Saatiin laina ilman takaajia ja minkäänlaisia säästöjä, eikä edes vakityötä. Eli mitä hössötystä uudet lainaehdot on?

  • Viestiketjun aloittaja "Viljonkka"
  • Ensimmäinen viesti
saitteko
[QUOTE="Hanna";28313326]Kai se on enemmän jotakin pelottelua :) Me haettiin helmikuussa asuntolainaa 350t. Meillä ei ole minkäänlaisia säästöjä, eli käsirahaa ei ollut penniäkään. Vakityöt molemmilla. Mun brottpalkka on tosin alle 2000e/kk ja käteen jää vuorotyöstä 1400-1800e kuusta riippuen. Miehellä vähän enemmän. Takaajia ei ole meilläkään.[/QUOTE]

hakemanne lainan? Ja jos saitte, niin miten meinaatte sen maksaa noin pienillä tuloilla?

Meidän nettotulot ovat pyörineet 6500 - 8000 e kuussa ja lainaa haettiin muutama vuosi sitten n. 280 000 e (omaa rahoitusta oli 100 000e). Sekin oli minusta pelottavan iso summa lainaa. Laskettiin kuitenkin, että yhdenkin tuloilla pärjää vähän aikaa, mutta ei siten lainaa kyllä pois maksaisi. Miten te siinä meinaatte onnistua?
 
"Hanna"
hakemanne lainan? Ja jos saitte, niin miten meinaatte sen maksaa noin pienillä tuloilla?

Meidän nettotulot ovat pyörineet 6500 - 8000 e kuussa ja lainaa haettiin muutama vuosi sitten n. 280 000 e (omaa rahoitusta oli 100 000e). Sekin oli minusta pelottavan iso summa lainaa. Laskettiin kuitenkin, että yhdenkin tuloilla pärjää vähän aikaa, mutta ei siten lainaa kyllä pois maksaisi. Miten te siinä meinaatte onnistua?
Saatiin hakemamme laina ilman mitään ongelmia. Lyhennykset on laskettu tulojen mukaan ja laina-aika pitkä.
 
"vieras"
hakemanne lainan? Ja jos saitte, niin miten meinaatte sen maksaa noin pienillä tuloilla?

Meidän nettotulot ovat pyörineet 6500 - 8000 e kuussa ja lainaa haettiin muutama vuosi sitten n. 280 000 e (omaa rahoitusta oli 100 000e). Sekin oli minusta pelottavan iso summa lainaa. Laskettiin kuitenkin, että yhdenkin tuloilla pärjää vähän aikaa, mutta ei siten lainaa kyllä pois maksaisi. Miten te siinä meinaatte onnistua?
ööö häh?!
Meille luvattiin kolmesta eri pankista 330t laina ilman takaajia ja ilman säästöjä. Vakityöt myös meillä ja palkkat bruttona yhteensä 5000e. Tästä on aikaa reilut 4v
 
"Viljonkka"
No pääasia, että saatiin lainat :) asunto on meidä! Remontoidaan se lattiasta kattoon ja uusia huonekaluja mennään katsomaan jo tänään :) Ehdin jo laittaa kaikki vanhat huonekalummekin nettikirpparille myyntiin :) Olen niiiin onnellinen!!!
Kauan haaveilemamme audi on vihdoin meidän! Tai siis on kohta meidän!!
 
!!!!!!!!!
[quote="vieras";28313481]ööö häh?!
Meille luvattiin kolmesta eri pankista 330t laina ilman takaajia ja ilman säästöjä. Vakityöt myös meillä ja palkkat bruttona yhteensä 5000e. Tästä on aikaa reilut 4v[/quote]

:eek: :eek: :eek: :eek: !!!!
 
hmhm
Meillä on 48-vuoden laina-aika. Venyy kyllä 50v koska meillä on ollut niin paljon lyhennysvapaita kuukausia. Laina-aikamme on siksi niin pitkä, koska meillä on suht. pienet tulot. Tai siis meidän tuloilla ei voi nopeammin lyhentää. Me ollaan myös ihan perusduunareita ja näillä koulutuksilla ei ole ylennysmahdollisuutta tai voi olettaa, että tulot nousisi.

Mitä me sitten olemme saaneet todella suurella lainasummallamme?

- Arkkitehdin suunnitteleman suuren talon, joka nielaisi suurimman osan lainasummasta
- Kaksi isoa ja kallista autoa
-lomamatkoja
-hienoja tavaroita ja vaatteita

Eli kyllä me saadaan nauttiakin elämästä ja sen nautinnon takaa iso laina. Kulutusluottoja lyhennämme myös joka kuukausi ja autolaina on asuntolainan kanssa yhdessä. Me nautimme elämästä, sillä elämiä on vain yksi ja se on tarkoitettu elettäväksi.
 
Neljän tytön äiti
Meillä on myös todella suuri asuntolaina ja laina-aika poikkeusellisen pitkä, sillä halusimme yksilöllisen arkkitehdin suunnitteleman talon. Lainaa lyhennämme kyllä 1200e/kk ja se on meidän tuloilla aivan niin maksimi, kun olla ja voi.
Me olemme 71-vuotiaana maksaneet lainan pois :)
 
hähh
Siis mitä, eli voin ketjun perusteella olettaa, että saamme lainaa vaikka sen 320 000e vaikka tulomme ovat 1900e ja 3600e bruttona ja säästöjä 50t?! (kaksi lasta) Voimmeko tosiaan? Mietin jo ettemme ikinä saa yli 200t lainaa enkä halua muuttaa mihinkään kopperoon Helsingissä. Olen jo ajatellut että emme osta omaa kun emme kuitenkaan saa sellaista lainasummaa.

Meilläkin takaajaksi suostuisi vain henkilö joka jo 70v eli ei kelpaa enää. :D
 
HALOO
MItä te ihmiset pelkäätte tuota lainaa niin hirveästi?! Suomessa on niin alhaiset korot ja jos lainaa voi maksaa pois, niin eikö se ole ihan sama paljonko sitä on?! Mä ennemmin todellakin maksaan lainaa ja asun arkkitehdin suunnittelemassa talossa, kun jossakin helkutin kannustalojen hökkelissä. Ei me edes pystytä ikinä maksamaan kaikkia lainojamme pois, mutta so what?! OIKEASTI PERUSTELKAA miksi lainaa ei voi olla? MIksi se edes pitäisi pystyä maksaa pois?! MEillä on autolainaa, asuntolainaa, venelainaa, kulutusluottoa jne ja lainasumma on niin suuri, ettemme saa maksettua sitä pois ennen kuin kuolemme, mutta so what?! Lapset sitten myy talon, veneen jne ja niillä lainat hoituu pois sitten.
Ennemmin NAUTIN elämästäni.
 
"vieras"
Me asumme Seinäjoella. Meillä on säästöjä 14.000e ja vakituiset työt. Meidän yhteenlasketut nettotulomme ovat 4800e ja lapsia kaksi. Saatiin asuntolainaa 250 000. Tämä saatiin tammikuussa 2013.
 
"anonyymi"
Minä ihmettelen myös suuresti, miksi lainaa pelätään? Me voimme lyhentään jokaista lainaamme ja maksaa laskumme. Ei meilläkään ole lainat ikinä kokonaan pois maksettu. Miksi pitäisi olla huolissaan?
Asuntolaina 300 000t, autolainaa 45 000, mökkilainaa 20.000, kulutusluottoja 8000e.
 
Nellika
Me asutaan vuokralla, mutta autosta on lainaa reilut 50 tonnii. Haluttiin ennemmin hieno auto, kuin oma asunto. Mennään kyllä ens kuus lainaneuvotteluihin ja katotaan paljonko asunlainaa irtoo.
 
akateeminen
Käytiin kysymässä pankista lainaa joulukuussa 2012. Säästöjä tilillä samassa pankissa 140 000e. Itse olen nyt hoitovapaalla, mies vakityössä. Itselläni nyt hoitvapaa loppuu toukokuussa. Meillä on ollut tulot ennen mun hoitovapaata aina viimeiset 10v noin 10 000e/kk bruttona. Kummatkin korkeakoulutettuja, ei mitään luottotietomerkintöjä.

Pankissa sanoivat, ettei saada mitään lainaa, ennen kuin munkin pitää olla töissä! Asunnon osto on siis jäissä, koska omasta pankista ei saa muka mitään lainaa. Uskomatonta!
 
eheee
Käytiin kysymässä pankista lainaa joulukuussa 2012. Säästöjä tilillä samassa pankissa 140 000e. Itse olen nyt hoitovapaalla, mies vakityössä. Itselläni nyt hoitvapaa loppuu toukokuussa. Meillä on ollut tulot ennen mun hoitovapaata aina viimeiset 10v noin 10 000e/kk bruttona. Kummatkin korkeakoulutettuja, ei mitään luottotietomerkintöjä.

Pankissa sanoivat, ettei saada mitään lainaa, ennen kuin munkin pitää olla töissä! Asunnon osto on siis jäissä, koska omasta pankista ei saa muka mitään lainaa. Uskomatonta!
No jokin tuossa nyt kyllä mättää! :D
 
"vieras"
Meillä on nettotulot jotain 2700 euroa/kk. Lainaa saatiin 136 000 euroa, maksimi oli tämä. Otettiin noin paljon, koska minä opiskelen ja tulot nousevat, kunhan valmistun ja pääsen kokopäivätöihin. Laina-aika taitaa olla 25 vuotta, mutta tarkoitus olisi vähän nopeammin maksaa, jos/kun tulot nousevat. Lainan maksun ohella säästetään joka kk noin 100 rahastoon ja toinen satanen varatilille. Voisi siis varmaan jo nyt reippaammin lyhentää, mutta vararahastokin on kyllä hyvä olla...
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28313693]Meillä on nettotulot jotain 2700 euroa/kk. Lainaa saatiin 136 000 euroa, maksimi oli tämä. Otettiin noin paljon, koska minä opiskelen ja tulot nousevat, kunhan valmistun ja pääsen kokopäivätöihin. Laina-aika taitaa olla 25 vuotta, mutta tarkoitus olisi vähän nopeammin maksaa, jos/kun tulot nousevat. Lainan maksun ohella säästetään joka kk noin 100 rahastoon ja toinen satanen varatilille. Voisi siis varmaan jo nyt reippaammin lyhentää, mutta vararahastokin on kyllä hyvä olla...[/QUOTE]

Me saatiin viime vuonna noilla tuloilla 175000 euroa ja tulot ei ole nousemassa.
 
Lainaa
[QUOTE="vieras";28313834]Kuka hullu haluaa maksaa loppuelämänsä lainaa??[/QUOTE]

Me. Miksi emme maksaisi? Meidän tuloilla ei saisi ikinä säästöön niin paljon, että voisimme elää näinkin hulppeasti.
Lainaa meillä on varmaan kolme kertaa niin paljon, kuin keskiverto nelikymppisillä. Laina mahdollistaa sen, että duunareinakin on mahdollisuus kaikkeen luksukseen.

Meillä on iso kivitalo, hienot autot, kivoja vaatteita, lomaosake lapissa jne.

Mua ei vaivaa laina yhtään. Mun mielestä on vaan kiva, että Suomessa kaikki saavat, mitä haluavat.
 
"vvieras"
[QUOTE="vieras";28313866]Me saatiin viime vuonna noilla tuloilla 175000 euroa ja tulot ei ole nousemassa.[/QUOTE]

Meillä tuo 136 000 euroa oli suurin tarjous. Parissa muussa pankissa olisi annettu vain 130 000 euroa.
 

Yhteistyössä