:rolleyes: The Esikoishaaveista plussanneet 2012 & 2013 :rolleyes:

Miuyy voi sua onnellista, kun on jo oppari valmis!! Mulla vasta alkamassa ja kauhulla odotan, kun pitäis saada valmiiks tässä mammaloman aikana... :/ plaah!! Olis vaa niin ihana lomailla vauvan kanssa, ettei koko ajan tarvis miettii sitä samperin opparin edistymistä :( Mut ei voi minkään, parhaani teen ja jos en saa valmiiks loman aikana, ni sit en saa!! :D

ralliruutu hienoa, et sait selvitettyä allergiajutut kuntoon ja toivotaan, et kilpparikuviotkin siitä tasottuisi pian!! Ja tsemppiä ensviikon ultraan :p

miranenn mahtavaa, onnea hienoista ultrakuulumisista!! :heart:

Täällä alkaa olemaan synnytys jo enemmän ja enemmän mielessä, huh, mut onneks mulla on tuo taivaan lahja epi-no delphine plussa, ni rauhottaa paljonkin mieltä, kun tietää et voi itsekin jotenkin vaikuttaa repeämisiin!! :)

BF & poitsu 33+5
 
Miranenn: ihana kuulla, että kaikki oli pikkuisella hyvin :)

Babyfever: mikä tuo tuollainen taivaan lahja on ;)? en oo törmännytkää ja kuulostaa semmoselta et siitä kannattais olla tietonen ;)? Tsemiä sulla niin oppariin, kun viimesiin viikkoihin masun kanssa!

ON: Kolme yötä rakenneultraan...jännittää ihan hirveesti!!!!

Vilijonkka 20+3
 
  • Tykkää
Reactions: Babyfever1
Vilijonkka googlaappa tuo nimi, ni selviää paremmin mikä laite on. Eli siis välilihanvenytys treenilaite kyseessä :D Tuollanen pallukka laitetaan pimperoon ja pumpataan ilmaa, odotetan, ja ponnistetaan pallukka pois! Jos kiinnostaa, ni käyhän lukemassa myös aiheeseen liittyen sitä kaksplussan keskustelua! Hyviä kokemuksia löytyy paljon!! :)

Neuvolassa käyty äsken; painoa tullut järkyttävät 1,8kg/vko, ku edellisellä kerralla oli -380g/vko! Eli nyt mennään +12kg:ssa :/ ei paha, mut kaamee toi parin viikon kilosaldo!! Pissa puhdas, paineet ok, vauvan syke 142, liikkeet ++, turvotus +, rt:ssa vieläkin, ei kiinnittynyt, sf: 30,5cm eli tasan keskikäyrällä!

BF & poitsu 34+0 POKS :)
 
  • Tykkää
Reactions: miranenn
Ahaa, täytyypä googlailla, kiitos :)

Rakenneultrasta terveisiä :) Vauva voi hyvin <3 rakenteet oli niin ku pitiki! Ihanaa. Kätilö meinasi, että kyllä siellä pikkuinen TYTTÖ taitaa majailla. 290g on tytsyn painoarvio...muita mittoja ei tainnutkaa kertoa...Vähä jäi nuiva olo, ku kätilö ei pahemmin kertonu mitää juttuja muuta ku et kaikki on kahdallaan. Mutta ah, meidän pikku-tyttö <3
 
Kiva lukea iloisia neuvola- ja ultrakuulumisia, Babyfever ja Vilijonkka :)

Mulla oli kanssa paino pompsahtanu vappuviikolla reilusti yli kilon. Tuli vähän syötyä munkkeja :D Nyt oon taas yrittäny pitää jotain rotia syömisissä, vaikka herkkuja tekee kyllä kamalasti mieli. Harmi ettei se alkuraskauden makeaällötys jäänyt pysyväksi :p

Täytyypä vähän tutkia tuota Babyfeverin vinkkaamaa vekotinta, vaikka välilihan treenaaminen kuulostaakin melko.. erikoiselta. Kaikkea sitä keksitään :)
 
  • Tykkää
Reactions: Babyfever1
Tämänpäiväisestä rakenneultrasta:
Poikaolo oli ollutkin ja poika meille tulee :) 320g oli painoarvio ja vastasi viikkojakin.
Katseltiin tarkasti kaikki rakenteet läpi ja mukavaa oli nähdä kaiken olevan kunnossa. Valokuvauksellisellä tuulella ei poika ollut kun oli niin kova vauhti päällä. Pari kuvaa kuitenkin saatiin. Kyllä on vaan nyt niin <3<3<3 olo.
 
En ole edelleenkään täällä listoilla, enkä luultavasti tule olemaankaan :( Pahimmat pelkoni ovat tainneet käydä toteen...

Raskausviikolla 7+6 heräsi epäilys tuulimunaraskaudesta. Siitä on nyt pari päivää ja sinä aikana olen ehtinyt käydä läpi kaikkien mahdollisten tunteiden skaalan. Olen ollut vihainen, tuntenut itseni petetyksi ja huijatuksi, olen itkenyt silmät päästäni menetettyjen haaveiden takia, tuntenut itse pettäneeni muiden odotukset, lukenut muiden kokemuksia asiasta, tuntenut suurempaa rakkautta miestäni koskaan kuin koskaan aiemmin, yrittänyt pitää pään pystyssä ja kyetä menemään töihin, pyörinyt aamut yksin sängyssä itkien, syytellyt itseäni ja miettinyt mitä olisin voinut tehdä toisin, yrittänyt etsiä syitä, jossitellut ja toivonut, jos kaikki kuitenkin olisikin suurta erehdystä ja kohdustani löydettäisiinkin vielä elävä alkio...

Varhaisultrassa lääkäri sanoi, että tuossa on ehkä syke ja näytti näkymän minullekin. Tosi tummaa siellä oli, mutta jotain vaaleaakin joukossa, josta maallikon oli kuitenkaan vaikea sanoa mitään. Lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä, että viikkoihin nähden se jokin siellä on liian pientä. Hän halusi nähdä minut uudelleen viikon päästä, sitten pitäisi jo jotain näkyä, jos siellä on elämää. Raskauspussi on myös liian pieni viikkoihin nähden. Olisinpa silloin tiennyt, miten pitkä voi yksi viikko ollakaan... Vasta ensi tiistaina on seuraava kontrolliultra. Ja minä olen huolesta soikeana, kun en pysty miettimään mitään muuta kuin sitä, onko kaikki hyvin. Miten voikaan rakastaa jotain niin paljon, mitä ei vielä ole olemassakaan? Miten voi pelätä menettävänsä sellaista, johon ei ole vielä koskaan tutustunut? Miten voi saada voimia tähän kaikkeen, varsinkin sitten, kun se musertavin tuomio mahdollisesti tulee?
 
Viimeksi muokattu:
Heippati rallaa piiitkästä aikaa! Tulin kurkkimaan mitä tänne kuuluu!

Miranenn ihanaa että sinut löysin tältä puolelta!!! Onnea kovasti!

Meillä on neidin kanssa arkea aherrettu :) Aivan ihana ja kiltti Nanna tyttönen kohta jo kolme kuukautta vanha! Kovasti nauraa ja alkaa tavoitella tavaroita käsiinsä. Nukkuu yöt hyvin meidän välissä, aamuyöllä kerran herää syömään ja tänä aamunakin herättiin yhdeksältä, joten uupumaan en ole päässyt! Arki on jotenkin niin ihanaa nykyään kun saapi tyttösen kanssa touhuta ja tehdä kotona kaikkee kivaa, ei tarvii töitä miettiä ollenkaan. Mihinkään en tätä vaihtais! Nyt kuuluu ähellystä vaunuista joten teksti jäi näin lyhyeks! Mutta tsemppiä kaikille ja tervetuloa perässä vauva-arkeen!!

Heidukka ja Nanna 2kk 3vko
 
  • Tykkää
Reactions: Dana- ja miranenn
Vilijonkka & Miuyy onnea hyvistä rakenneultra kuulumisista :heart: lisäilin sukupuolilupaukset listalle ;)

ralliruutu Voi ei, koitahan nyt jaksella siellä ja älä vielä menetä toivoa :heart: :hug: toivotaan, että tiistaina näkyy ultrassa sitä mitä pitääkin!!! Tsemppiä kovasti!!!

Heidukka kiva kuulla, että vauva-arki on lähtenyt hyvin käyntiin!! :) Kuullostaa aika luksukselta, kun saat/saatte nukkua noin hyvin :D Ja kylläpä aika on mennyt NOPEASTI!! Huh, vai että jo kohta 3kk teidän tyttö, apua :D Mut kiva, kun nyt alkaa sit olee tytsystä jo paremmin seuraa :heart:

(.) Täällä ei mitään erikoista! Ensviikolla pääsen ekaa kertaa elämässäni kasvohoitoon :heart: aaaaahhhh! EN MALTA ODOTTAA!! :p Aattelin vielä itse laittaa vähän lisäksi tuon lahjakortin päälle, et sit kerralla tehdään kunnon syväpuhdistus!! :D Viikko vielä seuraavaan neuvolaa jonka jälkeen on se vika ultra :p ihanaa nähdä taas poitsu ja vähän painoarviota!

BF & poitsu 34+6 (Huomista varten jo POKS 35 viikkoa :p)
 
Minkälaista synnytysvalmennusta tms. teidän paikkakunnalla on? Meillä neuvolan puolesta kolme valmennuskertaa aiheilla Synnytys, Parisuhde ja vanhemmuus ja Imetys ja vauvanhoito. Ovat kuulemma lähinnä luentotyyppisiä juttuja, ei ole kovin korkeat odotukset noiden suhteen. Ensimmäinen kerta on viikon päästä. Lisäksi sairaala järjestää kiertokäyntejä synnytysosastolla, sinne varmaan koitetaan myös mennä.

Sokerirasituksessa olin viime viikolla, mutta en ole vielä saanu tuloksia. Ärsyttää nuo soittoajat, kun töistä on vaikea ehtiä/muistaa soittaa juuri oikeaan aikaan. Tänään kun sitten soitin oikealla kellonlyömällä niin pääsin vaan kuuntelemaan vastaajaviestiä "soittoaika peruttu tältä päivältä" :( Itse rasitus ei ollut ollenkaan niin paha kuin kuvittelin. Litku oli vähän kuin mehutiivistettä, mutta ei sitä tarvinnu juoda kovin paljon, joten kyllä siitä selvis.

Lipaston laatikot alkaa täyttyä vauvanvaatteista ja äitiyspakkauskin tuli. Ihan kivoja vaatteita siinäkin, vaikka itse olen enemmän kirkkaampien värien ystävä.
 
  • Tykkää
Reactions: Babyfever1 ja Miuyy
Kopioin tämän saman rimpsun tännekin, kun ainakin itse olen täällä käynyt lukemassa tuttujen kuulumisia.

Moi. Tulin ilmoittamaan että eilen aloin kärsimään todella inhottavista toispuoleisista vatsakivuista. Kivun säikäyttämänä varasin heti tänään aamulla yksityiseen ultra-ajan, ja helpotus siellä oli valtava, kun heti ultrauksen alussa gyne ilmoitti että täysin normaali raskaus on kyseessä.

Alkio vastasi viikkoja 8+0, vaikka menkoista laskettuna se olisi 7+2. Pienet käsien- ja jalkojen alut näkyivät selvästi, sekä sydämen syke ja pienen pieni napanuora. Munatorvet ultrattiin ja todettiin tyhjiksi, eli kipu saattoi huvinkin olla suolistoperäistä gynen arvion mukaan.

Nyt odotellaan ensi viikon neuvola-aikaa, alkaa tämä raskaus tuntua todelta pikkuhiljaa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Miuyy ja miranenn
catida meillä suht saman kuuloinen perhevalmennus..ja aika kuiva olikin :/ itse en paljoa uutta sieltä oppinut..mut kiva oli tavata muita suht samoilla viikoilla olevia pareja :) Tsemppiä, et sokerirasitus olis ok!! :)

miranenn no meneepä aika kyllä huisia vauhtia!! Täällä myös! Tsemppiä kovasti np-ultraan, varmasti siellä kaikki hyvin ;)

Fireweed älyttömästi onnea!!! :heart: sit vaan kun kerrot tietos, ni päivitän sut listoille :)

Täällä käyty tänään äippäpolilla kohdunkaulan tsekissä; k.k. oli 2cm ja pehmeä sekä 1 sormelle auki :p toivotaan ettei tarvis juhannukseen asti ootella ;) mut viikko viel, et olis sit täysaikanen!! Painoakin jo ~2,8kg :p

BF & poitsu 36+1
 
  • Tykkää
Reactions: Miuyy ja Hydrangea
Fireweed: Onnea :)

Babyfever1: Oivoi, sulla alkaa jo h-hetki lähestyä :) Mitkä on tunnelmat, jännittääkö, pelottaako, odotatko innolla...?

Mä onnistuin tänään saamaan neuvolan terkkarin langanpäähän. Sokerirasituksen tulokset oli ok. En nyt enää muista niitä arvoja kun äkkiä ne vaan luetteli, mutta olivat kuitenkin reippaasti raja-arvojen alapuolella. Jee, jäätelökesä jatkuu! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Miuyy
Ihanaa lukea hyviä kuulumisia!

Täällä 22+0 ja aamu alkoi jälleen oksentamalla :( On silloin tällöin kolme päivää peräkkäin, jolloin terveellinen ruoka maistuu hyvältä ja pysyy sisällä. Muutoin se tulee ulos tai tekee niin pahan olon että syö sitten mielummin jotain roskaruokaa. Kiloja on tullut tähän mennessä 2 joista toinen on turvotusta. Odotan kauhulla kesää kun en ole muutenkaan kuumuuden ystävä ja nyt jo läkähdyn :mad:

Vauva potkii ja liikkuu hurjaa vauhtia, voi olla montakin tuntia putkeen villi meno päällä. Onneksi on sitten niitä rauhallisempiakin päiviä, jolloin en tunne kaikkea.

Catida Meiltä unohtui käydä perhevalmennuksen toisessa kokouksessa, joka olisi ollut tänään :( Meille oli jotkut sellaiset tehtäväkirjat ja saatiin itse valita, millaisista aiheista halutaan kerroilla jutella. Oli myös ryhmäkeskustelua ja videon katsomista, ei oikeastaan ollenkaan luentomaista.
 
Catida hienoa, et sokerit OK!! :) Ei kyl vielä jännitä tai pelota yhtään..tuntuu, et on viel niin pitkä aika laskettuunaikaan, vaik poitsu voikin tulla milloin vaan..ei sitä kai oikee vielä tajua, et tosiaan minust tulee kohta äippä :heart: Luulempa, et sit jos alkaa jotain tapahtua, ni sit vasta alkaa panikoituttamaan :D Kunhan nyt ei vielä tällä viikolla syntys, et kerkee tuon lastenhuoneen laittaa kuntoon ;)

BF & poitsu 36+2
 
Poksis 20+0 :heart:

Onpa ollut hiljaiseloa tässä pinkassa, itellä myös. Mutta kun ei oikein ole mitään haasteltavaa :O jonkinnäkönen maha on tuohon ilmestynyt, muuten on kuin ei oliskaan :) liikkeitä en vieläkään tunne/tunnista, pari kertaa ehkä mahdollisesti jotain tuntunut, mutta edelleen oottelen niitä kunnon liikkeen tuntuja. Doppleri siis vielä käytössä =)

Melko tylsää :p mitään ei olla oikeestaan ees hankittukkaan, kunhan ollaan ja elellään. Kesälomiksi sattu kyllä hienot ilmat, ehkä vähän liiankin kuuma jo...

Kahden viikon päästä rakenneultra, alkaa taas jänskättää että mitähän sieltä löytyy, pelkona joku kitukasvuinen "vajaa", kun ei tuo mahakaan suuren suuri ole ja tosiaan niitä liikkeitä ei tunnu :|
 
  • Tykkää
Reactions: miranenn
miss_piggy
Täällä plussattu keskenmenon jälkeen :) Eka clomi-kuuri tuotti tulosta. Nyt on 4+4, olo on vaan täysin oireeton, joten oon vähän huolissani, että onko tälläkään kerralla kaikki kunnossa. LA olis 7.2.
Neuvolaan varattuna aika 17.6 ja varhaisultra olis 18.6.... Jotenki vaan ei nyt osaa nauttia tästä ku pelkää uutta keskenmenoa :(
 
  • Tykkää
Reactions: miranenn

Yhteistyössä