kytkimen voi nostaakkin eikä tapahdu yhtään mitään, ei sammu tms. Kuin olisi kytkin kokoajan pohjassa.

Onko jollain korjattu tällaista?? Paljonko tuli korjaamolla maksamaan??
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
just huomasin otsikosta ettei liiku mihinkään :ashamed:
taitaa olla vähän isompi vika kun nivel..
mutta joku toinen sanoi, ettei kuulukkaan liikkua MIHINKÄÄN jos tuo on rikki, kun jotenkin vaihdelaatikosta ei mene tieto renkaille
Ei liikukaan, sama kuin olisi kytkin pohjassa koko ajan.
juu ja sit kytkimen voi nostaakkin eikä tapahdu yhtään mitään, ei sammu tms. Kuin olisi kytkin kokoajan pohjassa.

Onko jollain korjattu tällaista?? Paljonko tuli korjaamolla maksamaan??
Jos se on murros, niin ei paljoa maksa. Paras viedä korjaamolle jossa tutkivat vian ja antavat korjausarvion. Katsomatta ei voi sanoa varmaksi, on siinä vielä se mahdollisuus että vika on vaihdelaatikossa. Silloin se on kallis vika. Korjaamolla on kuitenkin nopeaa selvittää missä kohden vika on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
just huomasin otsikosta ettei liiku mihinkään :ashamed:
taitaa olla vähän isompi vika kun nivel..
mutta joku toinen sanoi, ettei kuulukkaan liikkua MIHINKÄÄN jos tuo on rikki, kun jotenkin vaihdelaatikosta ei mene tieto renkaille
tuo on jo liiottelua ..

se kälkättävä ääni tulee rikkinäisestä nivelestä. yleensä se ei estä ajamista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
just huomasin otsikosta ettei liiku mihinkään :ashamed:
taitaa olla vähän isompi vika kun nivel..
mutta joku toinen sanoi, ettei kuulukkaan liikkua MIHINKÄÄN jos tuo on rikki, kun jotenkin vaihdelaatikosta ei mene tieto renkaille
Ei liikukaan, sama kuin olisi kytkin pohjassa koko ajan.
juu ja sit kytkimen voi nostaakkin eikä tapahdu yhtään mitään, ei sammu tms. Kuin olisi kytkin kokoajan pohjassa.

Onko jollain korjattu tällaista?? Paljonko tuli korjaamolla maksamaan??
saatta olla vetoakselin pää poikki. joissain etuveto volvoissa oli samaa vaivaa joskus.
täytyy vaan hommata jompikumpi pää akseliin. tai nivelessähän ne kiinni on..
 

Yhteistyössä