Saako lukea miehen viestejä...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2006 klo 13:10 vieras kirjoitti:
Jos luottamus on kohallaan ei ole mitään syytä ettei saisi katsoa toisen viestejä yms.. Meillä ei ole mitään salattavaa, joten kaikki on yhteistä. Minusta kaikki pitääkin olla yhteistä... eihän niin salaista viestiä voi olla (ainakaan avioliitossa) ettei toinen sitä saisi katsoa.

:heart: :heart:
Näinhän sen pitääkin olla!
 
Beeta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2006 klo 13:10 vieras kirjoitti:
Jos luottamus on kohallaan ei ole mitään syytä ettei saisi katsoa toisen viestejä yms.. Meillä ei ole mitään salattavaa, joten kaikki on yhteistä. Minusta kaikki pitääkin olla yhteistä... eihän niin salaista viestiä voi olla (ainakaan avioliitossa) ettei toinen sitä saisi katsoa.

:heart: :heart:

En nyt sanoisi, että kaikki on yhteistä...
Itse olen miehelleni ilmoittanut, että viestejä tai sähköposteja EI lueta. Ei siksi, että mulla olis siellä jotain itseäni koskevia salaisuuksia vaan siksi, että joku ystäväni on saattanut viestissään tilittää jotain asiaansa, joka ei välttämättä miehelleni kuulu. Eli ei mun ystävien "salaisuudet" ole mun miehen korville tarkoitettuja. Onko tämä näkökanta tullut mieleen, kun urkitte toisen viestejä?
Toki ymmärrän, jos on aihetta epäillä toisen pettävän, niin monestihan se totuus sieltä puhelimesta tms. paljastunee, mutta eiköhän siihen tarvita jo todella kunnon epäilys, ei vain (mustasukkainen) uteliaisuus.
 
Me selataan molemmat aina illalla nukkumaan mennes toistemme puhelimet, eikä minkään epäilyjen takia vaan ihan vain sen vuoksi et sieltä löytyy monesti viestejä jotka on tarkoitettu meille molemmille ja aina ei muista kertoa niistä... moni asia ois jääny kiireen jalkoihin. Me luotetaan toisiimme sataprosenttisesti! Onhan meillä kaksi yhteistä poikaakin ja 3 avioliittovuotta takana... ja kumpikin niin onnellisia! Tahto rakastaa on myös avoimuutta!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2006 klo 11:19 surullinen kirjoitti:
...ja sähköpostia + tehdä muutenkin salapoliisintyötä jos epäilee että mies pettää? Mitä mieltä olette palstalaiset??

Huomasin eilen että minunkin miehelläni ilmoitus deitti-ilmoitus cityssä, käyntikortissa lukee saa vietellä. Ilmoitus on jätetty viime vuoden lopulla, jolloin harkitsimme eroa, mutta miksi hän on siellä vieläkin vieteltävänä...??

Urkin mailin salasanan ja tsekkasin miehen citymailin, ja mitään ei ollut mies tehnyt... Ja jäin vieläpä kiinni tekosestani...
Siitäpä se kriisi sukeutui..
Mutta minkäs teet, mies on pettänyt aikaisemmin usean eri naisten kanssa, yhden kanssa suhde kesti yli vuoden... Mies tietää, että kerta vielä, niin lähden kävelemään, niin tuskin enää niin tekee. En kuitenkaan pysty varmaan enää ikinä häneen täysin luottamaan..
 
Varmaan Ressu alansa tuntee.Olen vain ikäväkseni huomannut ,että puheissa on koneet ja vempaimmet.Teoissa ei.
Konereisuissa on monet mimmit korkattu ja kiinni jääty.
Sitten ihmetellään mistä jutun tulee esille, kännipäissään elvistelään kaverin saunaillassa, oman muijan kuullen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.05.2006 klo 20:56 vieras kirjoitti:
Varmaan Ressu alansa tuntee.Olen vain ikäväkseni huomannut ,että puheissa on koneet ja vempaimmet.Teoissa ei.
Konereisuissa on monet mimmit korkattu ja kiinni jääty.
Sitten ihmetellään mistä jutun tulee esille, kännipäissään elvistelään kaverin saunaillassa, oman muijan kuullen.
Whattaa?

Kysytäänpä nyt tolla samalla logiikalla millä kirjoitat, että mitäs sitten kun teoissa on ne koneet ja vempaimet. Mitä ihmettä koitat selittää? Mikä h-e-lvetin konereissu? Lentokone vai? Elvistellään what? Eikös se vanha sananalasku mene niin, että siitä puhe mistä puute? Minä olen viimiset vuodet törmännyt miehiin joiden kanssa tulee jauhettua kaikkea #&%?$!*. Todella harvoin naisista puhutaan. Naisista olen alatyyliin kuullut viimeksi neljä vuotta sitten kun olin raksalla hommissa ja pojilla pyöri jutut aika simppelissä aiheessa.
 
Samaa mieltä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2006 klo 18:33 Beeta kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2006 klo 13:10 vieras kirjoitti:
Jos luottamus on kohallaan ei ole mitään syytä ettei saisi katsoa toisen viestejä yms.. Meillä ei ole mitään salattavaa, joten kaikki on yhteistä. Minusta kaikki pitääkin olla yhteistä... eihän niin salaista viestiä voi olla (ainakaan avioliitossa) ettei toinen sitä saisi katsoa.

:heart: :heart:

En nyt sanoisi, että kaikki on yhteistä...
Itse olen miehelleni ilmoittanut, että viestejä tai sähköposteja EI lueta. Ei siksi, että mulla olis siellä jotain itseäni koskevia salaisuuksia vaan siksi, että joku ystäväni on saattanut viestissään tilittää jotain asiaansa, joka ei välttämättä miehelleni kuulu. Eli ei mun ystävien "salaisuudet" ole mun miehen korville tarkoitettuja. Onko tämä näkökanta tullut mieleen, kun urkitte toisen viestejä?
Toki ymmärrän, jos on aihetta epäillä toisen pettävän, niin monestihan se totuus sieltä puhelimesta tms. paljastunee, mutta eiköhän siihen tarvita jo todella kunnon epäilys, ei vain (mustasukkainen) uteliaisuus.
Tosin meillä ei ole edes koskaan tarvinut käydä keskustelua, ettei viestejä luettais tai edes toisen puhelimeen vastattais ilman pyyntöä. Ehkä just siks, että luottamus pelaa=)!
Nimenomaan siitä syystä, että arvostamme ystäviemme asioita niin paljon, ettei niitä kerrota kenellekään - ei edes puolisolle, jos on vähänkään arkaluontoista. Onneksi ystävistäni kukaan ei myöskään ole sitä sorttia, että tilittäis kaikki keskustelumme puolisolleen - näitäkin olen kuullut olevan, joka usein kyl johtaaki sitten vanhankin ystävyyden rappeutumiseen. Vaikka toisen puoliso on ihan ok, niin en todellakaan haluais että tietää kaiken minusta kuten sydänystävä. \|O Johan siinä joutuis puntaroimaan sanansa aika tarkkaan, kenelle sitten surunsa purkais?
 
Mielestäni ei - jokaisella on oikeus yksityisyyteen. Jos luet toisen viestejä yms. ole valmis siihen, että hänkin lukee sinun viestisi.
Jos on epäilys pettämisestä - niin pettäjä tulee aina jäämään kiinni, ennemmin tai myöhemmin, ilman viestien, puhelimien ja taskujen penkomista.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.06.2006 klo 19:27 Äitti-83 kirjoitti:
Minkä takia avioliitossa olevat ei saisi lukea toistensa viestejä tai posteja? Meillä ainakin saa molemmat lukea toistensa liput ja laput. :whistle:
Mitä merkitystä sillä on tässä asiassa, onko aviossa vai ei? Se, että minä olen avioitunut oman mieheni kanssa ei tee ystävieni asioista yhtään sen enempää hänen asioitaan kuin ne olisivat muutenkaan. Minusta on loukkaus ystäviä kohtaan, jos antaa puolison lukea kaikki viestit... Tai ainakin toivottavasti sitten reilusti kerrotte ystävillenne, etteivät suotta usko teille asioita, joita ei ole tarkoitettu kolmannelle osapuolelle. Teettehän niin?!

Omaa miestäni ei kyllä onneksi edes kiinnosta lukea minun viestejäni, eikä sen puoleen minua hänen viestinsä. Jos niissä on jotain toistakin koskettavaa, sen saa kyllä näytettyä erikseen. Mihin nämä suhteet perustuu, joissa keskinäistä luottamusta ei ole pätkän vertaa? Jotenkin senkin vielä ymmärtää, että viestien lukeminen houkuttelee, jos suhteessa on oikeasti ollut pettämistä tms. mutta ihan vaan varmuuden vuoksi lukeminen on kyllä aika järjetöntä.

Onneks minulla on ystäviä, joihin voin luottaa, että arkaluontoiset asiani jäävät heidän päänsä sisään, kun niistä heille kerron!
 

Yhteistyössä