Ruokakuvaketju

Keittiönoita
[QUOTE="vieras";28569993]En kestä taas näitä herkkuja täällä! :D Tämä on kyllä huippuketju!

Keittiönoita, mistä noin ihanan näköisiä tuoreita vadelmia saa? Ihan kaupastako? Ja BootyPeppi, mitä kaikkea tuohon hampurilaiseen tulee? Pakko ehkä viikonloppuna tehdä tuollaisia![/QUOTE]
Citymarketista. Olivat meksikolaisia, mutta sattuneesta syystä minua ei kyseinen alkuperämaa niin pahasti haittaa :)
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";28571280]Meillä töissä erään työntekijän 50-vuotiskakussa olleet ulkolaiset vadelmat aiheutti koko porukalle järkyttävän vatsataudin.[/QUOTE]
Missä tahansa ruuassa voi olla taudinaiheuttajia. Mä olen syönyt useinkin meksikolaisia vadelmia, meksikolaisia boysenmarjoja eikä ole koskaan mennyt niistä vatsa sekaisin. Kuten ei ole mennyt espanjalaisista, hollaintilaisista eikä ruotsalaisista mansikoistakaan. Nyt en muista, minkä maalaisia ne pensasmustikat ovat olleet, joita olen popsinut kourakaupalla koko alkuvuoden, mutta eivät nekään suomalaisia olleet. Eikä siis ole mennyt vatsa sekaisin niistäkään. Mutta mulla ei ole koskaan mennyt vatsa sekaisin ulkomaan reissuillakaan,joten ehkä mulla ei - onneksi - ole kovin herkkä vatsa.
 
Eilisestä tein lämpimän kanasalaatin


Epäonniset juustosämpylät...hyviä ne silti oli :)


Pastaa ja kermakastike jossa kevätsipulia, kokonaisia valkosipulinkynsiä, kesäkurpitsaa ja kaikenlaisia vihreitä yrttejä.


Ja meillä alkaa karkkipäivä
 
Keittiönoita
Aamiaiseksi söin kananmuna-jättikatkarapuvoileivän, tuoremehua ja kahvia



Päivälliseksi Stockan Herkusta löytämääni luomukinkkua, luomuchorizoa, luomuparmesania ja luomuleipää. Lisäksi valkosipulia, oliiveja ja luomuoliiviöljyä terästettynä ripauksella mausteita

 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Keittiönoita
Eilen aamiaiseksi kahvia, tuoremehua, mansikoita ja voileipä:



Lounaaksi kuningaskampelaa, uusia perunoita, porkkanoita ja smetanakastike:



Tänään lounaaksi kaapintyhjennyssalaatti:



Päivälliseksi possun sisäfilettä, avocadoa, porkkanaa, ruusukaalia ja salaattia:



Ja jälkkäriksi toffeejäätelöä, kinuskikastiketta ja mansikoita:

 
minä,
Se johtuu siitä että nykyään on kaikki liian hygieenistä, ihnisten vastustuskyky heikkenee.
[QUOTE="vieras";28571280]Meillä töissä erään työntekijän 50-vuotiskakussa olleet ulkolaiset vadelmat aiheutti koko porukalle järkyttävän vatsataudin.[/QUOTE]
 
Keittiönoita
Tänään aamiaiseksi kahvia, tuoremehua ja kananmuna&lohisalaattileipä:



Lounaaksi ravintola Elielissä kahvi ja katkarapuvoileipä:



Päivälliseksi raejuustoa pinaattikastikkeesssa sekä riisiä ja salaattia:



Jälkkäriksi capuccino, baklava, jäätelöä ja mansikoita:

 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Keittiönoita
[QUOTE="eja";28609055]Saisko tuohon kalaseljankaan reseptiä? Näyttää todella hyvältä. :)[/QUOTE]

1 iso silputtu sipuli kuullotetaan tilkassa oliiviöljyä. Lisätään 5 dl paseerattua tomaattia ja saman verran kasvislientä. Kuoritaan ja paloitellaan 3 porkkanaa sekä 4 isohkoa perunaa ja laitetaan kattilaan. Kuutioidaan 1 maustekurkku ja lisätään keiton sekaan. Lisätään 1 prk viipaloituja säilykeherkkusieniä, 2 isoa murskattua valkosipulinkynttä sekä noin 10 cm pätkä purjoa suikaloituna. Keitetään, kunnes perunat ovat miltei kypsiä. Lisätään 400 g pakasteseitä kuutioituna, noin 1 dl pakasteherneitä sekä 1 dl silputtua tilliä. Keitetään vielä noin 5 minuuttia. Tarjoillaan ruohosipulisilpulla maustetun smetanan kanssa.
 
Keittiönoita
Eilen tuli tehtyä kanaa mole-kastikkeessa, kun viimeinkin löysin luomubroileria. Pari sipulia, 3 porkkanaa, 1 tuore chili, 2 luomubroilerin rintafilettä, purkki meksikolaista molea, luomukanalientä ja suolapähkinöitä:



Kaikki sekaisin pataan ja 45 minuutiksi uuniin 175:een asteeseen:



Tarjotaan riisin, avokadosalaatin ja rehujen kanssa:

 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Keittiönoita
Tänään aamiaiseksi kirsikkanektaria, kahvia, mansikoita ja vesimelonia sekä voileipä ja pieni baklava:



Lounaaksi fenkoli-perunasosekeitto:



Päivälliseksi kylmäsavulohta, jokiravunpyrstöjä, tsatsikia, sämpylä, kreikkalaisia sipuleita, marinoituja valkosipulinkynsiä, marinoituja herkkusieniä, oliiveja sekä cocktail-kurkkuja:

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi

Yhteistyössä