Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mitäpä tuumaisitte jos puolisonne eroaisi kirkosta kertomatta mitään asiasta?
jokaisen oma valintahan se on kuuluuko kirkkoon vai ei, mutta tässä
mua häiritsee eniten se kun ei voinut mitään mulle sanoa...
 
vierailija
En usko. ja onko salailu parempi vaihtoehto?
Mun mielestä kirkosta eroaminen on jokaisen henk.koht.asia ja jos esim.aikaisemmin on tullut ilmi, ettei sillä ole mitään suurempaa merkitystä parisuhteen kannalta, niin en näkisi sitä salailuksikaan enkä siten edes suureksi issueksi, mistä nostaa maitonsa. Esim.naimisiin pääsee ilman kirkon jäsenyyttäkin.
 
r0s
Mitäpä tuumaisitte jos puolisonne eroaisi kirkosta kertomatta mitään asiasta?
jokaisen oma valintahan se on kuuluuko kirkkoon vai ei, mutta tässä
mua häiritsee eniten se kun ei voinut mitään mulle sanoa...

Jos ei vaan muistanut kertoa?

Ku se hoituu parilla klikkauksella. Ja ellet ollut just silloin kotona niin moinen voi kyllä unohtua.

Mäkin tässä pohdin, kun kerran aiheeksi tuli, että kuuluukohan mieheni yhä kirkkoon vai ei, enkä kyllä taida keksiä oikeaa vastausta ennenko kysyn.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Mun mielestä kirkosta eroaminen on jokaisen henk.koht.asia ja jos esim.aikaisemmin on tullut ilmi, ettei sillä ole mitään suurempaa merkitystä parisuhteen kannalta, niin en näkisi sitä salailuksikaan enkä siten edes suureksi issueksi, mistä nostaa maitonsa. Esim.naimisiin pääsee ilman kirkon jäsenyyttäkin.
Niin, jokaisen oma asia mutta enää ei voi mennä kirkossa naimisiin, saada yhteisiä kummilapsia ja miten omien kastamisen laita. Se vaan päätti kaikesta näistä asioista keskustelematta tai edes vaivautumatta mainitsemaan mitään.
 
vierailija
Jos ei vaan muistanut kertoa?

Ku se hoituu parilla klikkauksella. Ja ellet ollut just silloin kotona niin moinen voi kyllä unohtua.

Mäkin tässä pohdin, kun kerran aiheeksi tuli, että kuuluukohan mieheni yhä kirkkoon vai ei, enkä kyllä taida keksiä oikeaa vastausta ennenko kysyn.
Minusta tuo asia ei ole niin pieni ja mitätön että sen voisi saisi unohtaa...
 
vierailija
Niin, jokaisen oma asia mutta enää ei voi mennä kirkossa naimisiin, saada yhteisiä kummilapsia ja miten omien kastamisen laita. Se vaan päätti kaikesta näistä asioista keskustelematta tai edes vaivautumatta mainitsemaan mitään.
Kirkkoon voi liittyä uudelleenkin, jos kokee sen tarpeelliseksi. Parin näpsäytyksen takana sekin, joten no big deal. Onko ylipäätänsä missään vaiheessa tullut kumppanin kanssa keskusteltua mahdollisesta avioitumisesta tai lasten hankkimisista kastejuhlineen kaikkineen? Kerran kirkolliset toimitukset ovat niin tärkeitä. Tosin ilmeisesti kumppanillesi ne eivät ole.
Lapsi saa nimensä ilman kirkollista kastamistakin ja kaikki ei edes halua kummeiksi.
 

Yhteistyössä