Ruokakuvaketju

Keittiönoita
[QUOTE="vieras";28410029]Vaude! Taitaa olla ihan hopeiset aterimet vapun kunniaksi. Onko lautaset perittyjä vai kirpparilta?

Todella kaunista![/QUOTE]
Kiitos :) Osa aterimista on hopeisia, osa ei. Mulla on hopeiset vain kuudelle. Kaikki astiat on kirppiksiltä ja huutokaupoista.
 
[QUOTE="vieras";28462983]Ihanan näköistä.. :) Onko teillä isot ruokalaskut, kun jaksatte syödä noin monipuolisesti?[/QUOTE]

Vähän riippuu. Meidän raaka-aineet saa kyllä halvallakin mutta olen niin tarkka siitä, että sen pitää olla lähiruokaa. Halvallahan pääsee jos ostaa suoraan tilalta mutta en ole vieläkään selvittänyt meidän lähialueen tilojen tilannetta.
Tuoretta, lähiruokaa, jonkin verran luomua.
 
Keittiönoita
Keittiönoita, mitä tuohon raakalihasalaatiin tulee? Tuleeko siihen siis raakaa lihaa? :O

Ja Meteli seis, mistä olet oppinut noin komeita neilikoita tekemään :)
Juu, siihen tulee raakaa lihaa. Eli luomunaudan sisäfilettä laitetaan paloina teriyaki-kastikkeeseen ja annetaan marinoitua jääkaapissa pari tuntia. Sitten sekalaisia salaatinlehtiä, retiisiä, kurkkua, herneitä, ituja, tuoretta korianteria sekä sitä lihaa. Päälle vielä hillottua inkivääriä ja kastikkeeksi samaista teriyaki-kastiketta.
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";28462983]Ihanan näköistä.. :) Onko teillä isot ruokalaskut, kun jaksatte syödä noin monipuolisesti?[/QUOTE]
Kustannukset vaihtelevat. Hyödynnän tarjouksia ja pakastinta. Meitä on vain kaksi aikuista, joten kalliimmatkaan raaka-aineet eivät tule kohtuuttoman kalliiksi.

Tänään juhlakattaus oli mun vanhempieni luona ja sieltä ei ole kuvaa.Aamiaiseksi tänään leipää, pähkinä-kahvihernetahnaa, kirsikkanektaria ja kahvia. Lounaaksi keitettyjä perunoita, sipulikastiketta, pippurimakrillia (en tykännyt) ja rehuja. Päivälliseksi leipää ja rehuja.





 

Yhteistyössä