Roitsun naiset riviin



Heippa vaan pitkästä aikaa ja oikein hyvää uutta vuotta uuden Rovaniemen ihmisille!

Joulu ja uusi vuosi oli ja meni, onneksi, huh. Itse vain sairastuin kaikesta huiskeesta, tulehdusarvot nousi ennen vuoden vaihdetta. Onneksi kaikki alkaa olla ok ja pikku salaisuudenkin ajattelin kertoa nimittäin perhe näyttäis kasvavan elokuussa, jos kaikki menee nyt hyvin, mutta luulenpa kun tästä tulehdusjutusta selvittiin niin eiköhän mene.

Eipäs mulla sitten ihmeempiä, nyt taidan painua pojan seuraksi päikkäreille.

:hug: :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2006 klo 12:23 ÄISKÄ04 kirjoitti:
Heippa vaan pitkästä aikaa ja oikein hyvää uutta vuotta uuden Rovaniemen ihmisille!

Joulu ja uusi vuosi oli ja meni, onneksi, huh. Itse vain sairastuin kaikesta huiskeesta, tulehdusarvot nousi ennen vuoden vaihdetta. Onneksi kaikki alkaa olla ok ja pikku salaisuudenkin ajattelin kertoa nimittäin perhe näyttäis kasvavan elokuussa, jos kaikki menee nyt hyvin, mutta luulenpa kun tästä tulehdusjutusta selvittiin niin eiköhän mene.

Eipäs mulla sitten ihmeempiä, nyt taidan painua pojan seuraksi päikkäreille.

:hug: :wave:
Oikein hyvää alkanutta vuotta sinullekin ja onnellista raskautta! =) :flower:
 
Täällä! =) :wave: Me taidetaankin olla ainoat aktiiviset palstailijat näiltä kulmilta... Mites Äiskä04:n raskaus etenee? Entä Hamtaron työt, onko edelleen yhtä raskasta? Ketäs täällä muita olikaan...?

Kaunis oli päivä, pitää alkaa kaivaa aurinkolaseja esiin B)
 
Tinytooney harmaana
Täällähän sitä :) Töihin palattu, eli nyt ehtii välillä nettiinkin :D Sitä ennen olinkin lähinnä yksinhuoltajan arkikiireitä, kun mieheni oli viikot pois kotoa.
Hyvin on pojalla päivät menny mummun hoidossa, mutta tulevat yövuorot vähän hirvittää. On nimittäin alkanut öisin heräileen (ilmeisesti kun on alkanut liikkumaan enemmän) ja en tiedä kuinka muut kuin minä saavat sen sitten yösyännä rauhoitettua :(

On muuten mahtavaa tää kevään auringonpaiste :)

ps. Kotikoneen sähköpostissa on jokin juttu, joka aihettaa sen etten pääse kirjautumaan muilta koneilta. Pitäs pyytää jotain bittinikkaria apuun..
 
Hei vaan kaikki Rovaniemen äidit! Eka kertaa tulin kurkkimaan tänne äitien puolelle kun esikoista tässä odottelen ja LA on ensikuussa. Tässä kuussa siirryin itse tähän palstan ikähaitariin B).
Loistavaa oli löytää tällainen pino täältä! Vähän olen vikonutkin, kun Lappilaisista kuuluu aika vähän mitä näitä juttuja olen lukenut ja olisi niin kiva kuulla kuulumisia ja vaihtaa ajatuksia samoilla seuduilla asuvien samanhenkisten kanssa =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.02.2006 klo 08:56 Tinytooney harmaana kirjoitti:
Täällähän sitä :) Töihin palattu, eli nyt ehtii välillä nettiinkin :D Sitä ennen olinkin lähinnä yksinhuoltajan arkikiireitä, kun mieheni oli viikot pois kotoa.
Hyvin on pojalla päivät menny mummun hoidossa, mutta tulevat yövuorot vähän hirvittää. On nimittäin alkanut öisin heräileen (ilmeisesti kun on alkanut liikkumaan enemmän) ja en tiedä kuinka muut kuin minä saavat sen sitten yösyännä rauhoitettua :(

On muuten mahtavaa tää kevään auringonpaiste :)

ps. Kotikoneen sähköpostissa on jokin juttu, joka aihettaa sen etten pääse kirjautumaan muilta koneilta. Pitäs pyytää jotain bittinikkaria apuun..
Hei, oliko sulla se systeemi, että mies käy levillä/saariselällä tms. töissä? Muistelen, että täällä oli joku sellainen äiti, mutten nyt jaksa lähteä plaraamaan taakse päin =)
 
Tinytooney harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.02.2006 klo 21:12 Footballers Wife kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.02.2006 klo 08:56 Tinytooney harmaana kirjoitti:
Täällähän sitä :) Töihin palattu, eli nyt ehtii välillä nettiinkin :D Sitä ennen olinkin lähinnä yksinhuoltajan arkikiireitä, kun mieheni oli viikot pois kotoa.
Hyvin on pojalla päivät menny mummun hoidossa, mutta tulevat yövuorot vähän hirvittää. On nimittäin alkanut öisin heräileen (ilmeisesti kun on alkanut liikkumaan enemmän) ja en tiedä kuinka muut kuin minä saavat sen sitten yösyännä rauhoitettua :(

On muuten mahtavaa tää kevään auringonpaiste :)

ps. Kotikoneen sähköpostissa on jokin juttu, joka aihettaa sen etten pääse kirjautumaan muilta koneilta. Pitäs pyytää jotain bittinikkaria apuun..
Hei, oliko sulla se systeemi, että mies käy levillä/saariselällä tms. töissä? Muistelen, että täällä oli joku sellainen äiti, mutten nyt jaksa lähteä plaraamaan taakse päin =)
Joo, mun mies se siellä Levillä on vkot töissä. Nyt sentään itelläki vähän vaihtelua elämään, kun töissä kuljen. Arki oli kotona kahdestaan pojan kanssa niin tasaista.
Nyt poika vaan on öisin alkanut heräileen ja on vähän itkuinen, mitä se ei ole ikänä ennen ollut. Taitaa olla vaan päivät niin touhua täynnä ukin ja mummun kanssa, että öihinkin vaikuttaa.. Hirvittää vaan tulevat yövuorot, että miten sitten rauhottuu herättyään..
Hauskaa viikkoa kaikille :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.02.2006 klo 18:07 Äippä-76 kirjoitti:
Hei vaan kaikki Rovaniemen äidit! Eka kertaa tulin kurkkimaan tänne äitien puolelle kun esikoista tässä odottelen ja LA on ensikuussa. Tässä kuussa siirryin itse tähän palstan ikähaitariin B).
Loistavaa oli löytää tällainen pino täältä! Vähän olen vikonutkin, kun Lappilaisista kuuluu aika vähän mitä näitä juttuja olen lukenut ja olisi niin kiva kuulla kuulumisia ja vaihtaa ajatuksia samoilla seuduilla asuvien samanhenkisten kanssa =)
Tervetuloa joukkoomme =) Mukava kun saadaan uusia äitejä Rovaniemeltä tänne ;) Ja iloista loppuraskautta sinulle :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.02.2006 klo 11:56 Tinytooney harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.02.2006 klo 21:12 Footballers Wife kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.02.2006 klo 08:56 Tinytooney harmaana kirjoitti:
Täällähän sitä :) Töihin palattu, eli nyt ehtii välillä nettiinkin :D Sitä ennen olinkin lähinnä yksinhuoltajan arkikiireitä, kun mieheni oli viikot pois kotoa.
Hyvin on pojalla päivät menny mummun hoidossa, mutta tulevat yövuorot vähän hirvittää. On nimittäin alkanut öisin heräileen (ilmeisesti kun on alkanut liikkumaan enemmän) ja en tiedä kuinka muut kuin minä saavat sen sitten yösyännä rauhoitettua :(

On muuten mahtavaa tää kevään auringonpaiste :)

ps. Kotikoneen sähköpostissa on jokin juttu, joka aihettaa sen etten pääse kirjautumaan muilta koneilta. Pitäs pyytää jotain bittinikkaria apuun..
Hei, oliko sulla se systeemi, että mies käy levillä/saariselällä tms. töissä? Muistelen, että täällä oli joku sellainen äiti, mutten nyt jaksa lähteä plaraamaan taakse päin =)
Joo, mun mies se siellä Levillä on vkot töissä. Nyt sentään itelläki vähän vaihtelua elämään, kun töissä kuljen. Arki oli kotona kahdestaan pojan kanssa niin tasaista.
Nyt poika vaan on öisin alkanut heräileen ja on vähän itkuinen, mitä se ei ole ikänä ennen ollut. Taitaa olla vaan päivät niin touhua täynnä ukin ja mummun kanssa, että öihinkin vaikuttaa.. Hirvittää vaan tulevat yövuorot, että miten sitten rauhottuu herättyään..
Hauskaa viikkoa kaikille :)
Hei!
Minkä ikäinen sun poikasi on?
Meillä kävi niin,että nyt reilu 1,5 vuotias kukkui hereillä öisin ihan vähän aikaa sitten vielä.Mummolassa yökyläillessään sitten nukkui inahtamatta koko yön aamu yheksään saakka.Kotona herätiin aina ennen seittemää.Kyllä se siitä hyvin menee! =)
 
Kiitoksia Footballers wife ja Sollu =). Kyllähän tässä tosiaan alkaa olla jo jännät oltavat pikkuhiljaa, vaikka olo vielä kaikin puolin aika hyvä onkin. Hieman huolestuttaa, kun tuo kaveri asustelee masussa perätilassa, että aikookos hän kääntyä ollenkaan. Torstaina meillä on lääkäri, niin katsotaan missä mennään ja mitäs tehdään. Asustelen Koskenkylän suunnalla, missäs päin te?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.02.2006 klo 20:48 Footballers Wife kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.02.2006 klo 15:08 Äippä-76 kirjoitti:
Kiitoksia Footballers wife ja Sollu =). Kyllähän tässä tosiaan alkaa olla jo jännät oltavat pikkuhiljaa, vaikka olo vielä kaikin puolin aika hyvä onkin. Hieman huolestuttaa, kun tuo kaveri asustelee masussa perätilassa, että aikookos hän kääntyä ollenkaan. Torstaina meillä on lääkäri, niin katsotaan missä mennään ja mitäs tehdään. Asustelen Koskenkylän suunnalla, missäs päin te?
Iltaa, niin eihän se mitenkään olennaista ole missä asuu, mutta tulinpahan kysyneeksi, kun tuon Sollunkin kanssa asustellaan ihan samalla alueella, syväsenvaarassa.

Toivotaan, että vesseli ennättää vielä kääntyä. Kerrohan sitten torstaina mitä lääkäri tilanteesta tuumasi =)
Syväsenvaara on hyvä paikka asua!Mekin kyl katseltiin tontteja Koskenkylästä parisen vuotta sitten..ihanaa maaseutua, melkeinpä.
 
hamtaro harmaana
Terve taas pitkästä aikaa!

Nyt on ollut vapaata muutama viikko ja kuun lopulla alkaa sitten taas töitten paiskiminen. Poika on ollut tässä kuussa vain parina päivänä viikossa tarhassa, muuten on olla köllötelty yhessä kotona.

Pojalle on ilmaantunut jonkinlainen vaiva jalkoihin. Tarhassa huomattiin, että hän valittaa jalkoja aina välillä. Istuu kesken leikin lattialle ja alkaa osoittelemaan jalkaansa ja "äkisemään". Tätä tapahtuu aina silloin tällöin, useammin tarhassa kuin kotona. Luutavasti jalat jotenkin rasittuvat, kun poika kävelee ja juoksee enemmän. Välillä valittaa jalkaansa myös istuttuaan pitemmän aikaa ja siitä sitten lähtiessä näyttää kuin jalka olisi jotenkin puutunut.

Yleislääkäri on pojan tutkinut, mutta vikaa ei ole löytynyt ja seuraavaksi olemme jonottamassa fysioterapiaan. Jospa vaikka jalan astumisasento on jotenkin väärä. En tiedä, mitä seuraavaksi jos vikaa ei sielläkään löydy. Olisikohan yksityisellä puolella lastenlääkärin luona käynnistä apua? Hankalia tuollaiset jutut pikkuisella, joka ei osaa kertoa mihin sattuu ja miten.

Eipä tässä muuten mitään hurjempia kuulu, jotenkin on ollut vähän sellainen kotiin käpertymisen kausi. Ei ole jaksaneet harrastuksetkaan oikein kiinnostaa. Johtuuko sitten siitä, että oli tuo työn teko niin raskasta. Nyt kuitenkin olen lähössä kaverin kanssa lauantaina ylläkselle laskettelemaan, jos vain sää suosii. Jospa siitä saisi lisää virtaa...
 
Tinytooney harmaana
Hamtaro; toivottavasti lapsen vaiva selviää pian. Ihan sydäntä särkee pikkuisten kärsimykset :(
Sollu taisi kysellä mun pikkuvesselin ikää; 10 kuukautta jo! Ja viimeyö tuntu olevan ihan pikkusen vielä pahempi! Toivottavasti mummun kans ei sitten mee kovin paljon huonommin.
Poika nukkuu vielä, joten taidan lähteä kahvinkeittoon kun kerta rauhassa vielä ehtii juoda :)
Hauskaa pvää kaikille!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2006 klo 13:34 Tinytooney harmaana kirjoitti:
Hamtaro; toivottavasti lapsen vaiva selviää pian. Ihan sydäntä särkee pikkuisten kärsimykset :(
Sollu taisi kysellä mun pikkuvesselin ikää; 10 kuukautta jo! Ja viimeyö tuntu olevan ihan pikkusen vielä pahempi! Toivottavasti mummun kans ei sitten mee kovin paljon huonommin.
Poika nukkuu vielä, joten taidan lähteä kahvinkeittoon kun kerta rauhassa vielä ehtii juoda :)
Hauskaa pvää kaikille!
No voi, :( kyllä nuo risaiset yöt on harmittavia.Meillä vasta nyt yöt suht' rauhallisia, poika 1,9v ja vaati se tutista luopumisenkin.Siitä on nyt vähän yli viikko aikaa! ;)
Jaksamisia! :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2006 klo 14:01 Footballers Wife kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.02.2006 klo 21:50 hamtaro harmaana kirjoitti:
Terve taas pitkästä aikaa!

Nyt on ollut vapaata muutama viikko ja kuun lopulla alkaa sitten taas töitten paiskiminen. Poika on ollut tässä kuussa vain parina päivänä viikossa tarhassa, muuten on olla köllötelty yhessä kotona.

Pojalle on ilmaantunut jonkinlainen vaiva jalkoihin. Tarhassa huomattiin, että hän valittaa jalkoja aina välillä. Istuu kesken leikin lattialle ja alkaa osoittelemaan jalkaansa ja "äkisemään". Tätä tapahtuu aina silloin tällöin, useammin tarhassa kuin kotona. Luutavasti jalat jotenkin rasittuvat, kun poika kävelee ja juoksee enemmän. Välillä valittaa jalkaansa myös istuttuaan pitemmän aikaa ja siitä sitten lähtiessä näyttää kuin jalka olisi jotenkin puutunut.

Yleislääkäri on pojan tutkinut, mutta vikaa ei ole löytynyt ja seuraavaksi olemme jonottamassa fysioterapiaan. Jospa vaikka jalan astumisasento on jotenkin väärä. En tiedä, mitä seuraavaksi jos vikaa ei sielläkään löydy. Olisikohan yksityisellä puolella lastenlääkärin luona käynnistä apua? Hankalia tuollaiset jutut pikkuisella, joka ei osaa kertoa mihin sattuu ja miten.

Eipä tässä muuten mitään hurjempia kuulu, jotenkin on ollut vähän sellainen kotiin käpertymisen kausi. Ei ole jaksaneet harrastuksetkaan oikein kiinnostaa. Johtuuko sitten siitä, että oli tuo työn teko niin raskasta. Nyt kuitenkin olen lähössä kaverin kanssa lauantaina ylläkselle laskettelemaan, jos vain sää suosii. Jospa siitä saisi lisää virtaa...
Toivotaan kovasti, että pojan jalkavaiva selviää :hug: Voisiko olla ihan vain kasvukipuja? Toinen mikä tulee mieleen, on reuma. Sehän kolottaa ja jäykistää... Itselläni on lievä sellainen, mutta serkkutytöllä oli ihan pienestä asti. No, toivotaan kuitenkin ,ettei olisi mitään niin vakavaa. Sairasavussa on ihana lastenlääkäri, sellainen kuin Maija Lönstrom (olikohan sukunimi näin?) Häntä voin suositella lämpimästi, jos päätätte tutkia asiaa enemmän. Se on silleen jännä tyyppi. että sillä on sekä psykologisen puolen koulutus että myös perinteinen. Kun sinne menee, se selvästi tutkailee koko perhettä hyvin kokonaisvaltaisesti. Sillä ei myöskään ole koskaan kiire ja se ottaa hyvin joustavasti vastaan, lapsipotilaistahan on kyse. =)
Mulla tuli ihan sama mieleen.Meillä tytöllä ollut paljon jalkakipuja koulun jälkeen.Voihan se olla,että jalat oikeesti rasittuu,on kasvukipuja tai näitä kaikkia yhdessä.ja "huomionkipuakin" se voi olla.Minäkin voin suositella Maijaa,hyvä ja kokonaisvaltaisesti tilanteet huomioiva lääkäri.
 
hamtaro harmaana
Kiitos vinkistä Footballers Five ja Sollu!!

Taidan tosiaankin joka tapauksessa käyttää poitsua sen Maijan luona. Katson ensin mitä fysioterapeutti sanoo ja vien sitten Sairas apuun. Mulla on jostain syystä itelläkin käynyt mielessä tuo reuma. Meillä suvussa sitä ei ole, mutta kaverilla on ollut pienestä pitäen. Olen läheltä seurannut kuinka reuma on pikkuhiljaa tuhonnut häneltä kivuliaasti nivelen kerrallaan. Nyt hänellä on useita tekoniveliä ja liikkuminen hankalaa. No toivottavasti tästä ei kuitenkaan ole kysymys meidän kohdallamme.

On se vaan suloinen taapero. Nyt on joku halipula vaihe menossa, kun haluaa koko ajan suukotella ja halailla. Muutenkin tuntuu olevan seesteinen ja helppo jakso, kun ei vielä ole uhmaakaan näköpiirissä. Saapas nähdä kun mennään kesää kohti ja kahden vuoden ikä lähestyy. =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2006 klo 21:39 hamtaro kirjoitti:
Oho anteeksi Footballers wife! Äsken taisi mennä vaimot ja vitoset sekaisin. :ashamed:
Heh ei haittaa, oma vikani, mitäs laitan niin vaikean nikin. Voisinhan olla jotain ihan suomalaista, kun kerran suomalainen olen, mieshän tässä on englantilainen =) Ja mitä nimimerkkiin muuten tulee, niin ei se edes pelaa jalkapalloa, vaikka katsois kyllä telkusta niin paljon kuin sielu sietäis... Mulle jalkapalloselostus on miltei pahinta olemassa olevaa kidutusta, joten saa ukko seurata pelejään netissä tai tekstitv:ltä =)

Mukavaa päivänjatkoa kaikkialle rovaniemen koteihin ja työpaikoille! =)
 
Tervehdys teille kaikille!
Tänään käytiin masuasukin kanssa lääkärillä. Hetken olin jo innoissani, kun lääkäri totesi pään olevan alhaalla ja muka jo vähän laskeutuneenkin. Kun näki intoni ja kuuli kaverin olleen tähän asti perätilassa alkoi tutkia tarkemmin ja siihen tuli sitten kätilökin tutkimaan ja tulivat siihen tulokseen lopulta, että peppu se siellä alhaalla onkin ja pää tuossa rintojen alla. Lääkäri vetosi harvinaisuuteen ja siksi ei aluksi edes tajunnutkaan että voisi olla väärinpäin.. No joka tapauksessa lähete lähti nyt äippäpolille ja siellä sitten jatkoa seuraa.. Saa nähdä koska tuo aika on, toivottavasti pian ja eihän tätä aikaakaan enää hirmuisesti ole. Muuten kaikki oli kunnossa meillä kummallakin.
Suunnittelin ja yritän lähteä nyt myös toteuttamaan pikku happihyppelyn tuonne pihalle..
Kirjoitellaan taas :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.02.2006 klo 18:42 Äippä-76 kirjoitti:
Tervehdys teille kaikille!
Tänään käytiin masuasukin kanssa lääkärillä. Hetken olin jo innoissani, kun lääkäri totesi pään olevan alhaalla ja muka jo vähän laskeutuneenkin. Kun näki intoni ja kuuli kaverin olleen tähän asti perätilassa alkoi tutkia tarkemmin ja siihen tuli sitten kätilökin tutkimaan ja tulivat siihen tulokseen lopulta, että peppu se siellä alhaalla onkin ja pää tuossa rintojen alla. Lääkäri vetosi harvinaisuuteen ja siksi ei aluksi edes tajunnutkaan että voisi olla väärinpäin.. No joka tapauksessa lähete lähti nyt äippäpolille ja siellä sitten jatkoa seuraa.. Saa nähdä koska tuo aika on, toivottavasti pian ja eihän tätä aikaakaan enää hirmuisesti ole. Muuten kaikki oli kunnossa meillä kummallakin.
Suunnittelin ja yritän lähteä nyt myös toteuttamaan pikku happihyppelyn tuonne pihalle..
Kirjoitellaan taas :wave:
Hienoa, että kaikki hyvin! =) Ne kai vissiin sit laittavat sut sektioon, jos vauva ylösalaisin, eihän se mahdu kääntymäänkään enää...? JOillain kavereilla ainakin käynyt niin, itsellä ei ole kokemusta. No, äippäpolilla teette sit lääkäreiden kanssa strategiat, kerrohan meillekin =) Hyvää vointia! =)
 
Kyllä minä tässä olen jo vahvasti sektioon valmistautunut. Muutama viikko sitten kun piti oikeasti alkaa sitäkin vaihtoehtoa miettimään tuntui aika hurjalta, mutta nyt se on ihan ok vaihtoehto. Ja toivon että siellä äippäpolilla tulee nyt ratkaisu, ettei käy niin että lähden synnyttämään ja sitten hätäsektioon :( . Mutta pääasia on että vauva syntyisi terveenä tavalla tai toisella ja äippäkin saataisi vielä kursittua kasaan =) .
 
Kyllä kaikki menee hyvin,eihän sitä tiedä vaikka vauveli vielä käännähtäisi pää alaspäin..vaikka tilaa on tosiaan vähän enää tässä vaiheessa suuriin voltteihin =)
Mulla oli viimeksi synnärillä huonetoverina perätilavauvan synnyttänyt äiti.Rankka juttu,mutta synnytys meni onnellisesti heilläkin! =)

Hauskaa iltaa! =)
 

Yhteistyössä