Saan yhtäkkiä tänään sikarokotteet kahdelle lapselleni, MINUA PELOTTAA!

  • Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti
tutkija itsekin
Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Alkuperäinen kirjoittaja Itseänikin pelottaisi:
Rokotteen ottaneet ovat täysin peittelemättä koemateriaalia. Toivon kaikesta sydämestäni, että koekaniineiksi päätyneillä kaikki tulee olemaan jatkossa hyvin, vaikka terveysvaikutuksista ei ole vielä tarpeeksi tietoa.
Äläpä levitä hysteriaa täällä. Rokotteen kaikki aineosat tunnetaan ja tiedetään mitä ne tekevät. Mitään mysteeriä ei liity rokotteeseen. Rokote perustuu lintuinfluenssa ja SARS-rokotteisiin eli formaatti on aivan sama. Viruskanta on vain eri. Miksi tästä rokotteesta pitää tehdä jokin suuri uhka kun se ei sitä ole? Luuletko että esimerkiksi raskaana olevat olisi rokotettu löysin perustein? Ei todellakaan. Odottajille ei tarjota mitään piikkejä "katsotaan nyt"-perusteella. Tätä piikkiä on harkittu kansainvälisin asiantuntijatiimein vakavasti ja jos tämän jälkeen olemme me odottajat piikin saaneiden ryhmässä niin luulen että perusteet tälle ovat olemassa = tauti on vakava ja rokote turvallinen.


Ensimmäistä kertaa ihmiskunnan historiassa meillä on tilaisuus taistella rokotteen kanssa pandemiaa vastaan. Siksi siis tämä erikoislupa tälle rokotteelle. Eikä sitä ole myönnetty hepposin perustein.

Kaikista lääkkeistä kerätään jatkuvasti tietoa, vaikka ne olisivat olleet vuosia käytössä.
Kuka täällä hysteriaa levittää? Lainauksen todenperäisyys sopii tarkistaa, ole hyvä vain. :) En minä tarvitse todisteluita siitä, oletko sinä tehnyt mielestäsi oikean valinnan. Jos haluat kieltää faktatiedon, ei se minulta pois ole. :)

Hyvä, että kerätäänkin, sen avulla on moni alunperin erityisen hyödyllisenä ja niin kovin turvallisena markkinoille päästetty valmiste huomattu vaaralliseksi ja negatiivisten terveysvaikutteiden myötä vedetty pois markkinoilta. Kun aihe noin paljon sinuakin kiinnostaa, niin saat varmaan aika nopeasti selville useammankin tällaisen.

Eiköhän tämä aihe ole saanut jo aivan liian naurettavat mittasuhteet, kun jokainen äitykkä on raivopäisenä silmät verestäen selittelemässä ja perustelemassa, miksi on rokotteen ottanut tai ei ja miksi toinen on hysteerikko ja itse ei. Iloa ja tolkkua elämään. ;)

 
Alkuperäinen kirjoittaja öo:
aika kovaa tekstiä sinulta,tavalliselta tallaajalta joka on aivopesty rokotten turvallisuudesta.kukaan ei vielä osaa sanoa onko se riittävän turvallinen koska sitä ei ole tutkittu.mielestäni rakaana olevat on suomessa rokotettu löysin perustein koska sitä turvallista rokotetta ei niille saatu vaan annetaan myrkkyä.miksiköhäm muualla maailmassa nimenomaan tämä suomen rokote on sitten kielletty?suomessa vaan kun ei tiedetä tarpeeksi asiasta
Muu Eurooppa käyttää pääosin samaa rokotetta ja Sveitsikin vaihtoi oman lääketehtaansa rokotteeseen joka ei millään lailla muuten eroa Suomen rokotteesta, adjuvantti on vain eri mutta adjuvanttia siis siinäkin rokotteessa on.

Aivopesty on sana joka on vähän hölmö tässä yhteydessä. Tarkistin noita THL:n väitteitä ulkomaisista lähteistä ja WHO:n sivuilta, sattuvat olemaan yhteneviä. En todellaan niele tietoa pureskelematta koska olen itsekin tutkija, tosin eri alalla.

Missä se turvallinen rokote on? Sitä ei ole vielä olemassakaan, Venäjällä on mutta se ei ole saanut myyntilupaa EU:ssa. Ja tämä "turvallinen" rokote on aika tehoton ja suojan kehittyminen kestää 6 viikkoa. Jos emme olisi nyt ottaneet tätä rokotetta, meillä ei olisi tällä hetkellä mitään rokotetta olemassa. Sekö olisi ideaali tilanne? Kun tämä adjuvantiton rokote saadaan ensi vuoden puolella aikaiseksi niin suurin osa ihmisistä on täällä jo saanut taudin.

En näe argumenttejasi kovin vakuuttavina.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
Ihan turvallista on rokotuttaa. Rokote on purettu osiin ennen sen ostamista Suomeen ja se on todettu turvalliseksi. Tunnen lääkärin joka on ollut valvomassa sitä prosessia. Otin itselleni ja otan sen myös lapsilleni.
miten voit sanoa noin,en kyllä uskoisi,kukaan ei voi varmaksi tietää vielä onko turvallista.miksiköhän asiasta sitten ei kerrota jukisesti että oho nyt se onkin turvallista vaan joku harmaa nikki kertoo et mun kaverin kaverin kaverin eno sano et ihan ok juttu.
No odottelepa sitten vaikka kakskyt vuotta että miten nyt vatsassa olevat vauvat on kehittyneet kun ovat rokotteelle altistuneet ja ota sitten, jos (kun) se on turvallinen :headwall:
 
k
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
Ihan turvallista on rokotuttaa. Rokote on purettu osiin ennen sen ostamista Suomeen ja se on todettu turvalliseksi. Tunnen lääkärin joka on ollut valvomassa sitä prosessia. Otin itselleni ja otan sen myös lapsilleni.
miten voit sanoa noin,en kyllä uskoisi,kukaan ei voi varmaksi tietää vielä onko turvallista.miksiköhän asiasta sitten ei kerrota jukisesti että oho nyt se onkin turvallista vaan joku harmaa nikki kertoo et mun kaverin kaverin kaverin eno sano et ihan ok juttu.
No odottelepa sitten vaikka kakskyt vuotta että miten nyt vatsassa olevat vauvat on kehittyneet kun ovat rokotteelle altistuneet ja ota sitten, jos (kun) se on turvallinen :headwall:
ei mun tarvii ottaa koska ollaan jo koko perhe kohta sairastettu tuo tauti.
 
hoitsu
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
Ihan turvallista on rokotuttaa. Rokote on purettu osiin ennen sen ostamista Suomeen ja se on todettu turvalliseksi. Tunnen lääkärin joka on ollut valvomassa sitä prosessia. Otin itselleni ja otan sen myös lapsilleni.
miten voit sanoa noin,en kyllä uskoisi,kukaan ei voi varmaksi tietää vielä onko turvallista.miksiköhän asiasta sitten ei kerrota jukisesti että oho nyt se onkin turvallista vaan joku harmaa nikki kertoo et mun kaverin kaverin kaverin eno sano et ihan ok juttu.
Ei ole kaverin kaverin eno, vaan ihan oikea infektiolääkäri, joka on tooodella tarkka ja perusteellinen. Jos hän monien muiden lääkäreiden tavoin on sitä mieltä, että on turvallinen, niin uskon sen. Alkuun olin itse myös skeptinen. Hänen mukaansa rokote sisältää samoja komponentteja kuin esim. valtakunnalisen rokoteohjelman rokotteet, se taudinaiheuttaja mitä vastaan rokotetaan vaan muuttuu rokotekohtaisesti. Osa rokotteista sisältää eläviä, osa tapettuja taudinaiheuttajia. Possunuharokote sisältää tapettuja.

 
r
Alkuperäinen kirjoittaja ssss:
Alkuperäinen kirjoittaja ?????:
http://www.rokotusinfo.fi/rokotteet/sikainfluenssa_html
Tämä sivusto ei ole asiantuntijoiden ylläpitämä vaan vanhempien jotka ovat rokotuskriittisiä.
nii eli ihan tavallisten suomalaisten äitien ja isien,täällä pohtivien mammojen avuksi,järjenkäyttö on sallittua
 
s
Alkuperäinen kirjoittaja tutkija itsekin:
Kuka täällä hysteriaa levittää? Lainauksen todenperäisyys sopii tarkistaa, ole hyvä vain. :) En minä tarvitse todisteluita siitä, oletko sinä tehnyt mielestäsi oikean valinnan. Jos haluat kieltää faktatiedon, ei se minulta pois ole. :)

Hyvä, että kerätäänkin, sen avulla on moni alunperin erityisen hyödyllisenä ja niin kovin turvallisena markkinoille päästetty valmiste huomattu vaaralliseksi ja negatiivisten terveysvaikutteiden myötä vedetty pois markkinoilta. Kun aihe noin paljon sinuakin kiinnostaa, niin saat varmaan aika nopeasti selville useammankin tällaisen.

Eiköhän tämä aihe ole saanut jo aivan liian naurettavat mittasuhteet, kun jokainen äitykkä on raivopäisenä silmät verestäen selittelemässä ja perustelemassa, miksi on rokotteen ottanut tai ei ja miksi toinen on hysteerikko ja itse ei. Iloa ja tolkkua elämään. ;)
Miksi itse sitten ole täällä vouhottamassa jos kerran olet sitä mieltä että mittasuhteet on ylitetty?

Ja tuo lainaus ei kerro mitään uutta mikä ei olisi jo tiedossa. Eikä mitään dramaattista.
 
k
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja k:
ei mun tarvii ottaa koska ollaan jo koko perhe kohta sairastettu tuo tauti.
Toivottavasti vältytte jälkitaudeilta :hug:
no sitähän ei koskaan tiedä mutta eipä meitä auta nuo rokotteet,otetaan tahi ei.mähän voin nyt ruveta syyttämään suomen valtiota hitaudesta,olisiko kannattanut varautua aiemmin eikä jahkailla rokotten kanssa..ai nii mut ei siitä ollu ees tietoo viel sillo tääl ku kaikki muut jo ajatteli kansalaisiaan
 
qae
Alkuperäinen kirjoittaja r:
Alkuperäinen kirjoittaja ssss:
Alkuperäinen kirjoittaja ?????:
http://www.rokotusinfo.fi/rokotteet/sikainfluenssa_html
Tämä sivusto ei ole asiantuntijoiden ylläpitämä vaan vanhempien jotka ovat rokotuskriittisiä.
nii eli ihan tavallisten suomalaisten äitien ja isien,täällä pohtivien mammojen avuksi,järjenkäyttö on sallittua
Voi hyvä tavaton sentään. Sama kuin menisit naapurin tädiltä kysymään voitko ottaa rokotteen. Kyllä ihmisiä viedään helposti.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja r:
Alkuperäinen kirjoittaja ssss:
Alkuperäinen kirjoittaja ?????:
http://www.rokotusinfo.fi/rokotteet/sikainfluenssa_html
Tämä sivusto ei ole asiantuntijoiden ylläpitämä vaan vanhempien jotka ovat rokotuskriittisiä.
nii eli ihan tavallisten suomalaisten äitien ja isien,täällä pohtivien mammojen avuksi,järjenkäyttö on sallittua
Järjenkäyttö olisi ihan sallittua ja jopa suotavaa tuossa linkissä, kun siinä kritisoidaan ettei ole tutkimustuloksia raskaana olevista, että miten vaikuttaa. Daa, miksiköhän tosiaan ei ole :headwall:
 
Rauhaa, rakkautta ja rokote tai ei
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja r:
Alkuperäinen kirjoittaja ssss:
Alkuperäinen kirjoittaja ?????:
http://www.rokotusinfo.fi/rokotteet/sikainfluenssa_html
Tämä sivusto ei ole asiantuntijoiden ylläpitämä vaan vanhempien jotka ovat rokotuskriittisiä.
nii eli ihan tavallisten suomalaisten äitien ja isien,täällä pohtivien mammojen avuksi,järjenkäyttö on sallittua
Järjenkäyttö olisi ihan sallittua ja jopa suotavaa tuossa linkissä, kun siinä kritisoidaan ettei ole tutkimustuloksia raskaana olevista, että miten vaikuttaa. Daa, miksiköhän tosiaan ei ole :headwall:
Ei ole ei, odottelen itsekin mielenkiinnolla. :)

Ps. Rokotusinfosta löytyy lähdetiedot viitattuihin artikkeleihin, jotka muuten ovat paitsi lehtiartikkeleita, myös pitkälti suoraan asiantuntijoiden kynästä, ei yksittäisten rokotushörhöjen tarinointia.
 
Ksantippa S.
Alkuperäinen kirjoittaja r:
Alkuperäinen kirjoittaja ssss:
Alkuperäinen kirjoittaja ?????:
http://www.rokotusinfo.fi/rokotteet/sikainfluenssa_html
Tämä sivusto ei ole asiantuntijoiden ylläpitämä vaan vanhempien jotka ovat rokotuskriittisiä.
nii eli ihan tavallisten suomalaisten äitien ja isien,täällä pohtivien mammojen avuksi,järjenkäyttö on sallittua
Mistähän syystä järkeään kuvittelevat käyttävänsä ne, joilla on kaikkein vähiten kapasiteettia siihen.

Sen sijaan ne, joilla on oikeasti korkeakoulutus ja jonkinlaista tieteellisen tutkimuksen tekemisen taustaa, harvoin kuvittelevat löytävänsä totuuden google-haulla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tasku Venus:
Sä sentään saat lapsilles sen rokotteen. Mä en tiedä koska sen saa vantaalla, ei varmaan ollenkaan. |O
Me myös vihdoinkin päätettiin se rokote ottaa kahdelle pienelle lapselle ja itsellemme, muttei sitä olekaan vielä ennen vkoa 50. Ja me perusterveet vanhemmat saamme vasta tammikuussa... Näin siis Vantaalla, kuulemma. Alkaa pelottaa, että ehditään saada itse sikainfluenssa ennen rokotetta, varsinkin lasten puolesta pelottaa.
 
s
Alkuperäinen kirjoittaja Rauhaa:
Ei ole ei, odottelen itsekin mielenkiinnolla. :)

Ps. Rokotusinfosta löytyy lähdetiedot viitattuihin artikkeleihin, jotka muuten ovat paitsi lehtiartikkeleita, myös pitkälti suoraan asiantuntijoiden kynästä, ei yksittäisten rokotushörhöjen tarinointia.
Mutta mitä tuolla sivustolla ei ole niin vastakkaisia näkemyksiä samoista asioista. Ja niitä todella löytyy. Eli on tarkoituksenhakuisesti valittu juuri niitä oman mielen mukaisia lähteitä joita kokemattomat mammat sitten lukee kieli ulkona ja ajattelee että tämä tutkimus juuri on se huippututkimus. Lisäksi ei ole painotettu tutkimuksia suuntaan tai toiseen eli kukaan tavisihminen ei voi tietää kuinka tärkellä sijalla tämä tutkimus on tutkijoiden keskuudessa, ts. kannattaako sitä kukaan muu kuin kirjoittaja itse.
 
koko ketjua lukematta, sanoisin et menen ainaki itse ihan turvallisin mielin ottamaan rokotuksen ensi viikolla itselleni ja lapselle. mies ei aijo ottaa, vain siitä syystä ettei nää siihen järkevää syytä. mun pari raskaana olevaa kaveria kävi sen jo saamassa, eikä heille ainakaan tullu siitä mitään.

ja mummi oli saanut sen muuten kanssa, kun kuuluu riskiryhmään.
 
t. i.
Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Alkuperäinen kirjoittaja r:
Alkuperäinen kirjoittaja ssss:
Alkuperäinen kirjoittaja ?????:
http://www.rokotusinfo.fi/rokotteet/sikainfluenssa_html
Tämä sivusto ei ole asiantuntijoiden ylläpitämä vaan vanhempien jotka ovat rokotuskriittisiä.
nii eli ihan tavallisten suomalaisten äitien ja isien,täällä pohtivien mammojen avuksi,järjenkäyttö on sallittua
Mistähän syystä järkeään kuvittelevat käyttävänsä ne, joilla on kaikkein vähiten kapasiteettia siihen.

Sen sijaan ne, joilla on oikeasti korkeakoulutus ja jonkinlaista tieteellisen tutkimuksen tekemisen taustaa, harvoin kuvittelevat löytävänsä totuuden google-haulla.
Osittain allekirjoitettavissa, mutta olet varmaan huomannutkin, että silti porukka jakautuu mielipiteineen, oli kyse mistä tahansa millä tutkimusalalla tahansa.
 
O tempore o mores
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja Rauhaa:
Ei ole ei, odottelen itsekin mielenkiinnolla. :)

Ps. Rokotusinfosta löytyy lähdetiedot viitattuihin artikkeleihin, jotka muuten ovat paitsi lehtiartikkeleita, myös pitkälti suoraan asiantuntijoiden kynästä, ei yksittäisten rokotushörhöjen tarinointia.
Mutta mitä tuolla sivustolla ei ole niin vastakkaisia näkemyksiä samoista asioista. Ja niitä todella löytyy. Eli on tarkoituksenhakuisesti valittu juuri niitä oman mielen mukaisia lähteitä joita kokemattomat mammat sitten lukee kieli ulkona ja ajattelee että tämä tutkimus juuri on se huippututkimus. Lisäksi ei ole painotettu tutkimuksia suuntaan tai toiseen eli kukaan tavisihminen ei voi tietää kuinka tärkellä sijalla tämä tutkimus on tutkijoiden keskuudessa, ts. kannattaako sitä kukaan muu kuin kirjoittaja itse.
Mielestäni koko sivusto on aika epäselvä, jottako jaksaisin siihen sen kummemmin tutustua, mutta noin yleisesti täytyy asiaan todeta, että tähän tämä lammasmeininki on tullut: ihmiset ovat nykyään paitsi täysin arviointikyvyttömiä, myös naurettavan mustavalkoisia tiedon vastaanottajia, joille kriittisyys on jotain totaalisen vierasta tai kettuilun synonyymi, oli kyse asiasta kuin asiasta. Koskee tässä rokotusasiassa sekä "vastustajia" että "puolustajia".

Toisilla mielipide vaihtuu päivästä toiseen suunnilleen sen perusteella, mitä kulloinkin sattuu lehden lööpeissä lukemaan, mitään fiksua sanottavaa ei kyllä ole, saati että olisi jotenkin onnistunut omassa päässään prosessoimaan tai sisäistämään mitään lukemaansa tai kuulemaansa. Bää bää vaan.

 
**
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Alkuperäinen kirjoittaja **:
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Alkuperäinen kirjoittaja **:
Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:
No mitä teille äideille on teille aikanaan annetuista rokotteista tullut. Niitä tuskin oli tutkittu edes sen vertaa kuin tätä. Ei ollut rahkeita vielä silloin.
mistäs sitä tietää? Monella on huono vastustuskyky, allergioita ja vaikka mitä. Mistä sitä koskaan voi tietää johtuisko ne rokotteista.
niin, jos jos jos ja jos. ei tästä elämästä mitään tuu jossittelemalla.
millaista on elää niin, että "en lähde pihalle jos satun jäämään auton alle"
Eihän se nyt ole sama asia. Pikemminkin, "en kävele keskellä moottoritietä etten satu jäämään auton alle"
Miten niin? Yhtälailla voit jäädä auton alle pihalle astuessasi. Samanlaista jossitteluahan tuokin on rokotteen kanssa.
no voisitko sä viedä lapsesi töröttämään keskelle autotietä? Jos et, niin älä väitä että on sama asia. Valintoja voi elämässä tehdä, niistä huolimatta tai niitten takia voi tapahtua jotain pahaa. Ei se tarkoita ettei niitä kannattas tehä.
 
vieras
Mä en tiedä mitä tekis kun 2,5vee sais sen ainoana mein perheestä 2vkon päästä. Ja 3kk vauva sitten joskus 3kk päästä, tilanne on kuitenkin se että ollaan koko porukka kotona, siis mies lomautuksella, mä ä-lomalla ja tietty lapset. Ja mein ei tarvii kun ruokakaupassa käydä, jos pahaksi heittää tilanne, mummi voi tehdä senkin mein puolesta, hän on rokotettu. Eli käytännössä, voitaisiin eristäytyä täysin, asutaan keskellä ei mitään. Ainut jos postinkantaja tuo sen viruksen postin joukossa tai jostain kauppatavarasta saadaan.
Eli onko mun järkeä tota tenavaa rokottaa edes, tuntuu jotenkin hölmöltä, kun siarensa ei sitä kuitenkaan saa? :/
Kun tietäis mitä tekis olis tosi viisas.
 

Yhteistyössä