Ruokahaaste sivujuonne: Yksi resepti vai kokonaisuus? ÄÄNESTÄ.

Saako Ruokahaasteeseen osallistua yhdellä vai useammalla reseptillä?

  • Vain yksi resepti osallistujaa kohti sallitaan

    Ääniä: 3 15,8%
  • Yhden lautasen sisältö sallitaan (esim. pääruoka + salaatti tai muu lisuke)

    Ääniä: 10 52,6%
  • Ateriakokonaisuus sallitaan (esim. alkuruoka + pääruoka + jälkiruoka)

    Ääniä: 4 21,1%
  • Ei vois vähempää kiinnostaa.

    Ääniä: 1 5,3%
  • Oli päätös mikä hyvänsä, minä olen eri mieltä!

    Ääniä: 5 26,3%

  • Äänestäjiä yhteensä
    19
  • Kysely suljettu .
Haasteissa on ollut vaihtelevaa käytäntöä sen suhteen, voiko yksi henkilö osallistua vain yhdellä reseptillä vai useamman reseptin yhdistelmällä, kuten pääruoka + lisukkeet tai pääruoka + jälkiruoka.

Jotta kinastelu loppuisi, tässä puolileikkimielinen äänestys aiheesta :)
 
"vieras"
Yksi ruoka per naama.

Tai paras vaihtoehto on että kaikki ruuat saa laittaa sinne ruokahaasteketjuun, mutta kokkaaja päättää millä yhdellä kuvalla ja ruualla osallistuu äänestykseen.
 
No mun mielestä on parempi, että jos esim. aiheena jauheliha niin siinä lautasella on sitte muutaki ku vaikkapa lihapullia... Eli samalle lautaselle sopivat lisukkeet esim. muusi ja salaatti. Mutta ei erikseen montaa eri kuvaa ja kyllä jälkiruoka on asia erikseen eli ei sitä enää samaan syssyyn.
 
  • Tykkää
Reactions: Tara.
Minusta on kiva jos lisukkeisiinkin on resepti, koska minulle uusien reseptien saaminen on yksi syy seuraila näitä haasteita. Ehkei nyt mihinkään perunamuusiin tai perussalaattiin kannata ohjetta laittaa, mutta jos on jotain erikoisempaa.
 
musta olisi hienoa keskittyà siihen ruokaan johon laitetaan resepti ja laittaa mahdollisimman pelkistetty kuva. usein se joka voittaa àànestyksen voittaa kauniilla kattauksella ja esim kasviksilla jotaka on laitettu koristamaan lautasta.

itseasiassa kaikkein parasta olisi mààritellà ruokaketjun filosofia. eli onko se enemmàn valokuvauksellinen opinnàyte vaiko se reseptin sisàltò.
 
Keittiönoita
musta olisi hienoa keskittyà siihen ruokaan johon laitetaan resepti ja laittaa mahdollisimman pelkistetty kuva. usein se joka voittaa àànestyksen voittaa kauniilla kattauksella ja esim kasviksilla jotaka on laitettu koristamaan lautasta.

itseasiassa kaikkein parasta olisi mààritellà ruokaketjun filosofia. eli onko se enemmàn valokuvauksellinen opinnàyte vaiko se reseptin sisàltò.
Minusta jokainen voi tuon filosofian päättää itse. Mulle äänestäessäni vaikutusta on
- reseptillä
- idealla
- annoksella/kokonaisuudella
- valokuvalla

Jos aiheena on vaikkapa kerma ja tekee pippurikermakastikkeen, pihvin ja uunijuureksia, niin minusta olisi aika kökköä läväyttää lautaselle vain sitä kastiketta ja ottaa siitä kuva. Ajattelen, että se pihvi ja juurekset ovat osa kokonaisuutta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28371951:
Minusta jokainen voi tuon filosofian päättää itse. Mulle äänestäessäni vaikutusta on
- reseptillä
- idealla
- annoksella/kokonaisuudella
- valokuvalla

Jos aiheena on vaikkapa kerma ja tekee pippurikermakastikkeen, pihvin ja uunijuureksia, niin minusta olisi aika kökköä läväyttää lautaselle vain sitä kastiketta ja ottaa siitä kuva. Ajattelen, että se pihvi ja juurekset ovat osa kokonaisuutta.
olet oikeassa, mutta minusta olisi haasteellisempaa laittaa kuva yksinkertaisuudesta.
toisaalta meillà (tààllà) on monta annosta eri lautasilla ja etenkin eriaikaan joten on vaikeampaa ottaa osaa kokonaisuudella, laittamatta monta kuvaa. silti itsekin olen yhden kuva puolesta, vaikka viime viikon haasteeseen laitoinkin 3 kuvaa. en mitenkààn voinut laittaa sità kokonaisuutta yhteen kuvaan.
 
Keittiönoita
olet oikeassa, mutta minusta olisi haasteellisempaa laittaa kuva yksinkertaisuudesta.
toisaalta meillà (tààllà) on monta annosta eri lautasilla ja etenkin eriaikaan joten on vaikeampaa ottaa osaa kokonaisuudella, laittamatta monta kuvaa. silti itsekin olen yhden kuva puolesta, vaikka viime viikon haasteeseen laitoinkin 3 kuvaa. en mitenkààn voinut laittaa sità kokonaisuutta yhteen kuvaan.
Mä en laita kasviksia "koristamaan lautasta" vaan kasvikset on vähintään puolet koko sapuskasta. Näissä ruokahaasteissa mä en ota valokuvaa vain kilpailua varten vaan se on just se sama annos, minkä myös syön. Enkä mä syö, jos lautanen ei ole täynnä rehuja.
 
Keittiönoita
olet oikeassa, mutta minusta olisi haasteellisempaa laittaa kuva yksinkertaisuudesta.
toisaalta meillà (tààllà) on monta annosta eri lautasilla ja etenkin eriaikaan joten on vaikeampaa ottaa osaa kokonaisuudella, laittamatta monta kuvaa. silti itsekin olen yhden kuva puolesta, vaikka viime viikon haasteeseen laitoinkin 3 kuvaa. en mitenkààn voinut laittaa sità kokonaisuutta yhteen kuvaan.
No voisko se sitten olla kokonaisuus? Siis se filosofia? Sulla se voi tarkoittaa italialaisittain useampaa kuvaa, mä taas saan mahdutettua yleensä yhteen kuvaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Mamma italiana
minusta ennenkaikkea ruokahaasteen pitàà olla leppoisa ketju. kukin tavallaan, itse en ole ikinà vaatinut mitààn erikoisen tiukkoja sààntòjà.. ehkà hirveàn tiukat sàànnòt tekee koko touhusta tylsàn ja liian virallisen. kokonaisuus tai ei, jokaisella on oma ideansa, sehàn tàssà kivaa onkin ;)
 

Yhteistyössä