:rolleyes: The Esikoishaaveista plussanneet 2012 & 2013 :rolleyes:

Piimis siis onko sun la silti sama vanha?! :)

Voi ei Leonella, otan osaa :( koitahan jaksaa :heart:

Taru81 voi että, toinen putkeen :( olen niin kovin pahoillani! Jaksamisia sinne uuteen yritykseen :heart:

Maitobaarista mulla ei oo tihkutellut viel mitään, mutta kun koitin käsin lypsää hieman rintaa, ni sieltä tulli sellaista kellertävää öljymäistä nestettä tippa :) outoa, kohta sieltää alkaa sit sitä maitoa pukkaamaan :p

Neuvolassa tänään käyty:
POITSU OLI KÄÄNTYNY RAIVOTARJONTAAN jesjesjes!!! Kumpa nyt sit pysyis vaan siellä
Paino: +441g/vko, yhteensä vähän alle 10kg
RR: 115/71
Pissa: puhdas
Hb: 116 (edellinen 115, eli nousussa hitaasti mutta varmasti )
Sf: 28, vähän käyrän yläpuolella menee
Syke: 148
Liikkeet: ++
Turvotus: +

2 viikkoa vielä mammaloman alkuun...jaksaajaksaa :D
Mut onneks on kyl ihan paras harkka menossa, ni hyvin jaksaa painaa loppumetrit..eli oon nyt synnyttäneiden vuodeosastolla vaavoja ja äitsyjä hoitelees ja viikon päästä pitäs mennä viikoks äitipolille/synnärille, iikk!! :D
Mut silti innolla sitäkin odotan!! :p


BF & poitsu 30+0 POKSPOKS :p
 
  • Tykkää
Reactions: miranenn ja Miuyy
Leonella Osanotot ja voimia :heart:

Taru81 Voi ei :'(, tsemppiä jatkoon.

Maidosta Täällä ei kans oo vielä mitään tihkunu. Välillä on kyllä tosi kovia näppyjä, semmosia finnin tapaisia nännien ympärillä.

Tänään ois taas neuvola. Siellä tarvii nyt ravata kahden viikon välein, tuntuu että justhan mä kävin siellä :D. Verenpainetta oon seuraillu kotona päivittäin ja se on pikkuhiljaa noussut ja noussut. Saa ny kuulla mitä täti siitä meinaa...
Vielä 3 viikkoa töitä, ei jaksais…

BF Joo en ookkaan huomannu kattoa tota etusivua, LA on siis 18.6 :)

Piimis ja potkuri 31+0
 
  • Tykkää
Reactions: Babyfever1
Onnea leonella hyvistä ultrakuulumisista =)

Onkohan nyt alkanu se keskiajan vireysvaihe =) oon jo pitkään öisin heräilly vähintään kahteen kertaan, ei mitään syytä oikeestaan heräämiselle, ja unikaan ei heti taas tule, mutta päivisin ei kuitenkaan juuri väsytä?

Jossain vaiheessahan väsytti ihan sikana kaiken aikaa, ois voinu vaan nukkua, ja nyt sitte riitää 6-7 tunnin yöunetkin, heräilyineen :O vai onkos tää nyt sitä valmistautumista vauvaan, mut näin aikasin jo?

Eilen taas kuuntelin dopplerilla, ja hyvin kuului sydänäänet pikkuiselta :heart: voi aina välillä kuunnella, rauhoittaa kyllä omaa mieltä kummasti :)

Kummasta muuten noita viikkoja laskette, menkkojen mukaan vai sen mitä ultrassa näkyny? Menkkojen mukaan perjantaina tulis 13 täyteen, mutta ultran mukaan 13 olis tullu eilen täyteen.
 
Neuvolantäti totesi vain että mulla on normaalistikin korkea verenpaine, mikä nyt sitten kun saa huonosti nukuttua ja on työstressiä niin hieman kohoaa, mutta ei ole vielä vaarallisen korkea. Hänen mielestään se varmasti laskee kunhan loma alkaa.

Sanja Mä laskin ensin viikot oviksen mukaan jonka tikutin. Neuvolassa laskettiin alusta asti menkkojen mukaan ja niinhän se sitten oli että np- ja rakenneultrassa vauva on vastannut menkkojen mukaan laskettua. Näissä laskelmissa eroa siis viikko ja yksi päivä. En tiä sitte et onkohan mulla menny oviksen tikuttelut ihan päin mönkää :D :D. Kauan vastustin neuvolan laskuja, mut nyt kaikki "oireet" tulee aina niiden viikkojen mukaisesti niin nöyrryin :D
 
Mitä mitä miranenn, tuutko joukkoon mukaan? Ihanaa =)

Nii neuvolahan laskee vielä menkkojen mukaan, mut ultrassa se oli hypähtäny 3 päivää eelle. LA:ta ei kuitenkaan vielä muutettu. Ootellaan nyt mitä neuvolassa sanotaan perjantaina, vieläkö mennään heidän vai ultran mukaan :)
 
VOI VITSIT, miranenn ONNEA IHAN ÄLYTTÖMÄSTI!!!!! :heart: ihanaa, että teitä pitkään haaveilijoitakin tulee tälle puolelle!!! Nyt kovasti tarrasukkia ja vauvaliimaa sinne teille!!! :) Ja jouluvauva viel :heart: kyllä oli viikon paras uutinen!!!! :) laitan sut kohta listoille tai sit ku avaan koneen seuraavaks (nyt kännyllä)!!

(.) Täällä oltiin perjantai saikulla, ku ensin oli selkä niin jumissa ed. työpäivästä ja sit viel yöllä oli joku mahataudin poikanen ja joutu halailee pönttöö :( ei kiva! Mut onneks helpotti jo eilen!! Nyt viel vika viikko siellä äitipolilla/synnärill jäljellä ja sit LOMAAA!! :p ei kyl malta oottaa, mut ei oo enää pitkä aika! :) Kunhan vaan selkä vielä kestäis sen...

BF & poitsu 30+5
 
  • Tykkää
Reactions: Piimis ja miranenn
:heart: :heart:

Miu äiti on pelottava. Se sano miule äske et hää tietää et mie oon raskaana. Hää on kuulemma jo viikon tienny muka. Sanonu sillo jo iskälle ja miu pikkusiskollekin.. :eek:

TÄnään sit vissii kerrotaan miehen vanhemmille. Muille siskoille ei vielä kerrota, ku tässä voi kuitenki vielä tapahtua vaikka mitä.
 
Viime viikolla jo haamuili lupaavasti, mutta tänään sitten asia varmistui ihan selvällä plussalla. Listalle en vielä uskalla ilmoittautua, mä pelkään että se toisi jotenkin huonoa onnea mulle :D

Tänään soitin kuitenkin neuvolaan ja sieltä varattiin ensimmäinen raskauden seurantakäynti päivälle 20.5. :) Lääkärille pitäis varata aika ultraan, mutta niitä ei voi varata vielä kun hällä ei ole tehtynä varauspäiväkirjaa ensi kuulle... miten sellainen voi olla mahdollista, koska tätä kuuta on enää viikko jäljellä?? Mä niin haluaisin varata ajan jo varhaisultraan, koska mulle se käynti on todiste siitä, että pieni on oikeasti olemassa ja olis sitten jotain mitä voisi odottaa :/

Ja sit kun mulla on taas näitä kroonisia sairauksia... lääkäri sanoi 2 viikkoa sitten, että jos tulet raskaaksi, niin soita ehkäisyneuvolaan, niin saan ajan lääkärille, että tiedetään sit mitä lääkitysten kanssa tehdään. Ehkäisyneuvolasta sanottiin, että he eivät voi sellaista aikaa varata, soita neuvontaan tai ajanvaraukseen. Kiireettömän ajanvarauksen voi tehdä vain klo 8-10 enkä mä kyllä ole iltatyöläisenä siihen aikaan mielelläni vielä hereillä... Meidän kunnassa on 2 terveysasemaa ja soitin mun alueen neuvontaan, josta ei vastattu. Soitin toiseen neuvontaan ja siellä sanottiin, että eivät voi varata aikoja mun alueen ihmisille vaikka ollaankin samaa kuntaa, soita toiseen neuvontaan :O Löysin sähköisen varauspalvelun, mutta eka soittoaika lääkärille on 3 viikon päästä!

Eli mä en todellakaan tiedä, mitä teen mun lääkitysten kanssa enkä saa aikaa varhaisultraan, koska mä en nyt saa mistään mitään aikaa mihinkään. Nyt alkaa hermostuttaa. Mulla on allergialääkitys jota ei saa syödä raskauden aikana ja jos en syö, niin mulla on ihan järkyttävät allergiaoireet. Mä tartteisin jotain korvaavaa tilalle ja varsin äkkiä...
 
miranenn: Joo, näköjään samoilla päivillä jatketaan sitten edelleen, mehän plussattiinkin molemmat 17.4. :D Tosin sulla taitaa laskettu olla 24.12. ja mulla 26.12.

Tää haluaisi niin kovasti kans sinne ultraan, haluaisin vaan tietää että kaikki on hyvin ja pienen sydän lyö. Mutta näyttää ihan mahdottomalta tehtävältä jo pelkän ajan varaaminen sinne :/ Ja yksityiselle en mielelläni mene, tuntuu olevan ihan järkyttävät vastaanottohinnat vaikka toimenpiteet ei niin kalliita olekaan.
 
ralli saattaaha miulaki se laskettu aika vielä muuttua ku tosiaan ei oo varmuutta siitä oviksesta. :) mie luulin et en pääse ees varhaisultraan mut polilta varas heti sit kuitenki. Hyvä vaa. Oon nimittäis iha paniikissa jatkuvasti.
 
Isot onnittelut ralliruutu!!! :) :heart: Aivan mahtavaa!!! :) Kerrohan sit tiedot, ni laitetaan sinutkin listalle! :p

(.) Täällä vierähti viiminen työviikko käyntiin :p onneks, ei kyllä oikein pysy ajatukset kasassa harjoittelussa :/ kiva oli kyl katella ultrissa vauvoja :heart:

BF & poitsu 31+0 POKS :p
 
  • Tykkää
Reactions: miranenn
Tervetuloa ralliruutu mukaan =)

Miranennilla näköjään sama synnäri :)

Huhhuhhuijaa, kun putosi äsken kivi sydämeltä :O eilen oli soitettu ihmeellisestä (virallisesta...) numerosta, ja kun soittelin takasipäin illemmalla, niin neuvolan puhelinvastaaja siellä vaan vastaili. Ja mie revin taas sellasia masikseja, jotta nyt ne soittaa niistä sikiöseulonnan tuloksista, että jotain on vialla, niistä verikokeista tuli tänään 2 viikkoa. Mut äsken taas soittelin, olikin oman neuvolatädin sijainen vähän oudommasta numerosta =) eikä mitään kummosta asiaakaan.

Eli jospa sikiöseulonnassakaan ei ole mitään vikaa löytynyt, tuskin nyt enää tänään soittavat =)
 
  • Tykkää
Reactions: miranenn
Tervetuloa uusille!!! =) :flower: Ja ralliruudulle tsemppiä, koitat sitkeesti vain sinne neuvontaan tai sit teet niinku mä -jos asiat ei puhelimella hoidu niin menen paikan päälle enkä suostu poistumaan ennenkuin asia etenee. Toimii aina :D

Täällä menossa viimeinen kouluviikko tälle kevättä, sitten vielä neljä viikkoa töitä ja sen jälkeen pehmeä lasku, ensin
kuukausi kesälomaa ja sit äippälomalle :) Olo muuten ok, mutta edelleen väsyttää vietävästi, en tiedä millä tästä
viikosta taas selvitään kun nyt on vasta tiistai ja mä olen ihan loppu.. Pitäis saada valmiiksi yks ryhmätyö ja kaks
tenttiäkin tässä vielä olis selvitettävänä. Ja työpaikalla meillä aukee tällä viikolla uus paistopiste, sitä pitäis nyt
opetella sit ja tää eka (mulle vika) kuukausi on varmaan ihan täyttä hulinaa.. Huh. No, jos koittais päivän kerrallaan?

Ensimmänen & Tyyppi 25+6
 
Kiitoksia kaikille onnitteluista :) Ja nyt kun tarkemmin mietin niin olenkohan mä edes onnitellut miranenn:ia ollenkaan... :ashamed: Joten onnea ihan tuhannesti myös sinne! :heart:

Babyfever1, lupaan ilmoittaa tiedot sitten kunhan pääsen ekaan ultraan :D

Ensimmänen, ilmeisesti tuolla on jotain ongelmaa puhelinnumeroissa kun ovat just menneet vaihtamaan niitä uusiin. Menee suoraan johonkin "puhelupostilaatikkoon" eli sinne voi jättää vain viestin! Kunhan mulla on joku päivä enemmän aikaa niin meen varmasti sinne töröttämään ja vaatimaan itselleni ajan :D
 

Yhteistyössä