Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Turha vaatimattomuus ei kaunista, muistuttaa tällä viikolla vietetty Minä olen hyvä -teemaviikko. Idean takana on Yllätetään yhteiskunta -ryhmä, joka muistuttaa, että terve itsetunto ja oman osaamisen arvostus ovat eri asia kuin ylimielisyys tai kopeus.

Psyykkisesti terve ihminen pystyy näkemään itsensä positiivisessa valossa, mutta kasvatus vaikuttaa siihen, mitä sanotaan ulospäin. ”Ylimääräinen” kehuminen tuntuu vaikealta.

https://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/kotimaa/item/45004
On mennyt opetukset ja sanoma ohi suun sulta. Sä olet ylimielinen ja kopea.
 
Minkäs virman poroja ja mitä paahtoastetta Ellimaaritin kahvikupista löytyy :cautious:

(Kuitenki joku equadorilaisen in-tiaanin kärvennetyt luomunöyhtäpapanat, paahtoaste mustista mustin eli 7)
No jos kuolevaisten kahveista katotaan ni Pelican rougen rich blend on ihan hyvää, pauligilla oli joku special blend mikä oli ok, ja pauligin colombia on ok. Tummapaahtosta presidenttiä oli viimeks kun mies osti tarjouksesta. Ylipäätään tummapaahtoisia kahveja niin ne maistuukin jollekkin:)
Ehdottomasti paras kahvi ikinä oli Arvid Nordqvistin Kenya/Tatu, jumalattoman hyvää mut sen hinta kipus 10 euroon ja nykyään sitä ei edes saa Suomesta enää:(
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
No jos kuolevaisten kahveista katotaan ni Pelican rougen rich blend on ihan hyvää, pauligilla oli joku special blend mikä oli ok, ja pauligin colombia on ok. Tummapaahtosta presidenttiä oli viimeks kun mies osti tarjouksesta. Ylipäätään tummapaahtoisia kahveja niin ne maistuukin jollekkin:)
Ehdottomasti paras kahvi ikinä oli Arvid Nordqvistin Kenya/Tatu, jumalattoman hyvää mut sen hinta kipus 10 euroon ja nykyään sitä ei edes saa Suomesta enää:(
Tästä vastauksesta tunnistaa kahvin ystävän, aidon ystävän:eek:
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
Se on rumaa. Mulle on opetettu niin pienenäm
Mutta siitä voi ite opetella pois:)
Ja miksi se ois rumaa..että on ylpeä ja iloinen omista taidoistaan ja osaamisistaan? Itsestään?

Ja joo, en mä itekään osaa ottaa kehuja vastaan vaan oon vähättelemässä ja mieluusti mollaamassa itteäni maanmatoseksi:notworthy: mutta se johtunee siitä että aikanaan saamani kehut käännettiin pahasti mua vastaan tahtomattani

Mutta siinä on oikeesti oppimisen aihetta että osaa antaa toiselle kiitosta ja kehuja kun on tarvista ja aihetta sekä myös ottaa itselleen kehut vastaan :)
 
Iltaa!

Sekä tuloksekkaan että raskaan työpäivän jälkeen päätin palkita itseni parilla Brooklynin Bela Air Sour-oluella sekä saunalla.

Mites muiden päivät?
Iltaa:)
Ja tässähän tää päivä on menny - töissä töhöttäessä ja asioita selvittäessä, nyt arki-illan perässä juoksemassa. Kohta otan keittiötä kunnolla haltuun jotta tulee hyväntuulista porukkaa taloon:)

Rentoa iltaa sinne ansaitusti:)
 
  • Tykkää
Reactions: r0s
Iltaa!

Sekä tuloksekkaan että raskaan työpäivän jälkeen päätin palkita itseni parilla Brooklynin Bela Air Sour-oluella sekä saunalla.

Mites muiden päivät?
Iltaa! Töissä sähläten ja peruskotihommissa, ruoka laitettu ja syöty, "kahvit" juotu, pyykit viikattu kaappeihin ja nyt pitäs vielä tiskit hoitaa pois päiväjärjestyksestä, sit alkaa olla voiton puolella päivä(y)
 
  • Tykkää
Reactions: r0s

Yhteistyössä